Νεα Αεροδρομια στην Ελλαδα!!

jetflight":3swsel99 said:
Συγγνωμη αλλα εχω μια απορια.Το κοστος του υποτιθεμενου νεου αεροδρομιου στη Λακωνια(Σπαρτη)δεν σας φενεται μεγαλο;
Το νεο αεροδρομιο της Παρου ενος νησιου το οποιο φενεται οτι και κινηση εχει,αλλα και μπορει να ανταγωνιστει τις μεγαλες δυναμεις των Κυκλαδων δηλαδη τη Μυκονο και τη Σαντορινη θα εχει μικροτερο κοστος απο το υποτιθεμενο στη Σπαρτη.

Απ' ότι ξέρω το νέο αεροδρόμιο στην Πάρο θα έχει διάδρομο γύρω στα 1400 m. Δεν πρόκειται για α/δ για charter ή κάτι τέτοιο. Απλώς κατασκευάζεται μεγαλύτερος διάδρομος που θα μπορεί να υποδέχεται άνετα αεροσκάφη ATR και μικρά jet, γιατί στη σημερινή του θέση ο -ιδιαίτερα μικρός- διάδρομος δεν μπορεί ούτε να επεκταθεί, ούτε είναι ιδιαίτερα ασφαλής.
Το κόστος ενός αεροδρομίου -ειδικά αν η διαφορά είναι μερικά εκατομμύρια EUR- δεν μας λέει κάτι για το μέγεθος του. Μπορεί π.χ. να υπάρχει υψηλότερο κόστος -σε μια περίπτωση σε σχέση με μια άλλη- λόγω αυξημένων χωματουργικών έργων ή μεγάλου κόστους απαλλοτριώσεων.

(Π.χ. στη Χίο, μόνο οι απαλλοτριώσεις για την επέκταση που θα αρχίσει από το 2009, θα κοστίσουν 50.000.000 EUR)
 
Ενταξει καταλαβα,αλλα μου φενεται αχρηστο σχεδον να κατασκευαστει ενα νεο αεροδρομιο σε εναν τουριστικο προορισμο και να εχει λιγο μεγαλυτερες δυνατοτητες απο το προηγουμενο.Νομιζα οτι η Προς ηθελε και δικαιουται κατι καλυτερο απο το να εχει AT4 αντι DH1.
Στη Χιο ακομα δεν ξερω αν εχει βγει καμια αποφαση θετικη για την επεκταση απο το ΣΤΕ.Μηπως ξερει κατι παραπανω;Και για 2009;Μακαρι να γινοταν ακομα και τοτε.Τι ειναι αλλα 2 χρονια μπροστα σε 25!
 
jetflight":jgxmnzzn said:
Η Ολυμπιακη πριν 5 χρονια εκοψε τα 3 μολις εβδομαδιαια δρομολογια απο Αθηνα για Καλαματα αφου δυστυχως οι φιλοι μας οι Πελοπονησιοι προτιμουν τα ΚΤΕΛ!

OFF TOPIC (αλλά δεν άντεχα): Λογικό δεν είναι? Οι διαδικασίες των αεροδρομίων είναι κόλαση για τους επιβάτες. Μέχρι να απογειωθεί το αεροπλάνο, με το ΚΤΕΛ κοντεύεις Τρίπολη. Παλιά η Τρίπολη ήταν οδικώς 3-4 ώρες και η Καλαμάτα 7, ενώ το αεροδρόμιο στο Ελληνικό πολύ πιο εξυπηρετικό και χωρίς ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας. Σήμερα οι συνθήκες έχουν αντιστραφεί.
 
jetflight":32lpd9x9 said:
Ενταξει καταλαβα,αλλα μου φενεται αχρηστο σχεδον να κατασκευαστει ενα νεο αεροδρομιο σε εναν τουριστικο προορισμο και να εχει λιγο μεγαλυτερες δυνατοτητες απο το προηγουμενο.Νομιζα οτι η Προς ηθελε και δικαιουται κατι καλυτερο απο το να εχει AT4 αντι DH1.

Όπως είναι οξύμωρο να λειτουργούν αεροδρόμια και στην Καλαμάτα, και στην Σπάρτη (ή και στον Λάρισα και στο Βόλο), εστί δεν γίνεται κάθε κυκλαδονήσι να έχει δικό του διεθνές αεροδρόμιο. Υπάρχουν ήδη 2 διεθνή αεροδρόμια στις Κυκλάδες (Μύκονος, Σαντορίνη), τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ως τροφοδότες για τα άλλα μικρότερα νησιά (με ή χωρίς αεροδρόμιο), είτε π.χ. με ταχύπλοα σκάφη ή με interisland αεροπορικά δρομολόγια, με μικρά αεροσκάφη.

Συν τοις άλλοις υπάρχουν αποφάσεις -ορθώς κατά την άποψη- που στοχεύουν στη διαφύλαξη του χαρακτήρα και της φυσιογνωμίας των νησιών (αποτρέποντας την προσέλκυση μαζικού τουρισμού που αλλοιώνει τοπικά χαρακτηριστικά κτλ.). Ένα διεθνές αεροδρόμιο σε κάθε νησάκι που θα "φέρνει" μαζικά χιλιάδες τουρίστες, μόνο θετικά δεν μπορεί να λειτουργήσει υπέρ της διαφύλαξης των τοπικών στοιχείων και της κληρονομιάς.
 
Με τη λογικη οτι οι διαδικασιες και καλα των αεροδρομιων ειναι μεγαλες και καλα τοτε και η Θεσσαλονικη και τα Ιωαννινα δεν θα επρεπε να εχουν πτησεις με τη Αθηνα.Ειναι πολυ απλο και οι 2 αυτες πολεις εχουν κοσμο που δεν πηγαινει με την ελληνικη και τουρκικη πατεντα που λεγεται ΚΤΕΛ,τουλαχιστον κατα 100%.
Η Παρος εχει τη δυνατοτητα να ανταγωνιστει επι ισοις οροις τη Μυκονο και τη Σαντορινη επειδη εχει μεγαλο αριθμο κλινων και γιατι εχει κινηση αξιολογη με την Αθηνα.Δεν προκειται για ενα τυχαιο προορισμο δηλαδη.
Δηλαδη να πουμε οτι π.χ η Μυκονος ηταν η τυχερη και οι αλλοι απλα δεν ετυχε.
Θυμηθειτε τι ειχε πει καποτε ο προεδρος της Α3 οτι μολις το 17% των Ελληνων ταξιδευει αεροπορικως.Αυτο οφειλεται καθαρα στις αναχρονιστικες και αντιαναπτυξιακες νοοτροπιες της πλιοψηφιας των πολεων της Ηπειρωτικης Ελλαδας!
 
jetflight":2siwvsev said:
Με τη λογικη οτι οι διαδικασιες και καλα των αεροδρομιων ειναι μεγαλες και καλα τοτε και η Θεσσαλονικη και τα Ιωαννινα δεν θα επρεπε να εχουν πτησεις με τη Αθηνα.Ειναι πολυ απλο και οι 2 αυτες πολεις εχουν κοσμο που δεν πηγαινει με την ελληνικη και τουρκικη πατεντα που λεγεται ΚΤΕΛ,τουλαχιστον κατα 100%

Τα Ιωάννινα είναι δύσκολα οδικώς και το αεροπλάνο είναι ελκυστικό. Εγώ μόνο αεροπορικώς έχω πάει εκεί.

Η Θεσσαλονίκη δουλεύει πολύ με τα επαγγελματικά ταξίδια με επιστροφή αυθημερόν. Το αντίστοιχο κοινό (επαγγελματίες) είναι πολύ λίγο στις γραμμές για την Καλαμάτα και τη Σπάρτη.

Από την Αθήνα, οι δυσκολότερες πόλεις συγκοινωνιακά είναι Λάρισα και Βόλος. Αρκετά μακριά οδικώς ώστε να μη γίνονται αυθημερόν με δυνατότητα παραμονής μερικών εργάσιμων ωρών (εντάξει το έχω δοκιμάσει αλλά για σχετικά σύντομα ραντεβού) αλλά αρκετά κοντά ώστε να μη συντηρούν αεροπορική συγκοινωνία.
 
Για τη Θεσσαλονικη οντως κατα ενα μερος εχεις δικιο,αλλα 21 πτησεις καθημερινα σιγουρα δεν ειναι μονο απο επιχειρηματιες.Βεβαια η αποσταση οδικως με ΚΤΕΛ απο Αθηνα ειναι ιδια περιπου σε διαρκεια με αυτη για Ιωαννινα με τον ιδιο τροπο.Στη Λαρισα και το Βολο ο οποιος τυπικα εχει ως πολιτικο αεροδρομιο αυτο της Ν.Αγχιαλου διαφωνω ειναι καθαρα θεμα νοοτροπιας.Εξαλλου η Λαρισα απεχει 2 ωρες λιγοτερο απο οτι η Θεσσαλονικη με το ΚΤΕΛ.Δεν ειναι και διπλα στην Αθηνα.Το ιδιο πιστευω για Καλαματα και Σπαρτη οπου θελουν να κανουν νεο αεροδρομιο.
 
Ξεχνάμε κάτι: στην ελεύθερη αγορά με εναλλακτικές λύσεις ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Αν σε κάποια δρομολόγια δεν περπατάνε οι αεροπορικές συγκοινωνίες, δεν φταίει ο πελάτης (επιβάτης εδώ ), αλλά άλλη αιτία, πχ:

1. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες από τις αεροπορικές εταιρείες δεν λαμβάνουν υπόψιν τις ανάγκες του, λόγω κακής έρευνας αγοράς ή λόγω αδυναμίας. Στην περίπτωσή μας: δεν έχουν κατάλληλα δρομολόγια, δεν υπάρχει καλή πρόσβαση στο αεροδρόμιο, κοκ. Σε μια ελεύθερη αγορά, αυτό αργά ή γρήγορα διορθώνεται (από τους ανταγωνιστές που καραδοκούν).

2. Η λύση του αεροπλάνου δεν ενδείκνυται (π.χ. δεν προσφέρει κέρδος σε χρόνο και άνεση που να δικαιολογεί την διαφορά σε τιμή, η κίνηση είναι μικρή ώστε να μην επιτρέπει στους τακτικούς αερομεταφορείς να αποκομίσουν κέρδος) για το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Τα περί εκπαίδευσης του πελάτη, πέρα από την καλώς εννοούμενη ενημέρωση, αποτελούν δογματισμό ("εγώ ξέρω τί είναι καλύτερο για σένα") που δεν ισχύει στο χώρο της αγοράς. Αυτός ξέρει καλύτερα. Αυτός πληρώνει και αυτός υφίσταται τις ταλαιπωρίες (ναι, είναι ταλαιπωρία να περάσεις από 3-4 ξεγυρισμένες ουρές μέχρι να επιβιβαστείς). Και τέλος, ο πελάτης-επιβάτης δεν είναι "φίλος" ούτε της Ολυμπιακής, ούτε του κ. Βασιλάκη, ούτε των αεροπλάνων, ούτε του ΚΤΕΛ ούτε του ΟΣΕ. Είναι φίλος μόνο του εαυτού του, και πολύ καλά κάνει.

Για περισσότερες πληροφορίες: J. Belasco: "Flight of the Buffalo".
 
Ας μην ξεχάσουμε την Ανδραβίδα!Επιδή τυχαίνει το χωριό μου να είναι εκεί κοντά,γνωρίζω αρκετά καλά την κατάσταση. Αλλωστε,το αεροδρόμιο αυτό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο αφού θα φιλοξενεί πτήσεις τσάρτερ για τουρίστες που θέλουν να μεταβούν στην Ολυμπία.
 
Η ΥΠΑ προσωπικα πιστευω οτι κοροιδευει τους παντες.Εδω δεν εχει λεει λεφτα να τοποθετησει πινακιδες!για την νεα ονομασια του αεροδρομιου της Χιου σε Ομηρος και θα κανει νεα αεροδρομια...Μονο απο ιδιωτες οπως το Ελ.Βενιζελος.Φυσικα συνενοχος στο δουλεμα ειναι και το Υπουργειο Μεταφορων.
 
Top