Αεροπορία & Οικολογία

  • Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας
bari":2ob9zsml said:
μισο λεπτο....με ποια λογικη να με φορολογησουν ΚΙ ΑΛΛΟ που χρησιμοποιω αεροπλανο? και σε ποιανου τις τσεπες θα μπει η "τιμωρια" μου που θα πεταξω αντι να παω με τα ποδια στον προορισμο μου?
και γιατι τα μετρα να ξεκιναν απο ΕΜΕΝΑ κι οχι απο τις βιομηχανιες π.χ. που πραγματικα ρυπαινουν πιο πολυ απ οτι εγω οταν ταξιδευω....?
οσον αφορα το δημαρχο του Λονδινου προφανως δεν πληρωνει ο ιδιος τα εισητηρια του ;)

Οι βιομηχανιες φορολογουνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση τουλαχιστον, συμφωνα με τη λογικη 'ο ρυπαινων πληρωνει'. Αλλα δεν εχει την ιδια ευκολια εφαρμογης το μετρο στις βιομηχανιες σε σχεση με τις μεταφορες.

Για παραδειγμα στην Κινα, πολυ ευκολοτερα θα βαλουν φορο για τις αερομεταφορες, παρα για τις βιομηχανιες... οπου ολοι γνωριζουμε πως ειναι η πρωτη αιτια ρυπανσης παγκοσμιως. Γιατι συμβαινει αυτο; Απλουστατα γιατι ενα βιομηχανικο συμπλεγμα ειναι πιο σημαντικο για την οικονομια της περιοχης απ οτι ειναι μερικοι παραπανω τουριστες.


Οπως ειπα ομως, δεν εχει νοημα να βαλουμε φορο μονο στις αερομεταφορες. Ειτε μπαινει σε ολα τα μεσα μαζικης μεταφορας, ειτε καθολου.
 
NeoN_B787":2jqd0nyj said:
Παρ' όλα αυτά, η Boeing έχει κλανει

Προσεχε πως μιλας για τη Boeing :D

Περα απο την πλακα, τεινω να συμφωνησω με ολους. Υπαρχουν αλλοι πολυ χειροτεροι ρυπαντες της ατμοσφαιρας απο την πολιτικη αεροπορια. Και, για να μην απομακρυνθουμε απο το αεροπορικο κομματι, η ΠΟΛΕΜΙΚΗ αεροπορια τι κανει? Κανενας περιορισμος στο θορυβο και στους εκπεμπομενους ρυπους. Γιατι? Τα μαχητικα/βομβαρδιστικα/κλπ ολου του κοσμου εχουν το ακαταλογιστο???
 
NeoN_B787, σαφέστατα και υπάρχει σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στο 787.

Απλά μην είσαι και τόσο σίγουρος για τα κίνητρα της Boeing. Όπως έγραψα και πιό πάνω, αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μειώνουν την λυπητερή για τα καύσιμα των αεροπορικών εταιρειών και να αυξήσουν την εμβέλεια του αεροσκάφους ώστε να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες απαιτήσεις από τις εταιρείες.

TeaCHeRaKiS, τον έπιασες τον λαγό από τα αυτιά.

TeaCHeRaKiS":z6weyicl said:
Αλλα δεν εχει την ιδια ευκολια εφαρμογης το μετρο στις βιομηχανιες σε σχεση με τις μεταφορες.

Αυτό είναι το κόλπο. Οι αερομεταφορές είναι πολύ ευκολος στόχος. Δεν θα ξεφύγει κανένας, ούτε οι τσαμπατζήδες επιβάτες δεν θα γλιτώσουν.
Και εκεί είναι η ένσταση μου. Να πληρώσουν οι επιβάτες αυτό που τους αναλογεί, σύμφωνα με την "ζημιά" που κάνουν στον πλανήτη. Όχι επειδή είναι μετρημένοι μέχρι το τελευταίο μωρό, να γίνουν θύματα άδικης οικονομικής ...παρενόχλησης.
 
Έχεις απόλυτο δίκιο! Ο ρημάδης ο τόνος δίπλα απο το "λ" ρε γαμώτο....! Δεν το πρόσεξα
 
Συμφωνώ και γώ με όλους τους παραπάνω φίλους!
Θέλω να τονίσω την υποκρισία,κυρίως, των πολιτικών.
Η τεχνολογία έχει κάνει άλματα, και σίγουρα πιο οικολογικά αεροπλάνα θα μπορούσαν να παραχθούν.Όμως οι δύο εταιρίες έχουν καταντήσει "μονοπώλιο" και δε τους καίγεται καρφάκι για το περιβάλλον.Δε θα συμφωνήσω με κάποιους που είπαν "άλλοι μολύνουν πιό πολύ".Το θέμα είναι να μή μολύνεις,δεν έχει νόημα να βάλουμε σε ζυγαριά ακριβείας ποιός μολύνει πιο πολύ.Οι τεχνολογίες υπάρχουν να μολύνουμε όλοι λιγότερο.Άρα κάποιος Διεθνής οργανισμός θα μπορούσε να "επιβάλει" μέτρα,για τη χρήση τους, απευθείας στις κατασκευαστικές εταιρίες.
Στην επιβολή επιπλέον φορολογίας είμαι και γώ κατά.Δηλαδή πές ότι όλοι οι επιβάτες πληρώνουν +10Ε παραπάνω/ταξίδι,αυτά τα χρήματα πού θα χρησιμοποιούνται?Η "ζημιά" έχει ήδη γίνει....
Δυστυχώε η αεροπορία είναι άριχτα "δεμένη" με το πετρέλαιο, καθώς τα λεγόμενα "προωθητικά αέρια" δημιουργούνται μόνο με την καύση του.Άρα μέχρι τουλάχιστον να βρεθεί κάποια άλλη τεχνολογία,και εφόσον απ΄ότι λένε τα παγκόσμια αποθέματα εξαντλούνται,θα είναι όμηρος της πετρελαιοβιομηχανίας.Και οι τιμές μόνο θα αυξάνονται...
 
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω αρχίζω και διερωτώμαι όσον αφορά το (κατά τη γνώμη μου) ΜΕΙΖΟΝΟΣ σημασίας θέμα του περιβάλλοντος.Διαβάζω ότι πολλοί ρίχνουν το φτάιξιμο στα αεροπλάνα που τόσο αγαπάμε, με τα καυσαέριά τους και το διοξείδιο του άνθρακα...Σιγά μωρέ,παπατζήδες είναι όλοι οι επιστήμονες, η καταστροφή απέχει αιώνες, άρα στα τέτοια μας, όλοι οι οικολογικοί φορείς είναι πολιτικά υποκινούμενοι,κτλ κτλ...Τελικό συμπέρασμα:
Μην ανησυχείτε, συνεχίστε όπως πάτε και καληνύχτα...
Αμ δεν είναι έτσι.Όσο για το τέλος (@ Γκόνσο ειδικά) αν τα 50 το πολύ χρόνια σας φαίνονται αιωνιότητα, τότε το τέλος δεν είναι αύριο...Τα σενάρια που ακούτε δεν είναι ιστορίες από φαντασιόπληκτους σκηνοθέτες αλλά οι πιθανότητες να τα ζήσουμε είναι παρπάνω από πολλές.Το τερπνόν μετά του οφελίμου.Στην περίπτωσή μας το τερπνόν είναι το αεροπλάνο(και όχι μόνο) και το οφέλιμο είναι το περιβάλλον.Δεν είπε κανείς να σταματήσει να πετάει, αλίμονο, αλλά όχι να διαβάζω ότι τα πάντα γίνονται για οικονιμικά οφέλη και ότι δεν υπάρχει κίνδυνος αλλά όλα είναι προφάσεις για κέρδος ακόμα και από τις οικολογικές οργανώσεις.

Hastaroth:
"κατά πόσον όλοι αυτοί οι "οικολόγοι","κλιματολόγοι" και εν γένει γαϊδαρολόγοι,προκειμένου να μεταβούν στίς διάφορες πόλεις τού κόσμου γιά νά κάνουν τίς διαλέξεις τους περί τής οσονούπω ελεύσεως τού τέλους τού κόσμου,χρησιμοποιούν το αεροπλάνο καί όχι τά άλλα μέσα μεταφοράς. "
->Και με τι να πάνε με τα πόδια?Ή κολυμπώντας?Εσύ δηλαδή(και ο κάθε "εσύ" μην το παίρνεις προσωπικά) όσο οικολόγος και να είσαι, δε θα το χρειαστείς το αμάξι κάποια στιγμή?Ε πως δε θα το χρειαστείς...

Gonso:
"οι εκπομπές CO2 και άλλων ρύπων που προέρχονται από τον άνθρωπο, ωχρειούν. Οι τεράστιες αλλαγές στο κλίμα του πλανήτη, δεν είναι καινούριο φρούτο. Συνέβαιναν και πρίν εκατομμύρια χρόνια όταν ήμασταν ακόμα ...γηρίνοι και δεν είχαμε 4Χ4! "

Δίκιο έχεις αλλά οι καταστροφές αυτές στην προϊστορική εποχή δεν έγιναν μέσα σε 100 χρόνια αλλά σε χιλιάδες χρόνια.Η εποχή των παγετώνων δεν έγινε από τη μια μέρα στην άλλη,αλλά πέρασαν γενιές και γενιές...Σίγουρα υπάρχει μια κυκλική γήινη συμπεριφορά σαν αυτή που αναφέρεις,αλλά η συγκεκριμένη (αν είναι τέτοια) δεν είναι φυσιολογική...

Δε θέλω μ'αυτό το άρθρο να θήξω κανέναν, προς Θεού, απλά θέλω να σας "προκαλέσω" να αναρωτηθείτε και να σκεφτείτε περισσότερο με το μυαλό και λγότερο με τις αισθήσεις... ;)
 
Φίλε μου mimithem, don't shoot the messenger.

Μην μπερδεύεις αυτά που μεταφέρω από πηγές, με αυτά που πιστεύω. Απλά με πινελιές άναφέρω όλες τις απόψεις. Πιό πάνω γράφω και τί λένε οι οικολόγοι όσο αφορά τα αεροπλάνα. Η δική μου η άποψη δεν είναι η μία ούτε η άλλη. Απλά είμαι και το δηλώνω, καχύποπτος (ώς συνήθως) με την όλη ιστορία της έξτρα φορολόγισης των αεροπορικών εισητηρίων και των κινήτρων που βρίσκονται από πίσω. ;)
 
Μα το ζητημα δεν ειναι να φορολογησουν 10 Ε επιπλεον. Ο καθενας τα δινει. Το θεμα ειναι οτι αν βγαινει ενα 50ευρω, 60ευρω ο οικολογικος φορος, δεν θα τα δωσει ο καθενας, που θελει να παει διακοπες με την οικογενεια του. Γιατι ετσι μαζευονται αμεσως αμεσως 200 Ε επιπλεον, μονο κ μονο για την επιβαρυνση του περιβαλλοντος.

Εχω την εντυπωση οτι ο φορος θα ειναι αναλογος της αποστασης του ταξιδιου, και συνεπως των συνολικων εκπομπων. Και εντυπωση μου προκαλει το γεγονος οτι η Easyjet ειναι ουδετερη στο θεμα, ενω η αλλη μεγαλη low cost Ryanair δεν θελει ουτε να το συζητησει το ενδεχομενο θεσπισης περιβαλλοντικου φορου, όπως ειναι λογικο...

Σε θεωρητικα παντα πλαισια τα χρηματα αυτα θα μπορουσαν να διατεθουν για περαιτερω ερευνα ωστε να δημιουργηθουν περισσοτερο φιλικοί προς το περιβαλλον κινητηρες. Σε διαφορετικη περιπτωση θα μπορουσαν να διανεμηθουν στους κατοικους περιοχων υψηλης οχλησης, κοντα στα αεροδρομια, ως 'αποζημιωση' για την αυξανομενη αεροπορικη κινηση.

Αλλα οπως γνωριζουμε οι κυβερνησεις δεν ειναι διατεθημενες για τοσο μεγαλα ανοιγματα.
 
mimithem":ujmbgkau said:
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω αρχίζω και διερωτώμαι όσον αφορά το (κατά τη γνώμη μου) ΜΕΙΖΟΝΟΣ σημασίας θέμα του περιβάλλοντος.Διαβάζω ότι πολλοί ρίχνουν το φτάιξιμο στα αεροπλάνα που τόσο αγαπάμε, με τα καυσαέριά τους και το διοξείδιο του άνθρακα...Σιγά μωρέ,παπατζήδες είναι όλοι οι επιστήμονες, η καταστροφή απέχει αιώνες, άρα στα τέτοια μας, όλοι οι οικολογικοί φορείς είναι πολιτικά υποκινούμενοι,κτλ κτλ...Τελικό συμπέρασμα:
Μην ανησυχείτε, συνεχίστε όπως πάτε και καληνύχτα...
Αμ δεν είναι έτσι.Όσο για το τέλος (@ Γκόνσο ειδικά) αν τα 50 το πολύ χρόνια σας φαίνονται αιωνιότητα, τότε το τέλος δεν είναι αύριο...Τα σενάρια που ακούτε δεν είναι ιστορίες από φαντασιόπληκτους σκηνοθέτες αλλά οι πιθανότητες να τα ζήσουμε είναι παρπάνω από πολλές.Το τερπνόν μετά του οφελίμου.Στην περίπτωσή μας το τερπνόν είναι το αεροπλάνο(και όχι μόνο) και το οφέλιμο είναι το περιβάλλον.Δεν είπε κανείς να σταματήσει να πετάει, αλίμονο, αλλά όχι να διαβάζω ότι τα πάντα γίνονται για οικονιμικά οφέλη και ότι δεν υπάρχει κίνδυνος αλλά όλα είναι προφάσεις για κέρδος ακόμα και από τις οικολογικές οργανώσεις.

Τό οτι οι οικολογικοί φορείς είναι -ώς επί το πλείστον- πολιτικά υποκινούμενοι,καί μάλιστα "αριστερών" αποκλίσεων,είναι εμφανές άν διαβάσης τίς διάφορες ανακοινώσεις τους και τίς απόψεις τους σχετικά μέ την παγκόσμια οικονομία (όπου καταφέρονται κατά τής ιδιωτικής πρωτοβουλίας με αιτιολογία οτι το μονο της κίνητρο είναι το κέρδος πάση θυσία και μέ κάθε μέσον,αδιαφορώντας γιά το περιβάλλον κλπ.κλπ)

Hastaroth:
"κατά πόσον όλοι αυτοί οι "οικολόγοι","κλιματολόγοι" και εν γένει γαϊδαρολόγοι,προκειμένου να μεταβούν στίς διάφορες πόλεις τού κόσμου γιά νά κάνουν τίς διαλέξεις τους περί τής οσονούπω ελεύσεως τού τέλους τού κόσμου,χρησιμοποιούν το αεροπλάνο καί όχι τά άλλα μέσα μεταφοράς. "
->Και με τι να πάνε με τα πόδια?Ή κολυμπώντας?Εσύ δηλαδή(και ο κάθε "εσύ" μην το παίρνεις προσωπικά) όσο οικολόγος και να είσαι, δε θα το χρειαστείς το αμάξι κάποια στιγμή?Ε πως δε θα το χρειαστείς...

Πρώτα απ'όλα,διάβασε προσεκτικώτερα τί έγραψα:
"χρησιμοποιούν το αεροπλάνο καί όχι τά άλλα μέσα μεταφοράς. "
Αυτό έγραψα.

Δεύτερον,όταν δηλώνει κάποιος "οικολόγος" και λέει οτι "τά καυσαέρια από τά αυτοκίνητα είναι μιά από τίς κύριες αιτίες ατμοσφαιρικής ρύπανσης καί θα μάς πνίξουν κλπ κλπ",δέν χρησιμοποιεί ο ίδιος ένα τέτοιο αυτοκίνητο.Είτε παίρνει ένα ηλεκτροκίνητο (υπάρχουν και τέτοια),ή χρησιμοποιεί τά μέσα μαζικής μεταφοράς,ή παίρνει ένα ποδήλατο,τέλος πάντων ενεργεί με τρόπο ώστε αυτός,τουλάχιστον,να μήν συμβάλλη στην αύξηση τής ατμοσφαιρικής και εν γένει περιβαλλοντικής ρύπανσης.Μέ τον ίδιο λοιπόν τρόπο περιμένω να ενεργήση και όταν καταφέρεται εναντίον τής χρήσης τών επιβατικών αεροπλάνων μέ το αιτιολογικό οτι ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα.


Gonso:
"οι εκπομπές CO2 και άλλων ρύπων που προέρχονται από τον άνθρωπο, ωχρειούν. Οι τεράστιες αλλαγές στο κλίμα του πλανήτη, δεν είναι καινούριο φρούτο. Συνέβαιναν και πρίν εκατομμύρια χρόνια όταν ήμασταν ακόμα ...γηρίνοι και δεν είχαμε 4Χ4! "

Δίκιο έχεις αλλά οι καταστροφές αυτές στην προϊστορική εποχή δεν έγιναν μέσα σε 100 χρόνια αλλά σε χιλιάδες χρόνια.Η εποχή των παγετώνων δεν έγινε από τη μια μέρα στην άλλη,αλλά πέρασαν γενιές και γενιές...Σίγουρα υπάρχει μια κυκλική γήινη συμπεριφορά σαν αυτή που αναφέρεις,αλλά η συγκεκριμένη (αν είναι τέτοια) δεν είναι φυσιολογική...

Γιά νά προκληθούν καταστροφές από μιά κλιματική αλλαγή πρέπει αυτή η αλλαγή να γίνη σέ μικρό χρονικό διάστημα.Αλλιώς τό όλο σύστημα απορροφά μέ ομαλό τρόπο τίς μεταβολές και τίς εξισορροπεί.

Τέτοιες απότομες κλιματικές μεταβολές λοιπόν έγιναν και στο παρελθόν,σε εποχές που ο άνθρωπος ώς είδος δέν ήταν ούτε κάν στο στάδιο τού προ-προ-προανθρώπου.

Δε θέλω μ'αυτό το άρθρο να θήξω κανέναν, προς Θεού, απλά θέλω να σας "προκαλέσω" να αναρωτηθείτε και να σκεφτείτε περισσότερο με το μυαλό και λγότερο με τις αισθήσεις... ;)

Σκεπτόμενοι λοιπόν με το μυαλό είμαστε,όπως είπε και ο gonso,καχύποπτοι σε σχέση μέ την ιδέα αυτή τής επιπλέον φορολόγησης τών αεροπορικών ταξιδιών.

Περαιτέρω,και πάλι σκεπτόμενοι μέ το μυαλό αναρωτιόμαστε όπως και ο 747 γιά ποιό λόγο τά χιλιάδες καταδιωκτικά,βομβαρδιστικά,μεταγωγικά κλπ αεροπλάνα που χρησιμοποιούν οι ανά τον κόσμο πολεμικές αεροπορικές δυνάμεις θεωρείται οτι δέν ρυπαίνουν την ατμοσφαιρα και έτσι οι αεροπορικές αυτές δυνάμεις δέν καλούνται νά καταβάλλουν κάποιο τσουχτερούτσικο φόρο ανά αεροσκάφος και ανά άποστολή....
 
Καλά... αν ήταν να φορολογουμε κ το στρατο για την οικολογικη καταστροφη... Δε μου λες? Ποσα δισεκατομμυρια δολλαρια πρεπει να χρεωσουμε στην Αμερικη για τις πυρηνικες δοκιμες στα νησια του Ειρηνικου??? Με το ιδιο σκεπτικο δηλαδη....
 
Top