Νέο σύστημα κρατήσεων

  • Thread starter IATA
  • Ημερομηνία δημιουργίας
flying Doc":23ervuen said:
είτε δεν εκτυπώνεται το εισητήριο, το οποίο έχει εκδοθεί. Αν πάλι, σύμφωνα με την καταγγελία, επιχειρηθεί η διαδικασία απο την αρχή, ο πελάτης χάνει τις θέσεις που προσπαθούσε να κλείσει νωρίτερα και επιπλέον κινδυνεύει να μην πετάξει κιόλας[/i]" (το μετέφερα αυτολεξεί ).


Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αυτό που εκτυπώνεται είναι απλά και μόνο μια απόδειξη. Το εισιτήριο είναι άυλο. Αν λοιπόν έχει γίνει έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η αποδειξη έχει ήδη σταλεί.

Ως προς τη μή εμφάνιση των θέσεων που ήταν διαθέσιμες πριν και δεν εμφανίζονται στη δεύτερη προσπάθεια: Κάθε φορά που βάζετε ονόματα σε μια κράτηση, (ακόμα και δοκιμαστική του τύπου DGGDGDDGDE/DGDDFDD για να δείτε π.χ. την τελική τιμή), το σύστημα πραγματοποιεί μία κράτηση. Αυτά είναι και τα μόνα στοιχεία που χρειάζονται για να κλείσει η κράτηση σε ένα περιβάλλον CRS: δρομολόγιο, ονόματα και στοιχεία επικοινωνίας. Αν λοιπόν για οποιοδήποτε λόγο διακοπεί η διαδικασία αφού κλείσει η κράτηση (και δεν έχει γίνει έκδοση), οι θέσεις παραμένουν κρατημένες για μερικά λεπτά (μπαίνει ένα σύντομο time limit). Όταν παρέλθει αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα, το σύστημα κάνει έναν επανέλεγχο στην κράτηση. Αν δεν έχει εκδοθεί εισιτήριο, τότε η κράτηση ακυρώνεται ("πέφτει η προθεσμία" όπως λένε οι χειριστές) και οι θέσεις καθίστανται και πάλι διαθέσιμες. Αυτό συνέβαινε 100% με το παλιό σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το νέο δε με έχει "βασανίσει" τόσο και δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω περισσότερα.

Σε κάθε περίπτωση όμως το σύστημα πρέπει να λειτουργεί σωστά. Δεν εχει σημασία τί γίνεται και τι συμβαίνει πίσω από αυτό που βλέπει ο χρήστης. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν τις ίδιες εφαρμογές είχαν κάποιες άλλες πιο μεγάλες εταιρείες με περισότερες πτήσεις και εντολές προς το σύστημα τους...
 
Το καινούριο σύτημα κρατήσεων της Α3 μπορώ να πώ ότι είναι πολύ πιο γρήγορο από το παλιό.
Δεν χρειάζεται να βάλεις πλέων τα ονόματα για να σε δώσει την τελική τιμή του εισιτηρίου.
Όσο για την αναγραφή τις καταγγελίας του επιβάτη εάν έχει γίνει η κράτηση αλλά δεν εκδόθηκε η εκτύπωση τις κράτησης δεν σημαίνει ότι η κράτηση δεν έχει γίνει απλά πρέπει να επικοινωνήσει με το 8011120000.
Πάντως προβλήματα υπήρχαν και υπάρχουν ακόμα. Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλων δεν θα έχουμε τέτοια προβλήματα.
 
aakunz":2bequ1wn said:
Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αυτό που εκτυπώνεται είναι απλά και μόνο μια απόδειξη. Το εισιτήριο είναι άυλο.
Στην Α3 το εισιτήριο δεν ειναι άυλο αλλά ηλεκτρονικό. Άυλο εισιτήριο έχουν εταιρείες όπως Easy, Ryan, οι οποίες έχουν 'ticket-less' σύστημα κρατήσεων και το μόνο που σου δίνουν είναι ένας κωδικός κράτησης. Στην Α3, το σύστημα κρατήσεων βασίζεται σε ηλεκτρονικό εισιτηρίο. Είναι ένα 14ψήφιο νούμερο που αρχίζει απο 390.....

aakunz":2bequ1wn said:
Αν λοιπόν έχει γίνει έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η αποδειξη έχει ήδη σταλεί.
Πολύ σωστά αλλά υπάρχει και μία περίπτωση να έχει γίνει έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου αλλά να μην έχεις πάρεις απόδειξη για κάποιο λόγο και διαβάζοντας την καταγγελία, νομίζω ότι αυτό ήταν το πρόβλημα τελικά.

aakunz":2bequ1wn said:
Ως προς τη μή εμφάνιση των θέσεων που ήταν διαθέσιμες πριν και δεν εμφανίζονται στη δεύτερη προσπάθεια: Κάθε φορά που βάζετε ονόματα σε μια κράτηση, (ακόμα και δοκιμαστική του τύπου DGGDGDDGDE/DGDDFDD για να δείτε π.χ. την τελική τιμή), το σύστημα πραγματοποιεί μία κράτηση. Αυτά είναι και τα μόνα στοιχεία που χρειάζονται για να κλείσει η κράτηση σε ένα περιβάλλον CRS: δρομολόγιο, ονόματα και στοιχεία επικοινωνίας. Αν λοιπόν για οποιοδήποτε λόγο διακοπεί η διαδικασία αφού κλείσει η κράτηση (και δεν έχει γίνει έκδοση), οι θέσεις παραμένουν κρατημένες για μερικά λεπτά (μπαίνει ένα σύντομο time limit). Όταν παρέλθει αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα, το σύστημα κάνει έναν επανέλεγχο στην κράτηση. Αν δεν έχει εκδοθεί εισιτήριο, τότε η κράτηση ακυρώνεται ("πέφτει η προθεσμία" όπως λένε οι χειριστές) και οι θέσεις καθίστανται και πάλι διαθέσιμες. Αυτό συνέβαινε 100% με το παλιό σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Ούτε στο παλίο σύστημα αλλά ούτε και στο νέο δεν ιφύσταται το λεγόμενο 'time limit'. Δεν είναι "λογικό" το ιντερνετικό σύστημα να σου παρέχει "instant purchase" δηλαδη άμεση αγορά (πχ με κάρτα) για να κάνεις μόνο κράτηση (όπως πχ με τα GDS). Θα πρέπει να βγάλεις ηλεκτρονικό ή άυλο εισιτηρίο. Μία κράτηση μπορεί να ακυρωθεί αυτόματα αν 'πέσει η προθεσμία' μόνο αν προέρχεται απο GDS ή απο μή-ιντερνετική κράτηση.

Το νέο σύστημα δε με έχει "βασανίσει" τόσο αλλά και δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω περισσότερα γι΄αυτό.
Σε κάθε περίπτωση όμως το σύστημα πρέπει να λειτουργεί σωστά. Δεν εχει σημασία τί γίνεται και τι συμβαίνει πίσω από αυτό που βλέπει ο χρήστης. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν τις ίδιες εφαρμογές είχαν κάποιες άλλες πιο μεγάλες εταιρείες με περισότερες πτήσεις και εντολές προς το σύστημα τους...[/quote]

Ελπίζω να βοήθησα στο θέμα.
 
Φίλε Doctor Who,

Δε χρησιμοποίησες παραθέσεις και με μπέρδεψες λίγο, αλλά κατάλαβα ότι αναφέρεσαι σε εμένα.

Τα ηλεκτρονικά εισιτήρια είναι άυλα. Τα κουπόνια των χάρτινων εισιτηρίων αποτελούν λογιστικά έντυπα και είναι απαραίτητα για μία εταιρία, προκειμένου να αποδίδει στο clearing house και να εισπράττει το μερίδιο που της αναλογεί. Αντιθέτως τα κουπόνια των ηλεκτρονικών εισιτηρίων είναι άυλα. Το ότι αρχίζουν με 390 και ακολουθούν άλλα δέκα ψηφία και το CheckDigit δεν είναι παγκόσμια πρωτοτυπία της Α3 αλλά υπόκειται στα σχετικά resolutions της ΙΑΤΑ για το interlining και το clearing house, τα οποία και μπορείς να βρεις στα handbooks:

http://www.iata.org/NR/rdonlyres/8A3BBE ... ok39ta.pdf



Στις περιπτώσεις της U2, FR κλπ. κλπ., προφανώς αναφέρεσαι σε paperless travel. Εταιρείες σαν τις προαναφερθείσες, δεν υπάγονται στις κατευθυντήριες γραμμές της ΙΑΤΑ περί clearing, interlining, ticketing κλπ. και άρα δεν ακολουθούν τις σχετικές διατάξεις. Όταν πληρώνεις ένα τέτοιο ταξίδι, το σύστημα δημιουργεί ένα αρχείο στο οποίο ενσωματώνει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται προκειμένου να πετάξει ένας επιβάτης. To αρχείο αυτό ονομάζεται PNR (Passenger Name Record). Το PNR έχει ένα όνομα με χρήση του οποίου γίνεται η πρόσβαση. Αυτό ονομάζεται record locator, ή PNR code, ή αριθμός κράτησης.

Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αναπόσπαστο στοιχείο αποτελεί το record locator. Αυτός είναι και ο λόγος που η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν γίνεται αν πριν δεν έχει δημιουργηθεί κράτηση και δεν έχει υπάρξει το record locator. Χωρίς record locator, το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν μπορεί να ενσωματωθεί κάπου. Αυτός είναι και ο λόγος, ότι προκειμένου να γίνει validation της κάρτας, πρέπει πρώτα να υπάρχει ένα PNR με τουλάχιστον ένα live flight segment. Άρα πρέπει να υπάρχει και κράτηση με τουλάχιστον μία πτήση, ένα τηλέφωνο και τουλάχιστον έναν επιβάτη. Στην περίπτωση που για κάποιο λόγο, αποτύχει-καθυστερήσει η έγκριση της συναλλαγής, η κράτηση μένει unticketed και ακυρώνεται μετά από λίγο. Μου έχει τύχει να μην μπορώ να πάρω έγκριση για μία καρτα και η ιστοσελίδα να μου εμφανίσει ένα μηνυμα σφάλματος (οφειλόταν σε διακοπή σύνδεσης με την τράπεζα -η κάρτα ήταν ΟΚ) και το record locator της κράτησης που είχε δημιουργηθεί χωρίς να έχουν εκδοθεί τα εισιτήρια. Με ένα τηλέφώνημα στο νούμερο που μου εμφάνισε στην οθόνη, και δίνοντας κάποια στοιχεία επαλήθευσης, η έκδοση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων έγινε μέσω τηλεφώνου για την web κράτηση.

Γνωρίζω ότι η εφαρμογή της ιστοσελίδας της Α3 ανταλλάσσει δεδομένα με το σύστημα της εταιρείας, όπως κάνει και το κάθε GDS. Οι κωδικοί κράτησης που εμφανίζονται πάνω στις αποδείξεις ηλεκτρονικών εισιτηρίων, δημιουργούνται με τον ίδιο τρόπο που δημιουργείται μία κράτηση από έναν χειριστή. Το τι φαίνεται σε σένα και σε έναν χρήστη σαν "λογικό" ενδεχομένως να μην είναι πρακτικά εφικτό. Επίσης, σκέψου ότι αυτό που βλέπεις εσύ σαν instant purchase ίσως να μην είναι... Θες απόδειξη; Ακόμα και οι flex ναύλοι, στο σύστημα της Α3 πωλούνται σαν instant purchase (flex & refundable μεν, πάντοτε όμως instant purchase) όταν οι όροι του ναύλου δεν το έχουν σαν υποχρέωση. Σε υποχρεώνουν να χρεώσεις την κάρτα σου για ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο μιας κράτησης, η οποία θα μπορούσε να ήταν και provisional. Σκέψου επίσης ότι οι non-refundable, non changeable ναύλοι... ενδεχομένως να μην είναι και τόσο non refundable όσο ακούγονται... Aυτά είχα να πω και ελπίζω πως έγιναν κατανοητά αυτά που έγραψα.

ΥΓ. H Α3 έχει εξειδικευμένους υπαλλήλους στο help desk που επιλύουν τέτοια προβλήματα με τον καλύτερο τρόπο.
 
aakunz":misgkq3q said:
Φίλε Doctor Who,
Δε χρησιμοποίησες παραθέσεις και με μπέρδεψες λίγο, αλλά κατάλαβα ότι αναφέρεσαι σε εμένα.
Oops Nαι το ξέχασα.

aakunz":misgkq3q said:
Τα ηλεκτρονικά εισιτήρια είναι άυλα. Τα κουπόνια των χάρτινων εισιτηρίων αποτελούν λογιστικά έντυπα και είναι απαραίτητα για μία εταιρία, προκειμένου να αποδίδει στο clearing house και να εισπράττει το μερίδιο που της αναλογεί. Αντιθέτως τα κουπόνια των ηλεκτρονικών εισιτηρίων είναι άυλα. Το ότι αρχίζουν με 390 και ακολουθούν άλλα δέκα ψηφία και το CheckDigit δεν είναι παγκόσμια πρωτοτυπία της Α3 αλλά υπόκειται στα σχετικά resolutions της ΙΑΤΑ για το interlining και το clearing house, τα οποία και μπορείς να βρεις στα handbooks:
http://www.iata.org/NR/rdonlyres/8A3BBE ... ok39ta.pdf
Δεν είπα ότι η Α3 έκανε καμία παγκόσμια πρωτοτυπία, απλώς ότι ακολουθεί τα IATA resolutions.

aakunz":misgkq3q said:
Στις περιπτώσεις της U2, FR κλπ. κλπ., προφανώς αναφέρεσαι σε paperless travel. Εταιρείες σαν τις προαναφερθείσες, δεν υπάγονται στις κατευθυντήριες γραμμές της ΙΑΤΑ περί clearing, interlining, ticketing κλπ. και άρα δεν ακολουθούν τις σχετικές διατάξεις. Όταν πληρώνεις ένα τέτοιο ταξίδι, το σύστημα δημιουργεί ένα αρχείο στο οποίο ενσωματώνει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται προκειμένου να πετάξει ένας επιβάτης. To αρχείο αυτό ονομάζεται PNR (Passenger Name Record). Το PNR έχει ένα όνομα με χρήση του οποίου γίνεται η πρόσβαση. Αυτό ονομάζεται record locator, ή PNR code, ή αριθμός κράτησης.
Νομοίζω ότι το paperless με το ticketless είναι το ίδιο :D

aakunz":misgkq3q said:
Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αναπόσπαστο στοιχείο αποτελεί το record locator. Αυτός είναι και ο λόγος που η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν γίνεται αν πριν δεν έχει δημιουργηθεί κράτηση και δεν έχει υπάρξει το record locator. Χωρίς record locator, το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν μπορεί να ενσωματωθεί κάπου. Αυτός είναι και ο λόγος, ότι προκειμένου να γίνει validation της κάρτας, πρέπει πρώτα να υπάρχει ένα PNR με τουλάχιστον ένα live flight segment. Άρα πρέπει να υπάρχει και κράτηση με τουλάχιστον μία πτήση, ένα τηλέφωνο και τουλάχιστον έναν επιβάτη. Στην περίπτωση που για κάποιο λόγο, αποτύχει-καθυστερήσει η έγκριση της συναλλαγής, η κράτηση μένει unticketed και ακυρώνεται μετά από λίγο. Μου έχει τύχει να μην μπορώ να πάρω έγκριση για μία καρτα και η ιστοσελίδα να μου εμφανίσει ένα μηνυμα σφάλματος (οφειλόταν σε διακοπή σύνδεσης με την τράπεζα -η κάρτα ήταν ΟΚ) και το record locator της κράτησης που είχε δημιουργηθεί χωρίς να έχουν εκδοθεί τα εισιτήρια. Με ένα τηλέφώνημα στο νούμερο που μου εμφάνισε στην οθόνη, και δίνοντας κάποια στοιχεία επαλήθευσης, η έκδοση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων έγινε μέσω τηλεφώνου για την web κράτηση.
Σωστά διότι έκαναν ένα retrieve PNR και στην συνέχεια το τιμολόγησαν και έκδοσαν τα εισιτήρια.

aakunz":misgkq3q said:
Γνωρίζω ότι η εφαρμογή της ιστοσελίδας της Α3 ανταλλάσσει δεδομένα με το σύστημα της εταιρείας, όπως κάνει και το κάθε GDS. Οι κωδικοί κράτησης που εμφανίζονται πάνω στις αποδείξεις ηλεκτρονικών εισιτηρίων, δημιουργούνται με τον ίδιο τρόπο που δημιουργείται μία κράτηση από έναν χειριστή. Το τι φαίνεται σε σένα και σε έναν χρήστη σαν "λογικό" ενδεχομένως να μην είναι πρακτικά εφικτό. Επίσης, σκέψου ότι αυτό που βλέπεις εσύ σαν instant purchase ίσως να μην είναι... Θες απόδειξη; Ακόμα και οι flex ναύλοι, στο σύστημα της Α3 πωλούνται σαν instant purchase (flex & refundable μεν, πάντοτε όμως instant purchase) όταν οι όροι του ναύλου δεν το έχουν σαν υποχρέωση. Σε υποχρεώνουν να χρεώσεις την κάρτα σου για ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο μιας κράτησης, η οποία θα μπορούσε να ήταν και provisional. Σκέψου επίσης ότι οι non-refundable, non changeable ναύλοι... ενδεχομένως να μην είναι και τόσο non refundable όσο ακούγονται... Aυτά είχα να πω και ελπίζω πως έγιναν κατανοητά αυτά που έγραψα.
Και ποιός είπε οτι το instant purchase είναι αν θέλεις απόδειξη. Το instant purchase είναι να πληρώνεις άμεσα και την ίδια στιγμή να πέρνεις το service=εισιτήριο. Όλοι οι ναύλοι πού πωλούνται στο site είναι instant purchase. Αλλοίμονο αν ήταν provisional με 'time-limit' :shock:

aakunz":misgkq3q said:
ΥΓ. H Α3 έχει εξειδικευμένους υπαλλήλους στο help desk που επιλύουν τέτοια προβλήματα με τον καλύτερο τρόπο.
Για να το λές, κάτι θα ξέρεις ;)
 
ξερει να μου πει κανεις το εξης: εάν κλεισω εισιτηριο τώρα για το Μάιο στο SKG-ATH-SKG,το οποίο βγαινει γυρω στα 89-107, αναλογα με το ποτε θα αποφσισω να ταξιδεψω, υπάρχει περίπτωση επειδη μεσολαβουν 3 μηνες να ανοιξουν ξαφνικα αργοτερα φθηνοτεροι ναυλοι και εγω να εχω πληρωσει ακριβότερα παρότι τοκελισα νωρις?δηλ .μεσα στο μαρτιο να βρω πιο φθηνα..?εχω διλημμα να το κελισω ή να περιμενω..λογικα όσο πλησιαζει ο καιρος ακριβαινουν..ή δεν παει παντα ετσι?
 
Ναι, υπάρχει περίπτωση να βγουν φθηνότερα αλλά
-μπορεί να βγούν για ελάχιστο χρονικό διαστημα και να μην τα πάρεις χαμπάρι καν
-μπορεί να μην βγουν φθηνότερα καθόλου

Σε οποιαδήποτε απο τις 2 περιπτώσεις είναι ρίσκο γιατί θα χάσεις και την (σχετικά) φτηνή τιμή που σου δίνει τώρα.
Αν παντως θες να ρισκάρεις, μπαινε κάθε μέρα και τσέκαρε το site της Α3.
 
έχω την εντύπωση ότι το web σύστημα κρατήσεων είναι εκτός από το πρωί.... προσπαθώ αλλά δεν...
 
Εχω κάνει open ένα εισητήριο απο Θεσσαλονίκη για Χανιά.

Πόσους μήνες διαρκεί το open;

Μπορώ να αλλάξω το όνομα και να ταξιδέψει άλλος στη θέση μου;

Ευχαριστώ
 
Top