Πτώση ελικοπτέρου UH 1 της Αεροπορίας Στρατού

  • Thread starter Luz
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Αυτοί οι τρεις άνθρωποι ας είναι οι τελευταίοι που πληρώνουν τόσο ακριβά ένα ατύχημα...
Θέλω να υποβάλω κάποια ερωτήματα σε όσους γνωρίζουν:
Αληθεύει ότι τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είναι κατασκευής της δεκαετίας του '60;
Απ' όσο γνωρίζω έχει ξεκινήσει η διαδικασία (σταδιακής) αντικατάστασής τους από κάποια άλλα.
Αυτή η διαδικασία σε ποιό στάδιο βρίσκεται και πόσο "σταδιακή" θα είναι;
Υπάρχει (σαφές) χρονοδιάγραμμα ή θα γίνει σε "βάθος χρόνου";
 
Αληθεύει ότι τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είναι κατασκευής της δεκαετίας του '60;
Ναι, σαν μοντέλο είναι της δεκαετίας του '60, και σ'αυτήν την δεκαετία παρήχθησαν και τα πιο πολλά, άρα ίσως και τα ελληνικά. Εν πάσει περιπτώσει, είναι 30 ετών μηχανήματα στην (πολύ !) καλύτερη των περιπτώσεων.

Αυτή η διαδικασία σε ποιό στάδιο βρίσκεται και πόσο "σταδιακή" θα είναι;
Τα Huey πρόκειται να αντικατασταθούν από τα NHI NH90, με 20+14 να βρίσκονται σε παραγγελία. Πέρσι τέτοιον καιρό είχε γίνει μια ανακατωσούρα μεταξύ ΥΠΕΘΑ και ΝΗΙ, οι συμβάσεις αργούσαν να υλοποιηθούν. και ενώ έχουν κατασκευάσει τα μισά ελικόπτερα, το ΥΠΕΘΑ δεν τα παραλαμβάνει. Υποτίθεται ότι περίπου στο 2010, τα 26 πλέον Huey θα έχουν αντικατασταθεί εξ'ολοκλήρου από το NH90....
 
Καταρχήν συλλυπητήρια στις οικογένειες των πεσόντων και να είναι ελαφρύ το χώμα που τους σκεπάζει....

Και ξεκινάνε τα ερωτήματα.
Πότε θα τα αποσύρουν τα ιπτάμενα φέρετρα;;
Τι γίνεται με το πρόγραμμα αντικατάστασής τους;
Που είναι τα NH-90; Πάλι μίζες μυρίζομαι και υλοποίηση τους προγράμματος 5 χρόνια μετά το αρχικό χρονοδιάγραμμα (και με τις αναμενόμενες ανθρώπινες απώλειες)...

Τέλος να πω πως τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είναι τα ίδια που χρησιμοποιήθηκαν στο Βιετνάμ (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) και μετά τα πήρε ο Ε.Σ. Το οτι πετάνε ακόμα οφείλεται στα συνηθισμένα θαύματα των ελλήνων τεχνικών όλων των σωμάτων των ενόπλων δυνάμεων που..... δίνουν φτερά!
Κάτι σαν τα Red Bull!!!
 
Επιτρέψτε μου να εκφράσω και εγώ τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες αυτών των παλληκαριών που έπεσαν ηρωες στο βωμό του καθήκοντος.
Tώρα όσο για τα υπόλοιπα: Έχουμε καταντήσει να μιλάμε σαν τους δημοσιογράφους και μάλιστα χρησιμοποιούμε και τις ίδιες λέξεις! ιπτάμενα φέρετρα, μίζες από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, και κάθε είδους σκοτεινές συνωμοσίες. E λοιπόν κύριοι δεν είναι όλα μαύρα σε αυτή τι χωρα. Ξέρουμε μήπως τα αιτια τις τραγωδίας? γνωρίζουμε το πόρισμα μήπως? και επειδή είναι του 60? αυτό αυτόματα σημαίνει ότι είναι ιπτάμενα φέρετρα? δηλαδή τα mirage και τα phantoms είναι και αυτά ιπτάμενα φέρετρα?
Aς αφήσουμε λοιπόν τους δημοσιογραφίσκους να συνεχίσουν το γνωστό τους "έργο" και εμείς ας περιμένουμε να δούμε πραγματικά τι συνέβη εκείνη την ημερα, και για να μη παρεξηγηθώ, πολιτικά δεν ανήκω πουθενά. Ούτε μπλε, ούτε πράσινο ούτε κόκκινο.
Καλή κυριακή

Πάνος
 
nikos_k.":5yhyxi8r said:
....
Τέλος να πω πως τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είναι τα ίδια που χρησιμοποιήθηκαν στο Βιετνάμ (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) και μετά τα πήρε ο Ε.Σ. Το οτι πετάνε ακόμα οφείλεται στα συνηθισμένα θαύματα των ελλήνων τεχνικών όλων των σωμάτων των ενόπλων δυνάμεων που..... δίνουν φτερά!
Κάτι σαν τα Red Bull!!!

Τα αγαπημένα Huey αποτέλεσαν την ραχοκοκκαλιά πολλών Μονάδων μεταξύ αυτών και ελληνικών τόσο της Αεροπορίας όσο και της Αεροπορίας Στρατού (ΑΣ). Τα Huey και Chinook απέδειξαν στον πόλεμο του Vietnam και σε τουλ. 40 (!) αεροπορίες/ΑΣ την αξία τους. Το Huey είναι ίσως το σημαντικότερο ελικόπτερο τύπου utility. Η λέξη φέρετρο ακόμα και σε ένα Ε/Π 40 ετών δεν είναι "δόκιμη".

Προσωπικά πιστεύω, όπως έχω αναφέρει σε άλλα posts, ότι η αξιοπιστία του δεν οφείλεται στους έλληνες τεχνικούς, οφείλεται κυρίως στην εκπληκτική σχεδίασή του. Πάντα με το δεδομένο ότι σχεδιάστηκε την δεκαετία του 50 και το γεγονός ότι θα πετάει τουλ. άλλα 10 χρόνια με σύνολο παραγωγής περ. 16.000 σκαφών, νομίζω ότι μιλάει από μόνο του.

Επίσης θα υπενθυμίσω σε γενικές γραμμές τα έτη πρώτης πτήσης (κα κατα συνέπεια τον χρόνο σχεδίασης των Α/Φ....):
Huey 1956, Chinook 1961, Sikorsky S-70 (Hawk) 1974, Apachw 1975, Bo105 1967, Super Puma 1978 και
F-16 1974, Mirage 2000 1978, Mirage F-1 1974 κτλ.

Με εξαίρεση το ΝΗ90 που σχεδιάστηκε αρχές του 90 και παράδοση από το 2007 σχεδόν όλα τα γνωστά μεγάλα Α/Φ έχουν σχεδιαστεί 30+ χρόνια πριν *εκτός των upgrades* για να μην ξεχνιόμαστε δηλαδή.....ελπίζω η ΑΣ να εκσυγχρονιστεί ΑΜΕΣΑ αλλά η δική μου καρδιά και μυαλό θα παραμείνει στο Huey... :thx:

Οποιος ενδιαφέρεται ας ανατρέξει και στο blog της ΑΣ στο wordpress.
 
Φίλε convair δεν διαφωνώ για την σχεδίαση των Huey αλλά επιμένω πως στη συγκεκριμένη περίπτωση οι τεχνικοί κάνουν θαύματα.
Όταν ένα αεροσκάφος έχει στην πλάτη του ένα πόλεμο και εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική (αν όχι μοναδική) πλατφόρμα αερομεταφορών ενός στρατού
και μάλιστα με πολύ καλά στατιστικά ασφάλειας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, τότε μετράει η ποιότητα των ανθρώπων που το χειρίζονται και το συντηρούν και η σχεδίαση περνάει σε δευτερεύοντα ρόλο...

Και να σχολιάσω και τα λεγόμενα (γραφόμενα) του συμφορουμίτη eddhflyer
eddhflyer":3hwk5otj said:
E λοιπόν κύριοι δεν είναι όλα μαύρα σε αυτή τι χωρα.
Είσαι σίγουρος;; Ντρέπομαι που το λέω αλλά δυστυχώς συμβαίνουν σχεδόν καθημερινά διάφορα σε αυτή τη χώρα,
που δεν μου επιτρέπουν να πιστεύω πως τα πράγματα δεν είναι μαύρα.
eddhflyer":3hwk5otj said:
Ξέρουμε μήπως τα αιτια τις τραγωδίας? γνωρίζουμε το πόρισμα μήπως?
Μα και να μάθουμε τα αίτια, θα αλλάξει το γεγονός πως τα ελικόπτερα αυτά είναι πολύ παλιά και πολύ κουρασμένα;
eddhflyer":3hwk5otj said:
και επειδή είναι του 60? αυτό αυτόματα σημαίνει ότι είναι ιπτάμενα φέρετρα?
Για μένα ναι!!!
eddhflyer":3hwk5otj said:
δηλαδή τα mirage και τα phantoms είναι και αυτά ιπτάμενα φέρετρα?
Με συγχωρείς αλλά τα Phantom και τα Mirage δεν είναι του 60!
Και τα Phantom που πετάνε αυτή τη στιγμή έχουν υποστεί το πρόγραμμα αναβάθμισης, που πέρα από τα νέα φαντεζί ηλεκτρονικά και όπλα,
περιελάμβανε και δομική ενίσχυση/αναβάθμιση.
 
nikos_k.":221ymo1z said:
Φίλε convair δεν διαφωνώ για την σχεδίαση των Huey αλλά επιμένω πως στη συγκεκριμένη περίπτωση οι τεχνικοί κάνουν θαύματα.
Όταν ένα αεροσκάφος έχει στην πλάτη του ένα πόλεμο και εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική (αν όχι μοναδική) πλατφόρμα αερομεταφορών ενός στρατού
και μάλιστα με πολύ καλά στατιστικά ασφάλειας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, τότε μετράει η ποιότητα των ανθρώπων που το χειρίζονται και το συντηρούν και η σχεδίαση περνάει σε δευτερεύοντα ρόλο...
eddhflyer":221ymo1z said:
δηλαδή τα mirage και τα phantoms είναι και αυτά ιπτάμενα φέρετρα?
Με συγχωρείς αλλά τα Phantom και τα Mirage δεν είναι του 60!
Και τα Phantom που πετάνε αυτή τη στιγμή έχουν υποστεί το πρόγραμμα αναβάθμισης, που πέρα από τα νέα φαντεζί ηλεκτρονικά και όπλα,
περιελάμβανε και δομική ενίσχυση/αναβάθμιση.

OK, έχω άλλη άποψη, νομίζω ότι η σχεδίαση είναι ο βασικότερος παράγοντας...σαφώς παίζει ρόλο η καλή συντήρηση από τους τεχνικούς. Αλλά σημαντικότατο ρόλο παίζουν και το επιχειρησιακό περιβάλλον, η εμπειρία και η εκπαίδευση των χειριστών, η διοίκηση, οι οικονομικοί πόροι κοκ.

Σήμερα πια όλοι μιλάνε για συντήρηση, ποιότητα, ανθρώπινο δυναμικό και εισαγωγή νέων τεχνολογιών - όμως εγώ ακόμα πιστέυω ότι όλα "ξεκινάνε" από ένα όραμα, μια δυνατή ομάδα σχεδιασμού και δοκιμών και όλα μετά παίρνουν τον δρόμο τους. Για παράδειγμα, ρώσικα Ε/Π επιχειρούν υπό απίστευτες συνθήκες, με χαλαρές διαδικασίες, χωρίς καλή λογιστική ή οικονομική υποστήριξη και παρά τα ατυχήματα επιχειρούν με επιτυχία! Κι αυτό γιατί θρύλοι όπως το Mil Mi-8 που είναι 45 (!) ετών ΕΙΝΑΙ "καλοσχεδιασμένο". Έτσι και τα Bell 47 και το Huey είναι καλές, "απλές" κατασκευές που με ελάχιστη σχετικά πάντα συντήρηση που έγραψαν την ιστορία τους. Δέχομαι όμως ότι ναι, τα Huey έχουν "γεράσει" και πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα από καινούρια Ε/Π με την ελπίδα πάντα τα νέα να γράψουν κι αυτά την δική τους ιστορία (λιγότερο πολεμική ελπίζω...)

Για το δεύτερο θέμα έχω απλά να προσθέσω ότι το Phantom είναι της γενιάς του '50 χωρίς αμφιβολία- και εάν "upgrades" το καθιστούν αξιό-πλοο/μαχο τότε καλά κάνανε και σκεφτήκανε και το HUEY-upgrade σαν εναλλακτική λύση για τις Α/Σ.
Τα Mirage είναι κι αυτά "αρχαία" αλλά υπέροχες κατασκευές (Dassault χε χε)....κι επειδή ζεις στην Γερμανία θα σου αναφέρω και το Tornado...σχεδίαση 70s...καθηγητής μου σχεδίασε βασικές δομές στην ΜΒΒ πριν 35 χρόνια....η παραγωγή τελείωσε πριν 10 χρόνια...τέτοια είναι τα χρονοδιαγράμματα...οι χρυσές δεκαετίες '50-60 πέρασαν ανεπιστρεπτί και όχι μόνο στην αεροναυπηγική!

Τέλος, επειδή δεν αναφέρθηκα στο δυστύχημα, ας αναμένουμε το πόρισμα. Αν είναι όντως αστοχία υλικού ή βλάβη ελπίζω να ανακαλύψουν το βασικό αίτιο για να μην επαναληφθεί- αν πάλι είναι από λάθος χειρισμό τότε ας το κρατήσουμε όλοι σαν υπενθύμιση οτι η ζωή του καθενός μας είναι ότι πιο σημαντικό και ο πανικός και η τρομολαγνεία κάποιων φημών/ειδήσεων ότι χειρότερο.

Καλό ξημέρωμα
 
Top