Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

  • Thread starter Luz
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Δεν τον επαιρνε και αλλιως. Εκτος κ αν ηθελε να ειναι το πρωτο αεροπλανο με ενσωματωμενη μπουλντοζα.
 
Τις τελευταίες φορές που ταξίδεψα πρωί(από τις 07.00 και μετά) παρατήρησα ότι χρησιμοποιείται για απογειώσεις ο 03L, πράγμα σπάνιο αφού παλαιότερα τις ίδιες ώρες οι απογειώσεις γίνονταν από τον 03R.Αυτό δε συμφωνεί και με το συγκεκριμένο πίνακα http://www.air-born.gr/planespotting/He ... ata_hl.php.Γνωρίζει κανείς γιατί επιλέγεται ο συγκεκριμένος διάδρομος;Η διαδικασία της τροχοδρόμησης δε, είναι τόσο χρονοβόρα που πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις αυξάνεται η διάρκεια του ταξιδιού 5-10 λεπτά.
Επίσης όσες μα όσες φορές έχω ταξιδέψει από το LGAV ποτέ δεν έχω απογειωθεί από τον 21R.Υπάρχει κάποιος λόγος;
 
Τις τελευταίες μέρες λόγω πανελληνίων εξετάσεων (noise abatement) , μέχρι τις 12 το μεσημέρι τοπική ώρα αντιστρέφονται οι διάδρομοι και απογειώσεις γίνονται από τον 03L και προσγειώσεις στο 03R.

Οσο για τις απογειώσεις από τον 21R είναι πράγμα σπάνιο όντως γιατί είναι πολύ πιο βολικό (και πολύ πιο κοντά στο terminal και στα parking stands) να φύγουν από τον 21L. Μόνο για λόγους performance μπορεί ίσως κάποιος να ζητήσει να φύγει από τον 21R.
 
Ευχαριστώ πολύ το φίλο για τη διευκρίνησή του.Ωστόσο το πως οι πανελλήνιες συνδέονται με την επιλογή διαδρόμου μου είναι ακατανόητο.Τέλος πάντων, εύχομαι η ταλαιπωρία όσων ταξιδεύουν από το ΕΛΒΕΝ να τελειώσει σύντομα.Η διάρκεια τροχοδρόμησης στον 03L ξεπερνά τα 15 λεπτά...
 
Γενικά, ο διάδρομος σε χρήση, επιλέγεται από τον Πύργο Ελέγχου και συνδυάζει δύο πράγματα: τον άνεμο και την ενοργάνωση του διαδρόμου. Το πρώτο ρόλο φυσικά παιζει ο άνεμος, όσον αφορά το 03 ή 21. Στις περιπτώσεις άπνοιας (γενικά πάλι) επιλέγεται ο καλύτερα ενοργανωμένος διάδρομος. Στην περίπτωση του Ελ.Βελ., όπου και οι 4 διάδρομοι (03L, 03R, 21L, 21R) έχουν όλοι ILS, δεν διαφέρει κάτι.

Παρόλα αυτά επιλέγεται ένας σε χρήση και από εκεί και πέρα, αν κάποιος κυβερνήτης ζητήσει ανάποδο διάδρομο επειδή τον βολεύει (εξοικονόμηση καυσίμου, χρόνου κλπ), αυτός εγκρίνεται μόνο αν δεν θα υπάρξει εμπλοκή με άλλο αεροσκάφος που χρησιμοποιεί τον εν χρήση διάδρομο και δε δημιουργήσει και μεγάλη καθυστέρηση.

Άλλη περίπτωση είναι να ζητηθεί αντί L ο R και ανάποδα. Στις περιπτώσεις αυτές αν βολεύει τον Πύργο όσον αφορά την κυκλοφορία αλλά και τους διάφορους περιορισμούς (noise abatement, performance κλπ) πάλι εγκρίνεται. Πχ στον Ελ.Βελ. όταν είναι σε χρήση ο 03L για τις προσγειώσεις και ο 03R για τις απογειώσεις, κάποιοι κυβερνήτες ζητούν από το Approach τον 03R. Αν δεν υπάρχουν πολλά αεροσκάφη στη σειρά για απογείωση μπορεί να εγκριθεί. Επίσης αποφεύγεται να εγκρίνεται το L<->R (δε θυμάμαι ποιο από τα δύο όμως...) όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες, αν εμπλέκονται οι διαδικασίες missed apprach των δύο διαδρόμων, ειδικά αν υπάρχουν ταυτόχρονα παράλληλες προσεγγίσεις κλπ.
 
Τις τελευταίες μέρες λόγω πανελληνίων εξετάσεων (noise abatement) , μέχρι τις 12 το μεσημέρι τοπική ώρα αντιστρέφονται οι διάδρομοι και απογειώσεις γίνονται από τον 03L και προσγειώσεις στο 03R.
Δηλαδή τόσα χρόνια τα παιδιά της Γλυφάδας ή του Αλίμου δεν είχαν πρόβλημα... τα τωρινά του Κορωπίου και της Λούτσας απέκτησαν ευαισθησία στον ήχο των μηχανών των αεροπλάνων...

MerNion":2l61q8pl said:
Οσο για τις απογειώσεις από τον 21R είναι πράγμα σπάνιο όντως γιατί είναι πολύ πιο βολικό (και πολύ πιο κοντά στο terminal και στα parking stands) να φύγουν από τον 21L. Μόνο για λόγους performance μπορεί ίσως κάποιος να ζητήσει να φύγει από τον 21R.

Θυμάμαι όντως ένα Β777-300 της Thai με πλήρες φορτίο, που είχε ζητήσει απογείωση από τον 21R. Ξεκόλλησε από τον διάδρομο στο ύψος που σήμερα είναι το Factory Outlet. Νομίζω ότι στην ευθεία του 21R οι λόφοι έχουν μικρότερο ύψος απ' ότι στου 21L.
 
Μήπως γνωρίζει κάποιος να μας εξηγήσει πως η χρήση του 03L για απογειώσεις συνδέεται με τη διαδικασία μείωσης θορύβου;Όταν δηλαδή τα αεροπλάνα απογειώνονται από εκεί οι κάτοικοι Λούτσας Κορωπίου κλπ ακούν λιγότερο θόρυβο;
 
Αρκετές πληροφορίες υπάρχουν στα: "Μελέτη θορύβου αεροσκαφών στο Ελ Βενιζέλος" και Ισοθορυβικές καμπύλες στο Ελ Βενιζ.
 
Επειδή δε διαθέτω τεχνικές γνώσεις, είναι εύκολο να εξηγηθεί με απλά λόγια;αν πάλι όχι το αντιλαμβάνομαι.Από το παραπάνω κείμενο πάντως άκρη δεν έβγαλα.
 
Top