Δικαιώματα επιβατών

Re: Ακύρωση Πτήσης

skous, στην πρόσφατη συζήτηση για τα Δικαιώματα επιβατών θα βρεις όλες τις απαντήσεις για το τι δικαιούσαι - και η αλήθεια είναι ότι δικαιούσαι αρκετά! (όπως παρέθεσε από πάνω και ο Ακης)
 
Διαβάζοντας εδώ ή σε άλλες ενότητες σχετικά θέματα περί αλλαγών δρομολογίων, ακυρώσεων πτήσεων κλπ και το ζήτημα της αποζημίωσης ή μη των επιβατών από τον αερομεταφορέα, προέκυψε μια απορία. Αναφέρεται στον κανονισμό η λέξη γνωστοποίηση (π.χ. αλλαγής ώρας πτήσης, μεταφοράς σε άλλη λόγω ακύρωσης κλπ) και αναλόγως του χρόνου αυτής τίθεται και ζήτημα αποζημίωσης. Ωστόσο δεν γίνεται αναλυτική αναφορά στην μέθοδο γνωστοποίησης! Το τηλέφωνο είναι ο μόνος τρόπος; Θεωρεί η Ε.Ε. πως το e-mail ή το φαξ αποτελεί επίσημο μέσο γνωστοποίησης και αν ναι πως μπορεί να υπάρχει σιγουριά πως κάποιος το διάβασε ακόμα και αν έχει σταλεί 2 μήνες πριν; Τέλος, ο ταξιδιωτικός πράκτορας (αν έχει κλειστεί μέσω αυτού το εισιτήριο), προφανώς θα λάβει ειδοποίηση στο σύστημα του για την όποια αλλαγή, ωστόσο είναι αυτός που θα φέρει την ευθύνη ενημέρωσης ή κάτι τέτοιο βαραίνει μόνο την εταιρεία αφού όπως αναφέρεται στον κανονισμό 261/2004 "...το βάρος αποδείξεως του αν ενημερώθηκε και πότε ενημερώθηκε ο επιβάτης για τη ματαίωση της πτήσης το φέρει ο πραγματικός αερομεταφορέας...";
 
Ωστόσο δεν γίνεται αναλυτική αναφορά στην μέθοδο γνωστοποίησης! Το τηλέφωνο είναι ο μόνος τρόπος; Θεωρεί η Ε.Ε. πως το e-mail ή το φαξ αποτελεί επίσημο μέσο γνωστοποίησης και αν ναι πως μπορεί να υπάρχει σιγουριά πως κάποιος το διάβασε ακόμα και αν έχει σταλεί 2 μήνες πριν;

Οι εταιρίες που χρησιμοποιούν eMail για την πρώτη επαφή με τον επιβάτη δεν στέλνουν απλά ένα email. Σε αυτήν την περίπτωση μέσα στο eMail υπάρχει ένα link επιβεβαιώσεις το οποιο πρέπει να κλικαρεις αν αποδέχεσαι την αλλαγή. Οπότε και η εταιρία έχει μια απόδειξη στα χερια της ότι ενημέρωσε τον επιβάτη!
 
Re: Ακύρωση Πτήσης

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Έχω διαβάσει και τα σχετικά θέματα αλλά είανι λίγο ασαφή τα πράγματα!

Λοιπόν, είχα εισιτήριο μετ'επιστροφής.
4 μέρες πρίν την πτήση μου είπανε οτι την ακυρώνουνε και οτι μπαίνω στην λίστα αναμονής για πτήση που είναι 3 ώρες νωρίτερα.

Εγώ όμως δεν είχα καμία διάθεση να είμαι σε λίστα αναμονής, καθώς δεν ήθελα να το ρισκάρω με τίποτα (Εάν δεν άδειαζε θέση κτλ, τότε δεν υπήρχε εναλλακτική (άλλη εταιρία/πλοίο κτλ) για τις επόμενες 3 μέρες.

Α) Σε αυτή την περίπτωση δικαιούμαι να πάρω αποζημίωση κτλ;
Β) Η αποζημίωση ποια είναι; Το εισιτήριο πρός τον προορισμό στο ακέραιο; Η και της επιστροφής;
Επιπλέον θα δικαιούμαι και τα 250 ευρώ καθώς είναι προορισμός εντός 1.5000 μιλίων, ή αυτά είναι μόνο σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης;


Για την ιστορία, ήμουν έτοιμος να πάω να ακυρώσω το εισιτήριο και με πήρανε τηλέφωνο ότι βρέθηκε θέση τελικά στην πτήση που ήμουνα σε wait list.
 
Re: Ακύρωση Πτήσης

Δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα σου. Και θέση σου βρήκαν πλέον αλλα και αποζημίωση δικαιούσαι! Είναι το πρόβλημα της εταιρίας να σου βρει θέση. Όχι δικό σου.
Τα 250 ευρώ είναι η αποζημίωση σε σένα λόγω του ότι η εταιρία δεν είναι σε θέση να σε μεταφέρει έτσι όπως λέει το συμβόλαιο που έχεις με την εταιρία (=εισιτήριο).
 
Re: Ακύρωση Πτήσης

Πλέον δεν έχω πρόβλημα, αλλά θα ήθελα να μάθω τι ισχύει γενικά.

Όντως δικαιούμαι αποζημίωσης; Παρ'όλο που με μεταφέρουν με πτήση πιο νωρίς;
Διότι τώρα που πήρα τηλέφωνο μου είπανε ότι εφόσον με μεταφέρουν με νωρίτερη πτήση, δεν δικαιούμαι κάτι.
 
Akis":u2owcgjg said:
Σε περίπτωση ματαίωσης μιας πτήσης, οι επιβάτες δικαιούνται:
...
γ) αποζημίωση από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με το άρθρο 7, εκτός αν:
...
iii) έχουν πληροφορηθεί τη ματαίωση λιγότερο από επτά ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και τους προσφέρεται μεταφορά με άλλη πτήση, που τους επιτρέπει να φύγουν όχι περισσότερο από μία ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό λιγότερο από δύο ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης.
...
Με αλλα λόγια (και βάση αυτών που έγραψες) η εταιρία πρέπει να σε βάλει σε άλλη πτήση και σου δώσει αποζημίωση 250 ευρώ.

Εσύ πληροφορήθηκες τη ματαίωση λιγότερο από επτά ημέρες πριν την προγραμματισμένη ημέρα και ώρα αναχώρησης και η πτήση με την οποία σου προτείνουν να μεταφερθείς φεύγει περισσότερο από μία ώρα νωρίτερα απ' ότι θα έφευγε η προγραμματισμένη σου πτήση.

Άρα οι ΟΑ σου "επιδοτούν" το ταξίδι με 250 ευρώ (ή 2 άτομα Χ 250€ = 500€)
Απλά τα πράγματα...
 
Re:

Η πτήση που μου πρότειναν φεύγει 3μιση ώρες νωρίτερα.

Το οτι δέχτηκα να πάω με αυτή την πτήση μου δίνει ακόμα δικαίωμα να πάρω την αποζημίωση;
Εαν ναί, έχει κανείς εμπειρία για το που πρέπει να απευθυνθώ; Διότι απο το τηλέφωνο μου λένε συνεχώς ότι δεν δικαιούμαι αποζημίωσης.
Η πτήση σύμφωνα με το email που είχα λάβει ακυρώθηκε για operation reasons και απο το τηλέφωνο μου είπανε οτι ακυρώνεται για εμπορικού λόγους.
 
Re: Ακύρωση Πτήσης

Πόσες φορες θα μας ρωτήσεις ακόμη; Ο κανονισμός αναφέρει τι ισχύει και σου έχουμε πει τι δικαιούσαι. Είναι η σειρά σου να ζητήσεις από την εταιρία να σου δώσει την αποζημίωση την οποια ΔΙΚΑΙΟΎΣΑΙ!!!

Λογικό είναι στο τηλέφωνο να σου λένε ότι δεν δικαιούσαι κάτι επιπλέον. Το 99% των επιβατών δεν γνωρίζει τι δικαιώματα έχει. Οποτε το 99% θα το πιστέψει και η εταιρία δεν θα πληρώσει αποζημίωση. Αυτό που έχεις να κανεις είναι να στείλεις μια επιστολή / ένα fax στην εταιρία και να αναφερθείς στον σχετικό Κανονισμό της ΕΕ. Δίνεις και μια προθεσμία 2-3 τριών εβδομάδων να σου στείλουν την αποζημίωση και τους ενημερώνεις ότι αν δεν αντιδράσουν εντός της προθεσμίας που τους δίνεις θα κινηθείς δικαστικά εναντίον την εταιρίας.

Το οτι δέχτηκα να πάω με αυτή την πτήση μου δίνει ακόμα δικαίωμα να πάρω την αποζημίωση;
Κανε τον κόπο να διαβάσεις τον κανονισμό. Μην τα ζητάμε όλα έτοιμα :rant:
 
Τα topics "Δικαιώματα Επιβατών" και "Ακύρωση πτήσης" συγχωνεύτηκαν αφού αφορούν πάνω κάτω το ίδιο θέμα. :)
 
Top