Διαμαρτυρίες περιοίκων για θόρυβο στο LGAV

Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Ως μόνιμος κάτοικος εδώ και 25 χρόνια, της Λούτσας - και όχι Αρτέμιδος, διότι δεν αρμόζει αυτο το όνομα στη συγκεκριμένη κωμόπολη- επιθυμώ να ενημερώσω τους αναγνώστες στο εξής.. 'Οντως στη Λόυτσα, δεν έχουν γίνει αντισταθμιστικά έργα όπως σε άλλους δήμους π.χ. (Γλυκά νερά, Κορωπί, Σπάτα, Μαρκόπουλο, κλπ), αλλά για αυτο ευθύνονται ΜΟΝΟ οι εκάστωτε δήμαρχοι της Λούτσας. Διότι και πρόθεση υπήρχε από τη κατασκευάστρια εταίρία του αεροδρομίου και λεφτά υπήρχαν διαθέσιμα για τη συγκεκριμένη περιοχή όπου δεν διατέθηκαν επείδη δεν υπήρχε σωστή οργάνωση αυτου του πολύ σοβαρού δήμου.
Δεν προχωράω σε λεπτομέρειες δίοτι τσαντίζομαι!!
Τα αεροσκάφη δεν ενοχλούν όσο λένε, τουλάχιστον από πλευράς θορύβου. Από πλευράς ρύπανσης δε γνωρίζω.
Επίσης, κανένας δίαδρομος απο-προσγείωσης δεν επεκτείνεται νοητά σε κατοικημένη περιοχή, οπότε τα low pass δεν τα βλέπει ούτε τα ακούει κανένας κάτοικος, σε αντίθεση με τη Γλυφάδα παλαιότερα!!!
 
Re: LGAV/ATH Athens Eleftherios Venizelos (Αποψεις και νεα)

Να ρωτησω εγω που δεν ξερω...
Οταν λεμε αντισταθμιστικά έργα τι ακριβως ενοουμε ?

Τωρα οσο αφορα την ρυπανση ας μας πουν οι κατοχοι των αμπελώνων στις τελικες των διαδρομων που βγαζουν ωραιο κυροζινατο κρασακι.... :D :D
 
Αντισταθμιστικά έργα θεωρούνται, γήπεδα, παιδικές χαρές, πεζόδρομοι και πεζοδόμια, ασφαλτοστρώσεις, διαπλατύνσεις οδών κλπ.
Ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε δήμου!!
Κατ'εμέ, οι διαμαρτυρόμενοι θα έπρεπε να στραφούν στον δήμο Αρτέμιδος, και όχι στη δοιήκηση του Ελ.Βενιζέλος.
Επιβαιβεώνω οτι ο θόρυβος είναι πραγματικά περιορισμένος στους γειτονικούς δήμους, λόγω μη κοντινών κατοικημένων περιοχών στους διαδρόμους απο-προσγείωσης.
Όσον αφορά τη γενικότερη ρύπανση δε μπορώ να γνωρίζω σε τι επίπεδα βρίσκεται.
Επίσης δε παρατηρείται καμία πτώση στις πωλήσεις του Αμπελουργικού Συνεταιρισμού Σπατών.(χαχα)
 
Δηλαδη να καταλαβω (γιατι ειμαι και λιγο αργος :D ) , το ''αεροδρομιο'' στην ουσια ''κανει δωρα'' στους Δημους για την υπαρξη του?

Οι ''αλλοι'' Δημοι ωφελήθηκαν δηλ? Τους εκατσε το ΑΙΑ στο σβερκο(?) και με 3-4 εργα ειναι ολα ενταξει.

Δεν καταλαβαινω ολο το consept....
 
Ως άρρωστος και εγώ με τα αεροπλάνα θα πω φυσικά και ΔΕΝ κάνουν θόρυβο! Για μένα αυτό είναι μουσική υψηλής ποιότητος! Μακάρι να μπορούσα να κάθομαι όλη τη μέρα έξω για να τα ακούω!!

Αλλά κακά τα ψέματα, αν και δεν μένω στις περιοχές αυτές, το σπίτι μου όμως είναι κοντά στο LGAV (Πεντέλη) πολλές φορές ακούγονται και μάλιστα πολύ δυνατά. Εμένα δεν με ενοχλεί αλλά υπάρχουν άνθρωποι που ενοχλούνται όπως εγώ τα παίρνω κανονικά όταν περνάνε με χίλια τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα έξω απο το σπίτι μου.

Και κάτι σχετικό: Στη Γερμανία όπου απέκτησα το PPL σε ένα μικρό αεροδρομιάκι, υπήρχαν γύρω 2 μικρές περιοχές σε απόσταση 3-4ΝΜ, ζήτημα να είχαν πάνω από 1000 κατοίκους η καθεμία και μας είχαν "πρήξει" στα παράπονα παρόλο που κρατάγαμε τα προβλεπόμενα ύψη και αποφεύγαμε να πετάμε πάνω από τις περιοχές αυτές. Και συγκρίνετε εσείς τώρα πόσο θόρυβο κάνει ένα Cessna και πόσο ένα 777 ή "666" (devil edition of 777 :evil: !)
 
Παιδια και εγω που ειμαι αρρωστος με το ρημαδια τα αεροπλανα παρολο που μενω στην ευθεια για την τελικη του 21 πραγματι οταν απογειωνωνται και ειναι μεσημερι η βραδυ ειναι λιγο ενοχλητικο ειδικα τους καλοκαρινους μηνες που σχεδον ολα τα σπιτια εχουν τα παραθυρα ορθανοιχτα , αλλα τι να κανουμε ΜΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ !!!!
 
Πραγματικά λυπάμαι όταν διαβάζω σχόλια για... βλάχους που ανέβηκε η αξία των κτημάτων τους κτλ κτλ. Φαίνεται πως ο σεβασμός των άλλων μέσα σε ένα φόρουμ δεν είναι αυτονόητος. Όσο για τον θόρυβο, είναι υπαρκτός και υπάρχει κόσμος που ενοχλείται. Δεν γνωρίζω ούτε κανείς μας εδώ μέσα, εκτός αν εργάζεται ως πιλότος, ότι τηρούνται όλοι οι κανόνες στην απογείωση καθώς και οι αποστάσεις. Ζούμε στην εποχή όπου όλες οι εταιρείες κυνηγούν το κέρδος και εντελώς απλοϊκά σκεπτόμενος έχω την εντύπωση πως μια απογείωση με μεγάλη γωνία σε σχέση με το έδαφος καταναλώνει περισσότερα καύσιμα από μία με μικρότερη γωνία. Δεν θα μου φαινόταν παράξενο αν παραβιάζονται κάποιοι κανόνες στο βωμό του κέρδους!
Καλό θα ήταν να επέμβει και ένας moderator γιατί οι χαρακτηρισμοί που διάβασα εδώ μέσα δεν τιμούν καθόλου το φόρουμ!
 
Πριν μερικα χρονια ζούσα στην Κρητη οπου θυμαμαι τότε τους κατοίκους στο Ηρακλειο να παραπονιούνται για τον θόρυβο των αεροσκαφών και μάλιστα να σηκώνουν και ...μπαλόνια στην τελική του διαδρόμου ωστε να εμποδίσουν τις αφίξεις και αναχωρήσεις(κατ'εμε,εγκληματικο....).Και μιλάμε για ένα αεροδρόμιο που δημιουργήθηκε το 1937,όταν γύρω γύρω υπήρχαν μόνο αλάνες και χωράφια...Τώρα,αν ξεκίνησαν να χτίζονται σπίτια "κολλητά" με τον σταθμό,ίσως είναι στην κρίση των κατοίκων για το ποιος ευθύνεται...

Η..αεροπορική μας ιστορία γενικά είναι γεμάτη με γκρίνιες και αντιπαραθέσεις.Μήν ξεχνάμε την καθυστέρηση της εγκατάστασης ραντάρ στο "Μακεδονία" λόγω αντιδράσεων των γειτονικών δήμων και που(ίσως???) κόστησε σε πτώση αεροσκάφους.Μάλιστα θυμάμαι φωτογραφία που είχε δημοσιευθεί σε έγκυρο αεροπορικό περιοδικό της εποχής και έδειχνε το ρανταρ αγορασμένο προ πολλού και κλειδωμένο σε αποθήκες...Ευτυχώς το έβαλαν το ρανταρ,τώρα υπάρχουν αντιδράσεις για περιβαλλοντολογικο "έγκλημα" με την επέκταση το 10/28 προς την θάλασσα.
Για το "Ελληνικο" δεν θυμάμαι ποτε κανείς να είχε αντιδράσει για την ακτινοβολία του ραντάρ,μόνο για την κίνηση των αεροσκαφών και τον θόρυβο αλλα μην ξεχνάμε οτι και πάλι,όταν το Χασάνι πρωτοδημιουργήθηκε,τριγύρω είχε οικόπεδα...Έκλεισε λοιπον(και δυστηχώς) το Ελληνικό,έκλεισε και ο Μαραθώνας(τα Γενικής αεροπορίας αεροσκάφη και οι σχολες είχαν γίνει "μπαλάκι" απο εδώ και απο εκει και στο τέλος τους πήγαν Τανάγρα με ότι περιορισμούς συνεπάγεται αυτο-βλέπε πτήσεις μόνο τα Σαββατοκύριακα- και επιτέλους πήγαν στα Μέγαρα με τα μισά αεροσκάφη να έχουν πουληθεί και αρκετοί εργαζόμενοι να έχουν χάσει τις δουλειές τους).

Διάβασα με αρκετή προσοχή το άρθρο που βρήκε ο φίλος Χρήστος στην Καθημερινή,και όπως και κάθε άλλο άρθρο αεροπορικού περιεχομένου που δημοσιευεται σε μια εφημερίδα,είναι για γέλια... "Tα αεροπλάνα περνούν μερικές φορές 50 μέτρα πάνω από τα σπίτια. Bλέπουμε ακόμα και τους επιβάτες μέσα από τα παράθυρα." ....έχει τύχει να στέκομαι στην πίστα της Γ.Α στο Μακεδονία και να απογειώνεται αεροσκάφος,δυστηχώς με δυσκολία κατάφερα να ξεχωρίσω τους επιβάτες...Τώρα απο το έδαφος πως το έκαναν...ίσως αυτος που τους είδε θα πρέπει να πάει στην NASA ως αντικαταστάτης του Hubble....

Πέραν αυτών λοιπόν,σε κάθε αεροδρόμιο υπάρχουν διαδικασίες που έχουν κατασκευαστεί και επινοηθεί ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στους κατοίκους.Στο δέ Βενιζέλο έχει γίνει εξαιρετική δουλειά με τα NOISE ABATEMENT PROCEDURES να βρίσκονται στις αρχικές σελίδες του AIP για το LGAV,το ουσιαστικό θέμα είναι στο κατα πόσον εφαρμόζονται αυτές οι διαδικασίες.Οπότε,όπως και στα περισσότερα αεροδρόμια,έτσι και εδω,γίνονται κάποιες "παρατυπίες" ας το πούμε έτσι για το συμφέρον της κίνησης. Ένας ελεγκτης(και με το δίκιο του)οταν δεί οτι δέν του "βγαίνει",σε request ενος πληρώματος να έρθει visual για προσέγγιση,θα το δεχτεί οπότε η όλη διαδικασία του Standard arrival και του ILS δεν εφαρμόζεται...Παράνομο?Σαφώς ΟΧΙ,ο ελεγκτής θα το προτιμήσει απο το να βάλει το αεροσκάφος σε κάποιο holding και το πλήρωμα θα το προτιμήσει με την σειρά του για χάρη οικονομίας καυσίμου και όχι μόνο...σαν επιβάτες δεν θα μας άρεσε αν ξαφνικά μας λέγανε οτι η άφιξή μας θα καθυστερήσει 30 λεπτά λόγω κίνησης...
Το ίδιο συμβαίνει και στις αναχωρήσεις οπου ο ελεγκτής θα "δωσει" π.χ μετα τα 3000πόδια direct για κάπου ώστε να κρατάει την απόσταση που ορίζει ο νόμος μεταξύ αεροσκαφών και να μήν καθυστερεί τις απογειώσεις.
Στην εποχή που ζούμε,με το καύσιμο να είναι στα ύψη και τις εταιρίες να κλείνουν απο την μια μερα στην άλλη σαν περίπτερα,είναι προτιμότερο να γίνονται μερικά sortcuts προς εξοικονόμηση καυσίμου και χρόνου,τηρώντας πάντα τους κανονισμούς ασφαλείας.

Η άποψή μου είναι οτι είναι στην νοοτροπία μας η "γκρίνια",και εγώ ζώ στην τελική του 16 στο Μακεδονία αλλα δεν μπορώ να πώ οτι με ενόχλησε ποτέ ο θόρυβος κάποιου αεροσκάφους όσο με ενοχλεί ο γείτονας που βάζει μουσική στις 4 τα χαράματα,ο δήμος που σκάβει μπροστά απο το σπίτι μου εδω και κανα 2 βδομάδες και θα ξανασκάψει,και θα ξανασκάψει και θα ξανασκάψει(γιατί όπως πάντα,κάτι "ξεχνάνε" να περάσουν στα προηγούμενα σκαψίματα...),ο σκύλος(όπως είπε ο GP707)του άλλου γείτονα που στις 3 θυμάται να γαυγίσει και το πέρνει σερύ μέχρι το πρωί..
Μας ενοχλεί η μόλυνση και η ραδιενέργεια του ραντάρ ενώ είμαστε με το κινητό όλη μέρα στο χέρι και το Τζιπάκι μας είναι φιλικό προς το περιβάλλον....
Ας λύσουμε πρώτα τα σοβαρότερα προβλήματα που έχουμε και μετά να σηκώνουμε μπαλόνια στις τελικές διαδρόμων ή να καθυστερούμε έργα που κοστίζουν ζωές συνανθρώπων μας.Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτές οι ακραίες αντιδράσεις,οποιος θέλει κλείνει διαδρόμους,σβήνει φώτα προσέγγισης(όπως πριν αρκετά χρόνια στο Ελληνικο...).
Στην χώρα αυτή που κυριαρχεί η γκρίνια,έχουμε σοβαρότατη έλλειψη αεροπορικής παιδείας σε αντίθεση με γειτονικές χώρες (βλέπε Ιταλία,Βουλγαρία,Τουρκία) που η αεροπορική ιδέα ανθίζει(και η γενική αεροπορία δεν θεωρείται σπορ των πλουσίων και μόνο).
Όπως είπε και ο seven4seven ,αρε Kai Tak που θέλουμε...
 
αγαπητε φιλε εχεις απολυτο δικιο σε οτι γραφεις.στην ελλαδα δυστηχως ο καθενας κανει οτι νομιζει οπως νομιζει και φυσικα ζηταει και τα ρεστα.αραγε ολοι αυτοι που τοσα χρονια χτιζουν σπιτια σχεδον μεσα στα αεροδρομια δεν σκεφτικαν ποτε τις συνεπειες?απο που και ποιος εδωσε τις αδειες?οταν εκλεισε το ελληνικο ολοι σχεδον οι καταστηματαρχες οι ξενοδοχοι των νοτιον προαστιων φωναζαν οτι οι δουλειες τους μειοθηκαν.αρκετοι κατοικοι που θελαν να κλεισει το αεροδρομιο μετα αλλαξαν γνωμη.τελικα δεν ξερουμε τι θελουμε και τι μας γινετε σε αυτητην χωρα.και τον σκυλο χωρτατο και την πιτα ολοκληρη!στο εξωτερικο για τι τετοια φαινομενα εχουν εξαληψει?
 
Επειδή αυτό το θέμα με τις διαμαρτυρίες κατοίκων (σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης) είναι κουραστικό και γραφικό, να σημειώσω πως τα σπίτια "πήγανε" στα αεροδρόμια! Σε ελάχιστες περιπτώσεις "πήγαν" τα αεροδρόμια στα σπίτια... Άρα δεν δικαιούται να παραπονιέται κανείς.

Στα τεχνικά θέματα τώρα περί noise abatement, visual, shortcuts κτλ. να πω πως ο περισσότερος θόρυβος δημιουργείται στην απογείωση και την άνοδο και όχι στην προσγείωση. Είναι χαρακτηριστικό πως όλες οι μελέτες σε σύγχρονα αεροσκάφη έχουν αποδείξει πως το μεγαλύτερο τμήμα του θορύβου
που παράγεται κατά την προσέγγιση είναι αεροδυναμικός και φυσικά λιγότερος από το θόρυβο της απογείωσης (από τους κινητήρες)!
Γι' αυτό και το κρίσιμο και ευαίσθητο ζήτημα είναι η αναχώρηση από το κάθε αεροδρόμιο. Γι' αυτό και έχουν θεσπιστεί ειδικές "διαδρομές" αναχώρησης από τα αεροδρόμια (Standard Instrument Departures). Γι' αυτό και τα αεροσκάφη ανεβαίνουν με ισχύ απογείωσης (ίσον ελάχιστος χρόνος ανόδου για να μην ενοχλούνται οι περίεργοι) μέχρι ένα ύψος που (προφανώς) δεν ενοχλεί ιδιαίτερα τους κατοίκους (συνήθως 3000 πόδια πάνω από το ύψος του αεροδρομίου) και μετά ξεκινούν να μαζεύουν τα flaps. Αυτό όμως είναι αντιοικονομικό και με τις δύσκολες εποχές που έρχονται οι εταιρίες αλλάζουν τη διαδικασία και μαζεύουν τα flaps νωρίτερα (1000 πόδια) ώστε το αεροσκάφος να έχει γρήγορα καθαρή διαμόρφωση, συνεπώς λιγότερη οπισθέλκουσα (αντίσταση στον αέρα) και επομένως να καίνε λιγότερο.
Στη δε προσέγγιση εφαρμόζεται όλο και περισσότερο η συνεχόμενη κάθοδος (Continuous Descent Approach) με τους κινητήρες στο ρελαντί (idle).

Συμπερασματικά ας λένε και ευχαριστώ οι κάτοικοι που οι αρχές και οι αεροπορικές εταιρίες ασχολούνται τόσο πολύ μαζί τους
και δεν τους έχουν "γράψει" κανονικά όπως κάνουν πολλοί άλλοι επαγγελματίες και νομοθέτες...
Παραδείγματα καθημερινά ανέφεραν προλαλλήσαντες συμφορουμίτες...
 
Top