Υδροπλάνα στην Ελλάδα

micha":1e9ash8i said:
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=763088
αυτο εννοεις? ελπιζω παντως να μην ξαναδιαβασω τετοια αρθρα... γιατι μετα :wall:

Ναί,αυτό εννοώ.Δέν είναι περίεργο που σχεδόν μιά βδομάδα πρίν έλεγαν οτι τά μαζεύουν καί κλείνουν και τώρα μάς δίνουν μέχρι και το νούμερο τού AOC τους;
Reventon":1e9ash8i said:
Τη μια μερα εδω με το νουμερο του AOC, την αλλη τα μαζευουν και την κανουν.. Τεσπα.. Πιστευετε οτι το καρτελ των καπετανιων θα αφησει (η θα αφηνε) να μπει σφηνα μια αεροπορικη εταιρεια που εχει ουτως η αλλως αγνωστο μελλον σε ενα αγνωστο περιβαλλον επιχηρησεων (Αιγαιο) ?

Αυτό μέ τό "καρτέλ τών καπετάνιων" (πού το βλέπετε εσείς γιατί εγώ δέν το βλέπω.Νά λέγατε τουλάχιστον "τών εφοπλιστών",θά το καταλάβαινα,αλλά ούτε κι'αυτό υπάρχει) έχει γίνει καραμέλα πιά.Δηλαδή οι εφοπλιστές φοβούνται οτι θά τους κλείση το μαγαζί μιά εταιρεία που το σύνολο τών αεροπλάνων της μέ τούς επιβάτες τους χωράει μέσα στο γκαράζ ενός από τά βαπόρια τους;

Ακόμα και στά επιδοτούμενα,ένα βαπόρι π.χ.σάν το ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ (λέμε τώρα) κουβαλάει τουλάχιστον τόσους επιβάτες όσους τρία γεμάτα Twin Otter μαζί.

Τό θέμα-τό έχω ξαναπεί-δέν είναι ο ανταγωνισμός μέ τίς ακτοπλοϊκές εταιρείες,αλλά η καταλληλότητα τών Ελληνικών θαλασσών (καί κυρίως τού Αιγαίου,γιατί εκεί είναι τά πιό πολλά νησιά) γιά την απο-προσθαλάσσωση τών υδροπλάνων,καί η καταλληλότητα τών Ελληνικών λιμανιών (καί πάλι κυρίως τού Αιγαίου) να τά υποδέχωνται.

Εν πάσει περιπτώσει,σέ μιά χώρα που ο ακτοπλοϊκός της στόλος την τελευταία πενταετία έχει συρρικνωθεί περίπου στό μισό,η πρώτη προτεραιότητα είναι να έχουμε βαπόρια καί όχι υδροπλάνα....
 
Re: Argo Airways

Η θάλασσα του Αιγαίου και τα νησιά της Ελλάδας είναι ιδανικό μέρος για υδροπλάνα όπως άλλωστε και όλη η Ελλάδα! Και αυτό βέβαια γιατί το γεωγραφικό σχήμα της χώρας αλλά και γενικότερα οι κόλποι αλλά και το ότι δεν υπάρχουν μεγάλες θάλασσες όπως στους ωκεανούς προδιαθέτουν μια τοποθεσία που άνετα μπορούν να πετάξουν υδροπλάνα τα οποία μάλιστα είναι σαφώς ανώτερο μεταφορικό μέσο από τα πλοία! Και αυτό γιατί είναι ταχύτερα, απόλυτα ασφαλής και όταν υπάρχουν μεγάλα μποφώρ που τα πλοία δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα υδροπλάνα μπορούν να πετάξουν!
 
Re: Argo Airways

Επ ευκαιρίας να ρωτήσω κα εγώ κάτι σχετικό με την εταιρία. μέχρι πρόσφατα είχα την εντύπωση οτι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί μονοκινητήριο για εμπορική χρήση, έχει αλλάξει κάτι στην νομοθεσία? η μήπως το υδροπλάνο έχει νομικά μόνο την "υδρο" ιδιότητα, και όχι την "πλάνο" :?
Η μήπως για αυτό καθυστέρησε το όλο εγχείρημα για αυτόν ακριβώς το λόγο?
 
Re: Argo Airways

nekoma":39rlj95t said:
Η θάλασσα του Αιγαίου και τα νησιά της Ελλάδας είναι ιδανικό μέρος για υδροπλάνα όπως άλλωστε και όλη η Ελλάδα! Και αυτό βέβαια γιατί το γεωγραφικό σχήμα της χώρας αλλά και γενικότερα οι κόλποι αλλά και το ότι δεν υπάρχουν μεγάλες θάλασσες όπως στους ωκεανούς προδιαθέτουν μια τοποθεσία που άνετα μπορούν να πετάξουν υδροπλάνα τα οποία μάλιστα είναι σαφώς ανώτερο μεταφορικό μέσο από τα πλοία! Και αυτό γιατί είναι ταχύτερα, απόλυτα ασφαλής και όταν υπάρχουν μεγάλα μποφώρ που τα πλοία δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα υδροπλάνα μπορούν να πετάξουν!

Αγαπητέ nekoma,τά θές και τά λές ή σού ξεφεύγουν;

Τί σχέση έχει το γεωγραφικό σχήμα τής χώρας μέ τά υδροπλάνα;

Βάσει ποιών δεδομένων συμπεραίνεις οτι τά υδροπλάνα (καί δή τά Twin Otterάκια) είναι "απόλυτα ασφαλΗ" -καί όχι ασφαλΗΣ,όπως γράφεις- (καί επομένως πιό ασφαλή από τά πλοία);

Καί το αποκορύφωμα:όταν υπάρχουν "μεγάλα μπωφόρ" (υπάρχουν άραγε καί "μικρά μπωφόρ";),που τά πλοία δέν μπορούν να αντιμετωπίσουν (δηλαδή να πλεύσουν),πώς μπορούν νά τά αντιμετωπίσουν (δηλαδή να προσθαλασσωθούν,άρα νά πλεύσουν) τά υδροπλάνα;

(Γιά να μην πώ οτι όταν υπάρχουν "μεγάλα μπωφόρ",σημαίνει οτι ούτε νά πετάξουν μπορούν τά υδροπλάνα,τά οποία ώς επί το πλείστον είναι μικρά σέ μέγεθος).

Συγγνώμην που θά τό πώ αλλά μέ τό να πετάς έτσι κουβέντες χωρίς τεκμηρίωση,δέν προσφέρεις τίποτε στην συζήτηση.

Εκτός άν πρόθεσή σου είναι να κάνης trolling,οπότε πάω πάσο και σταματάω την κουβέντα εδώ...

Angel Aviation":39rlj95t said:
Επ ευκαιρίας να ρωτήσω κα εγώ κάτι σχετικό με την εταιρία. μέχρι πρόσφατα είχα την εντύπωση οτι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί μονοκινητήριο για εμπορική χρήση, έχει αλλάξει κάτι στην νομοθεσία? η μήπως το υδροπλάνο έχει νομικά μόνο την "υδρο" ιδιότητα, και όχι την "πλάνο" :?
Η μήπως για αυτό καθυστέρησε το όλο εγχείρημα για αυτόν ακριβώς το λόγο?

Τά Twin Otter είναι δικινητήρια,οπότε δέν βρίσκεται εκεί το θέμα.

Πάντως,νομικά,τά υδροπλάνα εν Ελλάδι θεωρούνται πλωτά καί όχι ιπτάμενα μέσα :eek:
 
Re: Argo Airways

Καί το αποκορύφωμα:όταν υπάρχουν "μεγάλα μπωφόρ" (υπάρχουν άραγε καί "μικρά μπωφόρ";),που τά πλοία δέν μπορούν να αντιμετωπίσουν (δηλαδή να πλεύσουν),πώς μπορούν νά τά αντιμετωπίσουν (δηλαδή να προσθαλασσωθούν,άρα νά πλεύσουν) τά υδροπλάνα;

Μιλάμε για το λιμάνι!
Εννοώ ότι τα υδροπλάνα προσγειώνονται στο λιμάνι και όχι στην θαλάσσια περιοχή που έχει μποφόρ.
Ενώ τα πλοία όταν έχει μποφόρ δεν μπορούν να πλεύσουν εκτός λιμανιού με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται.
Ενώ τα υδροπλάνα μπορούν να πετάξουν.
 
Re: Argo Airways

Τά Twin Otter είναι δικινητήρια,οπότε δέν βρίσκεται εκεί το θέμα.

ta Twin Otter σαφώς,,,το Single Otter ομως της argo σίγουρα δεν είναι twin ;) . H Air sea Line έχει/είχε Twin, η Αργκο όμως, στο σιτε τουλάχιστον έχει το DHC-3...και λογικά με αυτό πήρε την άδεια... αλλά as said, γνώριζα οτι δεν επιτρέπεται...
 
Re: Argo Airways

nekoma":3tqmydau said:
Καί το αποκορύφωμα:όταν υπάρχουν "μεγάλα μπωφόρ" (υπάρχουν άραγε καί "μικρά μπωφόρ";),που τά πλοία δέν μπορούν να αντιμετωπίσουν (δηλαδή να πλεύσουν),πώς μπορούν νά τά αντιμετωπίσουν (δηλαδή να προσθαλασσωθούν,άρα νά πλεύσουν) τά υδροπλάνα;

Μιλάμε για το λιμάνι!
Εννοώ ότι τα υδροπλάνα προσγειώνονται στο λιμάνι και όχι στην θαλάσσια περιοχή που έχει μποφόρ.
Ενώ τα πλοία όταν έχει μποφόρ δεν μπορούν να πλεύσουν εκτός λιμανιού με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται.
Ενώ τα υδροπλάνα μπορούν να πετάξουν.

Εχεις δεί λιμάνι αιγαιοπελαγίτικου νησιού;Υποθέτω πως ναί.

Φαντάσου λοιπόν ένα τέτοιο λιμάνι.Ας πούμε,τής Μυκόνου.Εννοώ το λεγόμενο «μέσα» λιμάνι,όχι τό «έξω»,που είναι απλώς μιά προβλήτα στην ανοιχτή θάλασσα.

Είναι λοιπόν ο καιρός εννιάρι (9 μπωφόρ δηλαδή) καί τό πλοίο –άς πούμε Blue Star Naxos- δέν έχει μπορέσει να βγή από το λιμάνι,έχει απαγορευτικό.

Ερχεται λοιπόν τό υδροπλάνο νά προσθαλασσωθή (όχι νά προσγειωθή) μέσα στό λιμάνι αυτό.Η διεύθυνση τού ανέμου επιτρέπει να έρθη από την πλευρά τής θάλασσας και όχι από την πλευρά τής στεριάς.Η μπούκα τού λιμανιού είναι,άς πούμε,τό «κατώφλι» τού διαδρόμου-κάτι σάν το κομμάτι εκείνο μέ τίς άσπρες γραμμές που γράφει και τόν προσανατολισμό.

Στό σημείο αυτό (που δένουν τά ακτοπλοϊκά βαπόρια-Blue Star,Αγ.Γεώργιος κλπ),τό υδροπλάνο πετάει ακόμα-χαμηλά μέν,αλλά πετάει.Αν είναι τυχερός ο πιλότος,θά αποφύγη στό τσάκ νά κουτουλήση πάνω στό πλοίο καί να θρηνήσουμε κάμποσους νεκρούς.Περνάει λοιπόν στην τρίχα πάνω από το πλοίο και ακουμπάει στό νερό,μέ ταχύτητα περίπου 100 χιλιόμετρα την ώρα,ΜΕΣΑ στην λιμενολεκάνη.Τά κύματα που σηκώνει είναι ικανά νά βουλιάξουν τά βαποράκια τής Δήλου (που δένουν στόν λιμενοβραχίονα) καί τά παντός είδους βαρκάκια που είναι αγκυροβολημένα μέσα στο λιμάνι.Αν είναι τσίφτης ο πιλότος,θά καταφέρη να σταματήση τό υδροπλάνο δυό-τρία μέτρα από την ΑΚΤΗ (ναί,ακτή,μέ αμμουδιά όπου το καλοκαίρι κάμνουν μπάνιο τά παιδία (καί όχι μόνο).Αν δέν είναι,θά βγή στή στεριά,στόν δρόμο,που έχει και πολλά εστιατόρια......

«Μά»,θά μού πής «εγώ εννοώ θά προσθαλασσωθή έξω,κοντά στό λιμάνι και θά μπή μέσα πλέοντας,μέ μικρή ταχύτητα»

«Μά» θά σού απαντήσω «έξω έχει εννιάρι και δέν μπορεί να βγή ούτε κάν κοτζάμ βαπόρι,θ’αρχίση να κουνάη από το πολύ κύμα κι’άς πηγαίνη μέ 5-10 κόμβους (κάπου 10-15 χιλιόμετρα την ώρα).Πώς θά ακουμπήση σ’αυτήν την θάλασσα ένα υδροπλανάκι μέ ταχύτητα 10 φορές μεγαλύτερη,χωρίς να τουμπάρη;»

Τώρα,αφού φαντάστηκες αυτό το σκηνικό,φαντάσου τό αντίθετο:πως δηλαδή το υδροπλάνο πρέπει να έρθη από την πλευρά τής στεριάς,μέ κατεύθυνση πρός τήν μπούκα τού λιμανιού καί ν’ακουμπήση στο νερό,μέ την ίδια ταχύτητα,περίπου στή μέση τής λιμενολεκάνης.....

Got the picture?

(καί πού να δής κάτι λιμανάκια στύλ Φολέγανδρος,Ιος,Αμοργός κλπ κλπ.Εκεί καλά-καλά δέν χωράει βαπόρι νά δέση,θά υπάρχη χώρος να κάνη waterlanding roll τό υδροπλανάκι;)
 
Re: Argo Airways

Με εννιάρι αγαπητέ όυτε εσύ πας για μπάνιο :cool: . Το απαγορευτικό είναι γενικό για όλα τα πλεούμενα. Εννιάρια σε ελληνική θάλασσα δεν θα βρεις συχνά. Τις περισσότερες ημέρες μέχρι 6 το πολύ. Εν τω μεταξύ τα λιμάνια των Σποράδων αλλά και του Βόλου είναι υπήνεμα και δεν έχουν ψηλό κυμματισμό ακόμα και με δυνατό άνεμο. Θα κουνήσει λίγο στην κάθοδο αλλά ο διάδρομος που χρειάζεται για την προσθαλάσσωση είναι μικρός και επομένως σχετικά κοντά στο λιμάνι. Δεν χρειάζεται φανατισμός... εάν ξεκινήσουν οι πτήσεις μπες ο ίδιος και στείλε μας trip report και τότε θα πιστούμε καλύτερα. Εάν ξεκινάμε αρνητικά δεν φτάνουμε πουθενά.
Ελπίζω κάποια στιγμή να μπορέσω να δημοσιεύσω φώτο από τα πολύ υπομονετικά κιόσκια και την πλωτή προβλήτα της εταιρίας που εδώ και πολλούς μήνες τρώνε την αλμύρα της θάλασσας και δε βλέπουν χαρά.
 
Re: Argo Airways

Δέν φανατίζομαι φίλε Νικήτα.

Μέ εννιάρι σαφώς ούτε εγώ θά πάω γιά μπάνιο.

Η προσθαλάσσωση ενός υδροπλάνου δέν μπορεί να γίνη μέσα στην λιμενολεκάνη,εν μέσω διαφόρων δεμένων πλεουμένων.Ακόμα και στό λιμάνι τού Βόλου (που το έχω δεί,είναι τεράστιο καί υποψιάζομαι πού βρίσκονται τά κιόσκια τής Argo-πάντως το βαρκάκι της το είχα δεί πέρυσι το καλοκαίρι δεμένο λίγο μετά τά ιστιοπλοϊκά,περίπου εκεί που είναι το γεφυράκι).

Από τά λιμάνια τών Σποράδων έχω δεί μόνο τής Σκιάθου καί τής Σκοπέλου.Δέν ξέρω πόσο υπήνεμα είναι,όταν είχα πάει εγώ ήταν καλοκαίρι,Αύγουστος,καί πάλι όταν έφευγα από Σκόπελο μέ το υδροπτέρυγο,κοπανούσε άγρια σχεδόν μόλις βγήκαμε από το λιμάνι.Γιά να μήν πώ οτι κατά την άφιξή μου εκεί,λόγω κύματος το υδροπτέρυγο δέν μπορούσε να προσεγγίση στο λιμάνι τής Σκοπέλου και μάς αμόλησε στόν Αγνώντα.Υποθέτω οτι σέ παρόμοια περίπτωση,τό υδροπλάνο ενδεχομένως να μήν μπορούσε να προσθαλασσωθή στη Σκόπελο καί να γύριζε στόν Βόλο άπρακτο.Γιά την Αλόννησο δέν ξέρω,μόνο απ'έξω έχω περάσει.Αλλοι προορισμοί στίς Σποράδες δέν ξέρω να υπάρχουν,εκτός κι'άν η Argo έβαζε δρομολόγια γιά τά φωκονήσια :)

Ομως Ελλάδα δέν είναι μόνο οι Σποράδες καί τά περισσότερα νησιά τού Αιγαίου έχουν λιμάνια μή υπήνεμα,που τά πιάνει ο καιρός (πρίν ενάμιση μήνα δέν είχαν κοπανήσει στούς ντόκους τής Λήμνου ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ και ο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ,τό ξεχάσαμε αυτό;),που ακόμα κι'άν επιτρεπόταν η προσθαλάσσωση μέσα στην λιμενολεκάνη,αυτή είναι μικρή καί που έξω απ'αυτά,όταν έχει καιρό,ο κυματισμός είναι αρκετά υψηλός ώστε να κινδυνεύη να ανατραπή ένα υδροπλάνο (πρίν ένα-δυό χρόνια είχε ανατραπεί ένα πυροσβεστικό Canadair,που είναι και μεγαλύτερο από το Twin Otter..).Αυτές τίς συνθήκες έχω υπ'όψιν μου όταν μιλάω γιά ακαταλληλότητα τών Ελληνικών θαλασσών.Η Air Sea Lines έκανε επί ένα χρόνο δρομολόγια Κέρκυρα-Παξοί (άν και μέ τέτοιο ακριβό εισιτήριο που είχε,δέν πετύχαινε και μεγάλες πληρότητες..).Εκεί όμως είναι αλλιώς τά πράγματα.Οταν θέλησε να βγή στο Αιγαίο (καί μάλιστα από το Λαύριο,που δέν φημίζεται γιά την ασφάλειά του ώς λιμανιού),τότε άρχισαν τά προβλήματα -διότι προφανώς τότε οι ιθύνοντες διαπίστωσαν οτι άλλο να προσθαλασσώνεσαι στούς Παξούς κι'άλλο στήν Αμοργό ή την Ικαρία- καί επειδή μέ μιά γραμμή στό Ιόνιο δέν αναπτύσσεις εταιρεία,τά μαζέψανε και φύγανε.

Περιμένω κι'εγώ να δώ τίς φωτό από τά κιόσκια,μιά και,όταν είχα πάει πέρυσι στον Βόλο δέν προλάβαινα λόγω έλλειψης χρόνου νά πάω τά δώ από κοντά ο ίδιος.
 
Top