Υδροπλάνα στην Ελλάδα

Το site της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου http://www.seaplane.org.gr, το οποίο θεωρώ οτι είναι αρκετά ενδιαφέρον.
 
πιστευω θα ηταν μια σημαντικη ανασα σε νησια αγονων γραμμων τα οποια δεν εχουν ουτε αεροδρομιο ουτε τακτικη ναυτοπλοικη συγκοινωνια..
 
Αυτό ακριβώς. Το υδροπλάνο πάει εκεί που δεν υπάρχει αεροδρόμιο και εκεί που η πρόσβαση με το πλοίο είναι ανέφικτη.
Το υδροπλάνο είναι ένα τέλειο μεταφορικό μέσο για την Ελλάδα και τα πολλά νησιά της.
 
Μια "εναλλακτική" ματιά στο θέμα απο τον Κ. Καβαθά του Θέματος με την βοήθεια του AOPA Hellas. Πολύ σοβαρές οι καταγγελίες και περιμένουμε με ενδιαφέρον απαντήσεις-αντιδράσεις...
:arrow: http://www.hbnews.gr/permalink/34326.html
 
Δεν θέλω να γίνομαι σπαστικά επικριτικός, αλλά πιστεύω ότι είναι λίγο επιπόλαιο να δείχνουμε τόσο βεβιασμένα με το δάκτυλο τα εργατικά συνδικάτα. Η συμπεριφορά των συνδικάτων είναι μόνο μέρος του προβλήματος. Επιπλέον, είναι επίσης επιπόλαιο να διακρίνουμε παντού συμφωνίες κάτω απ'τα τραπέζια, αφού στην προκειμένη περίπτωση τέτοιες συμφωνίες απλά περισσεύουν. Όπως όλοι οι κρατικοί φορείς και όλες οι δημόσιες επιχειρήσεις, έτσι και το ΥΜΕ, η ΥΠΑ, το υπουργείο Ναυτιλίας, οι λοιποί εμπλεκόμενοι φορείς και - έμμεσα - τα συνδικάτα (μαζί και η δημόσια Ολυμπιακή στο παρελθόν) αλληλοστηρίζονται και αλληλοεξαρτώνται και λειτουργούν σαν συμβιωτικοί οργανισμοί. Για την οικονομία της χώρας, βέβαια, λειτουργούν σαν παράσιτα όπως είχε εξηγήσει τόσο γραφικά ο Steve Earle της AirSea Lines σε μια παλιότερη δημοσίευση που είχε postάρει ο OA701. Όπως είδαμε και με την AirSea Lines, αρκούν μια-δυο ενστάσεις από οποιονδήποτε, είτε μιλάμε για συνδικάτο, είτε για εμπορικούς αντιπάλους των υδροπλάνων, για να τσιγκλήσουν τα γραφειοκρατικά κτήνη τα οποία με τη σειρά τους αποτελειώνουν τους επίδοξους επιχειρηματίες με λογής διατάγματα και κανονισμούς.
 
Ούτε εγώ θέλω να γίνωμαι σπαστικά επικριτικός αλλά όπως ανέφερα και σέ άλλα post μου,δέν αρκεί να έχουμε 3000 νησιά (τά γαϊδουρονήσια δηλαδή υπολογίζονται κι'αυτά;) κι''εναν σκασμό παράλιες πόλεις όταν οι θάλασσες-ειδικά τό Αιγαίο-είναι τέτοιες που δέν επιτρέπουν την προσθαλάσσωση υδροπλάνων (τά οποία είναι μικρά σέ μέγεθος) σέ συνθήκες υπό τίς οποίες τά πλοία (τά οποία υποτίθεται ότι θά "υποκαθιστούν") πλέουν έστω και κουτσά-στραβά.Οπως είπε κι'ο vassdel,οι θάλασσες τής Ελλάδας είναι δύσκολες-και γιά να το αντιληφθήτε αρκεί να δήτε πόσες αναφορές υπάρχουν γιά πλοία,σαφώς μεγαλύτερα από ένα Twin Otter που "λόγω καιρικών συνθηκών δέν κατέστη δυνατόν να προσεγγίσουν στόν λιμένα Χ και συνέχισαν το δρομολόγιό τους".Η λογική λοιπόν λέει ότι άν π.χ. τό Blue Star Paros δέν μπορεί να μπή στο λιμάνι τής Αμοργού γιατί έχει κύμα και φυσάει,το πολύ μικρότερο Twin Otter δέν θα μπορέση όύτε κάν να ακουμπήση στην θάλασσα-θά τουμπάρη όπως τούμπαρε τό SX-ARO.

Επίσης αυτή η εκνευριστική mantra μέ τά "συμφέροντα τών ακτοπλόων" που δήθεν θίγονται από τά υδροπλάνα καλό είναι νά σταματήση.Ακόμα και πλοιάρια τού μεγέθους τού ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ που πάει στην Αγία Μαρίνα μπορούν να μεταφέρουν σε ένα δρομολόγιο 400 και 500 άτομα,δέν θα πάθουν και τίποτε άν τους πάρη 20 άτομα η εταιρεία με το υδροπλανάκι.Αν αναλογιστούμε ότι κάθε πρώτη Αυγούστου φεύγει μονομιάς με τά βαπόρια γιά τά νησιά σχεδόν μιά κωμόπολη 50000 κατοίκων,μιά εταιρεία που θα έχη 3-4 υδροπλανάκια τών 20 θέσεων θέλει πάνω από εκατό δρομολόγια γιά να τούς πάη όλους αυτούς στόν προορισμό τους σε μιά μέρα,πράγμα τελείως ανέφικτο.

Από εκεί και πέρα,άν είχαμε πολλές μεγάλες λίμνες όπως έχει π.χ. ο Καναδάς,θά μπορούσε να υπάρχη ένα δίκτυο "υδροπλανικών" γραμμών που θά εξυπηρετούσε τίς παραλίμνιες πόλεις,αλλά δυστυχώς διαθέτουμε λίγες λίμνες που εκτός τών άλλων είναι υδροβιότοποι και η συνεχής απο-προσυδάτωση υδροπλάνων σ'αυτές θα επηρέαζε αρνητικά την πανίδα (κυρίως) τών περιοχών αυτών.Οπότε ούτε αυτή η δραστηριότητα μπορεί να "φτουρήση".

Εξ άλλου,εδώ υπάρχουν άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες που θα έπρεπε να υποστηριχτούν και δέν υποστηρίζονται.Το ξαναλέω,σέ μιά χώρα που ο ακτοπλοϊκός της στόλος συρρικνώνεται διαρκώς,αυτό που χρειάζεται είναι κίνητρα στούς εφοπλιστές να φέρουν καινούργια-ή έστω μικρής ηλικίας-καράβια,όχι υδροπλανάκια.
 
Το Υποδομών προαναγγέλει εξελίξεις σε σχέση με τα υδατοδρόμια:

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=198530
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4592142

Φοβάμαι πως ένα νομοθετικό πλαίσιο δεν είναι αρκετό. Θα χρειαστεί και κάποιο πρόγραμμα για την ανάπτυξη και λειτουργία των υδατοδρομίων, αλλιώς θα δούμε και πάλι τους ενδιαφερόμενους (argo) να κηνυγάνε τους αρμόδιους φορείς και να σκοντάφτουν στην γραφειοκρατία.
 
Νά τό βάλω στά "μαργαριτάρια";

Από το άρθρο τής "Ελευθεροτυπίας":"......και η λειτουργία υδατοδρομίων (χώροι προσγείωσης και απογείωσης υδροπλάνων)"

Γιά τό νομοθετικό πλαίσιο κλπ,εγώ την άποψή μου την είπα πιό πάνω....
 
Hastoroth όχι μην το βάζεις..αν δεις ποιοι γίνονται δημοσιογράφοι σήμερα και από τι ''σχολές'' βγαίνουν, δεν θα έχεις την παραμικρή απαίτηση πόσο μάλλον να ξέρουν την λέξη προσθαλάσσωση ή ακόμα χειρότερα προσνήωση. Προσγείωση όλα, πακέτο mcdonalds.
 
Ξέρω ότι ο τίτλος του δημοσιεύματος της Ναυτεμπορικής θα ενθουσιάσει κάποιον :twisted: :mrgreen:
Ξανάρχονται τα υδροπλάνα στα πελάγη
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Δευτέρα, 1 Νοεμβρίου 2010 07:00

Μια νέα αρχή για προσέλκυση εταιρειών με υδροπλάνα, αλλά και ενίσχυση παραμεθόριων περιοχών της χώρας αποτελεί η ίδρυση υδατοδρομίων στην Ελλάδα, με νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Για το υπόλοιπο ρεπορτάζ, απλά ας γραφτούμε συνδρομητές :rant:
 
Top