Καταλληλότερα αεροπορικά μέσα για δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα

Re: Δηλώσεις Γάλλων πιλότων

OA701":qgi324ab said:
1)
Εξηγούν ότι υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που Ελληνες και Γάλλοι αντιμετωπίζουν τις δασικές πυρκαγιές: «Στόχος μας είναι η άμεση προσβολή της φωτιάς με τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό εναέριων και επίγειων μέσων. Ρίχνουμε το βάρος στον άμεσο εντοπισμό. Γι’ αυτό τις ημέρες με υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς τα αεροσκάφη περιπολούν έμφορτα με επιβραδυντικό υγρό»


Δεν θα έλεγα ότι οι περιπολίες θα μπορούσαν να "σώσουν" κάτι παραπάνω. Συνήθως τα δάση μας έρχονται πακέτο με σπιτάκια που δεν θα έπρεπε να έιναι εκεί αλλά λειτουργούν καλά ως παρατηρητές :wall: Πέρα από το τεράστιο κόστος (η Γαλλία μπορεί να πληρώσει κάτι τέτοιο, εμείς?) οι αδυναμίες είναι τεράστιες κ στην οργάνωση κ στον αριθμό του εξοπλισμού - εδώ λέγαν αρχή καλοκαιριού οτι λείπουν καμιά 15αρια Ε/Π , δεν έχω ακούσει κάτι για αυτό τελευταία..
 
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω αγαπητέ fleshland...

Έστω και με τα μέσα (εξοπλισμό, manpower, χρήματα) που διαθέτει η χώρα μας αυτή τη στιγμή μπορεί σίγουρα να γίνει αποτελεσματικότερη.

Ένα Canadair πχ αν πετάει πάνω απο μια περιοχή και εντοπίσει άμεσα την φωτιά και ιδιαίτερα τις πρώτες φλόγες και καπνούς, τότε μπορεί να βοηθήσει τόσο το ίδιο άμεσα όσο και καλώντας πάλι άμεσα ενισχύσεις τόσο από αέρος όσο και από την γή. Έτσι μέχρι να φτάσουν οι πρώτες σοβαρές επίγειες δυνάμεις το Canadair ήδη θα έχει κάνει μία τουλάχιστον ρίψη ενώ και σε σύντομο διάστημα μπορεί να έχει επιπλέον εναέρια υποστήριξη.

Επίσης, το να είναι διασκορπισμένα αλλά airborn βοηθάει στην γρηγορότερη ανταπόκριση και αντιμετώπιση συμβάντων σε όλη την χώρα μας, που είναι μικρή σε έκταση...

Βέβαια, συμφωνώ μαζί σου και άλλωστε είναι κάτι που είπαν και οι Γάλλοι πιλότοι, ότι με τόσα κτίρια στα δάση στο τέλος είναι απο δύσκολη εώς και αδύνατη η ρίψη απο άποψη επικινδυνότητας.

Παρ'όλα αυτά, το να έχεις 5-6 Canadair να περιπολούν καθημερινά δεν είναι κακό... Στην τελική, ας αφήσουν τα μαχητικά καθηλωμένα αφού οι καθημερινές αερομαχίες δεν οδηγούν πουθενά και με τα χρήματα που θα εξοικονομίσουν ας υποστηρίξουν την δασοπροστασία...

Και ένα τελευταίο σχόλιο...

Κάπου διάβασα ότι δύο δικηγόροι έκαναν/θα κάνουν μήνυση στην Πυρ. Υπ. για μεειωμένη απόδοση και άλλα τέτοια κουραφέξαλλα...
Μήπως, λέω, μήπως και η Πυροσβεστική να άρχιζε τις μηνύσεις σε συνεργασία με τα δασαρχεία και με πλήρη πολιτική κάλυψη? :5: λέω αλλά λέμε τώρα...
 
Όσον αφορά την περιπολία από πυροσβεστικά αεροσκάφη, αυτή γίνεται καθημερινά κατά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Ένα CL-215 κάνει την περιπολία Νοτίου Τομέα (προς Πελοπόννησο) και ένα την περιπολία Βορείου Τομέα (προς Μαντούδι).
 
Κανένα εναέριο μέσο αεροπυρόσβεσης ΠΟΥΘΕΝΑ στον κόσμο δεν μπορεί να ρίξει νερό χωρίς προηγούμενη άδεια - οδηγία - συντονισμό - όπως θέλετε πείτε το - από επίγειες δυνάμεις, άρα και το "πετάω για να ρίξω μόλις δω τη φωτιά" δεν παίζει, γιατί πρέπει να φτάσει ο "επι τόπου" επίγεια..

Ο λόγος είναι απλός, ίσως και για αυτό δεν το σκέφτηκε κανείς...

... Έχετε φάει ποτέ φορτίο απο ρίψη Canadair στο κεφάλι ή ακόμα και απο PZL ? Αυτό το σπρέυ που βλέπετε στην TV δεν είναι καθόλου αθώο... Σκοτώνει...
Και ένα αεροπλάνο δεν μπορεί να ξέρει πάντα αν υπάρχουν άνθρωποι εκεί που ρίχνει... Ακόμα και αν είναι οι εμπρηστές...
 
Re: Δηλώσεις Γάλλων πιλότων

cavo_paradiso":2rr4587m said:
Πως προσθαλασσώνεται? δεν βλέπω πλωτήρα(-ες)? :with:
Ένα αεροσκάφος πυρόσβεσης δε σημαίνει ότι προσθαλασσώνεται. Μπορεί να γεμίζει μεγάλες ποσότητες νερού ή επιβραδυντικού υγρού από το έδαφος, όπως πχ το πυροσβεστικό 747, το C-130 κλπ
 
redhell":38ntn2ys said:
... Έχετε φάει ποτέ φορτίο απο ρίψη Canadair στο κεφάλι ή ακόμα και απο PZL ? Αυτό το σπρέυ που βλέπετε στην TV δεν είναι καθόλου αθώο... Σκοτώνει...
Και ένα αεροπλάνο δεν μπορεί να ξέρει πάντα αν υπάρχουν άνθρωποι εκεί που ρίχνει... Ακόμα και αν είναι οι εμπρηστές...

Ισχύει. Όταν κάποτε μας είχαν κάνει κάτι σεμινάρια από την πυροσβεστική μας είχαν κάνει ολόκληρο θέμα για το πώς ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΜΑΣΤΕ αν καταλάβουμε ότι έρχεται αεροπλάνο για ρήψη και δεν το έχουμε καταλάβει από νωρίς, πώς καλυπτόμαστε όσο μπορούμε αν δεν έχουμε προλάβει να φύγουμε κλπ.

Οι εμπρηστές πάντως είναι μάλλον οι ΜΟΝΟΙ που αποκλείεται να είναι εκεί..... δε νομίζω ότι βάζει και κανείς φωτιά με σπίρτα πια. Αφήνουν το μηχανισμό και "σκάει" την άλλη μέρα ή κάποια άλλη στιγμή τέλος πάντων. Γι αυτό άλλωστε και είναι σχεδόν αδύνατο να τους πιάσουν...
 
Για άλλη μια φορά τα ΜΜΕ διαπρέψανε!
Πρέπει να καταλάβουμε ορισμένα πράγματα επιτέλους για την εναέρια δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα.
Πριν γίνω πιο συγκεκριμένος, θα ήθελα να σχολιάσω το άκρως λαϊκίστικο και βλακώδες σχόλιο ότι με δυο τρία λιγότερα F16 θα πέρναμε περισσότερα CL415 και θα σώζαμε τα δάση μας! Μα είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς αυτό το πράγμα; Ε τότε, αφού τα δάση καίγονται να αποσύρουμε τα πυροσβεστικά, να μη νοικιάζουμε πρόσθετα μέσα δασοπυρόσβεσης κάθε καλοκαίρι και με αυτά που θα εξοικονομήσουμε να χτίσουμε σχολεία ή νοσοκομεία ή να τα δώσουμε για να ξεπεραστεί η οικονομική κρίση! Ωραία λογική!
Επανέρχομαι στο θέμα της αεροπυρόσβεσης. Αν θυμάστε, το 2007 που κάηκε η Πάρνηθα και η Πελοπόννησος, πάλι λεγόταν ότι δεν έχουμε αρκετά αεροσκάφη, κάτι που δυστυχώς δεν είναι αλήθεια. Η Ελλάδα διαθέτει από τους μεγαλύτερους στόλους πυροσβεστικών στον κόσμο και τον μεγαλύτερο στην Ευρώπη όπως επίσης διαθέτει εμπειρία 30 χρόνων+ στη χρήση τέτοιων αεροσκαφών. Αν προσθέσουμε και τα μέσα που ενοικιάζονται κάθε χρόνο,τα PZL και κάτι τροποποιημένα ψεκαστικά, μιλάμε για μια τεράστια δύναμη αεροπυρόσβεσης.
Όπως γίνεται κατανοητό, δεν είναι ούτε τα μέσα ούτε ο αριθμός τους αυτά που ευθύνονται για τις καταστροφές που βλέπουμε κάθε χρόνο. Ας σταματήσουμε λοιπόν να κατηγορούμε την έλλειψη μέσων γιατι είναι υποτιμητικό και άσχημο για τους χειριστές τους που χύνουν ιδρώτα και αίμα για να ανταπεξέλθουν στην αποστολή τους.
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην έλλειψη οργάνωσης και συντονισμού των εναέριων μέσων καθώς η έγκαιρη επέμβαση είναι καθοριστικής σημασίας και ο σημαντικότερος παράγοντας της επιτυχούς αεροπυρόσβεσης.
Εκτός όμως από τα προβλήματα δομής και οργάνωσης του κράτους, πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας και τους επιχειρησιακούς παράγοντες, όπως είναι η διασπορά του στόλου λόγω των πολλών πυρκαϊών, ο καπνός που περιορίζει την ακρίβεια ρίψης, οι μεγάλες θερμοκρασίες και τα ανοδικά/καθοδικά ρεύματα που αναπτύσσονται στην περιοχή της φωτιάς, ο δυνατός αέρας, η απόσταση από την περιοχή υδροληψίας, προβλήματα στην υδροληψία λόγω ανέμων ή κυμάτων, διαθεσιμότητα αεροσκαφών λόγω τεχνικών προβλημάτων και άλλων πολλών λιγότερο ή περισσότερο σημαντικών που επηρρεάζουν όμως την απόδοση των μηχανών και των ανθρώπων.
Ο θάνατος του χειριστή του PZL (και πολλών ακόμη χειριστών στο παρελθόν) μαρτυρεί με τον πιο τραγικό τρόπο ότι οι ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν μακριά από τα ιπτάμενα και λοιπά μέσα πυρόσβεσης...
Με συγχωρείτε για το μέγεθος του πόστ, αλλά είναι κρίμα να μην αναγνωρίζεται η συμβολή της ΠΑ (που διαθέτει τα πυροσβεστικά αεροσκάφη, τα μπουγέλα όπως τα αποκαλούν οι χειριστές) και θλιβερό να υπάρχει πάντα τέτοια παραπληροφόρηση ύστερα από τέτοιες καταστροφές.
 
mitsubishi":1we5pn35 said:
Το "χρυσό βατόμουρο" από εμένα πηγαίνει όμως στα γνωστά ρώσικα Ε/Π μετά κάδου, μεγάλου ή μικρού μεγέθους, δεν έχει σημασία. Παντελώς (μα εντελώς όμως!) αναποτελεσματικά - σε σημείο εξοργιστικό όταν τα βλέπεις από κάτω και ελπίζεις σε πραγματική βοήθεια.
Δεν τα έχω δει ποτέ εν δράσει, αλλά ελπίζω να μην είναι τόσο άσχημα τα πράγματα. Πάντως η ενοικίαση πυροσβεστικών μέσων από Ρωσία συνεχίζεται και θα συνεχίζεται. Υπάρχουν και θεωρίες συνωμοσίας επ' αυτού αλλά μη έχοντας αποδείξεις δεν πρόκειται να λασπολογήσω/συκοφαντήσω κανέναν...

OA701":1we5pn35 said:
Στην τελική, ας αφήσουν τα μαχητικά καθηλωμένα αφού οι καθημερινές αερομαχίες δεν οδηγούν πουθενά και με τα χρήματα που θα εξοικονομήσουν ας υποστηρίξουν την δασοπροστασία...
Τεράστια κουβέντα οι αερομαχίες στο Αιγαίο. Δεν έχουμε επαρκή πληροφόρηση και γνώσεις για να την αρχίσουμε, ούτε την άδεια του φόρουμ για να κάνουμε κάτι τέτοιο. Καλύτερα ας το αφήσουμε :D

al.porto":1we5pn35 said:
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην έλλειψη οργάνωσης και συντονισμού των εναέριων μέσων καθώς η έγκαιρη επέμβαση είναι καθοριστικής σημασίας και ο σημαντικότερος παράγοντας της επιτυχούς αεροπυρόσβεσης.
Μην ξεχνάς την ιδιαιτερότητα του Ελληνικού ανάγλυφου. Είναι πολύ δυσκολότερο να πολεμάς φωτιά σε χαράδρα, παρά σε πεδιάδες.

Μια υπενθύμιση/ενημέρωση προς άπαντες: Όταν μια φωτιά ξεπεράσει ένα κρίσιμο μέγεθος, τότε όλες οι προσπάθειες κατάσβεσης γίνονται μάταιες και όλες οι προσπάθειες στρέφονται στην διαφύλαξη των πολυτιμότερων αγαθών(σπίτια) και των ανθρώπινων ζωών. Ας μην είμαστε βιαστικοί στις κρίσεις και τα συμπεράσματά μας
 
vassdel":k00rf8e6 said:
Δεν τα έχω δει ποτέ εν δράσει, αλλά ελπίζω να μην είναι τόσο άσχημα τα πράγματα. Πάντως η ενοικίαση πυροσβεστικών μέσων από Ρωσία συνεχίζεται και θα συνεχίζεται. Υπάρχουν και θεωρίες συνωμοσίας επ' αυτού αλλά μη έχοντας αποδείξεις δεν πρόκειται να λασπολογήσω/συκοφαντήσω κανέναν...

Αγαπητέ vassdel,

δώσε μας τουλάχιστον λίγο τυράκι..
 
Top