Περί slots αεροδρομίων

Εδώ όλα τα θέματα για γενικές συζητήσεις περί αεροδρομίων
Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3729
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 110

Περί slots αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 14 Ιαν 2019, 12:40

spotterakis έγραψε:Ξερουμε αν τα σλοτ που ειχε για τα καθημερινα ATH-SKG θα χρησιμοποιηθουν απο την ιδια εταιρεια για άλλα δρομολόγια ή τα χανει κ τα παιρνουν άλλες εταιρείες;


Τα slot "ανηκουν" στην αεροπορική, ανεξαρτήτως προορισμού. Βέβαια, αν δεν τα χρησιμοποιήσει σε άλλο προορισμό, θα διαγραφούν και θα μπορεί να τα πάρει άλλος.
Φυσικά μιλάμε για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, γιατί το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν έχει slot.
0 x


spotterakis
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2269
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008, 21:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 140

Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό spotterakis » 14 Ιαν 2019, 13:45

Τι εννοεις δεν εχει σλοτ? Συγγνωμη που ρωταω αλλα δεν ειμαι γνωστης..Δεν εχει σλοτ η FR εκει? Πως γινεται;Τα δρομολογια δεν ηταν και με α/φη με βαση την Αθηνα..?
0 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3729
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 110

Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 14 Ιαν 2019, 13:58

Η Αθηνα δεν ειναι slot coordinated αεροδρομιο. Δεν υπαρχουν slots. Η καθε αεροπορικη προγραμματιζει τα δρομολογια της όποτε θέλει.

Τα slots αφορουν το καθε αεροδρομιο χωριστα, οχι ενα δρομολογιο μεταξυ 2 αεροδρομιων.
0 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3729
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 110

Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 14 Ιαν 2019, 15:48

george_a έγραψε:Κυρίως σε όσους έχουν στην άκρη του μυαλού τους τις λέξεις 'μονοπώλιο' / slots κλπ. Κατάλοιπα, κατ' εμέ, παλιάς εποχής και τα δύο. Υπήρχαν; Ασφαλώς, μέχρι και το '90, αυτή ήταν η πραγματικότητα. Υπάρχουν σήμερα; ασφαλώς και όχι. Και μόνο το ότι υπήρξε, για σημαντικό διάστημα, ισχυρή παρουσία πολλαπλών αερομεταφορέων στη γραμμή ATH-SKG δείχνει ότι δεν υφίσταται μονοπώλιο. Ακόμα και αν μείνει μόνο μία. Διότι ο ορισμός του μονοπωλίου δεν είναι αν είναι ένας μόνο στη γραμμή, είναι αν υπάρχουν εμπόδια στην είσοδο κάποιου άλλου. Εμπόδια δεν υπάρχουν. Ούτε κάν με τη μορφή slots.


Καλό θα ήταν να διαχωρίσουμε τι είναι Landing Permission, και τι είναι Airport Slot.

Landing Permission: αφορά την άδεια εκτέλεσης μιας πτήσης ή σειράς πτήσεων με βάση εθνικούς και διακρατικούς κανονισμούς και συμφωνίες. Εντός Ευρωπαικής Ένωσης η απελευθέρωση των αερομεταφορών υφίσταται από το 1997, και κάθε αεροπορική εταιρεία με έδρα κράτος μέλος, μπορεί να πετάει ελεύθερα εντός κοινότητας χωρίς κάποια προηγούμενη έγκριση ή διακρατική συμφωνία. Η απελευθέρωση δεν αφορά τις εταιρείες εκτος Ε.Ε. για τις οποίες συνεχίζουν να απαιτούνται Landing Permission βάσει διακρατικών συμφωνιών.

Airport slot (χρονοθυρίδα): είναι η έγκριση πραγματοποίησης μια πτήσης ή σειράς πτήσεων σε ένα αεροδρόμιο με συγκεκριμένη χωρητικότητα αεροσκάφους, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και περίοδο. Τα airport slots κατανέμουν τις πτήσεις με βάση το διαθέσιμο capacity του κάθε αεροδρομίου, ώστε να αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμού και να επιτυγχάνεται η βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων εγκαταστάσεων. Στην Ελλάδα slot coordinated είναι το α/δ Θεσσαλονίκης όλο το χρόνο και 23 ακόμη αεροδρόμια, κατά την θερινή περίοδο μόνο. Το α/δ της Αθηνας δεν είναι slot coordinated.
0 x


spotterakis
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2269
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008, 21:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 140

Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό spotterakis » 14 Ιαν 2019, 23:04

LEKPO1A έγραψε:
george_a έγραψε:Κυρίως σε όσους έχουν στην άκρη του μυαλού τους τις λέξεις 'μονοπώλιο' / slots κλπ. Κατάλοιπα, κατ' εμέ, παλιάς εποχής και τα δύο. Υπήρχαν; Ασφαλώς, μέχρι και το '90, αυτή ήταν η πραγματικότητα. Υπάρχουν σήμερα; ασφαλώς και όχι. Και μόνο το ότι υπήρξε, για σημαντικό διάστημα, ισχυρή παρουσία πολλαπλών αερομεταφορέων στη γραμμή ATH-SKG δείχνει ότι δεν υφίσταται μονοπώλιο. Ακόμα και αν μείνει μόνο μία. Διότι ο ορισμός του μονοπωλίου δεν είναι αν είναι ένας μόνο στη γραμμή, είναι αν υπάρχουν εμπόδια στην είσοδο κάποιου άλλου. Εμπόδια δεν υπάρχουν. Ούτε κάν με τη μορφή slots.


Καλό θα ήταν να διαχωρίσουμε τι είναι Landing Permission, και τι είναι Airport Slot.

Landing Permission: αφορά την άδεια εκτέλεσης μιας πτήσης ή σειράς πτήσεων με βάση εθνικούς και διακρατικούς κανονισμούς και συμφωνίες. Εντός Ευρωπαικής Ένωσης η απελευθέρωση των αερομεταφορών υφίσταται από το 1997, και κάθε αεροπορική εταιρεία με έδρα κράτος μέλος, μπορεί να πετάει ελεύθερα εντός κοινότητας χωρίς κάποια προηγούμενη έγκριση ή διακρατική συμφωνία. Η απελευθέρωση δεν αφορά τις εταιρείες εκτος Ε.Ε. για τις οποίες συνεχίζουν να απαιτούνται Landing Permission βάσει διακρατικών συμφωνιών.

Airport slot (χρονοθυρίδα): είναι η έγκριση πραγματοποίησης μια πτήσης ή σειράς πτήσεων σε ένα αεροδρόμιο με συγκεκριμένη χωρητικότητα αεροσκάφους, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και περίοδο. Τα airport slots κατανέμουν τις πτήσεις με βάση το διαθέσιμο capacity του κάθε αεροδρομίου, ώστε να αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμού και να επιτυγχάνεται η βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων εγκαταστάσεων. Στην Ελλάδα slot coordinated είναι το α/δ Θεσσαλονίκης όλο το χρόνο και 23 ακόμη αεροδρόμια, κατά την θερινή περίοδο μόνο. Το α/δ της Αθηνας δεν είναι slot coordinated.


Ποιος οριζει εαν ενα αεροδρομιο θα ειναι slot coordinated ή όχι? Και της Αθηνας δεν ειναι γιατι ακόμα δεν εχει φτασει στα όρια της χωρητικοτητας του; Κι αν δεν ειναι πως αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμου σε peak times, ειδικα το καλοκαιρι που η κινηση αυξάνεται κατακόρυφα; Επίσης οταν λενε-ετσι τοχω ακουσει-οτι εχασε το slot απο Βρυξελλες στην αναχωρηση κ γιαυτο καθυστερησε η πτηση κ πηγε 2 ωρες μετά,πως μεταφράζεται στην περιπτωση των Αθηνων; Πολλες αποριες..απαντηστε μου με πμ για να μην πεσουμε στο ασχετο με το θεμα του θρεντ..
0 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3729
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 110

Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 15 Ιαν 2019, 01:05

spotterakis έγραψε:Ποιος οριζει εαν ενα αεροδρομιο θα ειναι slot coordinated ή όχι? Και της Αθηνας δεν ειναι γιατι ακόμα δεν εχει φτασει στα όρια της χωρητικοτητας του; Κι αν δεν ειναι πως αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμου σε peak times, ειδικα το καλοκαιρι που η κινηση αυξάνεται κατακόρυφα; Επίσης οταν λενε-ετσι τοχω ακουσει-οτι εχασε το slot απο Βρυξελλες στην αναχωρηση κ γιαυτο καθυστερησε η πτηση κ πηγε 2 ωρες μετά,πως μεταφράζεται στην περιπτωση των Αθηνων; Πολλες αποριες..απαντηστε μου με πμ για να μην πεσουμε στο ασχετο με το θεμα του θρεντ..


Το αν είναι Slot Coordinated το οριζει η Επιτροπη Συντονισμου που συγκαλειται απο τον φορεα λειτουργιας του αεροδρομιου, και στην οποια συμμετεχει η κρατικη αρχη (ΥΠΑ/ΑΠΑ), η Αρχη Συντονισμου Πτησεων (ΕΑΣΠ) και οι αεροπορικες εταιρειες. O AIA και λογω υπαρξης διαθεσιμης χωρητικοτητας αλλα και λογω marketing κρατησε το αεροδρομιο μη συντονιζομενο (Level 1) και ως ενα εργαλειο προσελκυσης εταιρειων. Η καθε αεροπ. εταιρεια μπορει να προγραμματισει τα δρομολογια της ό,τι ωρα θελει.

Μην συγχεετε τα airport slots με τα "slot" της Εναεριας Κυκλοφοριας. Ειναι τελειως διαφορετικα πραγματα.
Τα airport slots (που κατανέμονται από την ΕΑΣΠ) αφορούν τον προγραμματισμό μιας σειράς πτησεων σε επίπεδο σεζόν (π.χ. οτι η ΟΑ109 προγραμματιζεται καθε Τριτη να προσγειωνεται στην SKG στις 1020), με βαση τη διαθεσιμη χωρητικοτητα των εγκαταστασεων και resources αεροδρομιων (terminal capacity, apron capacity και runway/ATC capacity).
Το slot της Εναεριας Κυκλοφοριας, αφορα μια συγκεκριμενη πτηση τη μερα που πραγματοποιείται και εχει να κανει με το αν υπαρχει διαθεσιμη χωριτηκοτητα ATC (μονο) στα αεροδρομια αφιξης/προορισμου οπως και σε ολους του τομεις εναεριου χωρου απο τους οποιους θα διελθει. Εκει καθε μερα και καθε χρονικη στιγμη μπορει να τιθονται διαφορετικοί περιορισμοι με βαση επιχειρησιακους λογους, διαθεσιμοτητα προσωπικου ATC, καιρικα φαινομενα κ.α.

Σε καποια αεροδρομια ή σε καποιες κατηγοριες πτησεων (π.χ. Executive) ανα τον κοσμο, μπορει να γινεται συσχετιση του airport slot με τους χρονους αφιξης ή αναχωρησης που κατατιθενται στο flight plan, και να εγκρινεται ή οχι το flight plan, με βάση καποιες συγκεκριμενες ανοχές.
2 x



Επιστροφή σε “Λοιπά θέματα ελληνικών αεροδρομίων”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες