Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας κτλ.
Άβαταρ μέλους
6circles
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 290
Εγγραφή: 21 Σεπ 2006, 08:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): NZAA
x 106

Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό 6circles » 24 Αύγ 2019, 15:27

Απίστευτο και όμως αληθινό! Πτήση της Smartwings από Σάμο με προορισμό την Πράγα είχε απώλεια κινητήρα 100νμ βορειοανατολικά της Αθήνας και απλά κατέβηκε στα 24.000 πόδια και συνέχισε με έναν κινητήρα στην Πράγα. :wall: :wall:

https://avherald.com/h?article=4cbe8434&opt=0

Η ΥΠΑ έχει να πει κάτι επ΄αυτού;;
0 x


spinal
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 569
Εγγραφή: 23 Οκτ 2008, 16:43
x 38

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό spinal » 25 Αύγ 2019, 01:06

Το θέμα είναι ότι η ΥΠΑ μάλλον θα το "μάθει" και αυτή από τις έξτρα πληροφορίες του Avherald. Πολύ πιθανόν οι χειριστές να μην ανέφεραν τίποτα στη συχνότητα στο ATC και απλά να ζήτησαν κάθοδο...
0 x

Άβαταρ μέλους
6circles
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 290
Εγγραφή: 21 Σεπ 2006, 08:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): NZAA
x 106

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό 6circles » 25 Αύγ 2019, 01:53

Εννοούσα , θα τους επιβάλλει κυρώσεις η ΥΠΑ; Το συμβάν συνέβη στο ελληνικό FIR, σε πτήση από ελληνικό αεροδρόμιο, και το πλήρωμα όφειλε να είχε ενημερώσει για το συμβάν.

Προφανώς το πλήρωμα θα ρωτήθηκε για ποιον λόγο ήθελε να κατέβει από τα 36000 στα 24000 πόδια. Και προφανώς το πλήρωμα είπε ψέματα ή απέκρυψε έστω την αλήθεια.

Σύμφωνα δε με το Avherald , η εταιρία ανέφερε ότι ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είναι ένας από τους πιο έμπειρους που έχει. :wall:

Μια λύση υπάρχει μόνο: απαγόρευση εισόδου στο ελληνικό FIR τώρα με άμεση ισχύ. Ο μόνος τρόπος για να καταλάβουν ότι δεν παίζουν με την ασφάλεια είναι να τους «πονέσεις» εκεί που τους ενδιαφέρει πιο πολύ, στην τσέπη. :rant:
0 x

d|m|tr|s
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 557
Εγγραφή: 04 Ιαν 2007, 19:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ΑΕΕ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: Mosquito land
x 28

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό d|m|tr|s » 25 Αύγ 2019, 20:27

Κανονικά έχει ένα μερίδιο ευθύνης και ο ελεγκτής που τους έδωσε το ΟΚ για κάθοδο από το FL360 στο FL240 αν δεν επέμενε να μάθει το λόγο, αλλά και τα υπόλοιπα κέντρα κατά τη διαδρομή προς Πράγα.
Ταπεινή άποψη: Έπρεπε να επιμείνει να ρωτάει το λόγο καθόδου και σε μη ικανοποιητική εξήγηση θα έπρεπε να ενημερώσει τους προϊσταμένους του και στο τέλος τέλος αν δεν είχε ξεκαθαρίσει το πράγμα θα έπρεπε να σηκωθούν μαχητικά να δουν τι γίνεται. Θα μπορούσε να είναι ακόμα και αεροπειρατεία... :wall:

Και βέβαια κυρώσεις (ευρωπαϊκές) για την εταιρεία και το πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης.
1 x


Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2043
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 197

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό flesland » 26 Αύγ 2019, 01:22

Αν δείτε τα σχόλια (και τώρα στο άρθρο) ο ελεγκτής της Βουδαπέστης λέει:

I work at Budapest ACC and I was in contact with this A/C when they overflew Hungary. Not a word did they mention about engine failure we were informed about a "technical issue". That is in most cases an air con failure for the 737 to fly at 240 or 250. So they came in at FL240 as they reached the Austrian border we sent them to Vienna Approach.

10 minutes later they called us back to inquire us why we haven't told them about the engine failure. It turned out that the failure was announced over Prague, Vienna then called us back but we didn't know either. Serbians were also unaware and I also asked my colleague who was working at KFOR (Kosovo) airspace - it is also operated from Budapest - but he didn't know either.

I think that tells a lot about this airline. And just to add: This evening I had 2 A/C in 20 minutes from this operator on my frequency cruising at 250 so it's not so unusual to see the like that.


Μπορεί κάποιος που γνωρίζει να μας πει αν υπάρχει εναλλακτική σε απώλεια του ενός κινητήρα, εκτός της αναγκαστικής προσγείωσης;
0 x

Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 165
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 39

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό george 150 » 26 Αύγ 2019, 05:34

Η αναμενόμενη φρασεολογία από πλευράς πληρώματος σε μια τέτοια περίπτωση είναι είτε PAN PAN, είτε MAY DAY. Αυτό πληροφορεί τον ΕΕΚ για τη σοβαρότητα της κατάστασης. Το να πρέπει ο ΕΕΚ σε κάθε αίτημα αλλαγής επιπέδου να... "ανακρίνει" το αντίστοιχο πλήρωμα για τους λόγους, θεωρώ είναι επιεικώς παιδικό επιχείρημα. Συμφωνούμε ότι ο ΕΕΚ μπορεί να σκεφτεί διάφορους πιθανούς λόγους , αν ωστόσο οι πραγματικοί δεν αναφερθούν από τους... άμεσα ενδιαφερόμενους, δεν μένουν και πολλά περιθώρια στον ΕΕΚ για ειδική μεταχείριση της πτήσης. Για το λόγο αυτό άλλωστε υπάρχουν οι αντίστοιχες φρασεολογίες.
Από όσο γνωρίζω πάντως, απώλεια κινητήρα στο 738, σημαίνει προσγείωση στο πλησιέστερο κατάλληλο αεροδρόμιο ( κατάλληλο από πλευράς μήκους διαδρόμου και λοιπών υποδομών).
0 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.

Άβαταρ μέλους
mimithem
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 484
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 20:22
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HEJ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
Τοποθεσία: Ιωάννινα - Παραμυθιά/Θεσπρωτία
x 56
Επικοινωνία:

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό mimithem » 26 Αύγ 2019, 07:04

d|m|tr|s έγραψε:Κανονικά έχει ένα μερίδιο ευθύνης και ο ελεγκτής που τους έδωσε το ΟΚ για κάθοδο από το FL360 στο FL240 αν δεν επέμενε να μάθει το λόγο, αλλά και τα υπόλοιπα κέντρα κατά τη διαδρομή προς Πράγα.
Ταπεινή άποψη: Έπρεπε να επιμείνει να ρωτάει το λόγο καθόδου και σε μη ικανοποιητική εξήγηση θα έπρεπε να ενημερώσει τους προϊσταμένους του και στο τέλος τέλος αν δεν είχε ξεκαθαρίσει το πράγμα θα έπρεπε να σηκωθούν μαχητικά να δουν τι γίνεται. Θα μπορούσε να είναι ακόμα και αεροπειρατεία... :wall:

Και βέβαια κυρώσεις (ευρωπαϊκές) για την εταιρεία και το πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης.


Ο ελεγκτής σίγουρα ρώτησε και η απάντηση μπορεί να ήταν η εξής: "we have a slight pressurisation problem, nothing special we can go". Που δεν μπορείς να του πεις τίποτα γιατί ούτε παν παν έκανε ούτε mayday. Ή η εξής: "We are delayed and would like to gain time" (όταν το αεροπλάνο πετά σε τέτοια ύψη είναι πιο γρήγορο και το κάνουν αρκετές φορές αυτό για να προλάβουν αεροδρόμια ανοιχτά κτλ). Οπότε εν ολίγιοις ούτε τον ανακριτή μπορείς να κάνεις στο μικρόφωνο, ούτε και να ασχολείσαι με μια TVS την ώρα που έχεις άλλα 10-15 αεροπλάνα.
1 x
Οι ουρανοί ανήκουν πρώτα στα πουλιά και μετά στα αεροπλάνα...


Air Greece
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 23 Μαρ 2014, 10:52
x 25

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό Air Greece » 27 Αύγ 2019, 19:25

Δηλαδή αν υποθέσουμε ότι κατέβαινε στην Αθήνα, ποιός θα έφτιαχνε τον κινητήρα, υπάρχει τεχνική βάση; Νομίζω όμως ότι αυτές είναι οι εταιρικές εντολές που είχε.
0 x

seven4seven
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5131
Εγγραφή: 27 Απρ 2004, 03:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): VHHH
Τοποθεσία: Airside
x 425
Επικοινωνία:

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό seven4seven » 27 Αύγ 2019, 21:01

Υπαρχουν πολλοι τροποι να λυθει το προβλημα ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ! Κατεβαινεις πχ Αθηνα. Κοντρακτορας μηχανικος κοιταει τι μπορει να κανει. Αν δεν μπορει, μηχανικοι της εταιρειας ταξιδευουν στην Αθηνα. Αν χρειαστει αλλαγη κινητηρα, ταξιδευει κι ενας CFM56 στην Αθηνα. Υποστεγα υπαρχουν. Εχει γινει παμπολλες φορες. :)
2 x
SX-796

Air Greece
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 23 Μαρ 2014, 10:52
x 25

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό Air Greece » 27 Αύγ 2019, 21:31

Θέλω να πω, και με το δρομολόγιο τι θα γίνει; Πότε θα φτάσουν οι επιβάτες στον προορισμό τους, πόσο θα χρειαστεί να παραμείνουν στην Αθήνα; Δεδομένου ότι στα σύγχρονα αεροσκάφη είναι εξαιρετικά απίθανο να παρουσιάσουν βλάβη και οι δύο κινητήρες στην ίδια πτήση, γιατί να μην συνεχίσει προς τον προορισμό του;
0 x


Άβαταρ μέλους
MerNion
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2717
Εγγραφή: 20 Αύγ 2006, 14:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 73
Επικοινωνία:

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό MerNion » 28 Αύγ 2019, 01:43

Οταν υπαρχει θεμα ασφαλειας της πτησης το τι θα γινει με το δρομολογιο, τους επιβατες, την καθυστερηση κλπ δεν σε απασχολει. Αυτα σε απασχολουν σε αλλες περιπτωσεις.
7 x
http://athensairport.blogspot.com - Τελευταία αεροπορικά νέα (κυρίως από Ελ. Βενιζέλο - ATH/LGAV)
http://twitter.com/AthensAirport

Σύλλογος Φίλων Αεροπορίας "Απογείωση" (http://www.air-born.gr)

Bladerunner
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: 21 Ιαν 2010, 03:00
x 37

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό Bladerunner » 29 Αύγ 2019, 00:25

Air Greece έγραψε:Δηλαδή αν υποθέσουμε ότι κατέβαινε στην Αθήνα, ποιός θα έφτιαχνε τον κινητήρα, υπάρχει τεχνική βάση; Νομίζω όμως ότι αυτές είναι οι εταιρικές εντολές που είχε.


Όπως έλυσε το πρόβλημα και η Swiss στην Γροιλανδία! Και σίγουρα αντιμετώπισε πολύ δυσκολότερες συνθήκες. Ειδικά δε για τον τύπο του κινητήρα στο εν λόγω αεροπλάνο, άπλετη τεχνογνωσία,εργαλεία και εγκαταστάσεις στην Αθήνα!
1 x

Άβαταρ μέλους
Beryl
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2009, 12:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 16
Επικοινωνία:

Re: some ATC information

Δημοσίευσηαπό Beryl » 29 Αύγ 2019, 19:49

Από τα ATC archives του rdrinfo.net έβγαλα μερικά σημαντικά σημεία της πορείας του συμβάντος.

Σημειωτέον ότι η controller αναφέρεται στο OK-TVO με το callsign: skytravel 4MP, διότι
το αεροσκάφος για αυτή την πτήση εκπέμπει το callsign: TVS4MP.
TVS είναι το ICAO πρόθεμα της εταιρίας Smartwings, πρώην Travel Service.
To IATA πρόθεμά της είναι QS, και η εταιρία αντιστοίχησε την πτήση σαν QS-1125 (LGSM->LKPR).

Για τεχνικούς λόγους, σε μένα ακούγεται μόνο η controller του Makedonia Control(Kavala Radar).
Ενδιαφέροντα σημεία είναι το αρχικό direct στις 06:37Z, το descent στις 06:49Z και πάλι στις 06:57Z
αλλά και στο τέλος στις 07:03Z η οδηγία για την συχνότητα του LGTS Approach.
Μακάρι να είχαμε κάλυψη και στο LGTS.
θα τα ακούσετε στα 4 αρχεία με το αντίστοιχο όνομα.

makedonia_control_22aug19_06_37Z.mp3
(213.58 KiB) Μεταφορτώθηκε 86 φορές

makedonia_control_22aug19_06_49Z.mp3
(159.16 KiB) Μεταφορτώθηκε 35 φορές

makedonia_control_22aug19_06_57Z.mp3
(85.12 KiB) Μεταφορτώθηκε 26 φορές

makedonia_control_22aug19_07_03Z.mp3
(38.29 KiB) Μεταφορτώθηκε 35 φορές
4 x
http://rdrinfo.net/ --- Aircraft Tracking | Live ATC Feeds | Web ACARS | VDL-2 ACARS ---


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 71

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό Nontas » 14 Σεπ 2019, 17:22

Φαίνεται οτι τα πράγματα ακολουθούν το δρόμο της λογικής:
Απο το AvHerald

On Sep 13th 2019 The Aviation Herald learned that an internal investigation conducted by Smartwings identified there was no systemic fault, but a crew error. The captain of the flight, at that time head of flight operations of Smartwings, is no longer head of flight operations, his deputy has now taken that position. The captain continues to fly for the airline and maintains privileges as instructor, examiner and TRE. Czechia's CAA is determined to ensure that such a decision is not taken again in the future and pledges very harsh penalties. Surrounding nations also show significant interest in the ongoing investigation, revocations of overflight permits are being discussed.
1 x

CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 108

Re: Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 14 Σεπ 2019, 20:16

Δηλαδή για να καταλάβω και εγώ που δεν γνωρίζω την πολιτική των αεροπορικών εταιρειών. Η Εταιρεία αποφάσισε να του αφαιρέσει μόνο τα Διοικητικά καθήκοντα αλλά να του επιτρέπει να συνεχίζει κανονικά τις πτήσεις, να κάνει εκπαιδεύσεις και να εξετάζει-εξουσιοδοτεί άλλους χειριστές και προφανώς να τους διδάσκει να πράξουν το ίδιο σε παρόμοια περίπτωση.
The captain continues to fly for the airline and maintains privileges as instructor, examiner and TRE.
Έφταιγε δηλαδή η Διοικητική του ανικανότητα ή η χειριστική? Νομίζω από πληροφορίες που έχω, ότι κάτι παρόμοιο συνέβη και στην πρώην Ολυμπιακή με αντίστοιχο Διευθυντή που τράκαρε το ακροπτερύγιο ενός Α340 στην ΝΥ.
1 x



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες