Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Εδώ όλες οι υπόλοιπες συζητήσεις σχετικά με την παγκόσμια αεροπορία
Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 23 Φεβ 2020, 17:57

vassilis1924 έγραψε:Αν η etihad μάθαινε ότι για το STAR Channel ένα A380 της σταμάτησε ανεξέλεγκτο στα γρασίδια του LHR, και υποθέσουμε ότι ήθελε να ασχοληθεί, δε θα μπορούσε να κάνει μήνυση;

For the record (και για να είμαστε δίκαιοι) το Sky News (σκουπιδάκι) στο UK και το Spiegel (γενικά reliable) στη Γερμανία μετέδωσαν ότι το Α380 βγήκε στο γρασίδι. Δεν βρίσκω τα δημοσιεύματα (οι σελίδες έχουν γίνει update στο μεταξύ και διόρθωσαν το λάθος), αλλά αυτό προκύπτει από σχετική συζήτηση στο pprune. Γενικά, τα κανάλια στην Ελλάδα έχουν συμβάσεις για (ή αντιγράφουν) το περιεχόμενο ξένων καναλιών και πρακτορείων.
https://www.pprune.org/archive/index.php/t-629786.html
1 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
vassilis1924
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 12 Μάιος 2015, 11:45
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 11

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό vassilis1924 » 23 Φεβ 2020, 18:16

Το είδα αργότερα κι εγώ. Υπήρχαν γενικώς αναφορές διάσπαρτες στο Internet...

Βέβαια το βίντεο που χρησιμοποίησαν ήταν αρκετά ξεκάθαρο ως προς το γεγονός ότι δεν υπήρχε συμβάν. Και μάλιστα με μια προσεκτική μάτια, θα δείτε ότι μόνταραν και τον ήχο, κρατώντας μόνο το “oh my god look at it” το οποίο μάλιστα μετακίνησαν χρονικά, ώστε να δίνει την εντύπωση ότι αυτός που σχολιάζει ήταν τρομαγμένος.
Το κάθε άλλο. Επρόκειτο για επιφωνήματα θαυμασμού και μάλιστα νωρίτερα στο βίντεο.
Συμφωνώ ότι έχουν ελαφρυντικά. Συμφωνώ ότι το «οι δημοσιογράφοι είναι για φυλακή» ήταν βαρύ, αλλά ήταν μια ευκαιρία για γενικότερη κουβέντα.
0 x

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 229
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 59

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 23 Φεβ 2020, 21:57

Πανως η Etihad δεν ειναι καθολου υπερηφανη για το πληρωμα αυτο.
Συγκεκριμενα το email απο το training department γραφει:
"The official view from the Training Department is a simple one - THIS IS NOT WHAT WE WANT TO SEE. There is a time to give an approach away in the interest of safety.
If you see such a thing in the sim that would be a grade of 1 for both pilots."

Τα κεφαλαια γραμματα ειναι και στο αυθεντικο email.
1 x

Άβαταρ μέλους
vassilis1924
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 12 Μάιος 2015, 11:45
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 11

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό vassilis1924 » 23 Φεβ 2020, 23:28

Δε σχολιάσαμε καθόλου την προσγείωση από αεροπορική σκοπιά. Μόνο το θέμα της ψευδής είδησης.

Τεχνικά μιλώντας τόσο long flare σίγουρα κανείς δε θα ήθελε να το δει. Και ειδικά με τόσο crosswind και ακόμα περισσότερο με A380.

Αλλά άλλο το αν έπρεπε να κάνουν go around και άλλο το αν βρέθηκαν στα γρασίδια του Heathrow.

Επίσης το ότι αυτός που τραβούσε το βίντεο εντυπωσιάστηκε και θαύμαζε τους πιλότους, δε σημαίνει ότι ήταν σωστή η απόφασή τους να ολοκληρώσουν την προσγείωση.

Αλλά το να μετατρέπει ένα δελτίο ειδήσεων τα επιφωνήματα θαυμασμού σε επιφωνήματα τρόμου είναι τουλάχιστον αστείο αν όχι κατασκευή ψευδών ειδήσεων.
0 x


kotobloco
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: 29 Ιαν 2017, 03:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EGKK
x 69

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό kotobloco » 24 Φεβ 2020, 00:15

vassilis1924 έγραψε:Δε σχολιάσαμε καθόλου την προσγείωση από αεροπορική σκοπιά. Μόνο το θέμα της ψευδής είδησης.

Τεχνικά μιλώντας τόσο long flare σίγουρα κανείς δε θα ήθελε να το δει. Και ειδικά με τόσο crosswind και ακόμα περισσότερο με A380.

Αλλά άλλο το αν έπρεπε να κάνουν go around και άλλο το αν βρέθηκαν στα γρασίδια του Heathrow.


Τι εννοείς κανείς δεν θα θέλε να το δει το long flare και ειδικα με crosswind και ειδικα με Α380; (Επισης αυτο που αναφερεις ως flare, λεγεται float) Ποιο ειναι το point σου δεν καταλαβαινω;

Στην αεροπορία υπάρχουν κριτηρια για τα παντα. Πρεπει να εισαι fully configured στα 1000' και fully stable στα 500'. Επισης πρεπει να πατησεις στο touchdown zone, -που ειναι μαρκαρισμενη στο πρωτο 1/3 του διαδρομου προσγειωσης.

Αν ο χειριστής της Etihad δεν ικανοποιουσε τα κριτηρια δε θα συνεχιζε, αν ηταν να μην πατησει στο touchdown zone δεν θα συνεχιζε την προσγειωση επισης.

Δεν υπαρχει black and white σε κανενα operational manual το ποτε πρεπει να κανεις de crab σε crosswind conditions.

Γιατι καθε προσγειωση ειναι διαφορετικη. Ο ανεμος ειναι διαφορετικος, οπως επισης το βαρος του α/φους, το μηκος και το πλατος του διαδρομου και το surrounding environment. Γι αυτο υπαρχει σαν γενικη τακτικη το crabbed landing σε ολα τα αεροσκαφη jet, αλλα επαφιεται στην κριση του κυβερνητη με βαση τις συνθηκες το πως και ποτε και κατα ποσο θα το "ισιωσει".

Το μεηλ της Etihad καθε αλλο παρα επαγγελματικο φαινεται -ειδικα με τα κεφαλαια. Επισης δεν μας λεει πως επρεπε να το κανει σωστα. Ουτε πηγε αυτος που το εγραψε να το κανει ο ιδιος εκεινη τη μερα με εκεινο τον αέρα.

Τελος, αν είχε "σταματήσει στο γρασίδι" θα μιλάγαμε για runway excursion του 380 στο χιθροου, που ανετα θα ειχε πιασει εξωφυλλα για 2-3 μερες σαν ειδηση.

Άρα μαλλον δεν εγινε ετσι.
1 x
If you listen carefully enough, someone will tell you exactly the kind of person they are. Sit back, and listen.

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 24 Φεβ 2020, 00:32

Για την ιστορία, το φερόμενο ως μέμο της Etihad πρωτοεμφανίστηκε στη σελίδα ενός blogger που η κανονική του δουλειά είναι πλήρωμα καμπίνας. Στο bio του λέει ότι εργάζεται σε εταιρεία της Μέσης Ανατολής, άρα κρατώ μια επιφύλαξη να είναι στην Etihad και να έπεσε στα χέρια του το εν λόγω εσωτερικό μέιλ.
https://www.paddleyourownkanoo.com/2020 ... epartment/

Σε κάθε άλλη περίπτωση (και με την εταιρεία να μην έχει σχολιάσει ακόμα) θα κρατήσω σοβαρή επιφύλαξη για την αυθεντικότητά του.

Επιπλέον, το μέμο φέρεται να γράφτηκε από τον επικεφαλής της εκπαίδευσης της εταιρείας για τα αεροσκάφη Boeing. Ο,τι κι αν σημαίνει αυτό.

Τέλος, από όσα έχω διαβάσει, δεν μου φαίνεται εκτός ορίων η προσγείωση. Αλλά και πάλι δεν ξέρουμε τα δεδομένα της στιγμής, ενώ η γωνία λήψης της κάμερας μπορεί να ξεγελάσει τον θεατή.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 229
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 59

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 24 Φεβ 2020, 02:01

"Για την ιστορια" παντως να διευκρινισω πως εχω στα χερια μου το αυθεντικο email με ολα τα στοιχεια αποστολεα κ παραληπτων αλλα για ευνοητους λογους δεν το παραθετω εδω ;-)

Για το ποτε ενας χειριστης κανει decrab το αεροπλανο μπορει να απτεται ελαφρως στο επιπεδο της τεχνικης του, αν και σε αυτο το level ολοι σχεδον το κανουμε με τον ιδιο τροπο, δηλαδη την τελευταια στιγμη.
Παντως ο καθε τυπος αεροσκαφους εχει τα limitations του για το ποσες μοιρες residual crab μπορει να αντεξει το συστημα προσγειωσης του.
Τα τετρακινητηρια αεροσκαφη εχουν εκ κατασκευης κ εξ αναγκης πολυ μεγαλυτερο οριο λογω του ελαχιστου clearance που εχουν οι κινητηρες σε περιπτωση που βαλεις κλιση και κανεις cross control στο touch down.

Παντως, γνωριζοντας το mentality στο training και το FDM αυτων των εταιρειων, θα μου εκανε εξαιρετικη εντυπωση εαν ο εν λογω χειριστης εκανε κατι εκτος οριων (ειτε FCOM ειτε OMB), ειμαι σιγουρος πως τη θελει τη δουλεια του.
1 x


Άβαταρ μέλους
vassilis1924
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 12 Μάιος 2015, 11:45
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 11

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό vassilis1924 » 24 Φεβ 2020, 05:35

kotobloco έγραψε:Τι εννοείς κανείς δεν θα θέλε να το δει το long flare και ειδικα με crosswind και ειδικα με Α380; (Επισης αυτο που αναφερεις ως flare, λεγεται float) Ποιο ειναι το point σου δεν καταλαβαινω; (1)
(···)
Αν ο χειριστής της Etihad δεν ικανοποιουσε τα κριτηρια δε θα συνεχιζε, αν ηταν να μην πατησει στο touchdown zone δεν θα συνεχιζε την προσγειωση επισης. (2)
(···)
Τελος, αν είχε "σταματήσει στο γρασίδι" θα μιλάγαμε για runway excursion του 380 στο χιθροου, που ανετα θα ειχε πιασει εξωφυλλα για 2-3 μερες σαν ειδηση. (3)

Άρα μαλλον δεν εγινε ετσι.


(1) Εννοώ ότι μάλλον σε αυτό αναφέρεται το email με τόσο αυστηρό τρόπο. Στο long flare/float. Το float είναι επικίνδυνο, όχι μόνο γιατί μειώνεται το διαθέσιμο μήκος του διαδρόμου για προσγείωση, αλλά και γιατί με κάθετο άνεμο υπάρχει κίνδυνος να βρεθείς εκτός διαδρόμου από ένα gust, αυξάνεται ο κίνδυνος για tailstrike και για hard landing λόγω του ότι το αεροπλάνο «ξεμένει» από ενέργεια κλπ. Φαίνεσαι άνθρωπος που τα ξέρει, μάλλον καλύτερα από μένα και δε χρειάζεται να του κάνω ανάλυση.

Όπως και να χει, δε λέω ότι κάνανε κάτι λάθος ούτε έχω διάθεση να κρίνω χειριστές, ειδικά με τη λιγοστή εμπειρία που έχω. Έκανα μια εικασία για το τι μπορεί να τους έφταιγε στο email.

(2) Μακάρι να ίσχυε πάντα αυτό και όλοι οι πιλότοι να «έφευγαν» όταν βλέπουν ότι περνάνε κάποιο όριο.

(3) Αυτό λέω από το πρώτο ποστ για το θέμα.
Και καθόμαστε και ψάχνουμε ελαφρυντικά για τους δημοσιογράφους...

Τέλος πάντων, επιτρέψτε μου να συνοψίσω τη γνώμη μου για το θέμα γιατί τράβηξε πολύ και σχολιάζω πράγματα που δεν είχα σκοπό και θα παρεξηγηθώ (είμαι και σχετικά πρόσφατα ενεργός στο φόρουμ και δε με γνωρίζετε...)

Έγινε μια φυσιολογική προσγείωση χωρίς συμβάν, κάποιοι σκοπίμως ή αφελώς «είδαν ένα Α380 στα γρασίδια του Heathrow» και το Star, ορμώμενο από τα λάθος δημοσιεύματα, το πήγε ένα βήμα πιο πέρα μοντάροντας και τον ήχο του αυθεντικού βίντεο για πρόσθετο εφέ «πτήσης τρόμου».
Η όλη μου ενασχόληση με το θέμα ήταν σε συνάρτηση με τις «πτήσεις θρίλερ» και τα «είδαν το χάρο με τα μάτια τους οι επιβάτες της πτήσης» που χρησιμοποιούν οι δημοσιογράφοι.
0 x

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 24 Φεβ 2020, 09:21

sierra_sotiropoulos έγραψε:"Για την ιστορια" παντως να διευκρινισω πως εχω στα χερια μου το αυθεντικο email με ολα τα στοιχεια αποστολεα κ παραληπτων αλλα για ευνοητους λογους δεν το παραθετω εδω

Αυτό ξεκαθαρίζει τα πράγματα, ευχαριστώ. Έχε τώρα τον νου σου μήπως μάθουμε αν η καρέκλα του πιλότου τρίζει κι αν πρόκειται κι αυτή να προσγειωθεί με το πλάι :mrgreen:
1 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

kotobloco
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: 29 Ιαν 2017, 03:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EGKK
x 69

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό kotobloco » 24 Φεβ 2020, 13:21

vassilis1924 έγραψε:
(2) Μακάρι να ίσχυε πάντα αυτό και όλοι οι πιλότοι να «έφευγαν» όταν βλέπουν ότι περνάνε κάποιο όριο.



Το συγκεκριμένο θέμα του touchdown zone ειναι απολυτα μαυρο/ασπρο. Εννοω δεν υπαρχει περιθωριο παρεξηγησης ή εξαιρεσης για οποιοδηποτε λογο.

Ολοι θυμομαστε το 777 στο Ντουμπαι το 2016 που λογω των thermals εκανε prolonged float (δεν "καθόταν"- στα ελληνικα :mrgreen: ) με αποτελεσμα να φαινεται οτι θα βγει εκτος touchdown zone, - το 777 εχει και long landing warning system, με αποτελεσμα να επιχειρηθει balked landing πατωντας το TOGA κουμπι κτλ, ας μην μακρυγορω πιστευω το θυμομαστε ολοι.

Οι περισσότερες εταιρείες έχουν Flight Data Monitoring (FDM), οποτε καθε φορα που ξεπερνιεται ενα parameter, (οπως πχ landing εκτος touchdown zone) αμεσως ειδοποιειται αυτοματα η εταιρεια και οι ειδικοι που ασχολουνται. Και κατι τέτοιο σίγουρα θα κανει το τηλεφωνο του κυβερνητη να χτυπησει μεσα σε 24 ωρες απο το συμβαν. Γι αυτο οπως ειπε και ο συναδελφος παραπάνω, πιστευω να την θελει του δουλεια του ο της Etihad, αλλιως δε θα συνεχιζε.

Τώρα με την Pegasus, κανεις δεν ξερει ακομα τι εγινε ακριβως.
1 x
If you listen carefully enough, someone will tell you exactly the kind of person they are. Sit back, and listen.


Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 24 Φεβ 2020, 15:18

Και όσο περιμένουμε να γίνει κάτι με τα 737, ας δούμε δύο υπέροχα εναέρια βιντεάκια από το Moses Lake όπου καμιά 250ριά καμάρια της αεροναυπηγικής παραμένουν στο στοιχείο τους, εκεί όπου θα έπρεπε να είναι από την αρχή: στο έδαφος.

https://www.youtube.com/watch?v=QrMf6ys3yj4
και
https://www.youtube.com/watch?v=At0OAkr_2O0

Δείγμα:
Screen Shot 2020-02-24 at 15.16.50.png


DIsclaimer: Δεν άκουσα αν υπάρχει σπικάζ και τι λέει. Αν είναι επιπέδου λαϊκών καναλιών, διαχωρίζω τη θέση μου και πατώ mute :mrgreen:
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 02 Μαρ 2020, 17:21

Δεν είχα ξαναδεί κινητήρα να ρουφάει νερό από το έδαφος σαν ηλεκτρική σκούπα
https://youtu.be/X2ObSgcSK28?t=5501

Υπέροχη "ομιχλώδης" εκκίνηση του κινητήρα του 767 της United στο LHR χθες. Bonus o καταχαρούμενος σχολιαστής
https://youtu.be/X2ObSgcSK28?t=5299

Και ο έτερος κινητήρας
https://youtu.be/X2ObSgcSK28?t=5418
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 08 Μαρ 2020, 13:00

Incredible video of a Boeing 747 at 35,000ft overtaking a Boeing 737 at 37,000ft captured from a B777 pilot at 33,000ft

https://twitter.com/i/status/1236027838182064128
1 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
convair
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 179
Εγγραφή: 22 Αύγ 2006, 12:49
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Τοποθεσία: Athens
x 18
Επικοινωνία:

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό convair » 12 Μαρ 2020, 12:50

Άλλες καταστάσεις!...ένα BΑe-125 απογειώνεται από (χωματό-) δρόμο...

https://www.youtube.com/watch?v=rJOpEke2Om4
0 x
_____________________
design with beauty in mind

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2100
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 261

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό flesland » 20 Μαρ 2020, 11:05

Ένα ωραίο άρθρο για προβληματισμό από τους ΝΥΤ. Πρεπει η χρηματοδότηση δις που θα πέσει στις εταιρείες σύντομα, να είναι με λευκή επιταγή; Κυρίως έχει μεγάλο νόημα στις ΗΠΑ φαντάζομαι: εκεί που ο επιβάτης είναι μεταξύ λιστών αναμονής στο περίμενε, χωρίς αποζημίωση σε περίπτωση ακυρώσεων κλπ.

https://www.nytimes.com/2020/03/16/opin ... ilout.html
0 x



Επιστροφή σε “Διάφορα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης