LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για το αεροδρόμιο «Μακεδονία»
YCNZ
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 05 Μάιος 2007, 00:57
x 89

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό YCNZ » 26 Δεκ 2020, 11:45

Πριν λίγες μέρες που ήταν να πάει ο Μητσοτάκης όμως λόγω ομίχλης ακυρώθηκε το ταξίδι. Ποιές βελτιώσεις πρέπει να γίνουν ακόμα ωστε να ξεχάσουμε την ομίχλη για πάντα; (Η οποία μία φορά με είχε στείλει στην Καβάλα...)

Η να το θέσω αλλιώς. Αν πέρσυ είχαμε πχ 100 ακυρώσεις ή προσγειώσεις σε άλλα αεροδρόμια λόγω ομίχλης κλπ, φέτος, με την λειτουργία του διαδρόμου πόσες θα έχουμε αναλογικά; 20; 40; 10; (προφανώς απο αιτίες τις οποίες η λειτουργία του διαδρόμου δεν κατάφερε να επιλύσει..)
0 x


spotterakis
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2459
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008, 21:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 196

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό spotterakis » 26 Δεκ 2020, 15:24

spinal έγραψε:Σωστά. Το ένα είναι αυτό που αναφέρεις. Το άλλο όμως σημαντικό είναι ότι η προέκταση του 10 είναι (σχετικά) καθαρή από εδαφικές εξάρσεις με αποτέλεσμα να επιτρέπει στα ελάχιστα και στο missed approach point να κατέβει ακόμα χαμηλότερα εν συγκρίσει με τον 16 που έχει τους λόφους του Πλαγιαριου /Τριλοφου στην προέκταση και δεν χωράει περαιτέρω βελτίωση.


Δλδ θα μπορουσε να μπει catIII τωρα με την επεκταση του 10 στην θαλασσα;
0 x

spinal
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 588
Εγγραφή: 23 Οκτ 2008, 16:43
x 55

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό spinal » 27 Δεκ 2020, 00:54

YCNZ έγραψε:Πριν λίγες μέρες που ήταν να πάει ο Μητσοτάκης όμως λόγω ομίχλης ακυρώθηκε το ταξίδι. Ποιές βελτιώσεις πρέπει να γίνουν ακόμα ωστε να ξεχάσουμε την ομίχλη για πάντα; (Η οποία μία φορά με είχε στείλει στην Καβάλα...)

Η να το θέσω αλλιώς. Αν πέρσυ είχαμε πχ 100 ακυρώσεις ή προσγειώσεις σε άλλα αεροδρόμια λόγω ομίχλης κλπ, φέτος, με την λειτουργία του διαδρόμου πόσες θα έχουμε αναλογικά; 20; 40; 10; (προφανώς απο αιτίες τις οποίες η λειτουργία του διαδρόμου δεν κατάφερε να επιλύσει..)

Αυτή η ακύρωση που επικαλείσαι δεν είναι αντικειμενική της νέας κατάστασης. Ίσως οφείλεται στα minima της Π. Α., στην πιστοποίηση του α/Φ, των χειριστών ή ακόμα και μια αλλαγή προγράμματος του πρωθυπουργού και να δόθηκε επισήμως η συγκεκριμένη αιτιολογία. Δεν ξέρω, ίσως. Οι υπόλοιπες πτήσεις πάντως εκείνη την ημέρα έπιασαν μια χαρά.

Το πόσες αναλογικά δεν μπορούμε να το απαντήσουμε φέτος. Γιατί πρόκειται για μια μη κανονική χρονιά οπότε δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα.

spotterakis έγραψε:Δλδ θα μπορουσε να μπει catIII τωρα με την επεκταση του 10 στην θαλασσα;

Πιθανότατα ναι. Αν λυνόταν το ζήτημα του κόστους της αναβάθμισης.
3 x

teris3
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 357
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2008, 11:26
x 68

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό teris3 » 03 Ιαν 2021, 14:54

"Τί χες Γιάννη, τί χα παντα" για το Μακεδονία το οποιο παραμενει απλησιαστο με την παραμικρη ομιχλη. Ετσι και σημερα, χωρις καποιο ιδιαιτερα σοβαρο προβλημα, πτήση από τη Χίο, που επρόκειτο να προσγειωθεί στη Θεσσαλονίκη στις 10.25 , επέστρεψε στη Χίο!
0 x


sierra_sotiropoulos
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 70

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 03 Ιαν 2021, 19:10

Ειναι τα ATR (και τα πληρωματα) της Sky Express πιστοποιημενα για LVO;
Στα χαρτια ο καιρος δειχνει CAT I (RVR 600m, BKN004) αλλα με ορατοτητα στα 50 μετρα πιθανοτατα δεν εβλεπαν για να πιασουν.
E673EDBA-215D-4170-BB7E-4EF43366B701.jpeg
1 x

PILOT-737
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: 06 Μαρ 2005, 04:19
x 73

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό PILOT-737 » 05 Ιαν 2021, 02:44

Παρ´όλο που τα system minima είναι 550m για ILS CAT I με DH 200’, η διαδικασία CAT I του 10 έχει DH 442’ (για category B) και 452’ (για category C). Το ψηλότερο DH ανεβάζει το required RVR / CMV στα 1400m.

Το πλεονέκτημα του νέου διαδρόμου (RVR 300m αντί για 450m) μπορούν να το εκμεταλλευτούν εταιρίες με πιστοποίηση πληρωμάτων και αεροσκαφών CAT II η CAT III.

Εκτιμώ ότι η θέση του 10 έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα: δεν επηρεάζεται από τη ρύπανση της πόλης (πυρήνες συμπύκνωσης), η οποία συμβάλει στη δημιουργία χαμηλής νέφωσης, στο σημείο στο οποίο απαιτείται η οπτική επαφή με τον διάδρομο.
1 x

sierra_sotiropoulos
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 70

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 05 Ιαν 2021, 08:29

Pilot-737 εχεις απολυτο δικιο, δεν ειχα δει καθολου τα plates του 10.
21BCCDE1-261F-4910-BAF9-C72222D3786E.jpeg
0 x


spinal
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 588
Εγγραφή: 23 Οκτ 2008, 16:43
x 55

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό spinal » 05 Ιαν 2021, 23:27

PILOT-737 έγραψε:Εκτιμώ ότι η θέση του 10 έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα: δεν επηρεάζεται από τη ρύπανση της πόλης (πυρήνες συμπύκνωσης), η οποία συμβάλει στη δημιουργία χαμηλής νέφωσης, στο σημείο στο οποίο απαιτείται η οπτική επαφή με τον διάδρομο.

Χμμμ δεν ειμαι απολυτα σιγουρος για αυτο. Αν ηξερες τι καινε οι ρομά στον καταυλισμο abeam του κατωφλιου 10 και ολα τα υπολοιματα καυσης πως εξαπλωνονται χαμηλα σε ολη την περιοχη θα παθαινες πλακα....

Σιγουρα εχει 2 πλεονεκτηματα. Οτι η προεκταση του διαδρομου ειναι σχετικα καθαρη απο εμποδια σε αντιθεση με τον 16 πραγμα που επιτρεπει το κατεβασμα των minima και δευτερον η επεκταση ειναι μες τη θαλασσα κατα 1000μ οπου η ομιχλη ακτινοβολιας θεωρητικα δεν ειναι τοσο πυκνη.
0 x

Άβαταρ μέλους
Καραμήτρος Air
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2014, 18:48
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 522

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Καραμήτρος Air » 10 Φεβ 2021, 15:20

Νέο «πρόσωπο» απέκτησε το αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»

Ένα διαφορετικό αεροδρόμιο, διπλάσιο σε έκταση, με δυο τερματικούς σταθμούς συνδεδεμένους με αερογέφυρα, σύγχρονο ντιζάιν σε χρώμα γκρι, ολοκαίνουργιους χώρους check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης, νέα καταστήματα εστίασης και πολλές επιπλέον παροχές θα αντικρίζει πλέον ο ταξιδιώτης με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

Το αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» είναι ένα από τα 14 αναβαθμισμένα και ασφαλή αεροδρόμια που παραδίδει τρεις μήνες νωρίτερα από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα και από τη συμβατική της υποχρέωση προς το Ελληνικό Δημόσιο, η Fraport Greece στη χώρα, στους Έλληνες και τους ταξιδιώτες απ’ όλον τον κόσμο και το οποίο, όπως αναφέρει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της εταιρείας Γιώργος Βήλος, απορρόφησε σχεδόν το 25% της συνολικής επένδυσης, ύψους 440 εκατ.ευρώ.


Λεπτομέρειες και φωτό εδώ: https://www.ptisidiastima.com/makedonia-transformed-into-a-totally-different-airport/

Επίσης:
Η Fraport Greece ολοκλήρωσε την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους 440 εκατ. ευρώ.
Τρεις μήνες νωρίτερα, έναντι του αρχικού χρονοδιαγράμματος, η Fraport Greece ανακοίνωσε ότι παρέδωσε στο ελληνικό επιβατικό κοινό τα 14 αναβαθμισμένα πλέον περιφερειακά αεροδρόμια.

Η επένδυση της Fraport Greece ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017, παράλληλα με την έναρξη της παραχώρησης για τη διαχείριση και ανάπτυξη 11 αεροδρομίων σε νησιά και τρία στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Οι εργασίες στα αεροδρόμια δεν σταμάτησαν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα τρία πρώτα χρόνια με υψηλή επιβατική κίνηση, ενώ συνεχίστηκαν και εν μέσω της πανδημίας ξεπερνώντας εν τέλει τις δυσκολίες και τα τεράστια εμπόδια που προέκυψαν.

Έτσι, τον Ιανουάριο του 2021, η Fraport Greece ολοκλήρωσε τα έργα και στα 14 αεροδρόμια, νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, η οποία είχε τεθεί για τον Απρίλιο του 2021.

To επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 440 εκατ. ευρώ, της Fraport Greece περιλάμβανε την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων αποπροσγείωσης.

Ακόμη, όλα τα αεροδρόμια πλέον διαθέτουν μοντέρνα συστήματα διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών.


Λεπτομέρειες και φωτό εδώ: https://www.metaforespress.gr/aeroporika/%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%81%cf%8e%ce%b8%ce%b7%ce%ba%ce%b5-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac-3-%ce%bc%ce%ae%ce%bd%ce%b5%cf%82-%ce%bd%cf%89%cf%81%ce%af%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%b1-%cf%84%ce%bf/
0 x

airfan
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 127
Εγγραφή: 11 Φεβ 2018, 17:02
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 52

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό airfan » 10 Φεβ 2021, 21:53

Αυτο όμως που ξέχασε να αναφέρει το Δελτίο Τύπου της Fraport ,ειναι οτι απο 4/4/21 αυξάνονται και πάλι τα τέλη.. Συγκεκριμένα τετραπλασιάζονται τα τέλη προσγείωσης για τα μεγάλα αεροσκάφη, απο 1.68 στο 7.91 ο τόνος και αυξάνεται κατά 3 ακόμα ευρώ το τέλος επιβατών
https://www.fraport-greece.com/uploads/ ... 021_GR.pdf
1 x


Άβαταρ μέλους
Καραμήτρος Air
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2014, 18:48
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 522

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Καραμήτρος Air » 10 Φεβ 2021, 23:56

Ότι προβλέπει η σύμβαση του συντρόφου Σπιρτζη που την υπέγραψε με δάκρυα στα μάτια.
3 x

Άβαταρ μέλους
Greg.CHQ
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 541
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2010, 13:57
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
x 61
Επικοινωνία:

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Greg.CHQ » 11 Φεβ 2021, 05:59

airfan έγραψε:Αυτο όμως που ξέχασε να αναφέρει το Δελτίο Τύπου της Fraport ,ειναι οτι απο 4/4/21 αυξάνονται και πάλι τα τέλη.. Συγκεκριμένα τετραπλασιάζονται τα τέλη προσγείωσης για τα μεγάλα αεροσκάφη, απο 1.68 στο 7.91 ο τόνος και αυξάνεται κατά 3 ακόμα ευρώ το τέλος επιβατών
https://www.fraport-greece.com/uploads/ ... 021_GR.pdf



Αυτά δεν γράφονται σε δελτίο τύπου, ειδικά αυτή την περίοδο στην παρακμή της οικονομίας :D
0 x

Άβαταρ μέλους
GP707
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 5663
Εγγραφή: 04 Μάιος 2004, 11:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: LGAT, East Terminal
x 807
Επικοινωνία:

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό GP707 » 11 Φεβ 2021, 10:06

Εμείς καλά σχολιάζουμε εδώ τις αυξήσεις αλλά το θέμα είναι τι θέλαμε (ή τι θέλουμε) τελικά στα Ελληνικά αεροδρόμια. Τις παλιές μη επαρκείς και παλιές εγκαταστάσεις ενός διεθνούς αεροδρομίου με τα τέλη να παραμένουν τα ίδια ή -επιτέλους- σύγχρονα αεροδρόμια, terminals, εγκαταστάσεις κλπ με το τίμημα της αύξησης των τελών; Γιατί, τουλάχιστον όπως το καταλαβαίνω εγώ, τέτοια έργα και τα τέλη στο παλιό καθεστώς δε νομίζω ότι συνδυάζονται.
Το νέο terminal της Θεσσαλονίκης πάντως κατ εμέ είναι εντυπωσιακό και δικαιολογεί αύξηση τελών προκειμένου και οι υπηρεσίες που προσφέρει να είναι οι ανάλογες. Είναι κάτι σαν την αύξηση διοδίων στις Εθνικές οδούς. Εγώ τουλάχιστον προτιμάω να δώσω αυξημένα διόδια προκειμένου να ταξιδεύω με άνεση και ασφάλεια παρά να πληρώνω λίγα και να οδηγώ στις εθνικές 10 και 20 ετών πριν.
5 x
΄΄΄΄΄__!__
\____o(''''')o____/

.........." " "


Άβαταρ μέλους
Jack21
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 02 Δεκ 2008, 00:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): OMDB
x 15

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Jack21 » 11 Φεβ 2021, 12:21

Δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική του σχολίου για την αύξηση των τελών και το ότι αυτή δεν διαφημίζεται. Τα πράγματα είναι απλά. Ή θα συμβιβαστούμε με υποδομές δεκαετίας 70 και θα πληρώνουμε τα τέλη που πληρώνουμε, ή θα έχουμε καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες και θα πληρώνουμε κάτι παραπάνω. Εκτός αν πιστεύουμε ότι η Fraport θα προχωρούσε σε αυτά τα έργα από την καλή της την καρδιά και όχι από την προσδοκία της να κάνει απόσβεση και να βγάλει κέρδη.
3 x

Άβαταρ μέλους
Καραμήτρος Air
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2014, 18:48
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 522

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Καραμήτρος Air » 11 Φεβ 2021, 13:56

Επειδή οι μισές αλήθειες είναι μεγαλύτερο ψέμα απο το σκέτο ψέμα πάμε μια επανάληψη.

Τα τέλη επι κουμάντου ΥΠΑ στα αεροδρόμια ήταν 12 ευρώ για πτήσεις εντός χωρών Σένγκεν και 22 ευρώ για πτήσεις εκτός χωρών Σένγκεν.
Ενημερωτικά ΔΕΝ ήταν όλες οι χώρες της Ε.Ε. στην συνθήκη Σένγκεν. Για παράδειγμα το Ην. Βασίλειο και η Κύπρος δεν είναι στην Σένγκεν. Ενώ το μη μέλος της Ε.Ε. Ελβετία είναι.

Η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπει την αναπροσαρμογή των τελών -με το που έγινε η παραχώρηση- σε μια κοινή χρέωση 13 ευρώ ανεξαρτήτως χώρας ταξιδιού.
Με την ολοκλήρωση των προσυμφωνημένων έργων σε κάθε αεροδρόμιο αυξάνονται τα τέλη στα 18 ανα επιβάτη, πάλι ανεξαρτήτως αν αφορά ταξίδι σε χώρα εντός ή εκτός Σένγκεν.

Απλό?
Κατανοητό?
1 x



Επιστροφή σε “Αερολιμένας Θεσσαλονίκης”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης