Συμβάν στο JMK?

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Αεροδρόμιο Chicago Ohare
Αν και υπάρχει φουλ διαγράμμιση, ωστόσο ειδικά στο τερμιναλ E,F που σταθμεύει κυρίως Delta, United, και κυρίως με πιο μικρού μεγέθους αεροσκάφη (μέχρι 320) και τα push back γίνονται ταυτόχρονα από διαφορετικές κατευθύνσεις, και μπορεί στη συνέχεια να περιμένουν και 10 λεπτά τα taxi clrearance, γιατί αντίστοιχα περιμένου αλλά 5-6 μπροστά, υπάρχουν από 2-3 marshallers, ένας στο p/b, ένας παρακολουθεί από πίσω τα φτερά και ένας στην γωνία που θα κάνει τη στροφή για να μπει στο taxiway, και τουλάχιστον 2 κατά την είσοδο του αεροπλάνου στο gate ένας στην γωνία που του παρακολουθεί την στροφή προς το gate, και ο άλλος που το κατευθύνει (παρά την ύπαρξη και του αυτόματου συστήματος).
Η αεροπορία θέλει προσοχή, γιατί κάθε τέτοιο συμβάν είναι χρήμα όχι μόνο για την ζημία, αλλά και την αποθετική ζημία, (ακυρώσεις καθυστερήσεις) κατάληψη χώρου στο appron κτλ.
 
Αγαπητέ OA701,γνωρίζεις την αιτία της απουσίας διαγράμμισης στα περισσότερα ελληνικά α/δ;
(Για να βεβαιωθούμε ότι συζητάμε για το ίδιο πράγμα)
 
Δεν το γνωρίζω, μπορώ να κάνω κάποιες -ολ τάιμ κλάσικ- υποθέσεις (έλλειψη κονδυλίων/ενδιαφέροντος/προσωπικού,γραφειοκρατία) αλλά αν μπορείς να μας διαφωτισείς, παρακαλώ. Μπάς και αντιληφθώ και το συσχετισμό. :)
 
Η δική μου γνώση και αντίληψη για την έλλειψη σήμανσης αλλά και οι διατυπώσεις εξηγήσεων από στελέχη της ΥΠΑ,όπως τις έχω ακούσει ο ίδιος σε επίσημες εκδηλώσεις, με κάνουν να συμπεραίνω τα εξής:
Η ΥΠΑ δε προβαίνει στις σχετικές εργασίες ώστε να αυξάνει εικονικά τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης των αφών σε σχέση με αυτές έχει το αεροδρόμιο από κατασκευής.
Τι σημαίνει αυτό;Περισσότερα αεροπλάνα,περισσότεροι επιβάτες,περισσότερα λεφτά,ε;
Αν λοιπόν υπήρχε διαγράμμιση στο αεροδρόμιο,το νησί δε θα ήταν τόσο πλούσιο,να είσαι βέβαιος.
 
Προφανώς και δεν είναι έλλειψη κονδυλίων η έλλειψη διαγράμμισης. :rolleyes: :D :rolleyes:

Είναι επιλογή. Σε ένα μικρό δάπεδο βάζοντας διαγράμμιση αμέσως περιορίζεται η χωρητικότητα του. Σε ένα δάπεδο όπως της Μυκόνου, με διαγράμμιση θα μπορούσαν να χωρέσουν το πολύ 2-3 αεροσκάφη (μιας και μεγαλύτεροι χώροι θα παραμένουν ανεκμετάλλευτοι και κενοί ώστε να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας που απαιτεί μια διαγραμμισμένη θέση power-in/power-out). Αυτό αμέσως περιορίζει την overall χωρητικότητα του αερολιμένα και το γενικότερο προγραμματισμό πτήσεων (slots κτλ) με ότι αυτό συνεπάγεται στον τελικό αριθμό πτήσεων που μπορεί να εξυπηρετήσει.

Χωρίς διαγράμμιση, μπορεί να γίνεται πιο ευέλικτη χρήση του δαπέδου αναλόγως τις επιχειρησιακές ανάγκες (διαφορετικοί τύποι και μεγέθη αεροσκαφών, διαφορετικές ανάγκες κάθε σεζόν, ιδιωτικά αεροσκάφη και λοιπές ad-hoc πτήσεις, ακινητοποιημένα αεροσκάφη λόγω τεχνικού).

Μια λύση κατά την οποία θα είχαμε και διαγράμμιση αλλά και που θα έδινε - κατά περιπτώσεις - ελαφρώς (ή και αρκετά) μεγαλύτερη χωρητικότητα, είναι η λύση των power-in/push-out θέσεων, δηλαδή θέσεις που τα αεροσκάφη εγκαταλείπουν τη θέση μόνο με χρήση τράκτορα, χωρίς τροχοδρόμηση. Αυτό βέβαια απαιτεί να υπάρχουν και χρησιμοποιούνται μηχανήματα pushback σε όλα τα αεροδρόμια.
 
Γενικά,συμφωνώ.
Δε συμφωνώ όμως στα εξής:
α) Περί ευέλικτης χρήσης του δαπέδου,απουσία σήμανσης.Το αποτέλεσμα είναι συμβάντα όπως αυτό που συζητάμε ή ακόμα σοβαρότερα.
β) Προφανώς και δεν είναι νόμιμο να μην υπάρχει διαγράμμιση.Αλήθεια,πόσα αεροδρόμιά μας έχουν πιστοποιήσεις λειτουργίας;
 
Δλδ το νησί είναι πάμπλουτο επειδή λείπουν οι διαγραμμίσεις; Νομίζω υπερβάλεις λιγάκι. Ακόμη κ να υπήρχαν απλά θα ήταν "αόρατες" μιάς και η ΥΠΑ θα χρειαζόταν καμιά 20αριά χρόνια για να ανταποκριθεί σε επέκταση του δαπέδου. Στη Ρόδο που ψευτοϋπάρχουν διαγραμμίσεις δεν είναι σπάνιο να δεις α/φη ανάμεσα σε 2 κανονικές θέσεις (προσωπικά το έχω δεί όπως κ τον αγώνα των εργαζομένων για το που θα πάει ποιό α.φος ώστε να είναι δυνατές και οι σφήνες) αλλά και γενικότερα μικρά α/φη σε ψιλοάκυρα μέρη.

LEKPO1A":2c6ezc9i said:
Προφανώς και δεν είναι έλλειψη κονδυλίων η έλλειψη διαγράμμισης. :rolleyes: :D :rolleyes:
Ναι, δίκιο έχεις, είναι γνωστή άλλωστε τοις πάσι η απρόσκοπτη οικονομική υποστήριξη της ΥΠΑ στα α/δ και η άμεση αποδέσμευση κονδυλίων για οτιδήποτε προκύψει :rolleyes: :D :rolleyes:
 
Η Μύκονος δεν είναι σα τη Ρόδο.Έχεις πάει ποτέ εκεί;Επίσης,αν διαβάσεις καλύτερα,έγραψα "τόσο πλούσιο".
Και φυσικά αυτά γίνονται για οικονομικοπύς λόγους,δε νομίζεις;
 
alex96":31tynyr7 said:
α) Περί ευέλικτης χρήσης του δαπέδου,απουσία σήμανσης.Το αποτέλεσμα είναι συμβάντα όπως αυτό που συζητάμε ή ακόμα σοβαρότερα.

Σύμφωνοι, με τους handlers στην κατάσταση που είναι, ανεκπαίδευτοι κλπ αυτή τη στιγμή δε γίνεται. Όμως ποιός ακούει όλο τον κόσμο της Μυκόνου όταν τους πουν ότι θα έχουν μείωση αεροσκαφών γιατί δε χωράνε;

alex96":31tynyr7 said:
β) Προφανώς και δεν είναι νόμιμο να μην υπάρχει διαγράμμιση.Αλήθεια,πόσα αεροδρόμιά μας έχουν πιστοποιήσεις λειτουργίας;

Το Annex 14 του ICAO (που σε αντιγραφή και μετάφραση είναι ως επί το πλείστον ψηφισμένος νόμος του κράτους) στο κεφάλαιο 5.2.13 έχει τα Aircraft stand markings ως recommendation. Κανένα αεροδρόμιο δεν είναι υποχρεωμένο, εκτός αν του πει διαφορετικά η Πολιτική Αεροπορία του κράτους. Όπως πχ στο αεροδρόμιο Isere της Grenoble, που η Γαλλική Πολιτική αεροπορία δεν τους επέτρεψε να μην έχουν markings. Αλλά προφανώς εμείς είμαστε καλύτεροι από τους Γαλλους! Πιστοποιήση λειγουργίας έχει εκτός Βενιζέλου μόνο η Θεσσαλονίκη αν θυμάμαι καλά. Τα υπόλοιπα προς αποκρατικοποίηση είναι στη διαδικασία πιστοποίησης αυτούς τους μήνες.
 
Αναφέρεσαι σε "stand markings".Μιλάμε όμως και για τη περιοχή ελιγμών-τροχοδρόμησης.Επίσης,ακόμα και αν δεν υπάρχει σήμανση,η χωρητικότητα-θέσεις στάθμευσης είναι συγκεκριμένες.
Προς ΟΑ701:
Όμως ποιός ακούει όλο τον κόσμο της Μυκόνου όταν τους πουν ότι θα έχουν μείωση αεροσκαφών γιατί δε χωράνε;
 
Top