Συμβάν στο JMK?

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Μπράβο!Αυτή είναι η ουσία!
Αν υπήρχε λοιπόν διαγράμμιση τα πράγματα θα ήταν απλά!
Ο χειρισμός της κατάστασης είχε έναν και μόνο αντικειμενικό σκοπό:Να μην επιμεριστούν ευθύνες στο κυβερνήτη και στην ΥΠΑ αλλά στο ποιο αδύναμο μέρος αυτής της κατάστασης.
(Δε θα μιλήσω καν για μηχανές μαγνητοσκόπησης-κοινώς κάμερες- και για το ποιο λόγο τοποθετούνται και λειτουργούν στα αΡεοδρόμια)
 
alex είναι σωστό ότι η διαγράμμιση κάνει τα πράγματα ξεκάθαρα.

Η έλλειψή της προσφέρει ευελιξία ορισμένες φορές, αλλά ίσως έχει και άλλη σκοπιμότητα: να θολώσει τα νερά σε περίπτωση λάθους ώστε να είναι δύσκολο να βρεις ποιος έκανε την πατάτα, να βγουν όλοι λάδι εκτός από τον πιο αδύναμο της υπόθεσης, ο οποίος μπορεί και να είναι ένας κακοπληρωμένος εποχικός υπάλληλος στην πρώτη του χρονιά χωρίς ουσιαστική εκπαίδευση.
 
H οποιαδήποτε διαγράμμιση, οφείλει να γίνεται με συγκεκριμμένες παραμέτρους ασφαλείας και αφήνοντας τα απαραίτητα περιθώρια δεξιά και αριστερά. Αυτά τα περιθώρια και οι παράμετροι δεν επιτρέπουν να χωρέσουν όσα αεροπλάνα στοιβάζονται σε μερικές Ελληνικές πίστες. Και γι'αυτό δεν υπάρχουν διαγραμμήσεις.

Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου υπάρχουν διαγραμμίσεις οι οποίες ξεκάθαρα παραβιάζουν κανόνες. Κλασσικό παράδειγμα στην Κέρκυρα, όταν αφικνούμενο αεροπλάνο που προσγειώνεται στον 35, κατευθύνεται στις θέσεις 3 ή 4 ή 5. Όπως φαίνεται και στη φωτό που ανέβασα, το δεξί φτερό του αεροπλάνου που ακολουθεί την διαγράμμιση (κόκκινη), μπαίνει ουσιαστικά εντός διαδρόμου (κιτρινόμαυρη γραμμή) στον συνδετήριο C, πρίν φτάσει στη θέση 4.

H κιτρινόμαυρη γραμμή του C, δεν μπήκε τυχαία. Ορίζει τα όρια του διαδρόμου κάτω από συγκεκριμμένες διεθνής παραμέτρους. Η γραμμή τροχοδρόμησης, δεν πληροί κανέναν κανονισμό! Θεωρεί ότι το αεροπλάνο είναι ...πούλμαν και δεν έχει φτερά. Ή απλά ότι έχει φτερά αλλά....δεν πιάνονται. Δε μετράει το φτερό!



Τέλος, ποτέ δεν ξέρει ο πιλότος τί "ψάρια πιάνει" ο σηματωρός. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο σηματωρός "ζυγίζει" τις κινήσεις το ριναίου τροχού και κάνει ανάλογα σήματα. Με άλλα λόγια δεν ακολουθεί τον σηματωρό το αεροπλάνο, αλλά το αεροπλάνο ο σηματωρός. Ειδικά όταν πρόκειται για τελευταία στροφή 90 μοιρών προς το πάρκινγκ. Αν ο πιλότος δεν δεί το σηματωρό να κάνει σήμα την ώρα που πρέπει, στρίβει έτσι και αλλιώς. Και ακολουθούν τα σήματα του σηματωρού!

Παράξενη σχέση.

Ο πιλότος, αν βλέπει τη γραμμή στην οποία θα ευθυγραμμιστεί και το σημείο που πρέπει να σταματήσει ο τροχός, δεν χρειάζεται σηματωρό. Οι Ισπανοί αυτό κάνουν τα τελυεταία 2-3 χρόνια, και μάλιστα σε στροφές μεγάλες (90 μοίρες δεξιά στροφή, μετά αμέσως αριστερά στροφή 135 μοιρών και αμέσως σχεδόν σταμάτημα. Και δεν υπάρχει ψυχή στο έδαφος. Και ανάμεσα σε δύο άλλα παρόμοια αεροπλάνα. Υπάρχει όμως ο χώρος για να γίνει σωστή διαγράμμιση με ικανές αποστάσεις ασφαλείας (όχι τίποτα τεράστιες, απλά ικανοποιητικές).

Ο σηματωρός είναι εξαιρετικά χρήσιμος, με wing walker, όταν τα πράγματα παιζουν στον πόντο
 

Attachments

  • CFU.jpg
    CFU.jpg
    148,1 KB · Προβολές: 1.798
Φίλε gonso, να σε ενημερώσω ότι υπάρχει διαδικασία στην Κέρκυρα που το αεροσκάφος που τροχοδρομεί για την 3-4-5 όταν υπάρχει προσγείωση και απογείωση τον σταματάει ή το follow-me είτε ο πύργος. Όσο για το nose-in που αναφέρεις νωρίτερα, υπάρχει σχέδιο για την Κέρκυρα και μάλιστα κάνει τις θέσεις 11. Φυσικά και είναι σαφώς ασφαλέστερο (με την προϋπόθεση ότι υπάρχει και ένας wing-walker τουλάχιστον) γιατί με το μπάχαλο της υπάρχουσας διαγράμμισης, περνάνε τρακτεράκια, κλπ μέσα επίγειας εξυπηρέτησης από παντού. Όσο για τους ιδιώτες...δε νομίζω να μην ξέρουν και τίποτα από safety, πόσο μάλλον όταν αυξάνει την χωρητικότητα του αεροδρομίου.

/off topic
 
Top