Σχόλια για Α3

Καλησπέρα, παρακολουθώ το φόρουμ για πάνω από 10 χρόνια και πρόσφατα αποφάσισα να ανοίξω λογαριασμό πρόσφατα.
Εργάζομαι ως πλήρωμα καμπίνας στο εξωτερικό (οπότε δεν ξέρω εσωτερικές διαδικασίες της Α3 αλλά είμαι επιβάτης ανα τακτά διαστήματα)
Από την εμπειρία μου, τα πληρώματα δεν ξέρουμε ποιος έχει πληρώσει τι, παραμόνο αν βλέπουμε bag tags. από εκεί και πέρα θα συμφωνήσω με τον συντονιστή πως σαν πληρώματα βλέπουμε τι χωράει και που, αν χωράει κάτω από το κάθισμα τότε μπαίνει κάτω από το κάθισμα. Σαν επιβάτες πληρώνουμε το τι θα πάρουμε στην καμπίνα και όχι που θα το τοποθετήσουμε στην καμπίνα. Οι δύο διαστάσεις είναι μόνο για το αν φέρεις δύο πράγματα το ένα θα μπεί κάτω από το κάθισμα και το άλλο από πάνω.
Με τον καιρό μαθαίνοντας δρομολόγια, κουλτούρες αλλά και εποχικότητα, κάνουμε adjust το πόσο αυστηροί είμαστε για το που θα τοποθετηθούν οι βαλίτσες από την πρώτη στιγμή του boarding καθώς είναι τρελά πιεστικό να έχει τελειώσει η επιβίβαση, να τρέχεις να βρεις χώρο και με το που αγγίξεις ένα σακίδιο να σηκώνεται ο επιβάτης και να σου μιλάει λες και είσαι σκλάβος του γιατί απλά θες να του πεις να το βάλει κάτω από το κάθισμα, ταυτόχρονα το πιλοτήριο θέλει να κλείσει την πόρτα να πάρει άδεια να φύγει και εσύ να είσαι σαν βρεγμάνο κοτόπουλο να κάνεις tetris.
όταν ταξιδεύω σαν επιβάτης η εταιρεία μου μου παρέχει trolley και προσωπική τσάντα στο εισιτήριο. Τις περισσότερες φορές είμαι με σακίδιο πλάτης που μπαίνει κάτω από το κάθισμα. Δεν πάω και το βάζω στο overhead επειδή δεν έφερα βαλιτσάκι. Περιμένω μέχρι να τελειώσει η επιβίβαση κι έπειτα το βάζω πάνω. Ούτε να ζητάμε από το πλήρωμα να το βάλουμε πάνω και αν χρειαστεί θα το κατεβάσουμε, γιατί μας βλέπουν οι άλλοι επιβάτες και θέλουν όλοι την ίδια χάρη και μετά πάει domino effect.

Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι όποτε κάνω ATH πτήση υπάρχουν πολλοί επιβάτες που έρχονται με την βαλίτσα ταγκαρισμένη με το προσωπικό Star Alliance Gold tag και όταν πάς να τους πεις κάτι για το σακίδιο ξεκινάνε άμεσα προσβολές. (προφανώς δεν αναφέρομαι στον @jimAEL , απλά είδα που έγραψε για το gold tag στην Α3 που εκεί ίσως χρησιμεύει ναι, αλλά σε άλλες εταιρείες εκτός συμμαχίας αυτό δεν πάει)
Ελπίζω να μην κούρασα με το παραπάνω, απλά ήθελα να περάσω το μήνυμα να κάνουμε λίγο υπομονή γιατί το πλήρωμα δέχεται τρελές πιέσεις ή περιμένουν πολλές βαλίτσες που ίσως να μην έρθουν και ποτέ στην πτήση (συμβαίνει σχεδόν καθημερινά)
Η πρόταση κλειδί....με τον καιρό μαθαίνοντας δρομολόγια, κουλτούρες και εποχικότητα κάνουμε adjust. Respect....
 
Εντάξει μάλλον ξέρετε καλύτερα που δεν ήμασταν στην πτήση.
Εν τω μεταξύ γράφω δεν έγινε κανένας έλεγχος, δεν ανακοινώθηκε ποιοί θα μπουν πρώτα, πως θα γίνει η επιβίβαση, γράφω πως μου είπαν δεν είναι χειραποσκευη επειδή δεν έχει ροδάκια, εξήγησα πως είναι μεγάλο και δεν χωράει, πως γράφει με μεγάλα γράμματα οποίες διαστάσεις έχει (έγραψα 54x40x20), είχα μέσα μέχρι και το μπουφάν μου για να γλυτώσω χώρο για άλλες βαλίτσες και για ευκολία μετακίνησης αλλά προφανώς και γω καθυστέρησα την πτήση, ήμουν και παραμένω φυσικά ξερολας και αγενής

Έχετε απόλυτο δίκιο. Συνεχίζουμε δεν έγινε και κάτι. Την επόμενη φορά 3/4 τσάντες, μια βαλίτσα, μπουφάν από πάνω για να είμαστε όπως η πλειοψηφία.

Εν τω μεταξύ εγώ το έγραψα για να δείξω πως δεν έγινε καθόλου έλεγχος και τι επακόλουθα έχει αυτό και φυσικά για τις καθυστερήσεις αλλά οκ. Συνεχίζουμε
Σε 3-4 μηνύματα έχεις μπουρδουκλώσει διάφορα παράπονα προκειμένου να βγάλεις ένα κάπως ισχυρότερο. Το οτι δεν έγινε έλεγχος στην πύλη να το δεχτώ, αν και δεν έχω δει πτήση της Α3 που παιρνουν τρεις-τέσσερις τσάντες ο καθένας, μάλιστα προχθές σε πτήση προς Ελλάδα απο Γερμανία έγινε έλεγχος κι από τη γερμανική εταιρία handling. Αλλά οκ, σε αυτό μαζί σου. Να τηρούνται οι κανόνες. Και έστω οτι έχεις δίκιο για το ποσοστό των light επιβατών, έστω.
Πώς όμως αυτό επηρεάζει την κατάσταση με τις βαλίτσες μέσα στο αεροσκάφος; Το light συνεπάγεται ένα αντικείμενο, όχι αναγκαστικά τσάντα. Αν ο light επιβάτης φέρει μόνο τη βαλίτσα του ή φέρει και μια τσάντα λάπτοπ (παραβαίνοντας τους κανόνες) που τη βάλει στα πόδια του, εσένα ακριβώς αυτό πώς σε επηρεάζει;
 
Δίκαιο έχει και ο επιβάτης που δεν θέλει να πάει σαν σαρδέλα επειδή έχει μικρή τσάντα (έτσι και αλλιώς πάει σαν σαρδέλα), δίκαιο έχει και το προσωπικό που δεν μπορεί να κάνει μαγικά.

Η άποψη μου είναι ότι η ευθύνη είναι των εταιρειών γιατί όλο αυτό το ξεκατίνιασμα, σχεδόν σε κάθε πτήση πλέον, άρχισε από τότε που άρχισε και η χρέωση της τσεκαρισμένης βαλίτσας. Ε, αν θες να βγάλεις λεφτά και από την checked-in βαλίτσα, και από την ατσεκάριστη και να υποχρεώσεις τον άλλον να μείνει άγαλμα για 3 ώρες στο μεσαίο κάθισμα με τσάντα στα πόδια, θα λουστείς τις συνέπειες και για αεροσκάφη που σχεδιάστηκαν το 1980 (κάποια το '60, ονόματα δεν λέμε) με βάση τους επιβάτες τότε (που σχεδόν όλοι είχαν μεγάλη βαλίτσα γιατί αυτοί ήμασταν και το καύσιμο ήταν τζάμπα) αλλά κυρίως - γιατί τα αεροσκάφη δεν γίνεται τόσο εύκολα να τα ξανασχεδιάσεις να έχουν μεγαλύτερα ντουλάπια- για την πολιτική χρέωση της μικρής βαλίτσας που προφανώς φέρνει πολλά λεφτά στο ταμείο. Αν φέρνει περισσότερα από τις χρεώσεις που πληρώνει για το αεροπλάνο που αργεί να φύγει και πληρώνει φόρους ή καύσιμο δεν το γνωρίζω αλλά τους θεωρώ αρκετά έξυπνους για να έχουν κάνει ήδη τη σύγκριση, ειδικά σε ένα ολιγοπωλιακό περιβάλλον, που ο άλλος δεν θα φύγει ακόμα και αν του σπας τα νεύρα.

Θεωρώ μάλλον ακριβές τις χρεώσεις της βαλίτσας σε σχέση με τα εισιτήρια στο εξωτερικό (στο εσωτερικό 15Ε νομίζω είναι μια λογική τιμή) και προφανώς ο καταναλωτής έχει δυσκολία να αποδεχτεί να πληρώσει 30Ε παραπάνω, αν το εισιτήριο του κοστίζει 80-100Ε. Επειδή και η Α3 θα έχει δυσκολία να κόψει το κέρδος της, δεν βλέπω αυτή την κατάσταση να βελτιώνεται σύντομα.

Δεν ξέρω αν το delivery on aircraft που κάνει η LH σε κάποιες περιπτώσεις είναι ρεαλιστική λύση, να παίρνεις πχ 10-15 βαλίτσες και να τις δίνεις με την αποβίβαση δίπλα στην σκάλα.
 
Το κάτω από το κάθισμα σημαίνει αυτό ακριβώς. Αν δεν χωράει και πρέπει να την έχεις στα πόδια σου όπως στην περίπτωση του φίλου μας δεν το συζητάμε. Νομίζω όλοι το καταλαβαίνουμε και δεν θα ήθελε κανείς να ταξιδέψει έτσι.
Επίσης σε περίπτωση κινδύνου και εκκένωσης κάνεις δεν θα θελε να χει εμπόδια.
 
Γενικά το flex και comfort flex εισιτήρια απλά αυξάνουν τον αριθμό τεμαχίων χειραποσκευών/προσωπικού αντικειμένου κατά 1. Τίποτα περαιτέρω.
Επίσης θεωρώ (με βάση φίλους/γνωστούς και εμένα προσωπικά) ότι οι περισσότεροι επιβάτες παίρνουν flex εισιτήριο ακριβώς για να έχουν δικαίωμα 2 τεμαχίων. Εξάλλου το flex εισιτήριο πολλές φορές έχει τιμή ελαφρώς πάνω από το Light.
Όλοι οι γνωστοί μου που ήθελαν να ρισκάρουν και να πάρουν Light εισιτήριο και ταυτόχρονα να πάρουν 2 τεμάχια το πλήρωσαν ακριβά στην πύλη.

Από προσωπική μου εμπειρία δεν γίνεται ( ή δεν αφήνει το προσωπικό εδάφους να γίνει) κατάχρηση του κανονισμού στον αριθμό τεμαχίων αλλά γίνεται συστηματικά κατάχρηση στις διαστάσεις των χειραποσκευών. Έχω χειραποσκευή ακριβώς στο μέγιστο όριο των διαστάσεων που επιτρέπεται αλλά σε κάθε πτήση φαίνεται να έχω μία από τις μικρότερες χειραποσκευές.

Προσωπικά νιώθω κάποια ενόχληση για την κατάχρηση του κανονισμού που κάνουν αρκετοί επιβάτες γιατί φροντίζω να είμαι τυπικός αλλά επίσης ενοχλήθηκα ακόμα περισσότερα με το ακόλουθο περιστατικό (από την ανάποδη) που μου συνέβη πριν λίγα χρόνια:
* Μεγάλο νησιωτικό αεροδρόμιο, πτήση της Aegean προς Αθήνα, υπεράριθμοι επιβάτες και το προσωπικό εδάφους ζητάει εθελοντές να πάνε με μια επόμενη πτήση. Δεδομένου ότι δεν προσέφεραν τίποτα ως αντάλλαγμα (τουλάχιστον στην ανακοίνωση) δεν προσφέρθηκε κανείς.
Με πλησιάζει η υπάλληλος ρωτώντας με αν ενδιαφέρομαι να μείνω πίσω. Της λέω ευγενικά όχι για να πάρω την απάντηση με χαμόγελο "ωραία, τότε ελάτε να ελέγξουμε την χειραποσκευή, εκτός αν αλλάξατε γνώμη" ! Η αποσκευή ζύγιζε 7.9 Kg. Την ζύγισε τουλάχιστον 5 φορές αλλά δεν έβγαινε υπέρβαρη η άτιμη... Έχοντας χάσει το χαμόγελό της, με ευχαρίστησε και απευθύνθηκε σε άλλους επιβάτες και σε κάθε περίπτωση η άρνηση του επιβάτη οδηγούσε σε έλεγχο βάρους/διαστάσεων χειραποσκευών (σε κάποιες περιπτώσεις τους έστελνε στο γκισέ για παράδοση αποσκευής και πληρωμή).
 
Νομίζω ο @jimAEL ήταν ξεκάθαρος από την αρχή. Είχε ΔΥΟ αντικείμενα, και το δεύτερο δεν χωρούσε από κάτω. Kαι να χωρούσε, πώς θα γινόταν ακριβώς; Δύο αντικείμενα κάτω από μία θέση; Το πρόβλημα που βλέπω εγώ είναι ότι το πλήρωμα βλέπει κάτι χωρίς ροδάκια, και αυτομάτως θεωρεί ότι χωράει κάτω από τη θέση.
Κοινώς, πάρτε βαλίτσα με ροδάκια, αλλιώς θα αναγκαστείτε να τη βάλετε κάτω από το κάθισμα. Στην aegean μόνο όμως, στην LH πρόσφατα όποιον είχε ροδάκια τον ανάγκαζαν να την τσεκάρει, αλλά αν είχες σακίδιο/backpack μπαούλο κανένα πρόβλημα, και φυσικά τα overhead bins ήταν τίγκα στα σακίδια/μπουφάν/κλπ.

Και για να ελαφρύνουμε λίγο το κλίμα, πάρτε μια φωτό -χαριτολογώντας- από το κοντινό μέλλον:
overhead-bin.jpg
 
Θεωρώ απαράδεκτη και επικίνδυνη την πολιτική με τσάντες κάτω από το κάθισμα. Απαράδεκτη λόγω άνεσης, το legroom σε Α3 ειδικά πίσω στα ΝΕΟ είναι οτι χειρότερο. Αν είσαι πάνω από 1.80 ακουμπούν τα γόνατα μπροστά. Άντε για μισή ώρα δεν έγινε κάτι, αλλά για 3ωρο ταξίδι τι κάνεις; Μάλιστα να έχεις και αντικείμενα κάτω να μη μπορείς να κουνήσεις τα πόδια σου; Αν γίνει κάτι; Έχετε δει σε κάτι γεμάτες πτήσεις που σφηνώνουν backpack και δε χωράει τπτ; Δεκάδες φορές τα πόδια του διπλανού είναι στον χώρο σου λόγω backpack. Αν είχαμε τη συζήτηση αυτή πριν 10-15 χρόνια θα γελούσαμε, θα λέγαμε πράγματα στα πόδια; Πως γίνεται αυτό;

Όλο αυτό ξεκίνησε από τη στιγμή που άλλαξε η πολιτική χρεώσεων των αποσκευών και χειραποσκευών. Φταίει ξεκάθαρα η αεροπορική. Ας αλλάξουν τα overhead bins ή ας επιτρέπουν με γνώση νωρίτερα επιβάτες να τσέκαρουν την χειραποσκευή χωρίς να έχουν δικαίωμα για κάτι στη καμπίνα. Ή ας είναι πιο αυστηροί στο τι μπορεί να έχει κανείς επάνω. Φαντάζομαι πως υπάρχουν τρόποι.

Το να αναγκάζομαι να βάλω backpack κάτω επειδή δεν είναι φουλ βαλίτσα δεν έχει λογική! Θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη για κάθε επιβάτη ή σε ένα ποσοστό μετά από μελέτη να έχει και τον αντίστοιχο χώρο για τη βαλίτσα.

Έφτασα σε σημείο να βάζω το backpack μέσα σε βαλίτσα για να μη με ζαλίζουν. Το είδα από άλλους και τέλος. Έχω επίσης ένα backpack τετραγωνισμένο μεγάλο, αν πάρω αυτό, βάζω κανένα επιπλέον μπουφάν μέσα να φουσκώσει να μη χωράει κάτω.

Τώρα για τους επιβάτες που κάνουν κατάχρηση άλλη ιστορία. Το αστείο είναι όταν είμαι comfort flex και έχω backpack, ενα μικρό και ενα μεγάλο και ρωτάνε ποιανού είναι το backpack το επάνω.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι δε φταίει το πλήρωμα καμπίνας. Δυστυχώς ο κόσμος είναι αγενής και βγάζει όλα τα νεύρα και παράπονα πάνω τους λες και ειναι ο Βασιλάκης ή Γερογιάννης μπροστά τους.
 
Το σχολιο μου ειναι για ολα οσα γραφετε ειναι το αεροπορικο προιον πλεον παει να καταντησει ΚΤΕΛ και καραβι... Τωρα θα μου πειτε το "καταντησει" που κολλαει; Οταν παει ο αλλος στο ΚΤΕΛ με μπογους και κανει ολοκληρη φασαρια για χρεωση υπερβαρου/ογκου διοτι οι αποσκευες του πιανουν χωρο για 4,οταν φευγει το λεωφορειο πχ στις 6 και ολοι μαζευονται 20 λεπτα νωριτερα,οταν ο συνεπιβατης σου εχει κανα 2 τσαντες εξτρα + μπουφαν κλπ και σχεδον στα φορτωνει επανω σου, στο καραβι ας αφησω ασχολιαστο τους last minute επιβατες που τρεχουν με τα μπαγκαζια να μπουν στο καραβι τελευταια στιγμη,που πιανουν εναν καναπε μονοι τους με ολο τους το βιος παρατεταμενο και πολλα αλλα που εχουμε βιωσει ολοι που εχουμε και μια αεροπορικη κουλτουρα/παιδεια ε τι περιμενετε οταν ολοι αυτοι θεωρουν το αεροπλανο ΚΤΕΛ και καραβι να κανουν; Οταν τους λες 2 ωρες πριν την πτηση να εισαστε στο αεροδρομιο για το check in και αυτοι ερχονται στα 45 λεπτα πριν φυγει το αεροπλανο θεωρωντας οτι ειναι οπως στο επαρχιακο τους αεροδρομιο η λιμανι;Δεν καταλαβαινουν ειδικα στην Αθηνα οτι οι αποστασεις ειναι μεγαλες απο το check in μεχρι το αεροπλανο και θεωρουν οτι και το αεροπλανο ειναι το ιδιο και αυτο.Αν μεινουν εξω την πληρωνουν οι δυσμοιροι υπαλληλοι ακουγοντας τα ΠΑΝΤΑ! Αρα οι αεροπορικες εταιριες πρεπει να βαλουν τους κανονες σε ευδιακριτα σημεια και οχι στα ψιλα γραμματα διοτι το αεροπορικο προιον θα καταντησει Αιρ Μπαχαλ.
 
Νομίζω πως δεν γίνεται να βάλουν παραπάνω κανόνες οι αεροπορικες. Ο κόσμος του ΚΤΕΛ ταξιδεύει και αεροπορικώς οπότε δεν υπάρχει κάποια διαφορά. Και κάποια ΚΤΕΛ είναι αξιοπρεπεστατα και πάντα φεύγουν στην ώρα τους.
Και δεν θα αλλάξει ποτέ τίποτα διότι κάποιοι άνθρωποι δεν αλλάζουν. Θα αργούν πάντα. Το θεμα ειναι πόσο αυστηροί είναι οι κανόνες.
Πιστεύω πως υπάρχει μία κουλτούρα του συνταξιδιωτη που σέβεται τους υπόλοιπους με ότι μέσο και αν ταξιδεύει.
 
...Οταν τους λες 2 ωρες πριν την πτηση να εισαστε στο αεροδρομιο για το check in και αυτοι ερχονται στα 45 λεπτα πριν φυγει το αεροπλανο θεωρωντας οτι ειναι οπως στο επαρχιακο τους αεροδρομιο η λιμανι...
Έχω ακούσει κοπέλα, κατά την επιβίβαση στο αεροπλάνο, η οποία έχει γίνει με λεωφορείο και όχι με γέφυρα (= εξτρά απόσταση και χρόνος) να λέει στην αεροσυνοδό "μήπως μπορούμε να περιμένουμε λίγο τον φίλο μου; Είναι στο ταξί, φτάνει σε 5 λεπτά στο αεροδρόμιο". Αυτό.
 
Top