Play στην Ελλάδα

  • Thread starter Thread starter ale3
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Αχ μπριόζα μου δεν άντεξες :confused:
Σε έφαγε η κακούργα η Icelander που μας έχει χε αφοδεύμένους
 
Aμα ξυπνησει ποτε η Α3 οπως όλες οι υπολοιπες ευρωπαϊκες που πετάνε KEF...Ειδικα τωρα που η περιοχη της Μ.Α. γινεται ολο και περισσοτερο no-go και αυτο το άνοιξε-κλεισε με τους εναέριους τους κοστίζει, ας λιγο και πιο βορεια...Εχουν μεινει οι τελευταιοι των τελευταίων..Εκτος αν έρθει η FI
 
έτσι είναι. Τα λιγοστά cents μου θα τα πόνταρα στο ότι είναι too long, too thin, and low yield ⚠️
Το Αθήνα- Ρέικιαβικ - Αθήνα είναι 12h στην καλύτερη περίπτωση. Αν και υποθετικά θα μπορούσε να έχει αναχώρηση από Αθήνα 19:00 ή 20:00 και αντίστοιχα επιστροφή 07:00 ή 08:00 για να προλάβει να κάνει και πρωινά δρομολόγια ύστερα αλλά και να προωθήσει επιβάτες στα νησιά. Ίσως είναι πολύ γρήγορο το κάψιμο ωρών για τα πληρώματα που σε high season δεν συμφέρει.
 
Απο που συμπεραινουμε οτι ειναι low yield? Που το ξερουμε; Επισης γιατι ειναι too thin? Ειναι year-round και με την κινηση που εχει τοσο απο indie οσο και απο ολα τα πρακτορεια ανετα γεμιζει από 321/752 μεχρι και 763 σε καποιες περιοδους.Υποτιματε την ζητηση που εχει, τους μονιμους που μετακινουνται και την προωθηση που πεφτει παντου σε ολα τα σάιτ. Αν η Α3 εδινε προσβαση μεσω feeder απο την Ελλάδα εχει πλεονεκτημα να παρει την εδω αγορά κατά κρατος. Αν έρθει η FI εχει την ευελιξια να προσαρμοσει το α/φος αναλογα με την περίοδο και την ζήτηση λογω MAX8/9,321.752,763, και να δωσει προσβαση με τα wave banks σε USA. To προιον της στην eco ειναι ετσι κ αλλιως σαν της LH low-cost BOB. Ηδη η FI πετάει τριγυρω μας σε FCO και ΙST
 
Όπως λένε όλοι οι επιφανείς influencers, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Too long: 10+ ώρες για ένα round trip είναι αρκετά περιοριστικό.
Too thin: δεν μπορεί να σηκώσει high frequency, δεν υπάρχει αρκετό business μεταξύ των δύο χωρών οπότε το corporate travelling που μπορεί να σταθεροποιήσει το δρομολόγιο δεν υπάρχει. Οι Ισλανδοί θα έρθουν στην Ελλάδα το πολύ για 3 μήνες και με μια στάση τους φέρνει η SAS στα νησιά παρακάμπτοντας την Αθήνα. Το VFR είναι ένα ερωτηματικό. Όσοι έλληνες είναι εκεί που δεν έχω νούμερο, είναι για δουλειά οπότε τα πήγε έλα είναι περιορισμένα και πάλι το καλοκαίρι.
Low yield: τα ταξίδια αναψυχής είναι εξορκισμού price sensitive. Σε συνδυασμό με το περιορισμένο business travel, καθόλου cargo και το μεγάλο sector length ανεβάζει αρκετά το CASK. Το revenue που μπορεί να μαζέψει μαζί με τα ancillaries κάνει το margin να μην είναι πολύ ελκυστικό.
Αν λάβεις υπόψιν και το best alternative forgone τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα αφού μέσα σε 10 ώρες ένα αεροσκάφος μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα. Ίσως έχεις παρατήσει ότι υπάρχουν αρκετά δρομολόγια μέσα στην μαύρη νύχτα πλέον και για Κρήτη και για Ρόδο κλπ. Αν ο ανταγωνισμός μπορεί να κάνει 3 round trips αντί για ένα, έχεις και παραπάνω πίεση στα trunk routes.
Το ότι υπάρχει δυνατότητα για περισσότερα δρομολόγια και connections σε ελληνικούς προορισμούς δεν το αμφισβητεί κανείς.

Αν και δεν έχω δει τα στοιχεία της Play για να μπορώ να κρίνω επαρκώς, έχω δει ας πούμε αντίστοιχα άλλης εταιρείας. Η λογική ήταν hub to hub, στην συνέχεια ένα charter το οποίο μέσα σε 5 χρόνια έγινε seasonal scheduled και ύστερα πάλι ένα δρομολόγιο hub to hub. Ενώ το summer seasonal από KEF για Ισπανία είχε καλή πληρότητα πάνω από 90% τα hub to hub ήταν περίπου στο 40-50%. Μιλάμε για 2 weekly. Το αποτέλεσμα ήταν ότι δίκτυο είπε αντί να κάνει τα long sectors θα πάει 3 daily Mallorca μπες και βγάλει κανένα φράγκο. Ετσι κόπηκε το KEF. Το χρησιμοποιώ σαν παράδειγμα, όχι ως τεκμήριο ;)
Και εγώ θα το ήθελα, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα νομίζω.
Επίσης συμφωνώ με αυτά που λες για την Icelandair.
Ελπίζω να σε κάλυψα έστω και λίγο.
 
Αν δεν κάνω λάθος, το ATH-KEF η Play το έκανε περίπου σε 6 ώρες. Δεν έχω τόσο παλιά data στο FR24 για επιβεβαίωση.

Ωστόσο βλέπω ότι η Play κάνει το KEF-TFS-KEF (2.160 ΝΜ) κατά μέσο όρο σε 5,5 ώρες. Το KEF-ATH είναι στα 2.270NM (great circle distance πάντα).

Το FDP των πληρωμάτων για δύο σκέλη είναι 13 ώρες. Μιλάμε από reporting time του πληρώματος, όχι από την απογείωση.

Φανταστείτε το σενάριο A3 ATH-KEF-ATH. Report time+6 ώρες+90 λεπτά στο έδαφος+6 ώρες=14 ώρες. Μπουμ! Κάηκε το πλήρωμα.

Ακόμα κι αν το πήγαινε γρήγορα (λέμε τώρα), μία από τις συνήθεις και συνεχείς CTOT καθυστερήσεις να συμβεί, μπουμ! Κάηκε το πλήρωμα.

Υποψιάζομαι (χωρίς να μπορώ να το επιβεβαιώσω) ότι για τον ίδιο λόγο δεν εφαρμόστηκε ποτέ και το ATH-LPA. Θα χρειαζόταν In-flight crew relief, positioning κ.λπ κ.λπ., κάτι που Α3 δεν έχει κάνει ποτέ (θα το κάνει υποχρεωτικά όταν πετάξει στην Ινδία).
Ίσως τα economics της πτήσης να επέτρεπαν κάτι τέτοιο, αλλά στην πορεία να έκριναν ότι δεν άξιζε; Δεν ξέρω.

Το ότι η Play ερχόταν στην Αθήνα και το αεροπλάνο καθόταν 19 ώρες (!!) μέχρι να ξαναφύγει την επόμενη μέρα, υποψιάζομαι ότι είχε να κάνει με το Flight Duty Period. Αλλά μπορεί και όχι, αυτοί μόνο ξέρουν.

Αλλά και τα παραπάνω να μην ίσχυαν, ούτε εγώ πιστεύω ότι ένα τέτοιο δρομολόγιο θα ήταν βιώσιμο, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει αρκετό τουριστικό ενδιαφέρον και επιχειρηματική κίνηση. Ειδικά τώρα που υπάρχει και έλλειψη αεροσκαφών (φιάσκο GTF) και τεράστια ζήτηση σε άλλους πιο προσοδοφόρους, ώριμους εμπορικά προορισμούς.
 
ATH KEF 5.5 ώρες με 6 το είχα κάνει ήταν η μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης εντός Ευρωπαϊκής Ηπείρου
 
Όπως λένε όλοι οι επιφανείς influencers, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Too long: 10+ ώρες για ένα round trip είναι αρκετά περιοριστικό.
Too thin: δεν μπορεί να σηκώσει high frequency, δεν υπάρχει αρκετό business μεταξύ των δύο χωρών οπότε το corporate travelling που μπορεί να σταθεροποιήσει το δρομολόγιο δεν υπάρχει. Οι Ισλανδοί θα έρθουν στην Ελλάδα το πολύ για 3 μήνες και με μια στάση τους φέρνει η SAS στα νησιά παρακάμπτοντας την Αθήνα. Το VFR είναι ένα ερωτηματικό. Όσοι έλληνες είναι εκεί που δεν έχω νούμερο, είναι για δουλειά οπότε τα πήγε έλα είναι περιορισμένα και πάλι το καλοκαίρι.
Low yield: τα ταξίδια αναψυχής είναι εξορκισμού price sensitive. Σε συνδυασμό με το περιορισμένο business travel, καθόλου cargo και το μεγάλο sector length ανεβάζει αρκετά το CASK. Το revenue που μπορεί να μαζέψει μαζί με τα ancillaries κάνει το margin να μην είναι πολύ ελκυστικό.
Αν λάβεις υπόψιν και το best alternative forgone τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα αφού μέσα σε 10 ώρες ένα αεροσκάφος μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα. Ίσως έχεις παρατήσει ότι υπάρχουν αρκετά δρομολόγια μέσα στην μαύρη νύχτα πλέον και για Κρήτη και για Ρόδο κλπ. Αν ο ανταγωνισμός μπορεί να κάνει 3 round trips αντί για ένα, έχεις και παραπάνω πίεση στα trunk routes.
Το ότι υπάρχει δυνατότητα για περισσότερα δρομολόγια και connections σε ελληνικούς προορισμούς δεν το αμφισβητεί κανείς.

Αν και δεν έχω δει τα στοιχεία της Play για να μπορώ να κρίνω επαρκώς, έχω δει ας πούμε αντίστοιχα άλλης εταιρείας. Η λογική ήταν hub to hub, στην συνέχεια ένα charter το οποίο μέσα σε 5 χρόνια έγινε seasonal scheduled και ύστερα πάλι ένα δρομολόγιο hub to hub. Ενώ το summer seasonal από KEF για Ισπανία είχε καλή πληρότητα πάνω από 90% τα hub to hub ήταν περίπου στο 40-50%. Μιλάμε για 2 weekly. Το αποτέλεσμα ήταν ότι δίκτυο είπε αντί να κάνει τα long sectors θα πάει 3 daily Mallorca μπες και βγάλει κανένα φράγκο. Ετσι κόπηκε το KEF. Το χρησιμοποιώ σαν παράδειγμα, όχι ως τεκμήριο ;)
Και εγώ θα το ήθελα, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα νομίζω.
Επίσης συμφωνώ με αυτά που λες για την Icelandair.
Ελπίζω να σε κάλυψα έστω και λίγο.
Με αυτη τη λογικη δεν πρεπει ποτέ να επεκταθουν σε αλλα δρομολόγια και να μείνουν βαρια-βαριά στις 3-4 το πολυ ώρες που και κει βγαζουν με το ζορι δυο δρομολόγια..Σκεψου το DUB,EDI ειναι 4+4+downtime 9ωρες..Επισης εχεις ηδη βαλει τους Ισλανδους σε seasonal επισκεπτες, μονο για ηλιο-θαλασσα/νησια, ενω ποιος τους εμποδιζει να ειναι year-round αφου η Αθηνα ειναι πια προορισμος ολο το χρονο, (κι εκει στοχευει), και το εχουμε δει κι απο τις επεκτασεις δρομολογιων πολλων εταιρειων που πηγαν και χειμωνα...Και σε ενα τετοιο δρομολογιο δεν ξερουμε τι ανταποκριση θα εχει η business class(το λεω με θετικη εννοια λογω αποστασης) είτε ειναι της Α3 ειτε η Saga..Το LPA δεν εχει την ιδια απηχηση και προωθηση στην ελληνικη αγορα οπως η Ισλανδια που την προωθουν ολα τα πρακτορεια, καλοκαιρι και χειμωνα για τα μοναδικα της τοπια και κλειναν πακετα με εκδρομεις απο ολη την Ελλαδα. Γενικως εκτος Ελλάδας και ο,τι νησιωτικό δειχνει μια απαξιωση "γιατι εμεις ειμαστε οι καλυτεροι " αλλα ας μην ανοιξουμε αυτο το κεφαλαιο-(Εξαιρω την Μάλτα οχι για τις παραλιες αλλα για την παλια πολη και την Ryanair κ την Σικελια γιατι ειναι Magna Grecia)...Ήδη πρεπει να διαχειριστουν τις ακυρωσεις της Play.
Τελος παντων ας περιμενουμε διοτι στο τελος το κενο μπορει να το καλυψει και η easyjet , αν επαληθευτεί το αρθρο για βαση στην Αθηνα το 2027!
 
Καταλαβαίνω αυτό που λες και συμφωνώ με τα περισσότερα αν όχι με όλα.
Αυτό που έχω δει πρακτικά είναι ότι όσο μεγαλώνει το sector length, τόσο αδυνατίζει το business case. Όντως το αβαντάζ των narrow body είναι κυρίως σε μικρότερα sectors μετά τις 4 ώρες θέλει αρκετή δουλειά για να σταθεί ένα δρομολόγιο, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για ένα αρκετά niche δρομολόγιο. Αν μιλάμε για ένα O-D όπου το D είναι το Dubai, έχω πάει, έχω πάει, τότε αλλάζει το πράγμα. Τώρα σχετικά με το EDI και το DUB, το KEF είναι τουλάχιστον 1,5 ώρα παραπάνω ανά σκέλος οπότε δεν είναι ο ίδιος τομέας. Σε σχέση με το DUB και πάλι έχει μεγάλο business κομμάτι, σε finance, pharmaceutical, tech κλπ. Πέρα από το ότι έχει μετακομίσει ένα μεγάλο κομμάτι των ελλήνων εκεί μετά το Brexit, οπότε δεν είναι αμιγώς τουριστικό αλλά με αρκετό VFR και business. Δεν νομίζω ότι το Ρέικιαβικ είναι κοντά σε αυτό. Επίσης αν θυμάμαι καλά ή Aegean το καλοκαίρι πετάει το βράδυ, οπότε μάλλον είναι λίγο συμπληρωματικό της Ryanair και της Aerlingus. Το EDI επίσης έχει μια καλή δυναμική χωρίς promo κλπ.
Τώρα αν θα έρχονταν off season ή low season κάποιος ισλανδός στην Ελλάδα δεν το αμφισβητώ εκεί πρέπει να μελετηθούν οι ροές από χώρες όπως η Νορβηγία. Η εικόνα μου είναι ότι αν έρθει κάποιος off season θα πρέπει να έχει ενα deep discount που πιέζει τα περιθώρια ασφυκτικά για τον operator.
Τώρα αν έχει upscale potential λόγο της διάρκειας του ταξιδιού σε business και upfront, ίσως και να έχει άλλα θα είναι τουρίστες που θέλουν το κάτι παραπάνω. Αν η οικονομία της Ισλανδίας είχε κάποιο industry που να προσέλκυε καθαρά business travellers, ίσως κάποιο tech αλλά είναι αρκετά niche.
Από την άλλη αν υπάρχουν τα πληρώματα και τα αεροσκάφη διαθέσιμα γιατί όχι; ( γιατί χωρίς διανυκτέρευση είναι αρκετά οριακό και κάψιμο για τα πληρώματα. Θα έρχονται τα fatigues reports βροχή).
Τώρα για το LPA λίγο πολύ τα έχουμε πει, και όντως δεν νομίζω ότι οι πράκτορες το στήριξαν με κάποιο τρόπο. Εδω όμως υπάρχει η διαφορά ότι είναι off season για την Aegean, οπότε και μια μέρα να έμενε εκεί το αεροσκάφος δεν έγινε και κάτι (λέμε τώρα). Αν υπάρχει promo για Ισλανδία στην Ελλάδα, προφανώς για να το λες έτσι κάτι θα υπάρχει. Αν δεν πάνε οργανωμένα όμως να κάνουν κάποιο deal στον κάθε αερομεταφορέα με ανάληψη κάποιου ρίσκου, θα είναι δύσκολο. Η εικόνα μου είναι ότι τα τελευταία 15-20 χρόνια οι τουριστικοί πράκτορες είναι ξεροί, οπότε τι να σου κάνουν και αυτοί.
Αν από την άλλη έκαναν κάποιο deal στην ισλανδία με πράκτορα να αγοράζει κάποιες θέσεις στάνταρ θέσεις ή κάποιο άλλο JV με πακέτα θα είχε καλύτερη τύχη. Αυτά τα πράγματα όμως θέλουν δουλειά, χρόνο και ρίσκο που δεν ξέρουμε πόσο γρήγορα μπορεί να τα κάνει η Aegean.
Η easy από την άλλη με την easy holidays ίσως μπορεί να το πλασάρει ποιο εύκολα έχοντας την δομή έτοιμη.
Και μιας και μιλάμε για την Play, έχεις εικόνα πότε κατέβασε το δρομολόγιο;
Τέλος πάντων συμφωνώ ότι τα travel patterns αλλάζουν άρα στην αναμονή για την ώρα.
 
Top