Δική μου σημείωση: το TER δεν είναι μόνο στρατιωτική βάση αλλά επίσης πολιτικό αεροδρόμιο. Υποθέτω επιλέγεται σαν αεροδρόμιο "ανάγκης" λόγω μεγάλου μήκους διαδρόμου (3310 m)
Το αεροσκάφος (F-HTYC) επέστρεψε από TER σε CDG την επόμενη ημέρα (χθες) και σήμερα ξεκίνησε ξανά πτήσεις
Η Delta ξεκινάει τις προετοιμασίες για τους νέους προορισμούς για το 2026. Τα SkyMiles members και συγκεκριμένοι υπάλληλοι μπορούν να ψηφίσουν σε ψηφοφορία που θα ξεκινήσει από 25 Αυγούστου για τον επόμενο νέο καλοκαιρινό προορισμό στην Ευρώπη. Ανάμεσα τους η Μάλτα, η Ίμπιζα και η Όλμπια στην Σαρδηνία με το πιο πιθανό το δρομολόγιο να είναι από JFK. Η ψηφοφορία θα κρατήσει από 25 έως 29 Αυγούστου στο app της Delta (Fly Delta app) και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν μαζί με τα υπόλοιπα νέα δρομολόγια τέλη Σεπτέμβρη. (οι περισσότεροι πάντως ποντάρουν και πιστεύουν ότι πιθανόν θα νικήσει η Ίμπιζα)
Delta is running a “Route Race” where they say they're letting SkyMiles members and their employees vote on one European island that will be added as a summer 2026 destination.
viewfromthewing.com
Fun Fact: Το αεροδρόμιο των Τιράνων είχε προχωρήσει σε σχετική ανακοίνωση ότι βρισκόταν σε συζητήσεις (οι οποίες μάλλον ευδοκίμησαν?) και ότι η Delta θα ξεκινήσει απευθείας δρομολόγιο Νέα Υόρκη JFK - Τίρανα το καλοκαίρι του 2026. Μένει να δούμε αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο όπως επίσης αν θα δούμε κάτι καινούργιο και προς Αθήνα (..DTW?).
Για ακόμα μία χρονιά είναι πολλοί οι τουρίστες που επισκέπτονται τη συγκεκριμένη παραλία δίπλα στο αεροδρόμιο για να βλέπουν από κοντά τα αεροπλάνα που προσγειώνονται και απογειώνονται
www.protothema.gr
Εγώ πάντως μπήκα για τα σχόλια στο ΠΘ και δεν απογοητεύτηκα, όπως πχ αυτόν που λέει ότι ήταν λάθος του πιλότου...
Ενα ενδιαφέρον βίντεο που δείχνει ξεκάθαρα τα αόρατα αλλά επικίνδυνα αποτελέσματα του wake turbulence.
Στην προκειμένη περίπτωση «θύτης» και «θύμα» είναι δύο κορεατικά Α380. Δείτε από το 6:40
Δεν βλέπω τίποτα το επικίνδυνο στο εν λόγω video. Απορώ και με τους σποτεράδες που ενθουσιάστηκαν με τόσο smooth roll που έκανε το 380.
Τα σχόλια στο youtube ρίχνουν ευθύνες στον πύργο, κάτι που νόμιζα ότι θα έκαναν μόνο σχολιαστές του ΠΘ. Εντωμεταξύ κατά ICAO δεν υπάρχει minimum separation time ανάμεσα σε ίδιας κατηγορίας αεροσκάφη (super vs super) για απογείωση. Όπως δεν υπάρχει και ανάμεσα σε δύο medium.
Medium σημαίνει από 7 έως 136 τόνους MTOW. Άρα ένα Citation XLS θεωρητικά* μπορεί να απογειωθεί πίσω από ένα B757 χωρίς minimum χρόνο ΝΟΜΙΜΑ. Γιατί να μη μπορεί ένα 380 πίσω από άλλο 380;
*
Στην πράξη τώρα αν βάλουμε στην εξίσωση και άνεμο άπνοια, είμαι σίγουρος ότι οποιοδήποτε πλήρωμα σε τέτοια ακραία περίπτωση θα ζητούσε 2-3 λεπτά (full length ή intersection take off) για να γλιτώσει το πιθανό «ξύλο».
Τα “Φτερά της Σιών” πέρασαν πάνω από την Ελλάδα και την Ιταλία, αλλά στη συνέχεια κατευθύνθηκε νότια προς τα στενά του Γιβραλτάρ πριν διασχίσει τον Ατλαντικό.
Pan American Global Holdings LLC and AVi8 Air Capital have formally initiated a certification process with the United States Federal Aviation Administration (FAA), the...