3o αεροδρόμιο στη Ρόδο?!?

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Ο μεγάλος περιορισμός είναι ότι δεν υπάρχει άλλος χώρος ελεύθερος προς αξιοποίηση περιμετρικά του α/δ. Μελλοντικά, δλδ, δεν μπορεί να γίνει καμία παρέμβαση για επέκταση δαπέδων, κτιρίων και λοιπών εγκαταστάσεων. Νομίζω ότι αν βρεθεί σοβαρός διαχειριστής τότε σε 1-2 χρόνια θα έχουμε καλύτερη εικόνα καθώς αν υπάρξει η βέλτιστη λειτουργική αξιοποίηση θα φανούν και οι όποιες αδυναμίες.

Προσωπικά, όπως προείπα, πιστεύω ότι θα έπρεπε ήδη να μας απασχολεί το θέμα της μεταφοράς του Διαγόρα μελλοντικά. Το βασικό είναι να βρεθεί η κατάλληλη τοποθεσία και έκταση ώστε έπειτα να δεσμευτεί κι ας γίνει η μεταφορά σε 50 χρόνια.
 

costasim

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2012
Μηνύματα
118
Likes
1
Ναι πράγματι το "οικοπεδο" είναι παραλιακό καί στριμωγμένο γιά αεροδρόμιο. Ποιός να ξέρει την ...ιστορία επιλογής της θέσης-του!


Από την άλλη δεν είναι εύκολο να βρείς τόσο μεγάλο χώρο σε ένα νησί όπως η Ρόδος με τόσο μεγάλη αξία γης; καί μάλιστα να τον δεσμεύσεις γιά 50 χρόνια;
Σε αυτή την περίπτωση είναι προτιμώτερη μία δέσμευση γιά επέκταση του 8-26 των Μαριτσών κατά 700-800μ, κατασκευή τροχοδρόμου ,και επίγειων εγκαταστάσεων, από την στιγμή που υπάρχει εκεί κάποια υποδομή σημαντική. Δεν γνωρίζω βέβαια αν υπάρχουν άλλοι λόγοι που αποκλείουν εντελώς τη θέση.
 

solro

First-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2011
Μηνύματα
585
Likes
109
costasim":1pulumzf said:
Σε αυτή την περίπτωση είναι προτιμώτερη μία δέσμευση γιά επέκταση του 8-26 των Μαριτσών κατά 700-800μ, κατασκευή τροχοδρόμου ,και επίγειων εγκαταστάσεων, από την στιγμή που υπάρχει εκεί κάποια υποδομή σημαντική. Δεν γνωρίζω βέβαια αν υπάρχουν άλλοι λόγοι που αποκλείουν εντελώς τη θέση.

Yπάρχει υποδομή αλλά υπάρχουν και λόφοι εκατέρωθεν του διαδρόμου που καθιστούν αδύνατη την επάκταση σε τέτοιο βαθμό των Μαριτσών. Ίσως μια καλή συντήρηση του διαδρόμου των 2400 μέτρων και μία επέκταση (αν χρειάζεται) του appron ώστε να χωράει 5-7 α/φη μεγέθους μέχρι 757 θα ήταν αρκετή για τα επόμενα 10 χρόνια.

Η γνώμη μου όμως παραμένει ότι πρέπει να κοιτάξουμε προς την θάλασσα για επέκταση του Διαγόρα, γνωρίζοντας ότι αυτό είναι πολύ χρονοβόρο ακριβό και με άλλα ενδεχόμενα μειονεκτήματα.
 

costasim

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2012
Μηνύματα
118
Likes
1
Από όσο κοίταξα στις δορυφορικές κανένας λόφος με υψόμετρο μεγαλύτερο από εκείνο των δύο κατωφλίων του 8-26 δεν υπάρχει σε απόσταση έως 2,5 ΚΜ . Επίσης ο 8-26 είναι παράλληλα πίσω από το βουνό που μάλλον "κόβει" αρκετά τους Β.Δ. πλάγιους ανέμους, που "ταλαιπωρούν" τον Διαγόρα.
Πιστεύω οτι οι Ιταλοί το 1935 είχαν κάνει καλή επιλογή.
 

costasim

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2012
Μηνύματα
118
Likes
1
Το είδα πριν ψάχνοντας ...ε τώρα δεν είναι μελέτη μία άσκηση επί χάρτου.
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Είναι όμως απο έναν άνθρωπο του χώρου με πολύ μεγάλη εμπειρία.

Έχω την αίσθηση ωστόσο ότι η προτεινόμενη μετατόπιση του διαδρόμου εκτός του ότι "τρώει" αρκετές οικίες -αστικοί μύθοι λένε ότι είναι όλες παράνομες- επίσης "πέφτει" στη θάλασσα. Και μπορεί να είναι ρηχά εκεί αλλά μιλάμε θα πρέπει να μπεί θάλασσα άλλο τόσο αν λάβουμε υπόψιν τον ελεύθερο χώρο απ' τον διάδρομο ως τα συρματοπλέγματα (που έχει και service road) όπως και το ότι απέξω θα πρέπει να περάσει νέα χάραξη δημοτικής οδού σύν την προστασία που θα απαιτηθεί ακόμη πιό μέσα στη θάλασσα καθώς η πλευρά αυτή του νησιού βυθίζεται. Δεν φαντάζει τελικά τόσο φθηνή λύση, σίγουρα η κατασκευή ενός νέου θα είναι πιό ακριβή, όμως θα τα βγάλει τα λεφτά του ότι και να επιλεχθεί τελικά.

Τα Μαριτσά φρονώ ότι δεν μπορούν να συνυπάρξουν με τον Διαγόρα ως αμιγώς τουριστοαεροδρόμια, είναι πολύ κοντά και η όχληση θα διπλασιαστεί. Θα μπορούσαν να πωληθούν ή να δωθούν με καμιά 100ετή σύμβαση για ηπιότερη χρήση (βλέπε jetstream πχ) ας πούμε όμως ώστε να υπάρξει άλλη μια πηγή εισοδήματος.

ΥΓ
Η ανέγερση του Διαγόρα ξεκίνησε επί junta οπότε κάποια πράγματα -για να το θέσω κομψά- απλά αποφασίστηκαν και έγιναν. Είναι αρκετά ενδιαφέρουσες οι ιστορίες που ακούς απ' τους γύρω κατοίκους.
 

ezzio_atc

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
16/01/2013
Μηνύματα
37
Likes
17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
TSO
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
ZZZZ
Η προταση που αναφερεται παραπανω, ειναι ενδιαφερουσα, αλλα χρειαζεται πολλα (παρα πολλα) χρηματα και χρονια δικαστικων μαχων για την απαλλοτριωση του βορειου μερους. Επισης, αμφιβαλλω αν : 1. το μετατοπισμένο κατώφλι του προτεινόμενου παράλληλου διαδρόμου και η μεγαλύτερη γωνία κατολίσθησης του ILS θα εχουν την παραμικρή επίπτωση στον ηδη παραγόμενο θόρυβο (θα πρεπει να ζησουμε με αυτον για τις αφίξεις τουλάχιστον) 2. Αν παράλληλος διαδρομος θα οδηγήσει σε μείωση του διατμητικού ανέμου (πρεπει να γινουν εμπεριστατωμένες μετρήσεις)
Αναφερθηκε πιο πανω οτι οι ΒΔ ανεμοι θα μπορουσαν να αποφευχθούν με την χρηση των Μαριτσων, μαλλον τους ΝΝΑ εννοεί ο φίλος, οι ΒΔ ειναι οι καλοκαιρινοί πολύ ωραίοι άνεμοι!
Επισης αναφέρθηκε οτι ο δρόμος που περνά απο την Κρεμαστ΄ξ δεν έχει συμφόρηση το καλοκαιρι. Δεν ισχύει, ειναι η κύρια οδική αρτηρία απο την πολη προς τον Διαγόρα για τα ΙΧ. Συνήθως χρειάζονται 25-35 λεπτά για τη διαδρομή 16 χλμ.
Θεωρω απαραίτητο ολα τα στρατιωτικά να εξυπηρετούνται στα Μαριτσά την καλοκαιρινή περίοδο, συμπεριλαμβανομένου και του Πούμα.
Συμφωνώ με τη συγκριση με το Ντάλαμαν, δυστυχώς ειναι πρότυπο για εμας, αλλα μήν ξεχνάμε οτι είναι και στρατιωτικό α/δ (παράβαλλε με πεδίο ελιγμών Καρπάθου, Χανίων κ.ο.κ) ,ειναι καλύτερα σχεδιασμένα και για επιχειρησιακούς λόγους.
 

costasim

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2012
Μηνύματα
118
Likes
1
Προφανώς καί δεύτερος παράλληλος διάδρομος δεν λύνει προβλήματα θορύβου ή πλαγίων ανέμων. Τί αλλάζει σε απόσταση μόλις 200μ.;
Γιά να κατασκευασθεί ο νέος διάδρομος καί να δουλεύει ο παλιός σαν Τροχόδρομος θα πρέπει η εξωτερική-του οριογραμμή να απέχει από την οριογραμμή του σημερινού διαδρόμου τουλάχιστον 150+45 =200περίπου μ προς τη θάλασσα, που μάλλον φθάνει οριακά η στεριά, οπότε θα απαιτηθούν επιχωματώσεις καί καταστροφή της παραλίας, εκτός των απαλλοτριώσεων, (τότε είναι που δεν ξεμπλέκεις με περιβαλλοντικούς όρους καί δικαίως βέβαια).
Ανέφερα ΒΔ ανέμους γιατί αυτοί είναι ακριβώς κάθετοι προς τον διάδρομο, ενώ θεώρησα οτι οι άλλοι κάθετοι ΝΑ "κόβονται" από το ύψωμα των 260μ που υπάρχει ΝΑ καί παράλληλα του διαδρόμου, καί ότι είναι αυτοί, οι Β ΒΔ , που επικρατούν την καλοκαιρινή περίοδο με την μεγαλύτερη κίνηση του Αεροδρομίου. Στην περίπτωση των Μαριτσών το ύψωμα είναι από τη ΒΔ πλευρά.
Ψάχνοντας όμως, κάπου σε οδηγίες Ασφάλειας του Αεροδρομίου, είδα οτι υπάρχει πρόβλημα με Ν ΝΑ ανέμους , που δημιουργούν ΤΥΡΒΩΔΗ ΡΟΗ (ανώμαλη δηλ). Πιθανόν πιστεύω το ίδιο αυτό το ύψωμα είναι η αιτία αυτού του φαινομενου, καθώς είναι "κόντρα" σε αυτούς τους ΝΑ καί αμέσως μετά, σε μικρή απόσταση, είναι ο διάδρομος, ώστε δεν προλαβαίνει η ροή να ομαλοποιηθεί. Στά Μαριτσά η απόσταση από το ύψωμα είναι αρκετά μεγαλύτερη καί ετσι οι ΒΔ ( σε αυτή την περίπτωση) δεν δημιουργούν "ανώμαλη" ροή, προφανώς όπως γίνεται καί στον Διαγόρα γιατί δεν έχουν εμπόδιο μπροστά. Μου άρεσε που τους είπες "πολύ ωραίους". Φαίνεται πάλι οτι η επιλογή της θέσης ήταν στο "πόδι" ( ή ότι άλλο έγινε εκείνη την εποχή, όπως αναφέρθηκε ποιό πάνω).
Τέλος αφού τα Μαριτσά έχουν την υποδομή καί υπάρχει χώρος γιά επεκτάσεις, γιατί να μην αναπτυχθεί εκεί το νέο Πολιτικό Αεροδρόμιο καί στον Διαγόρα να πάνε μετά οι όποιες άλλες Στρατιωτικές , Πυροσβεστικές κλπ. εξυπηρετήσεις.
 

solro

First-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2011
Μηνύματα
585
Likes
109
costasim":2vcq9rxl said:
Ανέφερα ΒΔ ανέμους γιατί αυτοί είναι ακριβώς κάθετοι προς τον διάδρομο, ενώ θεώρησα οτι οι άλλοι κάθετοι ΝΑ "κόβονται" από το ύψωμα των 260μ που υπάρχει ΝΑ καί παράλληλα του διαδρόμου, καί ότι είναι αυτοί, οι Β ΒΔ , που επικρατούν την καλοκαιρινή περίοδο με την μεγαλύτερη κίνηση του Αεροδρομίου.
Οι Δ-ΒΔ άνεμοι επικρατούν σχεδόν όλο το καλοκαίρι και δεν δυσχεραίνουν ιδιαίτερα την προσγείωση. Γενικά εντελώς βόρεια οι άνεμοί δεν φυσάνε καμιά εποχή του χρόνου.
costasim":2vcq9rxl said:
Ψάχνοντας όμως, κάπου σε οδηγίες Ασφάλειας του Αεροδρομίου, είδα οτι υπάρχει πρόβλημα με Ν ΝΑ ανέμους , που δημιουργούν ΤΥΡΒΩΔΗ ΡΟΗ (ανώμαλη δηλ). Πιθανόν πιστεύω το ίδιο αυτό το ύψωμα είναι η αιτία αυτού του φαινομενου, καθώς είναι "κόντρα" σε αυτούς τους ΝΑ καί αμέσως μετά, σε μικρή απόσταση, είναι ο διάδρομος, ώστε δεν προλαβαίνει η ροή να ομαλοποιηθεί. Στά Μαριτσά η απόσταση από το ύψωμα είναι αρκετά μεγαλύτερη καί ετσι οι ΒΔ ( σε αυτή την περίπτωση) δεν δημιουργούν "ανώμαλη" ροή, προφανώς όπως γίνεται καί στον Διαγόρα γιατί δεν έχουν εμπόδιο μπροστά.
Μπορείς να ανεβάσεις εδώ τις οδηγείες ασφαλείας;
Σίγουρα το ύψωμα είναι η αιτία της τυρβώδους ροής.
Επίσης, πως στηρίζεις ότι οι ΒΔ άνεμοι δεν μπορούν να βλάψουν τον διάδρομο των Μαριτσών; Το ύψωμα απέχει από τον διάδρομο περίπου 1500 μέτρα. Ενώ από τον Διαγόρα απέχει 800, η διαφορά δεν είναι πολύ μεγάλη.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα Μαριτσά είναι σε χειρότερη θέση απ τον Διαγόρα. Βρίσκονται ανάμεσα σε πολλούς λόφους. Επίσης ο διάδρομος είναι ανηφορικός. Και μετά από αυτόν προς το νότο υπάρχουν κάποιες ανωμαλίες του εδάφος που δεν επιτρέπουν την επέκτασή του.
Δίνω και μερικές φωτογραφίες για καλύτερη κατανόηση
http://www.panoramio.com/photo_expl...hoto_id=64204313&order=date_desc&user=5409243
http://www.panoramio.com/photo_expl...hoto_id=75238608&order=date_desc&user=4836355
 
Top