Ένα ακόμα παράδειγμα που μόλις διάβασα τυχαία.
A total of 42 airlines are being impacted by Pratt & Whitney's GTF engine issues.
simpleflying.com
Πολύ στενάχωρη η παραπάνω εξέλιξη.
Πάντως τον καιρό που έγινε η επιλογή του συνδυασμού αεροσκάφους/κινητήρα από την Α3, η Qatar είχε ήδη ακυρώσει την αντίστοιχη παραγγελία της, προβλέποντας τα "περίεργα" του κινητήρα αυτού.
Μιλάμε για Launch customer του Α320ΝΕΟ με PW, με ό,τι σημαίνει αυτό για το πρεστίζ της αεροπορικής. Δεν ξέρω ποιος Αλλάχ φώτισε τον Al Baker και πήρε τη γενναία αυτή απόφαση, αν και νομίζω πως την ακύρωσαν λόγω του μεγάλου cooling time που ήθελε ο κάθε κινητήρας για να πάρει μπρος. Διαβάστε το παρακάτω άρθρο για να καταλάβετε τι γινόταν στην αρχή.
P&W fix will cut PW1100G start-up delay in half
Οι ινδικές αεροπορικές, που είχαν τον τύπο, είχαν γίνει επίσης πρωτοσέλιδα στα συμβάντα στο Aviation Herald.
Ταυτόχρονα η Airbus συνιστούσε τον CFM LEAP, αλλά την τελική απόφαση την έπαιρνε ο κάθε operator.
Όσο για το Α220 είναι τα ίδια αν όχι χειρότερα χάλια με τον PW1500G που φοράει.
Η Egypt Air για παράδειγμα έχει τώρα διαθέσιμα 4 από τα 12 αεροσκάφη της, με αποκορύφωμα 2 από τα 12 πριν λίγους μήνες.
Προσωπικά δεν πιστεύω πως οι όποιες αποζημιώσεις δώσει η Pratt σε κάθε operator, θα καλύψουν την πραγματική οικονομική ζημιά, αναστάτωση στον προγραμματισμό και φυσικά στην εικόνα της κάθε αεροπορικής.
Αν ανησυχούμε για την Α3, τι να πούμε για την ΙΤΑ (πρώην Alitalia).... Αυτοκτόνησαν πάνω που ξαναγεννήθηκαν από τις στάχτες...
Στο μεταξύ έχει γεμίσει και το YouTube με βίντεο σχετικά με τα προβλήματα.