Aegean's Airbus Α320 Family

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Που να ήξεραν τι θα ακολουθούσε με τους Crack & Whiskey....:wall:
Κάποιοι ήξεραν καλύτερα από ότι βλέπεις, την ίδια ώρα που το Aviation Herald έκανε πάρτι με τα συμβάντα..
Μέχρι και η ίδια η Airbus πρότεινε από τότε τους LEAP, αλλά το άφηνε στον κάθε πελάτη να αποφασίσει το τι θέλει.

Το παραπάνω όμως που ανέφερες δείχνει ότι κανείς δεν ήξερε. Μετά λες ότι ήξεραν κι από πριν αφού το Aviation Herald "έκανε πάρτι".
Θεωρούμε λοιπόν ότι δεκάδες εταιρίες ανά τον κόσμο ήξεραν και παρ' όλα αυτά διάλεξαν τους ελαττωματικούς κινητήρες;
 
Το παραπάνω όμως που ανέφερες δείχνει ότι κανείς δεν ήξερε. Μετά λες ότι ήξεραν κι από πριν αφού το Aviation Herald "έκανε πάρτι".
Θεωρούμε λοιπόν ότι δεκάδες εταιρίες ανά τον κόσμο ήξεραν και παρ' όλα αυτά διάλεξαν τους ελαττωματικούς κινητήρες;
Ζητώ συγγνώμη, αλλά η απάντηση θα μας βγάλει off topic.
Το πρώτο είναι τρόπος του λέγειν.
Για το δεύτερο μην πάτε μακριά, δείτε πχ την Cyprus. Πήγαν και επέλεξαν το Α220, ενώ σίγουρα ήξεραν πως Swiss, Εgypt Air και άλλες εταιρείες είχαν/έχουν "βελάξει" με αυτό το αεροσκάφος εξαιτίας πάλι της PW.
Πολλοί λένε πως αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις ξέρουν καλύτερα. Συμφωνώ εν μέρει επειδή σίγουρα υπάρχουν παράμετροι που δεν τους γνωρίζουμε.
Από την άλλη όμως ας μην ξεχνάμε πως καιρό πριν την παραλαβή των αεροσκαφών o launch customer των A320NEO με PW τα ακύρωσε τελείως, ενώ μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές της Ασίας σταμάτησε την παραλαβή αυτών και τροποποίησε την παραγγελία συνεχίζοντας με τους LEAP.
Οι LEAP είχαν και αυτοί συμβάντα, αλλά όχι τέτοιο χάλι.
Ίσως στο μέλλον να φτιάξουν οι PW και να εμφανίσουν θέματα οι LEAP. Κανείς δεν ξέρει.
Τα alarm bells λοιπόν ήταν αρκετά, πολύ σοβαρά ως προς την αξιοπιστία των κινητήρων αυτών και προσωπικά πιστεύω πως δεν τους δόθηκε η βαρύτητα που έπρεπε, ακόμα και τότε που δεν υπήρχε το νέο πρόβλημα που θα τους καθηλώσει άλλους δέκα κινητήρες. (για να μην γράφει ο Ovelix πως γεμίσαμε μετά Χριστόν προφήτες).
Εδώ λοιπόν έχουμε αυτό που λένε στο νησί "buy cheap - buy twice"

Φίλε GP707 αν από την άλλη μεριά υπήρξε ανησυχία από τις εταιρείες η οποία αντιμετωπίστηκε με διαβεβαιώσεις, τότε μιλάμε για κατάφωρη κοροϊδία - εξαπάτηση από την PW προς την Aegean και τους υπόλοιπους πελάτες της.
Πραγματικά απορώ και εγώ. Θέλουν δηλαδή νεκρούς όπως στην περίπτωση των 737MAX για να καταλάβουν οι της EASA/FAA πως η κατάσταση με την PW έχει φτάσει στο απροχώρητο;
Στο MAX βρήκαν τι φταίει, το έφτιαξαν και έτσι οι εταιρείες μπορούν αν θέλουν να το επιλέξουν.
Στους PW ενώ δεν υπάρχει τέλος στα προβλήματα, ούτε λύσεις στα υπάρχοντα, βλέπουμε πως εξακολουθούν κάποιες εταιρείες και παραγγέλνουν -271Ν. Πραγματικά δεν μπορώ να το εξηγήσω.
Εδώ λοιπόν θα βρείτε τα συμβάντα. Ας μετρήσετε ως προς τον αριθμό και σοβαρότητα τα όσα έγιναν πριν την παραλαβή των πρώτων αεροσκαφών. Δείτε τα μετά όλα μαζί μέχρι σήμερα και απαντήστε μου πώς είναι δυνατόν να δίνονται νέες παραγγελίες τέτοιων αεροσκαφών. Μην ξεχνάτε πως τα καθηλωμένα όλου του κόσμου δεν φαίνονται εδώ, μιας που τα περισσότερα δεν είχαν συμβάν, αλλά maintenance finding.
Α320-271Ν
Α321-271Ν
 
Όλα αυτά κατανοητά (εκτός από το "buy cheap - buy twice", δηλαδή κάπου όπα), ωστόσο κανείς από όσους απάντησαν στο ποστ σου δεν αρνήθηκε τα προβλήματα των GTF, όλοι μας (πρώτος εγώ) αμφισβητήσαμε αυτό που είπες, το ότι η GQ είχε επιλογή κινητήρων, το σκέφτηκε και ήταν αρκετά έξυπνη επιλέγοντας LEAP. Δεν ισχύει αυτό. Τα αεροσκάφη ήταν από ακυρωμένες παραγγελίες, έτοιμα και διαθέσιμα με τους κινητήρες τους. Τόσο απλά.

Μπορείς να τους πεις τυχερούς και θα συμφωνήσω. Αλλά όχι ότι ήταν αποτέλεσμα σοφίας και διορατικότητας.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι εταιρείες εξακολουθούν να επιλέγουν GTF (ανώτερος σε απόδοση και οικονομία από τους LEAP, επένδυση ήδη σε PW από προηγούμενες αγορές, εμπιστοσύνη ότι η PW θα λύσει το πρόβλημα και θα αποζημιώσει, κ.λπ.) κάποιοι δεν μπορούν πια να κάνουν αλλιώς.
Στο MAX βρήκαν τι φταίει, το έφτιαξαν και έτσι οι εταιρείες μπορούν αν θέλουν να το επιλέξουν.
Διόρθωση: Στο ΜΑΧ βρίσκουν κάθε εβδομάδα κι από κάτι, το φτιάχνουν όπως όπως, και έτσι οι εταιρείες στέλνουν τεχνικούς στο Ρέντον και στη Spirit για να μην καταστραφούν και κλείσουν όλοι μαζί από ένα και μόνο σοβαρό συμβάν που θα καθηλώσει τον τύπο για πάντα.
 
Γνωρίζει κάποιος ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της Aegean τώρα και το σχέδιο -αν υπάρχει- ανανέωσής του; Υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση; Ευχαρίστως και με προσωπικό μήνυμα.
 
Για τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου της Aegean, η απάντηση είναι: 8.7 χρόνια.
Εδώ η σχετική πληροφορία: Aegean Airlines Fleet Details and History
Η ανανέωση του στόλου της Aegean είναι εν εξελίξει, με 6 αεροσκάφη neo να παραλαμβάνονται φέτος και άλλα 16 σε 2 με 3 χρόνια.
Δες τις επίσημες ανακοινώσεις της εταιρίας στον ιστότοπό της.
Δεν γνωρίζω να υπάρχουν άλλα σχέδια σε σχέση με τον στόλο αφού δεν έχω καμία σχέση με την εταιρία. Αν υπάρχουν, αυτοί που ξέρουν δεν θα μας το πουν εδώ μέσα.
 
Last edited by a moderator:
Ευχαριστώ 6circles. Η δική μου πηγή (airfleets.net) δίνει ελαφρώς διαφορετικά στοιχεία, αλλά πάνω κάτω συμφωνεί με τη δική σου (που παρεμπιπτόντως έχει πολύ καλή αισθητική και παρουσιάζει τις πληροφορίες με πολύ εύληπτο, δομημένο τρόπο). :great:

Στον επίσημο ιστότοπο έχουν γίνει αρκετές αλλαγές τα τελευταία χρόνια που προσωπικά με δυσκόλεψαν να παρακολουθήσω και να βρω την πληροφορία που έψαχνα (στο παρελθόν ομολογώ μου ήταν πολύ πιο εύκολο, αλλά συνήθως χρησιμοποιώ τη γερμανική εκδοχή που ενδεχομένως δεν περιέχει όλες τις πληροφορίες ή τις παρέχει με κάποια καθυστέρηση).

Ούτε εγώ έχω άμεση σχέση με την εταιρία, αλλά ο προγραμματισμός του στόλου δεν αποτελεί και κρατικό μυστικό. Απ' όσο γνωρίζω μάλιστα, αν δεν κάνω λάθος, οι ΑΕ είναι υποχρεωμένες νομικά να δημοσιεύουν κάποια οικονομικά και άλλα στοιχεία (ενδεχομένως και τη διαμόρφωση του στόλου, που συνήθως περιλαμβάνεται στα business reports). Απλά ίσως δεν είναι ανακοινώσιμο εδώ προτού επισημοποιηθεί, αν και κατά καιρούς και σε αυτό και σε άλλα φόρα κυκλοφορούν φήμες.
 
Last edited:
Παρατηρώ ότι η Aegean πλέον στο πρόγραμμα της, τις πτήσεις SKG-MUC και SKG-FRA τις έχει με A320ceo και A321ceo αντίστοιχα, σε σχέση με τα A320neo και A321neo που έβαζε τόσο καιρό.
 
Με τα neo να βγαίνουν εκτός λόγω του θέματος των κινητήρων, δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη αυτό.
 
Top