- Εγγραφή
- 22/11/2002
- Μηνύματα
- 5.142
- Likes
- 394
- Περιοχή
- Dortmund
- Website
- www.airliners.gr
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- ANA
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- EDLW
ΝΕΟ κατόρθωμα της ΥΠΑ: Συναινεί στον ICAO για παραχώρηση μέρους της κυριαρχίας στο Αιγαίο!
Αεροδιάδρομοι υπέρ Τουρκίας για χάρη των Ολυμπιακών!
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Δεκατρείς νέοι αεροδιάδρομοι στο Αιγαίο, εντός του FIR Αθηνών πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία για τη διευκόλυνση της αυξημένης εναέριας κυκλοφορίας που αναμένεται να υπάρξει κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα.
Το θέμα αποτέλεσε αντικείμενο ειδικών συνεδριάσεων του αρμόδιου διεθνούς οργανισμού ICAO στο Παρίσι, στις 11 και 12 Φεβρουαρίου, ενώ παρόμοια σύσκεψη έχει οριστεί για μεθαύριο Δευτέρα στη γαλλική πρωτεύουσα.
Η κοινή λογική απαιτεί, οι νέοι αυτοί αεροδιάδρομοι να επιβεβαιώνουν, αν δεν ενισχύουν, τα απολύτως νόμιμα δικαιώματα εθνικά και κυριαχικά της χώρας που τελεί τους Ολυμπιακούς Αγώνες στον εναέριο χώρο του Αιγαίου και συνολικότερα μέσα στο FIR Αθηνών, ειδικότερα τώρα, σε μια περίοδο δηλαδή, που η τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, με αποτέλεσμα την πρόσφατη επίσημη κατάθεση των σχετικών στοιχείων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να συνυπολογιστούν και αυτά στις επιδόσεις της Τουρκίας για την υποψηφιότητά της, στο τέλος του 2004.
Και όμως, η πραγματικότητα έχει ανατρέψει πλήρως και την πλέον καλοπροαίρετη προσδοκία.
Στα 24.000 πόδια!
Στη συνεδρίαση του ICAO στο Παρίσι, με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων, (υπουργείων Εξωτερικών, Αμυνας, Μεταφορών και ΥΠΑ), συμφωνήθηκε η λειτουργία αεροδιάδρομων, για την εξυπηρέτηση - υποτίθεται των Ολυμπιακών Αγώνων, που ...καταλήγουν μόνο στην Τουρκία και όχι στην Ελλάδα!.
Σύμφωνα με απολύτως ασφαλείς πληροφορίες, η ελληνική αντιπροσωπεία δέχτηκε δύο από τους αεροδιάδρομους αυτούς, (με τις ονομασίες UN127 και UN128, ο πρώτος από τη Θεσσαλονίκη και ο δεύτερος από τη Ροδόπη) να διέρχονται μόνο πάνω από τη Λήμνο αλλά σε ύψος πάνω από 24.000 πόδια. Με άλλα λόγια τα αεροπλάνα, που θα μεταφέρουν τους επισκέπτες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και θα χρησιμοποιούν αυτούς τους αεροδιάδρομους δεν θα μπορούν να προσγειωθούν σε κανένα ελληνικό αεροδρόμιο (αφού η λειτουργία τους επιτρέπεται σε ύψος 24.000 ποδών) και θα καταλήγουν κυρίως σε τουρκικά αεροδρόμια της Σμύρνης και στο Νταλαμα...
Επομένως, με βάση την πάσχουσα, πλέον κοινή λογική, οι επισκέπτες των Ολυμπιακών Αγώνων θα καταλήγουν ...αεροπορικώς στην Τουρκία και από εκεί -αν έχουν το κουράγιο- θα μπαίνουν σε βαπόρια για να φτάσουν στην Αθήνα (σ.σ. Σε μια τέτοια περίπτωση η αρμόδια ΥΠΑ -Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας- θα πρέπει δικαίως να μετονομαστεί σε Υπηρεσία Παράκτιας Ακτοπλοΐας).
Ουδείς ωστόσο έχει δώσει απάντηση στο επόμενο ερώτημα, πώς θα αναχωρήσουν οι επισκέπτες των Ολυμπιακών Αγώνων από την Αθήνα ...μέσω Σμύρνης.
Το τέλος του J60
Στην ίδια συνεδρίαση του Φεβρουαρίου αποφασίστηκε ακόμα -η προαποφασισμένη από την κυβέρνηση- κατάργηση του μοναδικού, σε περιοδική λειτουργία αεροδιάδρομου J 60, που περνούσε από τη Λήμνο και είχε δημιουργηθεί επί υφυπουργίας Γ. Καψή στο υπουργείο Εξωτερικών τη δεκαετία του 1980.
Το τραγελαφικό στην όλη ιστορία είναι ότι η ΥΠΑ στα επίσημα ενημερωτικά έγγραφά της για την απόφαση αυτή ...αποδίδει στον εαυτό της «μέγιστη εθνική επιτυχία»! και διαπιστώνει «στροφή στην πολιτική της Τουρκίας», η οποία μέχρι τώρα δεν δέχονταν αεροδιάδρομους πάνω από τη Λήμνο, σε αντίθεση με την Ελλάδα που τους επιθυμούσε. Ουδόλως βεβαίως την απασχολεί το γεγονός ότι οι νέοι αυτοί αεροδιάδρομοι για τους Ολυμπιακούς Αγώνες περνούν, πράγματι, πάνω από τη Λήμνο, σε 24.000 πόδια όμως ύψος, απαγορεύοντας τη χρησιμοποίηση οποιουδήποτε ελληνικού αεροδρομίου και με κατάληξη μόνο σε τουρκικά αεροδρόμια.
Ασαφής ακόμα παραμείνει η τύχη των αεροδιαδρόμων αυτών μετά τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων, διότι κατάργησή τους σημαίνει πολύ απλά ότι δεν θα περνά κανένας απολύτως αεροδιάδρομος πλέον πάνω από τη Λήμνο μετά και την απόφαση κατάργησης του υπάρχοντος J 60.
Μας έσωσε η Μάλτα
Στην ίδια συνεδρίαση του ICAO, τον περασμένο Φεβρουάριο, συνέβησαν όμως και άλλα αξιοπερίεργα και εξόχως σοβαρά.
Για παράδειγμα, σε όλες τις προτάσεις της ΙΑΤΑ, αλλά και από τους χρήστες του εναέριου χώρου, το θέμα αναγραφόταν ως «ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ», αποφεύγοντας πεισματικά την υποχρεωτική αναφορά στο FIR Αθηνών, προς μεγάλη χαρά βεβαίως (ή και δάκτυλον; της Τουρκίας), η οποία είναι γνωστό ότι φραστικώς και εμπράκτως επιδιώκει την κατάργηση του FIR Αθηνών ή την αναδιάταξή του στο μέσο του Αιγαίου, λαμβανομένου υπόψη ότι το FIR Αθηνών ορίζει τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας...
Το αξιοπερίεργο και εξόχως σοβαρό της υπόθεσης είναι ότι δεν υπήρξε καμιά απολύτως αντίδραση της ελληνικής πλευράς σ' αυτή την «περίεργη διατύπωση». Την κατάσταση έσωσε... η Μάλτα, που επέμεινε στις προτάσεις της να αναφέρεται σε «αεροδιάδρομους μεταξύ του FIR Μάλτας και FIR Αθηνών».
Είναι μάλλον προφανές ότι αν οριστικοποιηθεί αυτή η συμφωνία για τους «αεροδιάδρομους των Ολυμπιακών Αγώνων» τώρα εγείρεται θέμα σαφούς παραχώρησης προς την Τουρκία μέρους της κυριαρχίας στο Αιγαίο, αποδοχή συνδιαχείρισης του Αιγαίου, αποδοχή αποστρατιωτικοποίησης της Λήμνου, αλλά και ανεξέλεγκτη εκτέλεση τουρκικών ασκήσεων εντός του FIR Αθηνών, εντός του οποίου μόνον η Ελλάδα έχει αρμοδιότητες, σύμφωνα με τις ισχύουσες αποφάσεις του ICAO.
«Ανακατατάξεις»
Η ασαφής κατάσταση που τείνει να διαμορφωθεί στο Αιγαίο αυτή την περίοδο και εν όψει Ολυμπιακών Αγώνων ενισχύεται και από δύο -άσχετα εν πρώτοις- μεταξύ τους περιστατικά, όπως:
* Οι αυξανόμενες πληροφορίες ότι με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες επιχειρούνται διάφορες «ανακατατάξεις» στον εναέριο χώρο του Αιγαίου. Για παράδειγμα πληθαίνουν οι πληροφορίες ότι στη μεθαυριανή συνεδρίαση στο Παρίσι, χρήστες του εναέριου χώρου προωθούν «ιδέες και προτάσεις» να οριοθετηθούν τώρα σημεία στον εναέριο χώρο του Αιγαίου για αποκλειστική χρήση των τουρκικών αεροσκαφών, ώστε να αποφεύγονται από τα πολιτικά αεροσκάφη κατά την περίοδο των Αγώνων.
* Η πολιτική επιλογή να μη συμπεριληφθούν στον ενημερωτικό φάκελο της ελληνικής κυβέρνησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την προκλητική δράση της Τουρκίας στο Αιγαίο και τα σοβαρότατα και πολλαπλά περιστατικά επικίνδυνης παρενόχλησης πολιτικών αεροσκαφών, και όχι μόνον της Ολυμπιακής, από τουρκικά μαχητικά μέσα στο FIR Αθηνών.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 24/05/2003
ΥΠΑ: Υπηρεσία Παράκτιας Ακτοπλοΐας