Αεροδρόμια της Γροιλανδίας

aakunz

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/09/2003
Μηνύματα
4.155
Likes
2.293
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGKC
Σε σημερινό δελτίο τύπου, η Air Greenland ανακοίνωσε ότι το OY-GKN (Tuukkaq) θα είναι το πρώτο widebody αεροπλάνο, που θα προσγειωθεί στο Nuuk, κατά τα εγκαίνια του νέου διαδρόμου, στις 28 Νοεμβρίου 2024. Η έναρξη λειτουργίας του νέου διαδρόμου θα επιτρέψει στην εταιρεία να μεταφέρει τη βάση της από τον απομονωμένο οικισμό του Kangerlussuaq SFJ/BGSF, στη μεγαλύτερη πόλη και πρωτεύουσα της Γροιλανδίας.

Άγνωστο παραμένει το μέλλον του Kangerlussuaq, του οποίου ο διάδρομος χρήζει επισκευών αξίας αρκετών εκατομμυρίων κορωνών Δανίας λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενώ σε διάφορα άρθρα γίνεται λόγος είτε για downsizing σε ένα αεροδρόμιο μικρότερων ή στρατιωτικών αεροσκαφών, με το ίδιο σχεδόν κόστος, είτε για οριστικό κλείσιμο και κατασκευή ενός ελικοδρομίου, κάτι που θεωρείται πως θα αποτελέσει τη μόνη λύση για να απαλλαγούν οι κυβερνήσεις Δανίας και Γροιλανδίας από το τεράστιο κόστος διατήρησής του σε λειτουργία.
 
Ο διευθύνων σύμβουλος της Air Greenland, εξέφρασε την άποψη ότι το αεροδρόμιο του Kangerlussuaq θα πρέπει να διατηρηθεί και να αποτελεί εναλλακτικό αεροδρόμιο στις περιπτώσεις που το νέο αεροδρόμιο του Nuuk θα κλείνει (φαίνεται, αρκετά συχνά) λόγω καιρικών συνθηκών, καθώς το Kangerlussuaq βρίσκεται περίπου 120km από την ανοικτή θάλασσα και οι καιρικές συνθήκες είναι συνήθως πιο ευνοϊκές για τις πτήσεις, σε σύγκριση με τα αεροδρόμια στις ακτές.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων σε Ilullissat και Nuuk, και το κλείσιμο του Kangerlussuaq, η Γροιλανδία θα έχει 3 παράκτια αεροδρόμια (μαζί με το Narsarsuaq, που κάποια στιγμή θα κλείσει κι αυτό) ικανά να εξυπηρετούν υπερατλαντικές πτήσεις, ενώ στις περιπτώσεις που δε θα είναι δυνατή η χρήση τους, προκρίνεται ως εναλλακτική η χρήση του Keflavík στην Ισλανδία, το οποίο θα επιβαρύνει τον αερομεταφορέα με τεράστια κόστη. Για το λόγο αυτό, η Air Greenland ζητά τη διατήρηση του Kangerlussuaq, παρά το κόστος που θα έχει το τεράστιο έργο της επισκευής του διαδρόμου, λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Πηγή: Εφημερίδα Sermitsiaq
 
Top