Αγορά (?) Beriev Be-200

  • Thread starter Thread starter pingu
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

pingu

Business-Class-Member
Εγγραφή
31/08/2006
Μηνύματα
308
Likes
0
Περιοχή
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Όλοι φαντάζομαι θυμάστε τα Be-200 που ήρθαν προς αρωγή των ελληνικών πυροσβεστικών το καλοκαίρι. Σύμφωνα με το ARMS-TASS (υπο-πρακτορείο του ρωσικού ITAR-TASS για στρατιωτικά θέματα), η Ελλάδα προέβη σήμερα σε αγορά τέτοιων. Το κειμενάκι είναι στα ρωσικά εδώ, αλλά μια γρήγορη μετάφραση βγάζει το εξής (για βοήθεια σας):

The first export contract on delivery of plane-amphibian Be-200 is signed.

Moscow, on December, 26th (ITAR-TASS). The first export contract on delivery of plane-amphibian Be-200 is signed, has informed on December, 26th at press conference the chapter of the Ministry of Emergency Measures of Russia Sergey Shojgu has informed. " Yesterday the first contract on sale üÑ-200 abroad - to Greece has been signed ", - it has told. On different data, Greece is measured to buy from 7 up to such 14 planes.

Шойгу has noted, that the first sale of the Russian fire-prevention plane is an estimation of results work of the Russian technics abroad. Minister has reminded, that this summer because of unknown heat the aircraft of the Ministry of Emergency Measures of Russia used the raised demand in the Europe. " We managed to normalize for 1,5 days a situation in Serbia, and in Bulgaria the fire has been extinguished for a day. Russia has from its part shown very serious technologies - plane Be-200, the biggest in the world fire-prevention tanker Il-76 and heavy fire-prevention helicopters Mi-26 ", - has concluded Шойгу.

Γνώμες; Απόψεις; Έχετε ακούσει κάτι σχετικό; Πολύ κεραυνός εν αιθρία ακούστηκε αυτό....
 
Η απάντηση εξαρτάται από διάφορα επιμέρους ερωτήματα:

1. Πως αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις του Be200 το καλοκαίρι του 2007 ? Τα σχόλια που διάβασα δεν ήταν θετικά αλλά στο χώρο αυτό ανθεί η παραπληροφόρηση και μπορεί να είναι αρκετά αποτελεσματικό στην αεροπυρόσβεση.

2. Μπορεί το Be200 να αναλάβει και αποστολή εναερίου ανεφοδιασμού (ιπτάμενο τάνκερ) για τα υφιστάμενα Mirage 2000-5 και F-16 ? Αν ναι, τότε μπορεί να δικαιολογηθεί μεγαλύτερος αριθμός.

3. Πόσα Be200 πρέπει να αγοραστούν, σε συσχετισμό με τα 2 παραπάνω ερωτήματα ?

4. Μήπως με την αγορά των Be200 εγκαταλειφθεί η απολύτως αναγκαία αντικατάσταση των CL-215 με CL-415 ?

5. Τι πόροι θα δεσμευθούν για την αγορά και την αξιοποίησή τους ?

6. Μήπως μας έκαναν ειδική φιλική τιμή (promotion) ?

7. Και το ερώτημα που πονάει :evil: : Μήπως πρόκειται για πολιτική απόφαση του "ρωσόφιλου μπλόκ" και αγνοήθηκαν οι τεχνικές και οικονομικές παράμετροι του θέματος ?
 
Το Beriev έπαιζε εδώ και πολύ καιρό και ειδικά μετά το καλοκαίρι ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα αποκτηθεί.
Σαν αεροσκάφος είναι σίγουρα καλύτερο από το CL - 415 σε όλους τους τομείς (μεταφορική ικανότητα - ταχύτητα - αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες κ.α).
Το αεροπλάνο αυτό δεν μπορεί να αναλάβει τον ρόλο του ιπτάμενου τάνκερ. Δεν σχεδιάστηκε, ούτε προβλέφθηκε εξετάστηκε ποτέ να αναλάβει τέτοιο ρόλο.
Σίγουρα θα αντικαταστήσει τα γερασμένα, αναξιόπιστα και αντιοικονομικά πλέον CL - 215.
Ο αριθμός που θα αποκτηθεί, θέλω να πιστεύω, ότι είναι απόρροια μελέτης και σχεδιασμού.
Η τιμή τους δεν νομίζω να είναι ιδιαίτερα ''φιλική'', αν κρίνουμε από το κόστος της ενοικίασής τους το καλοκαίρι (δεν ήταν βοήθεια του Πούτιν, όπως πέρασε από τα κανάλια).
Τέλος, είναι σίγουρο ότι υπάρχουν και πολιτικά κριτήρια (όπως υπάρχουν σε όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα). Σε συνδυασμό και με την επικείμενη αγορά τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης από την Ρωσία, δίνεται ένα σεβαστό κομμάτι της πίτας στην χώρα αυτή, αμβλύνοντας και τις πιέσεις της για την προμήθεια μαχητικών αεροσκαφών
 
Το Be200 στους αριθμούς αυτούς αποτελεί άσκοπη σπατάλη. Μια αγορά 4 αεροσκαφών Be200 με παράλληλη σταδιακή αντικατάσταση των CL-215 από CL-415 θα ήταν ότι πρέπει. Θα συνέβαλε αποτελεσματικά στην κατάσβεση πολύ μεγάλων δασικών πυρκαγιών και παράλληλα θα διατηρούσαμε την ευελιξία των CL-415 πού είναι σαφώς αποτελεσματικότερα του Be200 σε έντονο ανάγλυφο.

Αντίθετα μια αγορά 7-14 αεροσκαφών, η οποία ματαιώνει την αντικατάσταση των CL-215, κατά τη γνώμη μου αποτελεί αδκαιολόγητη σπατάλη.

Αν η είδηση του TACC-ARMC αληθεύει ως προς τον αριθμό (ελπίζω ακόμα να είναι φούσκα), τότε πρόκειται για καθαρά πολιτική κίνηση του ρωσόφιλου μπλόκ και δεν αποτελεί προϊόν μελέτης και σχεδιασμού με τεχνικά & επιχειρησιακά κριτήρια.

:rant:
 
Δηλαδή τώρα τα πληρώματα θα πρέπει να εκπαιδευτούν και στην Ρώσικη γλώσσα :shock: γιατί απ' ότι αντιλαμβάνομαι, τα όργανα μέσα στο cockpit θα είναι στα Ρώσικα.
Ίσως και να κάνω λάθος αλλα όσες φωτό ρώσικων αεροσκαφών έχω δει,έτσι ήταν.
 
Δεν θα υπάρξει τέτοιο πρόβλημα, μπορούμε να ζητήσουμε ότι γλώσσα θέλουμε (αγγλικά) στα όργανα και διακόπτες. Μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι τα εγχειρίδια.
 
sv1xv":12j55m8s said:
Αν η είδηση του TACC-ARMC αληθεύει ως προς τον αριθμό (ελπίζω ακόμα να είναι φούσκα), τότε πρόκειται για καθαρά πολιτική κίνηση του ρωσόφιλου μπλόκ και δεν αποτελεί προϊόν μελέτης και σχεδιασμού με τεχνικά & επιχειρησιακά κριτήρια.

:rant:


Με εκπλήσσει η ευκολία που βγάζεις συμπεράσματα λαμβάνοντας υπ΄όψιν σου ένα δημοσίευμα και ΜΗΝ ΕΧΟΝΤΑΣ γνώση για το αν υπάρχουν μελέτες η όχι αν υπάρχουν επιχειρησιακά κριτήρια η όχι , και (ακόμα και έτσι...) αν η όποια ΠΟΛΙΤΙΚΗ απόφαση θα έχει θετικές η μή επιπτώσεις στο μέλλον.......


Πρόθεση μου δεν είναι να σε θίξω , αλλά αυτός ο (Ελληνικός - Ανατολίτικος) βιαστικός τρόπος να καταλήγουμε σε συμπεράσματα και αφορισμούς θεωρείς ότι έχει προσφέρει στην χώρα μας κάτι θετικό μέχρι σήμερα????
 
sv1xv":t49ge1th said:
Αντίθετα μια αγορά 7-14 αεροσκαφών, η οποία ματαιώνει την αντικατάσταση των CL-215, κατά τη γνώμη μου αποτελεί αδκαιολόγητη σπατάλη.

Με ποιο σκεπτικό ματαιώνεται η αντικατάσταση των CL - 215; Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με το παραπάνω σχόλιό σου.
Το Μπέριεφ, αποτελεί το ικανότερο πυροσβεστικό στην αγορά και θα βελτιώσει δραματικά την ικανότητα αεροπυρόσβεσης της ΠΑ.
 
al.porto":2x0xxkjh said:
Με ποιο σκεπτικό ματαιώνεται η αντικατάσταση των CL - 215;
Με το σκεπτικό ότι με μια τόσο μεγάλη αγορά (αν αληθεύει το δημοσίευμα) δεν βλέπω να μένουν χρήματα για CL-415. Το Be200 δεν είναι υποκατάστατο του CL-415 αλλά συμπληρωματικό, για αποστολές αεροπυρόσβεσης στις οποίες εξειδικεύεται καλύτερα.

al.porto":2x0xxkjh said:
Το Μπέριεφ, αποτελεί το ικανότερο πυροσβεστικό στην αγορά και θα βελτιώσει δραματικά την ικανότητα αεροπυρόσβεσης
Δεν διαφωνώ ως προς την βελτίωση, αλλά ως προς το "ικανότερο". Τα διαθέσιμα μοντέρνα πυροσβεστικά αεροπλάνα σήμερα (εκτός από μετατροπές) είναι τα Be200 και CL-415 και δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα, ώστε να μιλάμε για περισσότερο και λιγότερο ικανό. Μάλλον μπορούμε να αναφερόμαστε σε περισσότερο ή λιγότερο κατάλληλο για συγκεκριμένο προφίλ αποστολής.

Άλλωστε δεν είμαι εναντίον της αγοράς του Be200, άλλά της σπουδής για προμήθεια σχετικά μεγάλου αριθμού, η οποία δείχνει προς άλλες κατευθύνσεις.

Μια και το συζητάμε, υπάρχει και άλλο σχετικό δημοσίευμα, που προέρχεται όμως από την ίδια βασική πηγή, μέσω πρακτορείου ΝΟΒΟΣΤΙ: http://www.sott.net/articles/show/146103-Russia-Greece-sign-deal-for-14-firefighting-aircraft


.
 
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αγοραστούν και CL - 415; Το Be - 200 όπως και το CL - 415 μπορούν να αναλάβουν και άλλους ρόλους πλην της πυρόσβεσης (το Canadair έχει και το ρόλο της έρευνας και διάσωσης μάχης στην ΠΑ, όχι όλα τα αερόσκαφη βέβαια). Με την απόκτηση του Beriev, θα υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό των αποστολών αεροπυρόσβεσης και θα βελτιωθούν και επι μέρους τομείς όπου το συγκεκριμένο αεροσκάφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όπως αναφέρεται και στο άρθρο που παραθέτεις:

the Be-200 has a number of uses, including fire fighting, as an air ambulance, in search-and-rescue, cargo and passenger transport and maritime surveillance.

Πιο απλά, επιτυγχάνεται αναβάθμιση ικανοτήτων και όχι απλή συμπλήρωση αριθμών - αντικατάσταση παλαιών αεροσκαφών.
Για μένα, η προμήθεια κινείται στον σωστό δρόμο.
 
Top