AIA επεκτάσεις

Παραπάνω από το μισό εννοείς;

Το πρόβλημα με τα μικρά δορυφορικά κτίρια είναι ότι βρίσκονται μακριά και οι αποστάσεις είναι μεγάλες, για ανταποκρίσεις αλλά και για αναχωρήσεις/αφίξεις. Η τάση στο σχεδιασμό αεροδρομίων θέλει μεγάλους ενιαίους αεροσταθμούς με μικρές αποστάσεις. Κάτι γίνεται όταν ο δορυφορικός αεροσταθμός είναι μεγάλος και υπάρχει γρήγορο και συχνό τρένο (βλέπε LHR T5, ZRH, MAD T4, κλπ). Αλλά μικροί αεροσταθμοί που θέλουν 10+ λεπτά περπάτημα και ανέβα/κατέβα δεν είναι καθόλου πρακτικοί.
Εγώ αντιθέτως θα πρότεινα να γκρεμιστεί ο υπάρχων δορυφορικός αεροσταθμός και να γίνει μεγάλη επέκταση του ΜΤΒ και νότια. Ή αν όχι γκρέμισμα, έστω με ένταξη στην επέκταση μέρους του.
 
Last edited:
Επέκταση του terminal προς τα πάνω με έναν επιπλέον όροφο βλ πχ Dusseldorf terminal B, δε θα ήταν ' μια κάποια λύσις ';
 
Παραπάνω από το μισό εννοείς;

Το πρόβλημα με τα μικρά δορυφορικά κτίρια είναι ότι βρίσκονται μακριά και οι αποστάσεις είναι μεγάλες, για ανταποκρίσεις αλλά και για αναχωρήσεις/αφίξεις. Η τάση στο σχεδιασμό αεροδρομίων θέλει μεγάλους ενιαίους αεροσταθμούς με μικρές αποστάσεις. Κάτι γίνεται όταν ο δορυφορικός αεροσταθμός είναι μεγάλος και υπάρχει γρήγορο και συχνό τρένο (βλέπε LHR T5, ZRH, MAD T4, κλπ). Αλλά μικροί αεροσταθμοί που θέλουν 10+ λεπτά περπάτημα και ανέβα/κατέβα δεν είναι καθόλου πρακτικοί.
Εγώ αντιθέτως θα πρότεινα να γκρεμιστεί ο υπάρχων δορυφορικός αεροσταθμός και να γίνει μεγάλη επέκταση του ΜΤΒ και νότια. Ή αν όχι γκρέμισμα, έστω με ένταξη στην επέκταση μέρους του.

Αν και καταλαβαίνω αυτό που γράφεις, πραγματικά δεν θεωρώ ότι το δορυφορικό κτίριο πρέπει να γκρεμιστεί ούτε να παραμείνει σε αχρησία. Το θεωρώ τουλάχιστον αστείο ο μέσος επιβάτης να βρίσκει μια απόσταση 500 μέτρων μέχρι το MTB ( με κυλιόμενο διάδρομο μάλιστα ) κουραστικη ή μη πρακτική. Η απόσταση δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που διανύει ο μέσος Αθηναίους για να πάει από την Πλατεία Συντάγματος στην αποβάθρα του συρμού του μετρό. Βλέπει κανείς τον κόσμο να αποφεύγει το μετρό για να πάρει λεωφορείο ή ταξί; Όχι.

Όσον αφορά τα ξένα αεροδρόμια, στα πιο πολλά η εμπειρία θυμίζει μαραθώνιο 5 χλμ με τις αποστάσεις που πρέπει να καλύψεις με τα πόδια. Προχθές ήμουν στο Queens Terminal στο Heathrow και έκανα ΤΟΝ ποδαρόδρομο από το terminal A στο Β και αντίστροφα. Η διαδρομή περιλάμβανε κυλιόμενες σκάλες, κυλιόμενους διαδρόμους one way, ασανσέρ κλπ. Μια χαρά λειτουργεί όλο αυτό και μια χαρά το Heathrow είναι γεμάτο από επιβάτες και αεροπορικές.

Συμπέρασμα: Το δορυφορικό δεν έχει συγκριτικά κανένα σοβαρό πρόβλημα απόστασης από τον κύριο αεροσταθμό. Θέλει μάλιστα λίγη επέκταση και να αξιοποιηθεί πλήρως κτιριακά αντί να μαζευει σκόνη και αράχνες. Η μικρή κτιριακή επέκταση που γίνεται στα άκρα του δείχνει ισως ότι τελικά θα αξιοποιηθεί ως κτίριο και δεν θα χρησιμοποιείται ως remote parking spot.

Γενικά παρόλο που εξαρχής το αεροδρόμιο σχεδιάστηκε λάθος χωροταξικά, ( προσωπική / ερασιτεχνική γνώμη ), πιστεύω πως με λίγες έξυπνες βελτιωτικές κινήσεις και την σωστή χρήση του δορυφορικού, μπορεί βραχυπρόθεσμα να αποσυμφορηθεί το αεροδρόμιο μέχρι να γίνουν οι μεγαλύτερες επεκτάσεις. Τρόπο θέλει, όχι κόπο.
 
Όσον αφορά τα ξένα αεροδρόμια, στα πιο πολλά η εμπειρία θυμίζει μαραθώνιο 5 χλμ με τις αποστάσεις που πρέπει να καλύψεις με τα πόδια. Προχθές ήμουν στο Queens Terminal στο Heathrow και έκανα ΤΟΝ ποδαρόδρομο από το terminal A στο Β και αντίστροφα. Η διαδρομή περιλάμβανε κυλιόμενες σκάλες, κυλιόμενους διαδρόμους one way, ασανσέρ κλπ. Μια χαρά λειτουργεί όλο αυτό και μια χαρά το Heathrow είναι γεμάτο από επιβάτες και αεροπορικές.
Σκέψου μαλιστα ότι στη Βιέννη υπάρχει shuttle bus (σίγουρα όχι η πιο γρήγορη επιλογή) μεταξύ των Piers C/D και F/G. Δεν είναι τεράστια η απόσταση, δεν έχουν φτιάξει κάτι καλύτερο, αλλά λειτουργεί.
Σίγουρα θα υπάρχουν πολλές πιθανές εναλλακτικές για το Ε. Βενιζέλος. Δυστυχώς μάλλον θα αργήσουν (διαγωνισμός, ανάθεση, πιθανή ένσταση, χρόνος κατασκευής, πιθανή ανακάλυψη αρχαιοτήτων κλπ.).
 
Παρέλειψες τα δάση ;)
Στα Σπάτα ήταν άγρια τα βουνά.
Να δεις εκεί ανάμεσα στο main και το satellite μπορεί να υπάρχει ένα αρχαίο ή ακόμα ένα απολιθωμένο δάσος.
Τώρα που είναι άστεγοι οι αρχαιολόγοι γύρευε τι έχουν να ανακαλύψουν κάτω από τις φυσούνες.
:party:
 
Οι οικολόγοι γνωρίζουν ότι όταν βρέξει στο σημείο αυτό φωλιάζουν φοινικόπτερα.
 
Αν και καταλαβαίνω αυτό που γράφεις, πραγματικά δεν θεωρώ ότι το δορυφορικό κτίριο πρέπει να γκρεμιστεί ούτε να παραμείνει σε αχρησία. Το θεωρώ τουλάχιστον αστείο ο μέσος επιβάτης να βρίσκει μια απόσταση 500 μέτρων μέχρι το MTB ( με κυλιόμενο διάδρομο μάλιστα ) κουραστικη ή μη πρακτική. Η απόσταση δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που διανύει ο μέσος Αθηναίους για να πάει από την Πλατεία Συντάγματος στην αποβάθρα του συρμού του μετρό. Βλέπει κανείς τον κόσμο να αποφεύγει το μετρό για να πάρει λεωφορείο ή ταξί; Όχι.

Όσον αφορά τα ξένα αεροδρόμια, στα πιο πολλά η εμπειρία θυμίζει μαραθώνιο 5 χλμ με τις αποστάσεις που πρέπει να καλύψεις με τα πόδια. Προχθές ήμουν στο Queens Terminal στο Heathrow και έκανα ΤΟΝ ποδαρόδρομο από το terminal A στο Β και αντίστροφα. Η διαδρομή περιλάμβανε κυλιόμενες σκάλες, κυλιόμενους διαδρόμους one way, ασανσέρ κλπ. Μια χαρά λειτουργεί όλο αυτό και μια χαρά το Heathrow είναι γεμάτο από επιβάτες και αεροπορικές.

Συμπέρασμα: Το δορυφορικό δεν έχει συγκριτικά κανένα σοβαρό πρόβλημα απόστασης από τον κύριο αεροσταθμό. Θέλει μάλιστα λίγη επέκταση και να αξιοποιηθεί πλήρως κτιριακά αντί να μαζευει σκόνη και αράχνες. Η μικρή κτιριακή επέκταση που γίνεται στα άκρα του δείχνει ισως ότι τελικά θα αξιοποιηθεί ως κτίριο και δεν θα χρησιμοποιείται ως remote parking spot.

Γενικά παρόλο που εξαρχής το αεροδρόμιο σχεδιάστηκε λάθος χωροταξικά, ( προσωπική / ερασιτεχνική γνώμη ), πιστεύω πως με λίγες έξυπνες βελτιωτικές κινήσεις και την σωστή χρήση του δορυφορικού, μπορεί βραχυπρόθεσμα να αποσυμφορηθεί το αεροδρόμιο μέχρι να γίνουν οι μεγαλύτερες επεκτάσεις. Τρόπο θέλει, όχι κόπο.

Ζω στο Λονδίνο και μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως το δορυφορικό του Τ2 στο οποίο αναφέρεσαι είναι ταλαιπωρία. Έχω κοντέψει να χάσω πτήση δυο φορές από εκεί και την ίδια γνώμη έχουν και γνωστοί μου. Επίσης:
-Το κτίριο είναι πολύ μεγαλύτερο από το δορυφορικό του ΔΑΑ και έχει πολλά καταστήματα και lounges (Air Canada, SIA, United)
-Από εκεί φεύγουν κατά κύριο λόγο μόνο διηπειρωτικές πτήσεις των εταιριών της Star Alliance (νομίζω μόνο η Austrian και ενίοτε η Swiss το χρησιμοποιούν από τις ευρωπαϊκές) που σημαίνει ότι οι επιβάτες έχουν θεωρητικά πιο πολύ χρόνο στη διάθεσή τους
-Ωστόσο, το να έχεις πληρώσει πάνω από 10 χιλιάδες για πρώτη θέση στη SIA (πχ) και να φας αυτήν την ταλαιπωρία μου φαίνεται απαράδεκτο
-Το Τ2 γενικά δεν έχει σχεδιαστεί για ανταποκρίσεις, αν και γίνονται
-Δεν είμαι ο μόνος που το λέει, γενικά υπάρχει μια δυσαρέσκεια. Πχ:
Why Doesn't Heathrow Terminal 2 Have A People Mover?
-Η κατάσταση ωστόσο δε θα μείνει ως έχει. Υπάρχει πρόβλεψη (και χώρος) για τρένο που θα εγκατασταθεί τα επόμενα χρόνια

Αν δεις δε όλα τα αεροδρόμια που σχεδιάζονται τα τελευταία χρόνια ανά τον κόσμο, η τάση θέλει μεγάλους ενιαίους αεροσταθμούς χώρος δορυφορικά κτίρια.
 
Αν κρίνω από τις πρόσφατες εμπειρίες μου στο δορυφορικό του Μονάχου και την αλλαγή pier στη Φρανκφούρτη (μέσω ανελκυστήρων ή κλιμακοστασίων και μετά εκείνης της ατελείωτης σήραγγας), προτιμώ το δορυφορικό του πρώτου (ακόμα και εάν το τραινάκι ήταν εκτός λειτουργίας και είχαμε λεωφορείο από το MTB).
 
Χωρίς να είμαι εντελώς σίγουρος, υποπτεύομαι πως οι νέες γέφυρες επιβίβασης θα είναι περισσότερες από δύο.

Το λάθος πρέπει να έχει γίνει από τους δημοσιογράφους που μετέφρασαν/ερμήνευσαν λάθος το πρωτότυπο κείμενο από το ενημερωτικό δελτίο που κατέθεσε ο ΔΑΑ στα πλαίσια της εισαγωγής στο ΧΑΑ (επικόλλησα την πηγή και το πιο σημαντικό κομμάτι πιο κάτω).

Το πρωτότυπο κείμενο αναφέρει “new contact positions” δηλαδή γέφυρες αποβίβασης - χωρίς να αναφέρει αριθμό.
Αναφέρει όμως και “two new service bridges” που, αν καταλαβαίνω καλά, είναι νέες γέφυρες πάνω από την Αττική Οδό (οι οποίες νομίζω φαίνονται και στο σχεδιάγραμμα).

Με αλλά λόγια τα μπλέξανε οι δημοσιογράφοι, και κατά πάσα πιθανότητα όλες οι νέες θέσεις που φαίνονται στη νότια επέκταση του αεροσταθμού να έχουν φυσούνες.

Έχεις σίγουρα δίκιο. Διάβασα το κείμενο στο ενημερωτικό δελτίο στα γρήγορα, και δεν το πρόσεξα.
 
Top