AIRBUS καινοτομίες;

  • Thread starter Thread starter flying_sotoman
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

flying_sotoman

Economy-Class-Member
Εγγραφή
21/02/2006
Μηνύματα
155
Likes
0
Aπ''ότι κατάλαβα απ'αυτά που λέει στο site η airbus εχει κανει αρκετές καινοτομίες στα πολιτικά αεροσκαφη

1.πρώτη εφερε δι-κινητήριο wodebody
2.πρώτη εβγαλε τον second officer/flight engineer απο το cockpit
3.πρώτη έβαλε glass cockpits
4.πρώτη έβαλε fly-by-wire σε πολιτικό αεροσκάφος

ισχύουν αυτά?
 
για το τελευταιο σιγουρα!και αν δεν κανω λαθος ηταν το α320..για τα υπολοιπα θα το ψαξω
 
...πρώτη έβαλε Joystick για yoke... (Δέν ξέρω άν έχει καλό force feedback, βέβαια... :lol: )
 
1) Σωστο, το Α300

2)Λάθος , το 737 το έκανε... πριν ιδρυθεί η Airbus !

3)Λίγο μπερδεμένο αυτό. Εξαρτάται τι εννοούμε glass cockpit. Αν εννοούμε γυάλινα βασικά όργανα (τεχνητό ορίζοντα και map display), τότε πρώτο ήταν το Β767 (βάσει first flight).
Αν εννοούμε όλα τα όργανα γυάλινα τότε ναι το Α320 ήταν πρώτο.

4)Σωστό

Για μένα τα μισά δεν ισχύουν και κακώς η airbus μπαίνει στο κόπο να μιλήσει για πρωτιές, γιατί αν είναι να μιλησουν άλλοι για πρωτιές, θα μας πάρει η νύχτα !


GONSO......OFFICIAL AIRBUS HATER OF THE YEAR (NO, DECADE)

seven4seven":3vry51ji said:
...πρώτη έβαλε Joystick για yoke... (Δέν ξέρω άν έχει καλό force feedback, βέβαια... :lol: )


Νομίζς ότι η ATARI ήταν πρώτη στον τομέα των Joystick :twisted:
 
gonso":1ne8wmah said:
1) Σωστο, το Α300

2)Λάθος , το 737 το έκανε... πριν ιδρυθεί η Airbus !

3)Λίγο μπερδεμένο αυτό. Εξαρτάται τι εννοούμε glass cockpit. Αν εννοούμε γυάλινα βασικά όργανα (τεχνητό ορίζοντα και map display), τότε πρώτο ήταν το Β767 (βάσει first flight).
Αν εννοούμε όλα τα όργανα γυάλινα τότε ναι το Α320 ήταν πρώτο.

4)Σωστό

Για μένα τα μισά δεν ισχύουν και κακώς η airbus μπαίνει στο κόπο να μιλήσει για πρωτιές, γιατί αν είναι να μιλησουν άλλοι για πρωτιές, θα μας πάρει η νύχτα !


GONSO......OFFICIAL AIRBUS HATER OF THE YEAR (NO, DECADE)

seven4seven":1ne8wmah said:
...πρώτη έβαλε Joystick για yoke... (Δέν ξέρω άν έχει καλό force feedback, βέβαια... :lol: )


Νομίζς ότι η ATARI ήταν πρώτη στον τομέα των Joystick :twisted:

λεμε τώρα. δίκιο εχεις. αλλα ουτε και η boeing εχει.
παντως στα widebody και σύγχρονα jets εχει...
 
για να μήν ανοίγω νέο θέμα, πειτε ενα site με ΟΛΗ την ιστορια της πολιτικής αεροπορίας.....
 
flying_sotoman":2wmvhoy9 said:
Aπ''ότι κατάλαβα απ'αυτά που λέει στο site η airbus εχει κανει αρκετές καινοτομίες στα πολιτικά αεροσκαφη

1.πρώτη εφερε δι-κινητήριο wodebody
2.πρώτη εβγαλε τον second officer/flight engineer απο το cockpit
3.πρώτη έβαλε glass cockpits
4.πρώτη έβαλε fly-by-wire σε πολιτικό αεροσκάφος

ισχύουν αυτά?

1. To A300B1 (1972) ήταν το πρώτο δι-κινητήριο wodebody. Η τάση της εποχής ήταν τετρακινητήρια και τρικινητήρια. Την εποχή εκείνη υπήρχαν μόλις 3 κινητήρες κατάλληλοι για μεγάλα ΑΦ, ένας PW, ένας από τη RR και ένας από τη GE. Έτσι η επιλογή της ισχύος γινόταν από ...επιλογή του αριθμού των κινητήρων. Η εξέλιξη των κινητήρων, κάπου 15 χρόνια μετά επέτρεψε το να αναπτυχθούν δικινητήρια με μικρότερες (Α310, Β767) ή μεγαλύτερες (Α330, Β777, Β777-300, Α350, Β787) ΄'ανάγκες' ισχύος, γύρω από τις οποίες χτίζεται ο κινητήρας.

2. Μιλάμε για μεγάλο ΑΦ. Πράγματι, το DC-9 & το 737-200 ήταν από τα πρώτα που από την αρχή 'χτίστηκαν' με διμελές πλήρωμα καμπίνας, και ας μη ξεχνάμε ότι αυτό έγινε τη δεκαετία του '60. Το Α310 και το Β767/757 ήταν τα πρώτα 'μεγάλα' με διμελές πλήρωμα καμπίνας, αν και για τα 767 έχουμε ήδη μιλήσει ότι στην ...αρχή αρχή είχαν θέση FE.

3. Ο ορισμός του 'glass cockpit' σηκώνει λίγο ...νερό. Πλήρης 'ηλεκτρονικοποίηση' των οργάνων, όπως σήμερα είναι το Β717, MD-11, B777, B737NG, A320, A330, A340, A380 ή μερική όπως είναι στα Α310, Α300-600, Β744, Β767/757, MD-83 κλπ? Σίγουρα τα Α310 ήταν από τα πρώτα με ψηφιακά όργανα.

4. Όχι απλώς είναι αληθές, αλλά για πολύ καιρό η Α. έχει φάει 'δούλεμα' γι' αυτό. Το Α320 ήταν το πρώτο πλήρως fly-by-wire ΑΦ, 'αιώνες' μπροστά από την εποχή του.
Φυσικά το δούλεμα έπεφτε -και πέφτει- από τους 'οπαδούς' της Β., γιατί πολύ απλά μέχρι το Β777 δεν υπήρχε fly-by-wire ΑΦ από τη B. Και βέβαια κάτι που εφαρμόζεται σε τέτοια έκταση για πρώγη φορά ενέχει κινδύνους. Σήμερα όλα τα νέα ΑΦ που αναπτύσσονται όχι μόνο έχουν ηλεκτρονικά διαδιδόμενες εντολές, αλλά αναπτύσσονται συστήματα fly-by-light, δηλαδή εντολές μέσω δικτύων οπτικών ινών. Ο κόσμος προχωρά.
 
re paidia, kali kai agia i texnologia kai pros theoy den leo na min eiparxei alla poy tha kataliksoyme an kapote ta panta einai aftomata?? einai lete se thesi na analavei kapoios xeiristis to aeroskafos se kapoio emergency otan gia 10 xronia petaei mono me aftomatopoiimenes diadikasies?? mipos tha eprepe na dinoyme ligi parapanodoylitsa ston kivrniti oste na ksemoydiazei ligo? an sinexisoyme etsi pantos vlepoyme na ginete o kivernitis paratiritis i kai na apexei entelos mias kai otan ta panta ginonte ilektronika o pilotos mporei na einai kai se kapoia apostasi i akoma kai sti gi!
 
Top