Αναγεννηση παλαιων τυπων

makedonas

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
06/09/2003
Μηνύματα
5.934
Likes
0
Website
avianewsgr.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDM
Επειδη σιγα σιγα βλεπουμε κατι "παλιουρες" να κανουν και παλι την εμφανιση τους ειπα να το ανοιξω το θεμα, για να βαζουμε εδω ο,τι νεα υπαρχουν σχετικα.

Μετα το Do-228 NG, τον τεχνολογικο υιο του Do-228 τον οποιο εφερε και παλι στη ζωη η μεχρι τωρα κυριως απο στρατιωτικα θεματα γνωστη RUAG (που καταφερε ηδη να εχει και τις πρωτες παραγγελιες - αν και πρεπει να αναφερω οτι το εν λογω αεροσκαφος δεν σταματησε ποτε να παραγεται μιας και η ΗΑΙ το παρηγαγε για την τοπικη αγορα με την ονομασια HAL 22:cool:, εχουμε την αναβιωση ενος αλλου θρυλικου αεροπλανου, του DHC-6 Series 400 Twin Otter το οποιο θα κατασκευαζεται απο την καναδικη Viking. Το πρωτο αεροσκαφος εκανε την παρθενικη του πτηση (νηολογιο C-FMJO, MSN 845) και αναμενει την πιστοποιηση του εντος λιγου καιρου. Κινησεις οι οποιες ηταν αναμενομενες μιας και μερικα αεροσκαφη φτανουν στα ορια χρησης, και τι πιο λογικο, απο το να αντικαταστησεις ενα αξιοπιστο γνωστο αεροσκαφος με ενα γνωστο αξιοπιστο αεροσκαφος. Να σημειωθει οτι η εταιρεια εχει αδεια κατασκευης για συνολικα 7 τυπους της παλαι ποτε DeHavilland, και το Twin Otter θα ειναι σε πρωτη φαση το μονο που θα ειναι σε γραμμη παραγωγης, ενω τα αλλα αναλογα με τις αναγκες και τις παραγγελιες.
Και το γεγονος οτι η Fokker Aerospace εχει επανακτησει το ονομα της (απο Stork Aerospace) και οτι ολες οι θυγατρικες πλεον θα εχουν το ονομα Fokker μεσα στο Fokker Aerospace Group (που ειναι το πληρες ονομα) κανει αλλες φημες να παιρνουν φωτια σε ο,τι αφορα την αγορα των 50-100 θεσεων jets αλλα και propliner μιας και εναι γνωστα τα 3 μοντελα που ερχονται στο μυαλο για πιθανη επανεναρξη παραγωγης.. (να με το θυμηθητε οτι κατι θα μας βγαλουν και οι Ολλανδοι)


Αυταααααααααα τα νεα, stay tuned γιατι εν μεσω κρισης, κατι με λεει οτι μερικοι (κατα κυριο λογο μικροι) κατασκευαστες με ενα καλο λιφτινγκ (στην ουσια αλλαγη cockpit και κινητηρα ερχονται για μια εταιρια πιο φτηνα απο την εξελιξη αεροσκαφους απο "λευκη κολλα") θα βγαλουν και παλι γνωστα μοντελα στην αγορα με το προθεμα NG βεβαιως..


Mentally yours
 
Not κακή ιδέα....

Αναμενόμενο να γίνη στόν αεροπορικό χώρο,μετά τόν αυτοκινητιστικό,όπου ξαναβγήκε το ένδοξο "σκαθάρι" τής WV,τό επίσης ένδοξο Mini Cooper καί το παρομοίως (πλήν ολιγώτερον) ένδοξο Fiat Cinquecento.

Θά δούμε λοιπόν άραγε και Ντακότα μέ turboprop καί glass cockpit;
 
Dacota με turboprop υπαρχει ηδη εδω και αρκετα χρονια!
http://www.baslerturbo.com/
Για το γυαλινο cockpit επιφυλασσομαι :cool:
 
Απορία τού ψάλτου:αυτά τά DHC-6 Series 400 Twin Otter δεν είναι τά γνωστά που έχει η Air Sea Lines,η Winair κλπ;Δέν μού φαίνεται και τόσο "παλιούρα" τύπος...
 
Αυτα ειναι (αν και -300ρια, τα 400 ειναι η εξελιξη, αντι του ΝG που εχει η RUAG πχ στο Do228 NG της). Αν σκεφτεις οτι το τελευταιο frame και δη το 844 κατασκευαστηκε το 1988... 22 χρονια πριν.. Ε, οσο να ναι... Και τα αεροσκαφη της ASL πεταξαν για πρωτη φορα απο το 1970 εως το 1980!
 
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η απουσία από τη βιομηχανία των μικρότερων propjets (30 με 50 θέσεις), εξαιρουμένου του ATR 42.

Aρχικά, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 80, εμφανίστηκε η δεύτερη γενιά των turboprop airliners (Dash 8-100/-300, ATR 42/72, Saab 340, Fokker 50, BAe ATP και Embraer 120). Ενώ αρχικά αυτή η γενιά σημείωσε επιτυχίες, στα μέσα της δεκαετίας του 90 άρχισαν τα ελικοφόρα να χάνουν τη δόξα τους. Aπό αυτά "επέζησαν" μόνο τα ATR 42/72 και το παράγωγο Q400 της σειράς των Dash 8, ενώ χάθηκαν ικανότατα propliners τα οποία μπήκαν στο "παιχνίδι" αργά, όπως τα ταχύτατα Saab 2000 και Dornier 328.

Η ζήτηση για αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας airliners έπεσε στη δεκαετία του 90 με την εμφάνιση των jet ανάλογης χωρητικότητας (ERJ-145, CRJ-200), αφού για πρώτη φορά μπορούσαν να πραγματοποιηθούν αντίστοιχα δρομολόγια με jets διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμων σε επίπεδα συγκρίσιμα με των αντίστοιχων propjets. Τα πράγματα τώρα όμως έχουν αλλάξει. Με τις τιμες των καυσίμων να ανεβαίνουν και το ενδιαφέρον των εταιριών για οικονομικότερες, εναλλακτικές point-to-point υπηρεσίες να αυξάνεται, αναζωπυρώνεται και το ενδιαφέρον για τα ελικοφόρα.

Κατα τη γνώμη μου, ένα απ'τα πιο αδικοχαμένα είναι το Dornier 328 (το οποίο θα μπορούσαμε να είχαμε δει και στην χώρα μας σαν διάδοχο του 228 στο ρόλο των Dash 8-100 της OA).
 
Ωραίο θεματάκι Μακ :great: !!! Επι τη ευκαιρία, ας "ξεφορτωθώ" μερικά bookmark :mrgreen:

Dornier Seastar: σχεδιασμένο στα 80s και certified στις αρχές των 90s, πρόσφατα υποστηρίχθηκε η ανάπτυξη του απ’ την Dornier. Με 25 LOI, το 6-12θέσιο αμφίβιο με κινητήρες P&WC PT6A-135 βρίσκεται στην φάση αναζήτησης της καταλληλότερης τοποθεσίας για το στήσιμο της γραμμής παραγωγής…

G-21 Super Goose: η θρυλική σούπερ χήνα βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης από την Antilles Seaplanes και πιθανόν να περιλαμβάνει glass panel avionics, χώρο για 4-9 επιβάτες και 2 PW&C PT6A-34 turboprop κινητήρες με 680 shp η κάθε μια. Το site τους περιλαμβάνει και videακι :cool:

Clipper Spirit (aka Grumman Albatross): άλλο ένα θρυλικό flying boat που προσπαθεί να αναστηθεί από μια εταιρεία στο Phoenix. Με 53 κομμάτια σε φάση LOI, υπολογίζουν 5 χρονάκια για certification απ’ τη στιγμή που θα βρούν τα απαιτούμενα $100 εκατ. Μερικά χαρακτηριστικά που δίνουν είναι Rockwell Collins pro line 21 avionics, υποψήφιος κινητήρας ο 1650 shp Honeywell TPE331-14GR/HR, max ταχύτητα 240 κόμβους, οροφή 25.000 πόδια, range 1000 nm και max επιβάτες 24…

Socata-Daher NTx: αντικαταστάτης της σειράς Socata ΤΒΜ, πρόσφατα άλλαξε χέρια απ΄την EADS και κατέληξε στην Daher. Πιθανότατα 10θέσιο twin turboprop έμεινε στάσιμο λόγω οικονομικής κρίσης…

Ruag Dornier 228-212-NG: με τη βοήθεια της Ινδικής HAL φτιάχνεται ήδη το πρώτο ενώ υπάρχουν παραγγελίες για 10… Αναμένεται πρώτη πτήση μέσα στο 2010…

Gippsland Nomad: η αυστραλιανή Gippsland απέκτησε τα type certificates του Nomad το 2008. Τα σχέδια για επανέναρξη της παραγωγής είναι υπό συζήτηση με την εταιρεία να υπολογίζει την ζήτηση του στα 200 κομμάτια για 10 χρόνια. Μέχρις στιγμής υπάρχουν LOI από 2 αυστραλιανές εταιρείες…

Tα παραπάνω είναι απο άρθρο που αναφέρει πολύ περισσότερα πρα-πρα υπο ανάπτυξη, με τα υπόλοιπα να είναι είτε νέα σχέδια είτε αναβαθμίσεις διαθέσιμων μοντέλων...

Όσο για την πληθώρα flying boats, μελλοντικά υποψήφια πιθανότατα και για την Ελλάδα :twisted: , κάποιος φίλος εδώ μέσα (2-3 απαντήσεις πιο πάνω) θα ενθουσιαστεί :great: ...
 
M!ke":1jf78ixx said:
Κατα τη γνώμη μου, ένα απ'τα πιο αδικοχαμένα είναι το Dornier 328 (το οποίο θα μπορούσαμε να είχαμε δει και στην χώρα μας σαν διάδοχο του 228 στο ρόλο των Dash 8-100 της OA).

Τό Do328 δέν χάθηκε,απλώς από πρα-πρα μεταλλάχτηκε σέ τζέτ (Do328J).

Πάντως όταν λέμε "αναγέννηση παλαιών τύπων",συνήθως εννοούμε τύπους που έπαψαν να "κυκλοφορούν" πλέον σέ μεγάλους αριθμούς-όπως π.χ. τό θρυλικόν DC3-ή που δέν κυκλοφορούν καθόλου,όπως το DC6/DC7 ή το Lockheed Constellation (L749/1049) κλπ κλπ.

Οσο γιά τά flying boats,εγώ προσωπικά δέν θά ενθουσιαζόμουν μέ την έλευση τέτοιων στην Ελλάδα (νά δώ Grumman Albatross νά κατεβαίνη στήν Δήλο μέ 6ρι καί να πέσω στά γόνατα.....).
 
Αυτό που εννοούσα είναι ότι δεν παράγεται πλέον, όπως και τα υπόλοιπα στα οποία αναφέρθηκα.

--- edit ---

Επίσης το 328JET, σε σύγκριση με το ελικοφόρο, απέτυχε σαν επιβατικό. Έχει, όμως, σημειώσει επιτυχίες σαν bussiness jet, αφού ακόμα και τώρα μετατρέπονται επιβατικά στο bussiness μοντέλο Envoy.
 
Hastaroth":1s3gef7x said:
Τό Do328 δέν χάθηκε,απλώς από πρα-πρα μεταλλάχτηκε σέ τζέτ (Do328J).
Ναι και ου. Το Do328J προσφεροταν ταυτοχρονα με το Do328, σαν εναλλακτικη λυση για τις εταιριες που δεν θελανε πρα-πρα
Hastaroth":1s3gef7x said:
Πάντως όταν λέμε "αναγέννηση παλαιών τύπων",συνήθως εννοούμε τύπους που έπαψαν να "κυκλοφορούν" πλέον σέ μεγάλους αριθμούς [...]
Βασικα εννοουμε για τυπους που σταματησαν να παραγονται. Το ποσα κομματια πετανε ακομα δεν παιζει ρολο.
OA701":1s3gef7x said:
[...] Ruag Dornier 228-212-NG: με τη βοήθεια της Ινδικής HAL φτιάχνεται ήδη το πρώτο ενώ υπάρχουν παραγγελίες για 10… Αναμένεται πρώτη πτήση μέσα στο 2010… [...]
Οπως ανεφερα πιο πανω η HAL ειχε αρχισει και τα παρηγαγε (ηταν η μια που ειχε αγορασει τα δικαιωματα κατασκευης απο τη Dornier, η αλλη ηταν η ΙΑΙ στις αρχες του 2000 αλλα δεν το προχωρησε το θεμα - για τις στρατιωτικες εκδοσεις, βλεποντας και το τελος της Dornier ισως), ανεξαρτητα απο τη RUAG, οταν ακομα αυτη δεν ειχε τα δικαιωματα και για τη Dornier δε γινοταν κουβεντα χρεοκωπιας, καπου στη δεκαετια του '90...


Hasti, εσυ δεν θα ενθουσιαζοσουν με την ιδεα ενος υδροπλανου, ακομα και αν αυτο ηταν το Be-200 σε VVIP εκδοση!!! ;) :p
 
Top