Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

d|m|tr|s

First-Class-Member
Εγγραφή
04/01/2007
Μηνύματα
635
Likes
50
Περιοχή
Mosquito land
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ΑΕΕ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDLW
Αναγκαστική προσγείωση της Ural Airlines μετά την απογείωση σε χωράφι με καλαμπόκια ύστερα από bird strike. Το αξιοθαύμαστο είναι ότι το αεροπλάνο σταμάτησε σχεδόν άθικτο και οριζόντιο αλλά και ότι δεν εκδηλώθηκε πυρκαγιά παρ' όλο που ήταν γεμάτο καύσιμα. :great: :shock:

https://www.in.gr/2019/08/15/world/rosi ... raymaties/
 

6circles

Business-Class-Member
Εγγραφή
21/09/2006
Μηνύματα
345
Likes
191
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
NZAA

flesland

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
14/09/2008
Μηνύματα
2.157
Likes
333
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDK
Ξέρει κανείς να μάς πει αν σε αυτές τις περιπτώσεις οι πιλότοι κατεβάζουν τους τροχούς;
 

george_a

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
12/05/2004
Μηνύματα
1.672
Likes
137
Περιοχή
Pikeville, KY
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KCRW
Υπάρχουν δύο απόψεις. Η μία είναι να γνωρίζεις (ή να μπορείς να εκτιμήσεις) την ομαλότητα του εδάφους. Αυτό επιτρέπει την χρησιμοποίηση του συστήματος προσγείωσης. Έγινε μια φορά στη Louisiana, https://en.wikipedia.org/wiki/TACA_Flight_110.

Η άλλη άποψη είναι ότι δεν γνωρίζεις (ή δεν μπορείς να εκτιμήσεις) το πόσο ομαλό είναι το έδαφος. Τότε, η χρήση των τροχών μπορεί να συντελέση ακόμα και στην ανατροπή του σκάφους, με ολέθριες συνέπειες. Η επιλογή του να συρθεί το σκάφος με την 'κοιλιά' προσφέρει ένα βαθμό ομαλότητας, όπως και έγινε στο γεγονός που αναφερόμαστε.
 

AGV

First-Class-Member
Εγγραφή
13/04/2011
Μηνύματα
564
Likes
146
Περιοχή
Ύπαιθρος
Γενικά πάντως από τη στιγμή που ξέρεις ότι κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ολική απώλεια του αεροσκάφους, προτιμάς να μην γίνει κολυβιθρόξυλο που είναι το πιθανότερο, με το σύστημα προσγείωσης κάτω.
 

ECO

Economy-Class-Member
Εγγραφή
07/06/2007
Μηνύματα
171
Likes
80
Κύριε AGV εκτιμώντας ότι είστε σχετικός με το ζήτημα του παρόντος νήματος, αφού έχω παρατηρήσει διαχρονικά ότι ποστάρετε σχεδόν πάντα μόνο σε θέματα που αφορούν ατυχήματα/δυστυχήματα α/φ, ειλικρινά περίμενα να διαβάσω ως πρωτεύουσα άποψη κάτι ουσιαστικότερο από σας ή έστω σωστότερα διατυπωμένη όπως π.χ η άποψη του παραπάνω μέλους george_a που έχει άμεση σχέση με την εκπαίδευση των πιλότων πρωτίστως για την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος και δευτερογενώς του α/φ αλλά όχι αντιστρόφως όπως εσείς αναφέρετε ότι ο κυβερνήτης θα προτιμήσει ανυπερθέτως την προσγείωση με το σύστημα κάτω.
 

AGV

First-Class-Member
Εγγραφή
13/04/2011
Μηνύματα
564
Likes
146
Περιοχή
Ύπαιθρος
Προφανώς η έκφρασή μου δεν ήταν σαφής και δημιουργήθηκε παρανόηση!
Σαφώς και εννοούσα ότι εφόσον η προσγείωση δεν γίνεται σε αεροδρόμιο το σύστημα προσγείωσης είναι προτιμότερο να είναι ΠΑΝΩ !
Συγγνώμη για την παρανόηση. Βέβαια θα πρέπει να σημειώσω ότι δεν είμαι χειριστής και σαφώς οι απόψεις όλων χειριστών είναι ακριβέστερες.
 

Nontas

Business-Class-Member
Εγγραφή
25/04/2007
Μηνύματα
351
Likes
97
To emergency check list της Airbus για την περίπτωση dual eng failure/crash landing σε έδαφος επιβάλλει LG down κάνοντας alternate extension στα 3000 πόδια,
Gear up μόνο στην περίπτωση ditching.
Προφανώς έχει μελετηθεί τι είναι ασφαλέστερο στην κάθε περίπτωση.

Το αεροπλάνο της Ural δεν ξεπέρασε τα 750 πόδια. Ακόμη κι αν προσπαθούσαν να κατεβάσουν το σύστημα, δεν θα προλάβαινε να ασφαλίσει, οπότε δεν υπήρχε επιλογή.
 

PILOT-737

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/03/2005
Μηνύματα
138
Likes
74
Στην dual engine out, το ποιο πιθανό είναι να μην επαρκεί η υδραυλική πίεση με τους κινητήρες σε windmilling και κατά συνέπεια να χρειάζεται gravity gear extension. Στο συγκεκριμένο περιστατικό εφόσον ένας κινητήρας λειτουργούσε σε idle στοιχεία τουλάχιστον, υπήρχε υδραυλικό σύστημα που να υποστηρίζει το κανονικό extension του συστήματος προσγείωσης.
Το πλήρωμα θα καταθέσει στην αναφορά του τους λόγους που επέλεξε να μην κατεβάσει το σύστημα (πχ αμφιβολία αν θα μπορούσαν να φτάσουν στο σημείο που εκτίμησαν ότι θα γινόταν επιτυχώς το emergency landing).
 

AGV

First-Class-Member
Εγγραφή
13/04/2011
Μηνύματα
564
Likes
146
Περιοχή
Ύπαιθρος
Χίλια συγγνώμη, αλλά εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω!
Αν το σκάφος βρίσκεται σε ύψος και μπορεί με κάποιο τρόπο να προσεγγίσει ένα αεροδρόμιο καταλαβαίνω τη χρησιμότητα να κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης. Αν όμως πρέπει να προσγειωθεί σε χωράφι δεν το καταλαβαίνω.
Από όσο γνωρίζω, διορθώστε με αν κάνω λάθος, το τελευταίο αεροσκάφος που μπορούσε να προσγειωθεί σε πατημένο χώμα ήταν η Ντακότα (DC-3) των 18 περίπου επιβατών. Από τη στιγμή που εμφανίστηκε το DC-4 των 45 περίπου επιβατών, τα αεροδρόμια έπαψαν να είναι από πατημένο χώμα και απαιτήθηκε να καλυφθούν με PSPs (pierced or perforated steel plates) για αποφυγή ατυχήματος.
Αν μιλάμε για σκάφος των 120-150 επιβατών με βάρος περί τους 100 τόνους, που προσγειώνεται σε χωράφι, υπάρχει κάποια περίπτωση, με το σύστημα προσγείωσης κάτω, το αεροσκάφος να "αγγίξει" το έδαφος χωρίς να καρφωθεί σε αυτό;
Σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο;
Δεν έχω καμία διάθεση αντιπαράθεσης, αλλά δεν το καταλαβαίνω (ναι, είμαι βεβαιωμένος Βραδύνους!)
 
Top