Ανεφοδιασμος μεγαλων αεροδρομιων

N74700":lvmvnosf said:
Είναι δε, μέχρι ώρας, ο μοναδικός αγωγός μεταφοράς καυσίμων για δημόσια χρήση που λειτουργεί στη χώρα μας.

Αγωγός υγρών καυσίμων εννοείς μάλλον. Γιατί ο αγωγός φυσικού αερίου από τον Προμαχώνα ως την Κομητηνή, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, την Αθήνα και το Λαύριο είναι μερικά εκατοντάδες χιλιόμετρα.
 
xristos":14i5rxo7 said:
N74700":14i5rxo7 said:
Είναι δε, μέχρι ώρας, ο μοναδικός αγωγός μεταφοράς καυσίμων για δημόσια χρήση που λειτουργεί στη χώρα μας.

Αγωγός υγρών καυσίμων εννοείς μάλλον. Γιατί ο αγωγός φυσικού αερίου από τον Προμαχώνα ως την Κομητηνή, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, την Αθήνα και το Λαύριο είναι μερικά εκατοντάδες χιλιόμετρα.

Σωστά, το θεώρησα αυτονόητο να παραλείψω τα πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα αγωγών, υψηλής και χαμηλής πίεσης, για τη μεταφορά του φυσικού αερίου και τη διανομή του εντός των πόλεων.
 
stamatakas":9gw8k27r said:
Ean einai o monadikos agogos mexri tora sto LGAT kai sta alla aerodromia tis xoras pos pigainane/pigainoune tota ta kausima;

Kseri kanis;

Για πλοία-tankers που μεταφέρουν Jet A-1 και εφοδιάζουν απ΄ευθείας το αεροδρόμιο, επιφυλάσσομαι ν' απαντήσω καθώς μου φαίνεται δύσκολο και δεν το νομίζω. Σίγουρα όμως, εφοδιάζονται με καύσιμο - τόσο Jet A-1 όσο και 100LL - με βυτιοφόρα οχήματα, είτε απ' ευθείας από τα διϋληστήρια, είτε από τις εγγύτερες προς το αεροδρόμιο εγκαταστάσεις καυσίμων, αναλόγως την εταιρεία.

Στα περιφειρειακά αεροδρόμια την ευθύνη της μεταοφοράς του καυσίμου την έχει η κάθε προμηθεύτρια εταιρεία. Όπως γινόταν και στο Ελληνικό. Πληροφοριακά ν' αναφέρουμε ότι το Ελ. Βενιζέλος είναι το μόνο με σύστημα διανομής στα pits με υπόγειους αγωγούς, τύπου hydrant. Στα υπόλοιπα, ο εφοδιασμός του αεροσκάφους γίνεται με βυτίο (refueller). Hydrant, είχε ένα μέρος του Ελληνικού - αν δεν κάνω λάθος, το πάρκιν του Ανατολικού μόνο.
 
gioannis":2hsdfxlk said:
stamatakas":2hsdfxlk said:
Ean einai o monadikos agogos mexri tora sto LGAT kai sta alla aerodromia tis xoras pos pigainane/pigainoune tota ta kausima;

Kseri kanis;

ARAXOS-ANDRAVIDA ME TANKERSHIPS.................. ;)

Ειμαι σιγουρος διοτι περνανε απο την Διωρυγα και μαλιστα με προτεραιοτητα........................!!! ;)
 
Να προσθέσουμε και τον αγωγό πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων μήκους 213 km που ολοκληρώθηκε το 2002. Συνδέει τα διυλιστήρια της ΕΚΟ στην Θεσσαλονίκη με τα διυλιστήρια ΟΚΤΑ των Σκοπίων. Τα διυλιστήρια της ΕΚΟ συνδέονται από χρόνια και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

:arrow: http://www.aegek.gr/gre/projects78.html
 
N74700":8c0damus said:
Σίγουρα όμως, εφοδιάζονται με καύσιμο - τόσο Jet A-1 όσο και 100LL - με βυτιοφόρα οχήματα, είτε απ' ευθείας από τα διϋληστήρια, είτε από τις εγγύτερες προς το αεροδρόμιο εγκαταστάσεις καυσίμων, αναλόγως την εταιρεία.
Στα περιφειρειακά αεροδρόμια την ευθύνη της μεταοφοράς του καυσίμου την έχει η κάθε προμηθεύτρια εταιρεία. Όπως γινόταν και στο Ελληνικό. Πληροφοριακά ν' αναφέρουμε ότι το Ελ. Βενιζέλος είναι το μόνο με σύστημα διανομής στα pits με υπόγειους αγωγούς, τύπου hydrant. Στα υπόλοιπα, ο εφοδιασμός του αεροσκάφους γίνεται με βυτίο (refueller). Hydrant, είχε ένα μέρος του Ελληνικού - αν δεν κάνω λάθος, το πάρκιν του Ανατολικού μόνο.
Έτσι ακριβώς. Αν περιοριστούμε στο αρχικό ερώτημα μόνον, τότε τα πιο πάνω τα λένε όλα.

killerwing":8c0damus said:
.... αυτο σημαινει 100 περιπου βυτιοφορα
Δεν ήταν καθόλου σπάνιο για το Ελληνικό, τα 50 έως 80 μπάουζερ την ημέρα σε περιόδους αιχμής.
 
Εγκυκλοπαιδικά: Και αυτή τη στιγμή κάνουμε τη μελέτη για μονάδες που απ'ότι βλέπω θα δώσουν αύξηση της παραγωγής σε τέτοια καύσιμα στο HAR. Δεν ξέρω αν περιμένουν αυξημένες ανάγκες, αυτό οι αεροπλανάδες θα μας το πείτε !
 
pingu":1vcm82qa said:
Εγκυκλοπαιδικά: Και αυτή τη στιγμή κάνουμε τη μελέτη για μονάδες που απ'ότι βλέπω θα δώσουν αύξηση της παραγωγής σε τέτοια καύσιμα στο HAR. Δεν ξέρω αν περιμένουν αυξημένες ανάγκες, αυτό οι αεροπλανάδες θα μας το πείτε !

Βάσει στοιχείων του ΥΠ.ΑΝ. η κατανάλωση καυσίμου Jet A-1 στην Ελλάδα αυξήθηκε σημαντικά φέτος. Η ίδια αυξητική τάση αναμένεται και γα το 2007, εξαιτίας της κίνησης που αναμένεται να παρουσιάσει η τουριστική κίνηση, ιδιαίτερα στα σημαντικά περιφερειακά αεροδρόμια. Προσθέστε και τις νέες long haul από Αθήνα και ιδού η απαίτηση για αύξηση της παραγωγής.

(Μικρή παρατήρηση: υποθέτω ότι εννοείς HER και όχι HAR --> Harrisburg Skyport Airport κάπου στην Πενσυλβάνια!)
 
HAR = Hellenic Aspropyrgos Refinery (εμείς οι δυιλιστηράδες δεν έχουμε IATA codes :D ). Thanks for the info too !
 
Της Ελευσίνας ανεφοδιάζεται με τον αγωγό του ΝΑΤΟ που ξεκινάει από τον Ασπρόπυργο. Αυτός ο αγωγός προφανώς θα ανεφοδιάζει και άλλα ( στρατιωτικά) αεροδρόμια.

Μπορούμε να συζητήσουμε εδώ γενικά για θέματα αεροπορικού καυσίμου ή καλύτερα να ανοίξουμε άλλο thread?
 
Top