Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

redhell

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/06/2006
Μηνύματα
120
Likes
2
Έχει συμβεί πριν πολλά πολλά χρόνια χρόνια σε απογείωση 742 της Ολυμπιακής από το Ελληνικό. Έφυγε ο νο2. Το θέμα ψιλοθαύτηκε, αλλά έγινε γνωστό δεξιά αριστερά. Το πόσο γάτος ήταν ο κυβερνήτης που το έσωσε άξιο λόγου...

Για ψάχτε το καλύτερα...
 

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.125
Likes
1.507
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Δεν νομίζω ότι έχει συμβεί κάτι τέτοιο :? . Μήπως αναφέρεσαι στο περιστατικό που το 747 έχασε 2 κινητήρες αμέσως μετά την απογείωση του και ο κυβερνήτης κατάφερε και το προσγείωσε στο LGAT στρίβοντας πάνω απο την Ελευσίνα?
Τότε μάλιστα η Boeing είχε θεωρήσει την προσγείωση εκείνη αδύνατη, σύμφωνα με τις δυνατότητες του αεροσκάφους...
 

redhell

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/06/2006
Μηνύματα
120
Likes
2
Βασικά σίγουρα έχει συμβεί. Μάλιστα το θέμα δημοσιοποιήθηκε και σε εφημερίδες (όχι τύπου εσπρέσσο) πολλά χρόνια μετά (την εποχή των βομβαρδισμών στο Κόσοβο), γιατί κάποιοι λέγανε ότι οι κινητήρες των 742 είχαν κάποια κομμάτια "σκληρημένα" με απεμπλουτισμένο ουράνιο, και ψάχνανε τους παρόντες στο σημείο πτώσης του κινητήρα (κάπου στην Αργυρούπολη), για ερωτήσεις τύπου " μήπως πλησιάσατε κοντά " , "ακουμπήσατε - εισπνεύσατε " κλπ.

Χωρίς να είμαι σίγουρος για το παρακάτω νομίζω ότι κάπου έχω δει και σχετική φωτογραφία, αλλά -όντως- για αυτό δεν δίνω όρκο.

Το περιστατικό μου το έχει διηγηθεί θείος μου πιλότος (τότε συγκυβερνήτης - τώρα αρχαίος κυβερνήτης σε Α340) της Ολυμπιακής, που έχει σχέση και με λέσχη γενικής αεροπορίας, για όσους αντιλαμβάβονται ποιον λέω...
 

seven4seven

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2004
Μηνύματα
5.220
Likes
623
Περιοχή
Airside
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
VHHH
Ναι το θυμαμαι κ εγω. Νομιζω,δε,οτι ηταν η ΟΑ473 για BKK-SYD-MEL. Ο ενας απο τους κινητηρες βρεθηκε σεμια γειτονια καπου στο Μοσχατο...! Τεχνικοι της Boeing που ηρθαν μετα για να το "δουν", δεδομενων των συνθηκων, ειχαν πει οτι "ηταν 1/100 να συνεχισει να πεταει"... Close call ειπατε? ;)
 

landlover

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
19/06/2007
Μηνύματα
75
Likes
0
Περιοχή
NEO ΦΑΛΗΡΟ
GP707":4cnt5udp said:
Δεν νομίζω ότι έχει συμβεί κάτι τέτοιο :? . Μήπως αναφέρεσαι στο περιστατικό που το 747 έχασε 2 κινητήρες αμέσως μετά την απογείωση του και ο κυβερνήτης κατάφερε και το προσγείωσε στο LGAT στρίβοντας πάνω απο την Ελευσίνα?
Τότε μάλιστα η Boeing είχε θεωρήσει την προσγείωση εκείνη αδύνατη, σύμφωνα με τις δυνατότητες του αεροσκάφους...

OFF ON
Αυτό το περιστατικό είχε παρουσιαστεί αν θυμαμαι καλά και σε μια εκπομπή της ΕΡΤ που λεγόταν "ΜΙΑ ΣΤΙΣ ΧΙΛΙΕΣ" και το εξιστορούσε ο ιδιος ο Κυβερνήτης. Μήπως κάποιος θα μπορούσε να με βοηθήσει για το που θα μπορούσα να βρω περισσότερες σχετικές πληροφορίες??

Thx

OFF topic END.
 

CONFIG2

Business-Class-Member
Εγγραφή
04/12/2006
Μηνύματα
366
Likes
0
Περιοχή
30W
Το αεροσκαφος δεν εχασε δυο κινητηρες. Εναν εχασε (δεν γνωριζω ποιον), μετα την V1, συνεχισε την απογειωση και ο μηχανικος "εκοψε" τα "νερα" (water methanol) που χρησιμοπιουσαν τοτε και απο τους αλλους 3 κινητηρες (αντι στον κρατημενο), με αποτελεσμα το αεροσκαφος να πεταξει "εξω" απο το flight envelope", δηλαδη εχασε το power που επρεπε να ειχε, και το κρατησε ο τοτε κυβερνητης, με την ψυχραιμια και την πειρα του, στον αερα, χωρις να πεσει καπου στην Καλλιθεα.
Ο Κυβερνητης αυτος, δεν ευρισκεται τωρα στην ζωη.

Σε οτι αφορα την "αποσπαση" κινητηρων απο τα αεροσκαφη, αυτη ειναι "προσχεδιασμενη". Τι εννοω? Απλα οι "πειροι" που συγκρατουν τους κινητηρες , ειναι ετσι σχεδιασμενοι (και κατασκευασμενοι), ουτως ωστε να "σπανε" σε περιπτωση ισχυρων κραδασμων, που μπορει να γινουν επικινδυνοι για την ολη δομη του αεροσκαφους. Προτιμανε δηλαδη να "ριξουν" τον κινητηρα απο το αεροσκαφος, παρα να διαλυθει το αεροσκαφος στον αερα. Τετοιοι ισχυροι κραδασμοι, μπορουν να γινουν μετα απο θραυση του fan (παραδειγματος), ενος κινητηρα.
 

SkyHawk

First-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2005
Μηνύματα
747
Likes
70
Περιοχή
HELL
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Δεν χρειαζεται να πω οτι ο CONFIG2 εχει 100% δικιο απλα θα ηθελα να συμπληρωσω οτι αυτο γινεται για να μην υπαρχει καποια ζημια στo leading edge της πτερυγας που παιζει σημαντικο ρολο στο lift
 

gonso

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
23/04/2005
Μηνύματα
1.577
Likes
130
Περιοχή
52N00W
Σωστός ο Config2. Το 1978 δεν ήτανε ? Κυβερνήτης ο Φικάρδος? Δεν ήξερα ότι συγχωρέθηκε.

Χωρίς να είμαι σίγουρος ,νομίζω πήγαινε JFK. Το λέω επείδη νομίζω ήτανε ντάλα μεσημέρι κατακαλόκαιρο και το αεροπλάνο όντως ήτανε κολλημένο στον τοίχο από performance.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ στην ζωή μου το σημείο που ξεκόλλαγε από τον 33 το τζάμπο για Νέα Υόρκη, ειδικά τα ζεστά μεσημέρια :shock: :shock: :shock:
 

seven4seven

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2004
Μηνύματα
5.220
Likes
623
Περιοχή
Airside
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
VHHH
Παιδια, δεν νομιζω οτι ηταν το 1978. Το θυμαμαι στις εφημεριδες και στις ειδησεις το συμβαν (και το 1978 γεννηθηκα...). Χαρακτηριστικη η φωτο του κινητηρα σε εναν δρομο του Μοσχατου, το θυμαμαι σανν χτες...!

Αυτο με το νερο τι ακριβως ειναι? xplain, please! :)
 

SkyHawk

First-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2005
Μηνύματα
747
Likes
70
Περιοχή
HELL
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Πιο νερο με το water injection? P&W rules
 
Top