Απολύσεις στην Olympic Air

Stop-OA-Layoffs

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
29/10/2013
Μηνύματα
1
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Οι απολύσεις της CCM κλπ την περασμένη εβδομάδα καθώς και οι 30+ απολύσεις του Σεπτεμβρίου και οι 10+ μέχρι στιγμής του Οκτωβρίου είναι μόνο η αρχή. Για αυτούς που ακολουθούν, σύντομος οδηγός επιβίωσης

-- ΜΗΝ ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΒΑΤΑ:

Η ΟΑ έχει αυτή τη στιγμή κάτω από 600 ενεργούς εργαζόμενους από 750 στο τέλος του 2012. Αυτό σημαίνει ότι έχει ξεπεράσει κάθε επιτρεπόμενο όριο ομαδικών απολύσεων. Από την στιγμή που είναι πια θυγατρική της Α3 και επίσημα, με την τελευταία να έχει ανακοινώσει εντυπωσιακά κέρδη το 1ο εξάμηνο του '13 και να ετοιμάζεται να ανακοινώσει ακόμη εντυπωσιακότερα αποτελέσματα εννιαμήνου, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ή ΠΡΟΦΑΣΗ για συνέχιση των απολύσεων. Επιπλέον η "συρρίκνωση δραστηριοτήτων" που ήταν γνωστή καραμέλα, παύει πλέον να υφίσταται.

Δώστε προσοχή στον παρακάτω οδηγό επιβίωσης:

1. Τυπώστε και κρατήστε αντίγραφα μισθοδοσίας του τελευταίου εξαμήνου τουλάχιστον
2. Τυπώστε και κρατήστε το υπόλοιπο της άδειάς σας
3. Ζητήστε από τον άμεσα προϊστάμενό σας (αν δεν την έχετε ήδη) την αξιολόγησή σας και φυλάξτε την . Είναι υποχρεωμένος να σας τη δώσει - την συνυπογράφετε
4. Ζητήστε και φυλάξτε την περιγραφή της θέσης εργασίας σας (job description) - Υπάρχουν για κάθε θέση και κάθε εργαζόμενο.

Με τα παραπάνω αντιμετωπίστε ΨΥΧΡΑΙΜΑ κάθε ενδεχόμενο:
-- Στην περίπτωση που σας ανακοινωθεί απόλυση ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΤΕ τίποτα. Αποχωρήστε χωρίς να υπογράψετε, έχετε το δικαίωμα και είναι υποχρεωμένοι να σας κοινοποιήσουν απόλυση στην διεύθυνση κατοικίας που έχετε δηλώσει.
Δεν έχετε να χάσετε τίποτα, το αντίθετο.. αν δεν το καταλάβατε ήσασταν ήδη απολυμένοι.
-- Ζητήστε να μάθετε το λόγο της απόλυσης. Αν αφορά την απόδοσή σας, έχετε την αξιολόγηση, αν αφορά συρρίκνωση δραστηριότητας, έχετε δημοσιευμένα στοιχεία κερδοφορίας και σχέδια επέκτασης δραστηριότητας..

Ψυχραιμία.

Αν δεν επιθυμείτε (και με το δίκιο σας) να συνεχίσετε να δουλεύετε για την ΟΑ ή την Α3, έχετε όλο το χρόνο να διαπραγματευτείτε την οικιοθελή σας αποχώρηση. Ζητήστε όλη τη νόμιμή σας αποζημίωση, την άδειά σας, τυχόν οφειλόμενα από βάρδιες κλπ και επιπλέον των «νομίμων» όσους μισθούς θεωρείτε δίκαιο. Μην υποκύψετε σε απειλές ή εκφοβισμό.. πραγματικά το χειρότερο που μπορούν να σας κάνουν το έχουν ήδη κάνει.. δεν ισχύει για εσάς!

Αν τώρα είστε από τους «τυχερούς» που θα τους δοθεί η ευκαιρία να δουλέψουν στα «ενοποιημένα» τμήματα (εμπορικό άμεσα και ακολουθούν τα υπόλοιπα)
ΠΡΟΣΟΧΗ:
-- Μην υπογράφετε παραίτηση (ακόμα και με τη υπόσχεση άμεσης πρόσληψης). Δεν είναι αναγκαίο – το αντίθετο, είναι ο καλύτερος τρόπος που έχουν να σας κάνουν να χάσετε την προϋπηρεσία σας.
-- Ζητήστε σύμβαση εργασίας με μεταφορά εργαζομένου από «θυγατρική σε μητρική». Είναι ακριβώς η περίπτωσή σας (από ΟΑ σε Α3). Μη δέχεστε μείωση αποδοχών, αλλαγή ωραρίου (από πλήρες σε μειωμένο κλπ) ή αλλαγή καθηκόντων. Δεν έχετε δικαίωμα να αρνηθείτε τη μεταφορά, έχετε όμως κάθε δικαίωμα να διεκδικήσετε τα ίδια δικαιώματα και κυρίως την ΠΛΗΡΗ αναγνώριση της προϋπηρεσίας σας στη ΟΑ.
-- Μην δεχθείτε μείωση αποδοχών ούτε και μείωση του τυπικού σας ωραρίου εργασίας (που συνεπάγεται τη μείωση αποδοχών). Θυμηθείτε μόνο ότι ακόμα και σε περίπτωση απόλυσης, είναι υποχρεωμένοι να υπολογίσουν την αποζημίωσή σας με βάση τις αποδοχές σας ΠΡΙΝ τη μείωση του ωραρίου σας ή του μισθού σας – η οποία υποθετικά έγινε για να μην σας απολύσουν… (!)
-- Μην υπογράφετε τίποτα υπό πίεση ή με βιασύνη. Ζητήστε τα χαρτιά, συμβουλευτείτε -ειδικούς και μη- και αποφασίστε ψύχραιμα. Δεν υπάρχει καμία προθεσμία, δεν είστε εσείς που βιάζεστε.
Τέλος για άλλη μια φορά ψυχραιμία. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να είστε αγενείς ή απότομοι, δεν υπάρχει όμως και κανένας λόγος όπως και καμία δικαιολογία να είστε πρόβατα.

ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ και ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ.
 

manuelgrecia

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
12/09/2008
Μηνύματα
45
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Από εσωτερικές πληροφορίες... σήμερα θα πέσουν πολλά κλάματα στην ΟΑ.... ετοιμάζονται λίστες με υποψήφιους προς αποχώρηση.
 

skyteam2500

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
30/08/2012
Μηνύματα
43
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
zzz
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
zzzz
Παιδια θελει ψυχραιμια το μονο σιγουρο ειναι οτι μερικοι την εχουν εξασφαλισοι την θεσουλα τους και δουλευουν τον κοσμο.Και θα φανει στο τελος
 

manuelgrecia

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
12/09/2008
Μηνύματα
45
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Τελικά η εταιρία έδειξε τον πραγματικό της χαρακτήρα περιμένοντας όλους τους υπαλλήλους που κάποτε δούλευαν για αυτούς στην γωνία. Την Πέμπτη απολύθηκαν περίπου 20 υπάλληλοι της ΟΑ από διάφορα τμήματα με μοναδικό κριτήριο το αν είχαν δουλέψει στο παρελθόν στη αεροπορία Αιγαίου. Όχι ότι η εταιρία είχε ποτέ την φήμη του σωστού εργοδότη, αλλά ήταν μία ευκαιρία να αποδείξει την ανωτερότητα της και το βλέμμα στο μέλλον κρατώντας τους πιο ικανούς. Καλή τύχη σε όσους φύγανε και περαστικα για οσους θα παραμείνετε με εργοδότη τον Βασιλάκη τζούνιορ...
 

molinaros

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
02/11/2013
Μηνύματα
4
Likes
0
Καλησπερα απο εγκυρες πηγες οι απολυσεις που εγιναν στην ΟΑ σε ατομα απο την Α3 εγιναν λογω μιας υποσχεσης απο την Α3 σε αυτους που πριν 4 χρονια εφυγαν και αφησαν την εταρια ξεκρεμαστη οποιος καταλαβε καταλαβε
 

alex96

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
26/01/2007
Μηνύματα
1.434
Likes
30
Την άφησαν "ξεκρέμαστη";Αυτό είναι το πιο γλοιώδες επιχείρημα που μπορεί να ακουστεί ειδικά από τους θιασώτες της "ελεύθερης" οικονομίας και του "business is business,nothing personal".
 

manuelgrecia

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
12/09/2008
Μηνύματα
45
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Θα συμφωνήσω απόλυτα με σένα (alex96).

Δυστυχώς αυτές η συμπεριφορές φανερώνουν την εσωτερική κουλτούρα μίας εταιρείας και την μιζέρια των διοικούντων.

Όπως είπα περαστικά… τώρα θα είναι η Αεροπορία Αιγαίου η Αεροπορία Αιγαίου… διάλεξε.
 

seven4seven

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2004
Μηνύματα
5.190
Likes
543
Περιοχή
Airside
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
VHHH
Δηλαδή, η Αιγαίου εκδικείται όσους το 2009 ΤΟΛΜΗΣΑΝ να αναζητήσουν κάτι καλύτερο απο τα (τότε) 700 ευρω της, ετσι; Μάλιστα. Δεν μπορω παρα να συμφωνήσω με τους δυο προλαλησαντες.
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Δεν θέλω να πάρω κανενός το μέρος, δεν γνωρίζω καν πώς και γιατί έφυγαν όσοι έφυγαν απ' τη μια για την άλλη, απλά θα ήθελα να το δούμε κι απ' την άλλη πλευρά, όσο δλδ γίνεται αυτό τηρούμενων των αναλογιών, και για τον σκοπό αυτό θα διηγηθώ μια ιστοριούλα

Έστω ότι είχα/είχες/είχε την τύχη ο πατέρας μου (χρησιμοποιώ πρώτο πρόσωπο για ευκολία στη γραφή) μετά από 30 χρόνια σκληρής δουλειάς να έχει ένα απ΄τα μεγαλύτερα λογιστικά γραφεία, με πλούσιο πελατολόγιο, 10 βοηθούς λογιστές, γραμματείς, φαρισαίους κτλ κτλ. Πάω σπουδάζω λογιστικά, φοροτεχνικά, κλάιν και μάιν και πάω πιά να πιάσω δουλειά στο γραφείο. Ανήσυχο πνεύμα γαρ παρατηρώ απ' το πελατολόγιο ότι πολλές μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν πολυσύνθετα προβλήματα, βλέπω την ευκαιρία και κάνω μια περαιτέρω εξειδίκευση στον τομέα. Δειλά δειλά πείθω και ασχολούμαι με 1,2,3 πελάτες, τους βοηθάω, οι δουλειές μεγαλώνουν και ψάνχω πλεον εξειδικευμένο προσωπικό να με βοηθήσει. Λόγω της εξειδικευμένης φύσης της δουλειάς δεν βρίσκω κάτι οπότε προσλαμβάνω 4 άτομα, τα εκπαιδεύω και έτσι μπαίνουν στη δουλειά. Ένα χρόνο αργότερα, έταιρος μεγαλολογιστής μαθαίνει για το νέο πεδίο δουλειάς, βλέπει κι αυτός την ευκαιρία, έχει κι αυτός έτοιμο πελατολόγιο αλλά δεν χρόνο ο ίδιος ή παιδί/α ή υπάλληλο να του τρέξει το κομμάτι αυτό. Μη θέλοντας να καθυστερήσει αποφασίζει να βάλει αγγελία όπου ζητά άτομα με προϋπηρεσία και πληρώνει 100 ευρά παραπάνω με την ελπίδα να πάρει δικούς μου έτοιμους ώστε να τρέξει άμεσα τη δουλειά. Όντως λοιπόν, έτσι και γίνεται, χάνω ξαφνικά 2 άτομα που επιλέγουν να αλλάξουν εργοδότη με αποτέλεσμα να ψάχνω να βρώ 2 νέους υπαλλήλους για να τους εκπαιδεύσω κι αυτούς. 2,3,4 χρονιά μετά οι συγκυριές φέρνουν εμένα να παντρεύομαι την κόρη του ανταγωνιστή και αποφασίζουμε με τον πεθερό κ τον πατέρα μου να ενώσουμε τα γραφε'ια μας και να συστεγάσουμε τις δουλειές μας. Έτσι κάποιο απ' το προσωπικό θεωρείται πλεονάζον και πρέπει να απομακρυνθεί. Ξαφνικά, βλέπω μπροστά μου τα 2 αυτά άτομα που κάποτε κι ενώ είχα ξοδέψει κάποια resoures ώστε να τα εκπαιδεύσω μου έφυγαν έστω αναζητώντας κάτι καλύτερο μισθολογικά. Τι κάνω; Προσωπικά, θα ήταν οι πρώτοι 2 που θα απομάκρυνα ανεξαρτήτως προσόντων, όχι γιατί έφυγαν για καλύτερα λεφτά αλλά γιατί με εγκατέλειψαν ενώ είχαν κάποια δουλειά να διεκπεραιώσουν και δεν μου έδωσαν καν το περιθώριο να βρώ και να εκπαιδεύσω αντικαταστάτες. Να σημειώσω εδώ ότι είτε κάθαρμα να ήμουν απέναντι στους εργαζόμενους μου είτε τυπικός είτε σούπερ, η απόφαση μου δεν αλλάζει, με βάση διαφορετικά κριτήρια βέβαια. Αν κάποιος θα έκανε κάτι διαφορετικό στη δική του δουλειά ας μας πεί τι και γιατί.

Επαναλαμβάνω, δεν παίρνω κανενός το μέρος, απλά επιθυμούσα να έχουμε και την άλλη πλευρά χρησιμοποιώντας ένα παράδειγμα. Δεν είναι όλοι οι υπάλληλοι κακοί, ανεύθυνοι, παρτάκηδες κτλ αλλά δεν είναι κι όλα τα αφεντικά λαμόγια, φραγκοφονιάδες, καθάρματα κτλ...
 

manuelgrecia

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
12/09/2008
Μηνύματα
45
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
OA701 Από ότι καταλαβαίνω δεν είσαι καινούργιος στο χώρο… άρα θα ξέρεις τι συνέβαινε εκείνη την εποχή … αναφέρω AXON, CRONUS, AIR GREECE κλπ κλπ… δεν ήταν η Αεροπορία Αιγαίου ποτέ ένας κακόμοιρος που άνοιξε μία επιχείρηση και εκπαίδευσε 2-3 άτομα και μετά του φύγανε για 100 ΕΥΡ κλπ κλπ… ξέρεις τι παιχνίδια παίχτηκαν και πόσοι χάσανε της δουλείες τους… και θα σου πω μία άλλη ιστορία.
Μετά από όλα τα παραπάνω η Αεροπορία Αιγαίου εκείνη την εποχή πλήρωνε τα λιγότερα λεφτά και δεν υπήρχαν πολλές επιλογές… τα παιδιά δούλευαν για 600-700 ευρώ από το πρωί μέχρι το βράδυ υπό άσχημες συνθήκες (μηχανικοί αεροσκαφών με συμβάσεις γραφείου και αεροπορικοί υπάλληλοι με συμβάσεις κλωστοϋφαντουργικής επιχείρησης, κα.) μη τα παραλέμε, απλά ο μισθός έμπαινε κάθε μήνα, όλοι οι υπάλληλοι ήταν αναλώσιμη.

Θα ξέρεις επίσης ότι όταν η πρώην ΟΑ ήταν προς πώληση και δεν βρισκόταν αγοραστής, η οικογένεια Βασιλάκη παρατηρούσε την πτώση του μοναδικού της ανταγωνιστή… μέχρι που έδωσε ο Κος Βγενο. Προσφορά…
Μετά από αυτό η Αεροπορία Αιγαίου και κυρίως ο Κος Βασιλάκης έτρεξε (καθυστερημένα μεν) να δόσει μία προσφορά και έτοιμος να καταργήσει και το όνομα Aegean αν χρειαζόταν και πήρε την απάντηση ότι η προσφορά του ήταν εκτός προθεσμίας. Για να μη κάτσουμε να αναλύσουμε και άλλο το ζήτημα, αλλά να βάζουμε τα πράγματα στην πραγματική τους θέση, απλά εκμεταλλευόταν της καταστάσεις τις εποχής και καλά έκανε (αφού κοίταζε την πάρτη του).

Τώρα όταν ξανά άνοιξε η ΟΑ με όλες της προδιαγραφές για έναν σοβαρό ανταγωνιστή η Αεροπορία Αιγαίου θυμήθηκε ότι κακοπλήρωνε τους υπαλλήλους και θα τους φεύγανε και άρχισε μετά από πολλά χρόνια να δίνει αυξήσεις για να μη του φύγουν οι τόσο ευχαριστημένοι υπάλληλοι. Να κάνω μία παρένθεση εδώ ότι πολλά από τα παιδιά δεν φύγανε λόγο του χαμηλού μισθού αλλά αντιθέτως γιατί δεν αντέχανε άλλο την εκμετάλλευση. Η ΟΑ ήταν μία σοβαρή εναλλακτική απλά.

Στο ζουμί… τα περισσότερα παιδιά κουβαλάνε πολλά χρόνια εμπειρίας στις πλάτες τους και θα βρούνε το δρόμο τους… τα σχόλια πιο πάνω αφορούν στο ότι ένας σωστός εργοδότης θα κρατήσει τους πιο ικανούς για μία θέση και όχι να συγκεντρωθεί σε συναισθήματα εκδίκησης. Ούτος η άλλως για αναλώσιμους τους είχε και τότε.

Ο χώρος είναι πολύ μικρός … και όλοι θα βρεθούν κάποια μέρα αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα των αποφάσεων αυτών.
 
Top