Ασφάλεια Πτήσεων

  • Thread starter AGV
  • Ημερομηνία δημιουργίας

AGV

First-Class-Member
Εγγραφή
13/04/2011
Μηνύματα
663
Likes
262
Περιοχή
Ύπαιθρος
Νομίζω ότι είναι καιρός να υποβάλω μια παλιά μου εργασία στο φόρουμ:

Ασφάλεια Πτήσεων - Παρακολούθηση

Παρακαλώ για τις παρατηρήσεις σας (κυρίως από τα μέλη που διαθέτουν εμπειρία).
 
Ίσως υπάρχει κάποια δυσκολία στο να διατυπώσετε τις παρατηρήσεις σας, πιθανότατα λόγω του πολυσύνθετου αντικειμένου.
Για να σας διευκολύνω, ο πυρήνας της εργασίας είναι μια αρκετά παλαιότερη μελέτη, η οποία δεν είναι τόσο πολύ μπλεγμένη με νομοθεσίες και κανονισμούς, στην οποία ίσως μπορείτε να διατυπώσετε ευκολότερα τις παρατηρήσεις σας. Σας την παραθέτω:
Ελπίζω τώρα να έχω τις παρατηρήσεις σας (είναι φόρουμ - καλό είναι να ακούγονται διαφορετικές απόψεις!).
 

Attachments

  • IEEE_TR_V45PP090-094.pdf
    367,4 KB · Προβολές: 27
Κανείς μας δεν είναι τέλειος!
Γιαυτό θεωρώ ηθική υποχρέωση όσων έχουν εξειδικευμένες γνώσεις, να καταθέτουν τις απόψεις τους στα γνωστικά τους αντικείμενα. Μέσα από την επεξεργασία των διαφορετικών απόψεων προχωρά η επιστήμη και η τεχνολογία και τελικά ο ίδιος ο πολιτισμός.
Το θέμα της Ασφάλειας των πτήσεων δεν χωρά συζήτηση ότι είναι το πιο σημαντικό στον Τομέα μας. Κάθε διαφορετική άποψη (ακόμη και η πιο παιδαριώδης), συνεισφέρει στην αναβάθμιση αυτού του τόσο ζωτικού θέματος που σαφέστατα μας αφορά όλους.
Δεν καταλαβαίνω πως είναι δυνατόν να υπάρχουν μέλη του φόρουμ με εμπειρία και γνώσεις, τα οποία εξοβελίζουν κάθε άλλο μέλος που εκφράζει μια διαφορετική άποψη, αλλά στο τόσο ζωτικό θέμα δεν έχουν να παραθέσουν καμία άποψη!

Θεωρώ ότι και στη χώρα μας μπορούν να γίνουν αξιόλογες συζητήσεις για αυτό το μείζον θέμα, μέσα από τις οποίες να υπάρχει όφελος γενικότερο.
 
Αγαπητέ AGV λυπάμαι ….μάλλον “φωνή βοώντος εν τη ερήμω” , όπως θα λέγαμε κατά Τζάρτζανο so far, διότι μόνο εξειδικευμένοι επαγγελματίες/επιστήμονες και/ή commercial pilots που ενδεχομένως να είναι Μέλη του Φόρουμ μας, θα μπορούσαν να συμμετέχουν για να τοποθετηθούν σε αυτό το ιδιαίτερα σοβαρό Θέμα που ανέβασες, καθόσον η πλειονότητα των Μελών του Φόρουμ είναι/είμαστε απλά λάτρεις της αεροπορίας και σχολιαστές του τύπου “infotainment Τηλεοπτικών πρωϊνάδικων”
 
Eγω ψιλο-καταλαβαίνω τη λογική του P-O και του safe life design - αυτο που βλέπω αδύνατο είναι το monitoring ειδικα από τις Αρχες (ΥΠΑ-ΑΠΑ). Φανταζομαι ακόμα και οι Οperators δεν χρησιμοποιούνε καν συστηματα παρακολούθησης-πρόβλεψης αστοχιων πλην ισως του powerplant engineering dept.
 
Καταρχήν ευχαριστώ θερμά για την ανταπόκρισή σας.
Σίγουρα στο συγκεκριμένο αντικείμενο κυρίαρχο λόγο έχουν εκείνοι που έχουν εμπειρία και γνώσεις στο αντικείμενο. Όμως είναι ένα αντικείμενο που αντιμετωπίζεται ακόμη και από τους επαγγελματίες με έναν περίεργο μυστικισμό ο οποίος μόνο βλάβη μπορεί να προκαλέσει. Νομίζω ότι και ένας απλός λάτρης της αεροπορίας μπορεί να παρακολουθήσει μια συζήτηση για το αντικείμενο και να δημιουργήσει την δική του εικόνα. Κανένας μας δεν γεννήθηκε με αυτές τις γνώσεις.
Προσωπικά πιστεύω ότι η τριβή με το αντικείμενο είναι εκείνη που σε βελτιώνει και σε κάνει να έχεις καλύτερες ιδέες πάνω σε αυτό.
Και όταν λέω τριβή, εννοώ κυρίως την ανταλλαγή απόψεων. Όσο διαφορετικές είναι οι απόψεις τόσο καλύτερα.
Η αρχική εργασία που παρουσίασα έχει σαν αντικείμενο την εξέλιξη των ιδεών πάνω στην Ασφάλεια των πτήσεων. Είναι ένα θέμα όπου αναπόφευκτα μπλέκονται νομοθεσίες, κανονισμοί, επιστημονικές μελέτες και πολλά ακόμα.
Η μελέτη που έδωσα μετά, είναι μια επιστημονική μελέτη και σαν τέτοια έπρεπε να θεμελιώνεται σε μαθηματική ανάλυση και απόδειξη ώστε να γίνει αποδεκτό το διάγραμμα P-O και μέσα από αυτό να φανούν τα προβλήματα της τρέχουσας νομοθεσίας.
Αν κάποιος μπορεί να καταλάβει ότι η τρέχουσα νομοθεσία αφήνει περιθώριο καταστροφικών σφαλμάτων, δεν χρειάζεται να καταλάβει τη μαθηματική τεκμηρίωση. Γιαυτό και στην αρχική εργασία δεν δίνεται κανένα στοιχείο από τη μαθηματική τεκμηρίωση.
Αν κάποιος μπορεί να καταλάβει ότι η τρέχουσα νομοθεσία αφήνει παραθυράκια σε καταστροφές, τότε καταλαβαίνει και την αναγκαιότητα της παρακολούθησης της Ασφάλειας των Πτήσεων. Τι σημαίνει αυτό; Ο εκάστοτε κατασκευαστής πρέπει να αποδείξει με μελέτες ότι το αεροσκάφος του είναι ασφαλές. Μέσα από τις μελέτες αυτές βγαίνουν και όλα τα στοιχεία για τις δυνατότητες του αεροσκάφους, τους διάφορους χειρισμούς, το πρόγραμμα προληπτικής συντήρησης, και γενικά οτιδήποτε συνοδεύει το αεροσκάφος στη χρήση και λειτουργία του. Παρακολούθηση σημαίνει ότι οι ανά πάσα στιγμή οι μελέτες αυτές βάσει των οποίων το αεροσκάφος αδειοδοτήθηκε, πρέπει να ελέγχονται για την ορθότητα και την πληρότητά τους.
Στην αρχική εργασία, παρουσιάζεται και ένα ιστορικό σχετικά με την παρακολούθηση της Ασφάλειας των πτήσεων.
Η NASA προκύρηξε 25ετές ερευνητικό πρόγραμμα αλλά σύντομα το εγκατέλειψε. Το NTSB επανήλθε στην αναγκαιότητα της παρακολούθησης, και τελικά υιοθετήθηκε ένα αρκετά ρεαλιστικό μοντέλο με το ECCAIRS.
Το θέμα ακόμα και με το ECCAIRS είναι ότι απαιτεί (και πολύ σωστά εφόσον θέλουμε μέσα από αυτό να κάνουμε παρακολούθηση της Ασφάλειας των πτήσεων) να δηλώνεται ένα σημαντικό πλήθος στοιχείων ακόμη και τα λιγότερο σημαντικά συμβάντα.
Και το θέμα εδώ είναι ότι μια βάση δεδομένων (όπως είναι το ECCAIRS) μπορεί να δώσει τόσο αξιόπιστα αποτελέσματα, όσο αξιόπιστα είναι και τα στοιχεία που περιέχει.
Είμαστε (τουλάχιστον οι επαγγελματίες του κλάδου) διατεθειμένοι να κάνουμε δήλωση ακόμη και για τα λιγότερο σημαντικά συμβάντα, όπου να παραθέτουμε ένα σημαντικό πλήθος στοιχείων (τα οποία να είναι και τα πραγματικά);
Αν όχι, γιατί;
 
Τέλος (γιατί ο μονόλογος πρέπει κάποτε να σταματήσει), το ECCAIRS αν και Ευρωπαϊκή ιδέα, έχει γίνει αποδεκτό και από τον ICAO:
ICAO: ECCAIRS Implementation
Ενώ για την Ευρώπη έχει δημιουργηθεί και το νομικό πλαίσιο λειτουργίας του:
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 376/2014 για την αναφορά, ανάλυση και παρακολούθηση περιστατικών στην πολιτική αεροπορία
Υπάρχει κεντρικός οργανισμός για τη λειτουργία του:
ECCAIRS2
Με τη συμμετοχή και της Ελλάδας:
Πώς να αναφέρετε στην Α.Π.Α.;
Το σύστημα λειτουργεί κανονικά, και βγαίνουν και αναφορές:
Ετήσια Επισκόπηση Ασφάλειας για το έτος 2022
Για τα σημαντικά συμβάντα, οι αερομεταφορείς οφείλουν να αναφέρουν στο σύστημα τα στοιχεία.
Το ECCAIRS όμως έχει δημιουργηθεί και για τα λιγότερο σημαντικά συμβάντα, και όχι μόνο για τους αερομεταφορείς.
Οπότε το ερώτημα του πόσο διατεθιμένοι είμαστε να αναφέρουμε τα λιγότερο σημαντικά συμβάντα και μάλιστα με ακριβή στοιχεία παραμένει.
 
Στην ΥΠΑ, εκτός απο το ECCAIRS που διαχειρίζεται η ΑΠΑ, χρησιμοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια μια πλτφόρμα του Eurocontrol που λέγεται E-TOKAI , όπου εκεί εισάγονται αναφορές ασφαλείας, δηλαδή περιστατικά που έχουν σχέση με διαδικασίες η και με συστήματα αεροναυτιλίας. Και απο οσο ξέρω, λειτουργεί !!!
 
Είμαστε (τουλάχιστον οι επαγγελματίες του κλάδου) διατεθειμένοι να κάνουμε δήλωση ακόμη και για τα λιγότερο σημαντικά συμβάντα, όπου να παραθέτουμε ένα σημαντικό πλήθος στοιχείων (τα οποία να είναι και τα πραγματικά);

Γι'αυτό η Easyjet για μένα είναι ένα επίπεδο επάνω από τις άλλες low-cost. Πολιτική της εταιρείας είναι να αναφέρει στην UK CAA ΌΛΑ τα συμβάντα, ακόμα και τα πιο μικρά, για να μπορούν και οι άλλες αεροπορικές (και η CAA και airport operators) να αποφύγουν πιθανά συμβάντα και να είναι προετοιμασμένοι. Βοηθάει (πολύ κατ'εμέ) ότι αποφεύγει το blame-game και έτσι οι πιλότοι/πλήρωμα κλπ δεν φοβούνται να κάνουν τις αναφορές.
Φυσικά σε μεγάλη αντίθεση με μεσο-ανατολικές αεροπορικές, ονόματα δεν χρειάζεται να πούμε...
 
Top