- Εγγραφή
- 04/09/2003
- Μηνύματα
- 3.844
- Likes
- 239
Olympic Airlines OA 916 Economy Class
A300-605R SX-BEK "Μακεδονία" 31-12-2004
dep. time: 20:00
arr. time: 20:55
Μετά από παράκληση του Άκη, είπα να γράψω αυτό το report, αν και η πτήση δεν είχε πραγματικά κανένα ενδιαφέρον... Ωστόσο όμως, μιας και κράτησα τις σημειώσεις για το προσωπικό μου αρχείο, ας μην πάνε χαμένες... (ελπίζω να μην σας κουράσω με τους χρόνους) Θα με συγχωρήσετε όμως για την έλλειψη φωτογραφιών (ήταν και νύχτα βέβαια) αλλά ήμουν αρκετά κουρασμένος...
Παραμονή πρωτοχρονιάς και μετά από 6 άκρως ενδιαφέρουσες μέρες στην Αθήνα, επιστροφή στη Θεσσαλονίκη λίγο πριν από την έλευση του νέου έτους. Ξύπνημα γύρω στις 14:00 μετά από έντονο ξενύχτι την προηγούμενη βραδιά. Αναχώρηση από το σταθμό του ηλεκτρικού στην Ειρήνη, μετάβαση στο σταθμό της Νεραντζιώτισσας και από εκεί παίρνω τον Προαστιακό για το LGAV. Στο προηγούμενο ταξίδι μου στην Αθήνα, το καλοκαίρι, είχα δοκιμάσει τη γραμμή 3 του μετρό ως το αεροδρόμιο και τελικά μπορώ να πω πως τείνω προς τον προαστιακό!
Άφιξη στο αεροδρόμιο γύρω στις 16:15. Κάνω check-in, χωρίς προβλήματα. Το εισιτήριο μου μάλιστα έγραφε πάνω 30/12 μιας και το είχα κλείσει αρχικά για να φύγω μια μέρα νωρίτερα και έκανα αργότερα αλλαγή ημερομηνίας. Ήλπιζα πως η υπάλληλος, θα μου έκανε έστω κάποια επισήμανση ή παρατήρηση αλλά τίποτα... Μια μικρή βόλτα στα καταστήματα, πέρασμα από τα McDonald's και συνάντηση με τον george για μια βόλτα ως το skyview το οποίο όμως ήταν κλειστό...
Αρκεστήκαμε στα Μc. :evil: Τελικά κατά τις 19:20 φτάνω στον έλεγχο χειραποσκευών στον οποίο - ως συνήθως - κολλάω, αφού η τσάντα μου έχει κάτι περίεργο: Το περίεργο που είχε εντοπίσει αυτή τη φορά, το προσωπικό ασφαλείας, ήταν ο διαβήτης που είχα, μαζί με διάφορα άλλα σύνεργα μηχανικού... Anyway, αφού άνοιξαν την τσάντα και τη θήκη του διαβήτη, τελικά με άφησαν να συνεχίσω.
Το gate ήταν το Β5, και όταν πέρασα μέσα στην αίθουσα αναμονής, η πληρότητα της πτήσης ήταν ήδη εμφανής. Γύρω στις 19:35 ξεκινάει η επιβίβαση, διατρέχω τη φυσούνα και καταλήγω γρήγορα στη θέση μου, την 10Κ, την οποία ως συνήθως είχα προκρατήσει από καιρό. Το SX-BEK είναι σε αρκετά καλή κατάσταση και τα καινούργια καθίσματα το κάνουν πιο όμορφο, σε σχέση με την εντύπωση που μου είχε αφήσει το SX-BEL όταν είχα μπει τελευταία φορά το 1999. Το αεροσκάφος είναι ακόμα άδειο και μου περνούν σκέψεις να κάνω καμιά βόλτα ως το πιλοτήριο (και τα γνωστά...) αλλά η κούραση είναι μεγάλη και δεν έχω διάθεση ούτε γι' αυτό... Το πλήρωμα βιαστικό και μάλλον αδιάφορο (οι περισσότεροι άνδρες). Γύρω στις 19:50 και κάτι, η επιβίβαση ολοκληρώνεται οπότε μπορούμε να μιλάμε, πλέον για 98-99% πληρότητα, τουλάχιστον στην Economy Class. Αρχίζει τώρα η χρονομέτρηση:
19:56 κλείνουν ντουλαπάκια
20:02 καταμέτρηση επιβατών
20:06 από το παράθυρο βλέπω να επιστρέφει ξανά το ανυψωτικό μηχάνημα που μόλις είχε φύγει, δεν ξέρω γιατί.
20:09 εμφανίζεται ένας ξεχασμένος επιβάτης και ακούγονται τα γνωστά σχόλια από τους 250τόσους υπόλοιπους
20:10 το ανυψωτικό αποχωρεί
20:11 η πόρτα κλείνει (doors armed κτλ...)
20:14 βγαίνουν οι οθόνες (έχει 4 πτυσσόμενες και 2 σταθερές), και αρχίζει η προβολή video με τα σωστικά μέσα. Η εισαγωγική εικόνα του video είναι το γνωστό 320 και ο τίτλος Airbus A-600 !! :shock: :? Μας καλωσορίζει παράλληλα και η συνοδός και μας ζητά συγγνώμη για την καθυστέρηση.
20:15 ξεκινάει το pushback
20:17 τελειώνει το pushback
20:18 η τροχοδρόμηση ξεκινάει (στο apron, 2 α/φ της Hellas Jet, 2 της Aegean στο satelite, 1 α/φ της JetX, 1 της Viking, DHL, veravia κτλ.)
20:19 χαμηλώνει ο φωτισμός της καμπίνας.
πορεία τροχοδρόμησης: D5-->D-->D1-->03R
20:22:15 full throtle
20:23 απογείωση (airborne). Αρκετά απότομη η απογείωση, έντονο το climb rate και αίσθηση ότι το αεροπλάνο τρέχει παραπάνω από το κανονικό. Περνάμε πάνω από τη Λούτσα και αριστερή στροφή, από και εκεί έπειτα, δυστυχώς, μαύρο σκοτάδι λόγω νέφωσης.
20:29 η φωτεινή επιγραφή "προσδεθείτε", έσβησε.
20:29 ανάβουν τα φώτα ξανά
20:31 αναγγελία του κυβερνήτη, ότι πετάμε στα 24.000 ft. και ότι θα είμαστε στο LGTS σε 20min, μόνο. Ο καιρός στη Θεσσαλονίκη, νεφελώδης προς βροχή (όταν φθάσαμε ήταν καλύτερος), μέτριοι προς ισχυροί βοριάδες, και θερμοκρασία εδάφους 7 βαθμοί.
20:32 ξεκινάει και το σερβίρισμα Λακωνίας, νερού και καφέ υπό συνοπτικές διαδικασίες του στυλ: "Κάντε γρήγορα, βιάζομαι να επιστρέψω Αθήνα με την OA917 και να κάνω ρεβεγιόν σπίτι μου"
20:40 τα τρόλεϊ επιστρέφουν στα galley. Όσοι δεν πρόλαβαν να πιουν τη Λακωνία τους, κρατάνε το ποτηράκι για ενθύμιο στη θήκη μαζί με το safety
.
20:41 οι φωτεινές επιγραφές "προσδεθείτε" ανάβουν ξανά και αρχίζει και επισήμως η κάθοδος (η οποία είχε αρχίσει δειλά-δειλά από τις 20:37)
20:42 ανακοίνωση από το πλήρωμα περί καθόδου. H θερμοκρασία στο έδαφος είναι 6 βαθμοί.
20:45 o φωτισμός χαμηλώνει
20:49 βγαίνουν τα flaps και εμφανίζονται πλέον τα χωριά της Χαλκιδικής (κάτω από τη νέφωση) και ο αυτοκινητόδρομος προς τα Μουδανιά. Συνεχίζουμε σε απόλυτη σχεδόν ευθεία από την Λούτσα και μετά!
20:51 βγαίνουν και οι τροχοί
20:52 το πλήρωμα παίρνει τις θέσεις του για την προσγείωση
20:55 το αεροσκάφος προσγειώνεται στον 34, μετά από ένα ξυστό πέρασμα από το δρόμο Θεσσαλονίκης-Περαίας, vacate στα 2000 m περίπου αριστερά από τον Β-->Α-->C---> apron
20:57 στάθμευση στη θέση 3
20:58 ανοίγουν τα φώτα και αποβίβαση... Τα λεωφορεία περιμένουν ήδη κάτω... ενώ κατεβαίνοντας βλέπω πως το Tristar (SX-CVA) έχει κάνει φτερά!! :cry: :cry:
Τις αποσκευές τις πήρα σχετικά γρήγορα και 21:15 ήμουν ήδη στο ταξί για το σπίτι...
Ελπίζω να μην σας κούρασα... Αυτά εν ολίγοις.
Τυπικότατη η πτήση και με έντονη την αίσθηση της βιασύνης - από πλευράς πληρώματος.
Υπήρξε η καθυστέρηση ενός τετάρτου, η οποία όμως τελικά καλύφθηκε και ήμασταν στη Θεσσαλονίκη on time.
H 10Κ άνετη και βολική αν και ο συνεπιβάτης μου δεν ήταν ο καλύτερος δυνατός...
Τιμή εισιτηρίου (OW) 86.14 euro. (incl. tax)
Anyway... βαθμολόγια 7/10.
(Την προηγούμενη μέρα, πάλι με το SX-BEK στην ΟΑ916, οι γονείς μου , καθυστέρησαν για αρκετή ώρα μετά το pushback όταν το αεροσκάφος γέμισε καπνούς και έντονες οσμές...
)
A300-605R SX-BEK "Μακεδονία" 31-12-2004
dep. time: 20:00
arr. time: 20:55
Μετά από παράκληση του Άκη, είπα να γράψω αυτό το report, αν και η πτήση δεν είχε πραγματικά κανένα ενδιαφέρον... Ωστόσο όμως, μιας και κράτησα τις σημειώσεις για το προσωπικό μου αρχείο, ας μην πάνε χαμένες... (ελπίζω να μην σας κουράσω με τους χρόνους) Θα με συγχωρήσετε όμως για την έλλειψη φωτογραφιών (ήταν και νύχτα βέβαια) αλλά ήμουν αρκετά κουρασμένος...
Παραμονή πρωτοχρονιάς και μετά από 6 άκρως ενδιαφέρουσες μέρες στην Αθήνα, επιστροφή στη Θεσσαλονίκη λίγο πριν από την έλευση του νέου έτους. Ξύπνημα γύρω στις 14:00 μετά από έντονο ξενύχτι την προηγούμενη βραδιά. Αναχώρηση από το σταθμό του ηλεκτρικού στην Ειρήνη, μετάβαση στο σταθμό της Νεραντζιώτισσας και από εκεί παίρνω τον Προαστιακό για το LGAV. Στο προηγούμενο ταξίδι μου στην Αθήνα, το καλοκαίρι, είχα δοκιμάσει τη γραμμή 3 του μετρό ως το αεροδρόμιο και τελικά μπορώ να πω πως τείνω προς τον προαστιακό!
Άφιξη στο αεροδρόμιο γύρω στις 16:15. Κάνω check-in, χωρίς προβλήματα. Το εισιτήριο μου μάλιστα έγραφε πάνω 30/12 μιας και το είχα κλείσει αρχικά για να φύγω μια μέρα νωρίτερα και έκανα αργότερα αλλαγή ημερομηνίας. Ήλπιζα πως η υπάλληλος, θα μου έκανε έστω κάποια επισήμανση ή παρατήρηση αλλά τίποτα... Μια μικρή βόλτα στα καταστήματα, πέρασμα από τα McDonald's και συνάντηση με τον george για μια βόλτα ως το skyview το οποίο όμως ήταν κλειστό...



Το gate ήταν το Β5, και όταν πέρασα μέσα στην αίθουσα αναμονής, η πληρότητα της πτήσης ήταν ήδη εμφανής. Γύρω στις 19:35 ξεκινάει η επιβίβαση, διατρέχω τη φυσούνα και καταλήγω γρήγορα στη θέση μου, την 10Κ, την οποία ως συνήθως είχα προκρατήσει από καιρό. Το SX-BEK είναι σε αρκετά καλή κατάσταση και τα καινούργια καθίσματα το κάνουν πιο όμορφο, σε σχέση με την εντύπωση που μου είχε αφήσει το SX-BEL όταν είχα μπει τελευταία φορά το 1999. Το αεροσκάφος είναι ακόμα άδειο και μου περνούν σκέψεις να κάνω καμιά βόλτα ως το πιλοτήριο (και τα γνωστά...) αλλά η κούραση είναι μεγάλη και δεν έχω διάθεση ούτε γι' αυτό... Το πλήρωμα βιαστικό και μάλλον αδιάφορο (οι περισσότεροι άνδρες). Γύρω στις 19:50 και κάτι, η επιβίβαση ολοκληρώνεται οπότε μπορούμε να μιλάμε, πλέον για 98-99% πληρότητα, τουλάχιστον στην Economy Class. Αρχίζει τώρα η χρονομέτρηση:
19:56 κλείνουν ντουλαπάκια
20:02 καταμέτρηση επιβατών
20:06 από το παράθυρο βλέπω να επιστρέφει ξανά το ανυψωτικό μηχάνημα που μόλις είχε φύγει, δεν ξέρω γιατί.
20:09 εμφανίζεται ένας ξεχασμένος επιβάτης και ακούγονται τα γνωστά σχόλια από τους 250τόσους υπόλοιπους

20:10 το ανυψωτικό αποχωρεί
20:11 η πόρτα κλείνει (doors armed κτλ...)
20:14 βγαίνουν οι οθόνες (έχει 4 πτυσσόμενες και 2 σταθερές), και αρχίζει η προβολή video με τα σωστικά μέσα. Η εισαγωγική εικόνα του video είναι το γνωστό 320 και ο τίτλος Airbus A-600 !! :shock: :? Μας καλωσορίζει παράλληλα και η συνοδός και μας ζητά συγγνώμη για την καθυστέρηση.
20:15 ξεκινάει το pushback
20:17 τελειώνει το pushback
20:18 η τροχοδρόμηση ξεκινάει (στο apron, 2 α/φ της Hellas Jet, 2 της Aegean στο satelite, 1 α/φ της JetX, 1 της Viking, DHL, veravia κτλ.)
20:19 χαμηλώνει ο φωτισμός της καμπίνας.
πορεία τροχοδρόμησης: D5-->D-->D1-->03R
20:22:15 full throtle
20:23 απογείωση (airborne). Αρκετά απότομη η απογείωση, έντονο το climb rate και αίσθηση ότι το αεροπλάνο τρέχει παραπάνω από το κανονικό. Περνάμε πάνω από τη Λούτσα και αριστερή στροφή, από και εκεί έπειτα, δυστυχώς, μαύρο σκοτάδι λόγω νέφωσης.
20:29 η φωτεινή επιγραφή "προσδεθείτε", έσβησε.
20:29 ανάβουν τα φώτα ξανά
20:31 αναγγελία του κυβερνήτη, ότι πετάμε στα 24.000 ft. και ότι θα είμαστε στο LGTS σε 20min, μόνο. Ο καιρός στη Θεσσαλονίκη, νεφελώδης προς βροχή (όταν φθάσαμε ήταν καλύτερος), μέτριοι προς ισχυροί βοριάδες, και θερμοκρασία εδάφους 7 βαθμοί.
20:32 ξεκινάει και το σερβίρισμα Λακωνίας, νερού και καφέ υπό συνοπτικές διαδικασίες του στυλ: "Κάντε γρήγορα, βιάζομαι να επιστρέψω Αθήνα με την OA917 και να κάνω ρεβεγιόν σπίτι μου"
20:40 τα τρόλεϊ επιστρέφουν στα galley. Όσοι δεν πρόλαβαν να πιουν τη Λακωνία τους, κρατάνε το ποτηράκι για ενθύμιο στη θήκη μαζί με το safety

20:41 οι φωτεινές επιγραφές "προσδεθείτε" ανάβουν ξανά και αρχίζει και επισήμως η κάθοδος (η οποία είχε αρχίσει δειλά-δειλά από τις 20:37)
20:42 ανακοίνωση από το πλήρωμα περί καθόδου. H θερμοκρασία στο έδαφος είναι 6 βαθμοί.
20:45 o φωτισμός χαμηλώνει
20:49 βγαίνουν τα flaps και εμφανίζονται πλέον τα χωριά της Χαλκιδικής (κάτω από τη νέφωση) και ο αυτοκινητόδρομος προς τα Μουδανιά. Συνεχίζουμε σε απόλυτη σχεδόν ευθεία από την Λούτσα και μετά!
20:51 βγαίνουν και οι τροχοί
20:52 το πλήρωμα παίρνει τις θέσεις του για την προσγείωση
20:55 το αεροσκάφος προσγειώνεται στον 34, μετά από ένα ξυστό πέρασμα από το δρόμο Θεσσαλονίκης-Περαίας, vacate στα 2000 m περίπου αριστερά από τον Β-->Α-->C---> apron
20:57 στάθμευση στη θέση 3
20:58 ανοίγουν τα φώτα και αποβίβαση... Τα λεωφορεία περιμένουν ήδη κάτω... ενώ κατεβαίνοντας βλέπω πως το Tristar (SX-CVA) έχει κάνει φτερά!! :cry: :cry:
Τις αποσκευές τις πήρα σχετικά γρήγορα και 21:15 ήμουν ήδη στο ταξί για το σπίτι...

Ελπίζω να μην σας κούρασα... Αυτά εν ολίγοις.
Τυπικότατη η πτήση και με έντονη την αίσθηση της βιασύνης - από πλευράς πληρώματος.
Υπήρξε η καθυστέρηση ενός τετάρτου, η οποία όμως τελικά καλύφθηκε και ήμασταν στη Θεσσαλονίκη on time.
H 10Κ άνετη και βολική αν και ο συνεπιβάτης μου δεν ήταν ο καλύτερος δυνατός...
Τιμή εισιτηρίου (OW) 86.14 euro. (incl. tax)
Anyway... βαθμολόγια 7/10.

(Την προηγούμενη μέρα, πάλι με το SX-BEK στην ΟΑ916, οι γονείς μου , καθυστέρησαν για αρκετή ώρα μετά το pushback όταν το αεροσκάφος γέμισε καπνούς και έντονες οσμές...
