Ατύχημα Asiana 777

  • Thread starter pan90
  • Ημερομηνία δημιουργίας

george_a

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
12/05/2004
Μηνύματα
1.672
Likes
138
Περιοχή
Pikeville, KY
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KCRW
Το 'πλήρως' δεν υπάρχει, και δεν 'γεννιέται' με μια εκπαίδευση. Χτίζεται. Και δεν είναι θέμα IQ. Σε ό,τι αφορά στο πώς σχεδιάζεται, ποτέ κανένας προγραμματισμός δεν θα μπορέσει 'πλήρως' να προβλέψει όλες τις πιθανές ανθρώπινες αντιδράσεις.
 

Hastaroth1

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
10/04/2013
Μηνύματα
77
Likes
0
Συνεπώς,είναι ανέφικτη η "πλήρης κατανόησις" τής αλληλεπίδρασης τών αυτομάτων συστημάτων ενός αεροπλάνου,ακόμη και απ'τους πιλότους που τα χειρίζονται καθημερινώς επί χρόνια,σωστά;Αφού οι αντιδράσεις των πιλότων αυτών βασίζονται στην εκπαίδευση που λαμβάνουν-τόσο την αρχική,όσο και τίς επανεκπαιδεύσεις.Δέν πατάνε κουμπιά στην τύχη οι άνθρωποι.

Αλλο θέμα το ότι είχαν εφησυχάσει και δέν παρακολουθούσαν τα αυτόματα συστήματα όπως έπρεπε και απλώς τα άφηναν να λειτουργήσουν,πιστεύοντας ότι αυτά πάντα θα κάνουν αυτό που οι πιλότοι τα έχουν προγραμματίσει να κάνουν....
 

spy1

Economy-Class-Member
Εγγραφή
23/06/2010
Μηνύματα
217
Likes
10
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Τίποτα δεν είναι ακατανόητο. Το θέμα είναι ότι τα νέα αεροπλάνα κάνουν τα πάντα, και οι πιλότοι απλώς παρακολουθούν! Αν η αεροπορική εταιρία, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, αλλά και ο ίδιος ο πιλότος από μόνος του, δεν εξασκείται στην "χειροκίνητη" διαδικασία, τότε γίνεται αποκλειστικά εξαρτώμενος από το ηλεκτρονικό σύστημα.
Εν προκειμένω που του ζητήθηκε να κάνει προσέγγιση εξ όψεως, δηλαδή προσέγγιση που κάνει ο μαθητής στο PPL, το πλήρωμα ...έχασε τον μπούσουλα! Προφανώς το μόνο που είχαν εξασκηθεί ήταν establish ILS και άσε το αεροπλάνο να τα κάνει όλα μόνο του!!! Αν για τον οποιοδήποτε λόγο πρέπει να την κάνουν αυτή την διαδικασία χειροκίνητα ...τότε επικρατεί το χάος.

Ενημερωτικά, τόσο στις ΗΠΑ (εκτός των μεγάλων αεροδρομίων) όσο και στην Ευρώπη, η χρήση της εξ όψεως διαδικασία για προσγείωση είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες το προτιμούν οι πιλότοι. Στην Ασία και στα πολυσύχναστα αεροδρόμια των ΗΠΑ, όπου η κίνηση δεν επιτρέπει την εξ όψεως προσέγγιση (στην εξ όψεως απαιτείται μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των αεροσκαφών απ' ότι στην δι' οργάνων) οι δι οργάνων προσέγγιση είναι υποχρεωτική ακόμη και με συνθήκες καλοκαιρίας. Κάποιος που δεν εξασκεί μια συγκεκριμένη λειτουργία είναι δυστυχώς φυσικό να "πανικοβάλλεται" όταν πρέπει να την εκτελέσει. Προφανώς το ίδιο έγινε κι εδώ, όπου στην εξ όψεως διαδικασία προσέγγισης, μάλλον επικεντρώθηκαν στο ύψος καθόδου και έχασαν την διατήρηση της ταχύτητας.
 

Hastaroth1

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
10/04/2013
Μηνύματα
77
Likes
0
Ναί,αλλά στην προσγείωση ο ένας πιλότος εκτελεί και ο άλλος επιβλέπει αυτόν που εκτελεί (δηλαδή δέν κοιτάζει σάν χάνος) και ώς εκ τούτου αμφότεροι παρακολουθούν τα όργανα.Αν,λοιπόν,έχασαν τον μπούσουλα και οι δύο,μάλλον κάτι δέν πήγε καλά στην εκπαίδευσή τους.Διότι όποιος εκπαιδευτής τους είχε δεί να κάνουν establish ILS και μετά να πηγαίνουν γιά καφέ,θα τους είχε κόψει χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Ανάλογο καζίκι είχε πάθει και ένα σουηδικό πλήρωμα με MD11 άν δέν απατώμαι-καθώς δέν παρακολουθούσαν τα όργανα στην προσέγγιση,το autothrottle δέν έκοψε ισχύ στους κινητήρες και δέν το αντιλήφθηκαν.Το αεροπλάνο "έπιασε" στον διάδρομο με μεγαλύτερη ταχύτητα απ'όσο έπρεπε (παρά το γεγονός ότι την τελευταία στιγμή ένας απ'τους πιλότους πήρε χαμπάρι τί συνέβαινε και "έριξε" τους κινητήρες διά χειρός) και κατέληξε στο clearway μετά τον διάδρομο.
 
Top