Ατυχήματα - συμβάντα της Turkish Airlines

  • Thread starter aas59
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Αν πραγματικα ηξερες την εννοια του επιχειρηματος φιλε αασ59 θα καταλαβαινες οτι ολα τα παραπανω ηταν επιχειρηματα ... δεν ειπα λογια του αερα, αλλα εδωσα παραδειγματα ... απλως ειμαι λατρης της αεροποριας και δεν μπορω να διαβαζω, χωρις να κρινω, ακυρα ποστ ... χαρακτηρισμους δεν απεδωσα σε σενα προσωπικα, αλλα σε ολους αυτους που κρινουν εν αγνοια τους και μαλιστα χωρις επιχειρηματα ... :wall:
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Οι πληροφορίες μαρτυρίες από επιζήσαντες και αυτόπτες μάρτυρες μιλάνε για ξαφνικό κατακόρυφο πέσιμο του αεροσκάφους στο έδαφος..λες και αφήνεις ένα τούβλο να σκάσει κάτω..ίσως μια εξήγηση γιατί ασκήθηκε τόσο πολύ κατακόρυφη δύναμη ( ίσως και για αυτό να χει καρφωθεί όλο το μπροστινό σύστημα με τον τροχό μέσα στο cockpit). Επίσης επιβεβαιώνεται ότι δεν υπάρχουν πολλά σημάδια συρσίματος του αεροσκάφους στο έδαφος.
Τυχεροί ίσως μέσα στην ατυχία τους που το χώμα εκεί πέρα είναι αρκετά νοτισμένο και με υγρασία και λάσπη και ίσως μείωσε κάπως τις δυνάμεις.
Δεν έχουν πάρει ακόμα τους 3 νεκρούς πιλότους, γιατί θέλουν να αφήσουν άθικτο το πιλοτήριο για λόγους εξέτασης του δυστυχήματος και να να μην αλλοιωθούν πιθανά στοιχεία έρευνας.
Επιβεβαιώνεται ότι το αεροδρόμιο είχε ειδοποιηθεί για emergency landing πάντως...

Πολλά ήδη λέγονται για το τί προκάλεσε αυτό το "σκάσιμο" του αεροσκάφους κάτω και πολλά σενάρια θα παιχτούν [severe stall με vibrations ..είτε σε μηχανικό πρόβλημα..είτε birdstrike..είτε fuel starvation]
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Συμφωνώ απόλυτα με τον convair. Μιλάμε για προφανέστατα μεγάλη κάθετη συνιστώσα. Αυτή έσπασε και τα λεπτά άκρα των winlets, καθώς σκάσανε τα φτερά στό έδαφος και τα άκρα ταλαντώθηκαν. Πιστεύω επίσης ότι του πιλότους τους σκότωσε το ανέβασμα του πατώματος του κόκπιτ. Κάτω από το πιλοτήριο, το Ε&E έχει γίνει σμπαράλια. Τα κεφάλια των πιλότων, απέχουν 20-30 πόντους από ταβάνι. Αν το πάτωμα ανέβει 50 πόντους, έυκολα καταλαβαίνει κανείς ότι το κεφάλι δεν έχει πιά χώρο.

Ο μπροστινός τροχός είναι πίσω από τους πιλότους και όχι από κάτω τους ακριβώς. Είναι όμως κάτω και ελάχιστα πίσω από το jumpseat. Tο δομικό υλικό που εξέχει και τρυπίσει την άτρακτο μπροστά, μοιάζει να είναι η κάσα της θωρακισμένης πόρτας. Έχει μάλιστα και οπή μπροστά, η οποία κρύβει μεσα της τον μηχανισμό και τις καλωδιώσεις της κλειδαριάς. ΜΕ το ανέβασμα προς τα πάνω, ξηλώθηκε η ελαφριά πρόσοψη και γι'αυτό φαίνεται το "κούφωμα" Το δεξί κάθετο της πόρτας εξέχει πιό πολύ, αλλά φαίνεται και το αριστερό.

Είναι επίσης προφανές από τις φωτό, ότι η ουρά ακούμπησε πρώτα και κόπηκε, αλλά κρατήθηκε από δομικά υλικά και σωληνώσεις-καλωδιώσεις, συνδεδεμένη με το αεροπλάνο. Παρόλο ότι το -800 έχει γνωστό πρόβλημα στον λόγο μήκος/ύψος (λόγω της προέκτασης της ατράκτου), νομίζω ότι μιλάμε για πολύ μικρή ταχύτητα, μεγάλη γωνία προσβολής και ίσως στόλ. Δεν νομίζω οι καιρικές συνθήκες σήμερα να επέτρεπαν την δημιουργία windshear. Άρα, αν δεν έπαιξαν ρόλο αεροδίνες από προπορευόμενο αεροπλάνο , μιλάμε για πολύ χαμηλή ταχύτητα. Η διερεύνηση θα δείξει από τί αυτή προήλθε.


Οι φωτογραφίες όμως, ήδη μιλάνε και λένε αρκετά πράγματα.

Άσχετα ότι διαφωνώ με το στύλ, όντως το -800 δεν έχει πολλά ατυχήματα.


HEJ_fan, ποστάραμε μαζί και τώρα είδα το πόστ σου. Άν όντως ξέρανε οι Ολλανδοί για emergency, θα ξέρουν και τον λόγο. Αν δηλαδή δεν είχε καύσιμα ή διαρροή ή οτιδήποτε άλλο. Αυτό μάλλον απολκείει και τις αεροδίνες σαν πιθανό αίτιο. Αυτά που γράφεις για ελάχιστο σύρσιμο, επιβεβαιώνουν μάλλον αυτό που πιστεύω. Όπως έγραψα και πιό πάνω, ο ριναίος τροχός , δεν μπορεί να κτυπήσει τους πιλότους, αλλά μπορεί να κτυπήσει αυτόν που κάθεται στο jumpseat.
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Eιναι νωρις να βγουν εστω καποια συμπερασματα, για αυτο που εγινε.
Πληροφοριες λενε, οτι λιγο πριν "επιασε" ενα 757, και οσοι πετανε, θα γνωριζουν οτι οι στροβιλισμοι (wake) ενος 757, ειναι οτι πιο "ζορικο" μπορει κανεις να αντιμετωπισει.
Το αεροπλανο βρισκοταν στην τελικη φαση, περιπου 2 χλμ, πραγμα που σημαινει οτι πεταγε κοντα στα 450 ποδια (περιπου) απο το εδαφος.
Αν λοιπον "επεσε" μεσα στα wake αυτα, θα μπορουσε, λογω του μικρου υψους και αλλων παραγοντων, να χαθει ο ελεγχος, και να συντριβει, οπως και εγινε.
Το spool-up που ακουσαν οι επιβατες, πριν την συντριβη, ειναι μια ενεργεια δικαιολογημενη απολυτα, μιας και ο χειριστης προσπαθησε ενδεχομενως, να κανει go-around, η εστω να διορθωσει την ταχυτητα του, η οποια ενδεχομενα επεσε αποτομα, ακομα και κατω απο την stalling speed, οποτε ειχαμε την πτωση, λαμβανοντας υπ'οψιν μας το μικρο υψος που ειχε το αεροσκαφος.
Ασκησεις του ειδους αυτου γινονται στα simulators, και η ενδεδειγμενη ενεργεια ειναι το go - around. Καμμια φορα ομως, aυτο δεν επιτυγχανεται, ειδικα σε μικρο υψος, και με μεγαλη ενταση wake (η shear).
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Hastaroth":1r4iyf5v said:
Ωστόσο,άν δέν φορούσαν ζώνες,δέν θα έπρεπε μέ την πρόσκρουση να είχαν εκσφενδονιστεί έξω καί μπροστά από τό αεροπλάνο,σπάζοντας τά μπροστινά τζάμια;
Σωστό αυτό... Αλλά τώρα μου γεννιούνται περισσότερες απορίες...
Αν όντως φορούσαν ζώνες και ο θάνατός τους οφείλεται σε επιτάχυνση κατά τον κατακόρυφο άξονα, πόσο περισότερα g τράβηξαν ώστε κάποιοι εκ των επιβαινόντων να φύγουν περπατώντας ενώ το ΠΘΔ να σκοτωθεί? Μπορεί να δημιουργηθεί τόσο μεγάλη διαφορά στις δυνάμεις από το φαινόμενο του μοχλού και αν ναι, ποιό μέρος του άφους λειτούργησε ως υπομόχλιο?
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Ενα βιντεο απο ελικόπτερα πάνω απο το σημειο του ατυχηματος..
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... elden.html

Εδώ μια φωτογραφια του αριστερού φτερού που φαίνονται εμφανώς ανεπτυγμένα τα flaps:
http://infographics.nos.nl/data/project ... 191920.jpg
Δεν ξέρω ακριβως σε ποια θεση ειναι αλλα μου φαίνονται σχεδον πλήρως ανεπτυγμένα.. Αν ήταν σε go around ή και καυσιμα να μην ειχε δεν θα πρέπει να τα ειχε τουλάχιστον πιο λίγα (ή και καθόλου;);

--edit--
Και τα slats τα βλέπω κατεβασμένα, έτσι;
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Tα flaps στο 40....
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Γειά σου docORL ! Στο προηγούμενο πόστ από το δικό σου, είχα γράψει για το ενδεχόμενο αεροδινών. Τώρα όμως λένε ότι ήτανε σε mayday. Άρα μάλλον θα πρέπει να αποκλείεται.


Αγαπητέ μου vassdel, νόμίζω ότι σου απάντησα πίό πάνω. Οι πιλότοι έχουν ελάχιστο headroom. Oi επιβάτες, όσο και να ανέβει το πάτωμα, έχουν 40-50 πόντους μέχρι να χτυπήσουν τα κεφάλια τους πάνω. Δεν μιλάμε για θάνατο από g. Mιλάμε για κάκωση στο κεφάλι από χτύπημα με το ταβάνι.

Οι φωτό μιλάνε τώρα ακόμα πιό πολύ και βέβαια και το βίντεο. Δεν χρειάζεται μεζούρα να καταλάβει κανείς ότι το αεροπλάνο διένησε λιγότερο από 200 μέτρα μέχρι να σταματήσει. Το ρεκόρ του 777 στο heathow το κατέρριψε (400μέτρα αν θυμάμαι καλά). Είναι πλέον ηλίου φαενώτερη η τεράστια γωνία προσβολής κατά την σύγκρουση, αρκεί να δείτε ότι το οριζόντιο σταθερό κτύπησε πάρα πολύ νωρίς και έμεινε πολύ πίσω απο τα συντρίμια.


Δείχνει αυτός ο κινητήρας της φωτό http://www.airliners.net/photo/Turkish- ... 1489234/L/
κινητήρας που ήταν σε πολλές στροφές για go-around και με αυτές τις στροφές έπεσε στο φρεσκο-οργωμένο χωράφι? Αυτός είναι σαν καινούριος ! (τα πτερύγια εννοώ).
Έτσι μοιάζουν οι κινητήρες που δουλέυουν με μεγάλη ισχύ όταν πέσει σε χωράφι ένα αεροπλάνο:
http://www.airliners.net/photo/Britanni ... 0054863/L/
http://www.airliners.net/photo/Britanni ... 0566251/L/

Φαίνεται σαν να προσπαθούσε να φτάσει στον διάδρομο (που είναι όντως κοντά) και τράβαγε όσο μπορούσε. Το αεροπλάνο αυτό δεν φαίνεται ότι "πέταγε" πρίν πέσει. Αν πέταγε, θα σερνόταν στο χωράφι (που φαίνεται και αφράτο), και θα σταμάταγε.

Μοιάζει τρελλά με το 777 ή μόνο εμένα μου φαίνεται?
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Σε αυτή τη φωτό http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6493978 είναι εμφανές πως ακριβώς σκοτώθηκαν οι 3 στο πιλοτήριο... :cry: Είναι τόσο καθαρή που φαίνεται αρκετά, ο κυβερνήτης τουλάχιστον, ότι "κόλλησε" στο overhead.

Προσωπικά δεν γνωρίζω να κάλεσαν σε mayday οι Τούρκοι, αφού τουλάχιστον το APP και το TWR έμαθαν για το συμβάν στα σίγουρα (αφού το να "χαθεί" ένα squawk σε τελική δεν είναι και ότι σπανιότερο) από το επόμενο στο sequence, 330 της NWA νομίζω το οποίο και με δικιά του πρωτοβουλία έκανε GA και ΜΑ ενώ ταυτόχρονα το ανακοίνωσε στους ATCos.

Το μικρό σύρσιμο πάντως αλλά και όλες οι μαρτυρίες μέχρι στιγμής φωτογραφίζουν stall. Το πως γίνεται ένα stall... ουυυ συνδιασμούς να αρχίσουμε να λέμε...

Κρίμα για τα θύματα... Κρίμα για την αεροπορία...
 
Top