B737 winglets

  • Thread starter Thread starter alexander
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

alexander

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
01/01/2003
Μηνύματα
1.876
Likes
14
Περιοχή
Jumpseat!
Website
axelphotography.tripod.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SWR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
se ti akrivws voithoun ta winglets?
exw akousei oti einai idiaitera akriva, isxyei ayto?
topothetountai se ola ta nea 737?
 
Τα winglets θεωρητικά μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα αεροσκάφη Β737 (για δοκιμές είχαν τοποθετηθεί σε ένα Β733 [κλικ], σε Β742 και σε αρκετά Β722 [κλικ]). Δε συμφέρει όμως η τοποθέτησε σε πολλά αεροσκάφη, διότι μια τοποθέτηση κοστίζει περίπου 1 εκατ. $ και δεν έχει σε όλα τα α/φη τα ίδια (θετικά) αποτελέσματα.

Τα winglets τοποθετούνται στα Β737NG (κυρίως στο -800) από το 2001. Έχουν περίπου 2,4 μέτρα ύψος και ζυγίζουν 50 κιλά (το καθένα). Αυτά μειώνουν κατά έναν μεγάλα βαθμό τη δίνη αέρος που δημιουργείται στις άκρες των φτερών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα α) το αεροσκάφος να χάνει σε ταχύτητα και β) να δημιουργούνται κραδασμοί οι οποίοι ταράζουν τα αεροσκάφη και καταπονούν την ύλη.

Πλεονεκτήματα των winglets: α) μείωση κατά 5% της κατανάλωσης καυσίμων, β) αύξηση της ανεξαρτησίας του αεροσκάφους κατά 250 χμ και γ) λιγότερη καταπόνηση της ύλης κατασκευής του α/φους.

Ο πελάτης κατά την παραγγελία μπορεί να αποφασίσει αν θέλει winglets ή όχι. Είναι η απόφαση της εταιρείας ...

Επίσεις σε πολλά αεροσκάφη (κυρίως της Airbus και τα Β777) τοποθετούνται wingtips. Είναι πιο μικρά και η τοποθέτησή τους πιο εύκολη και οικονομική. Είναι κάτι ενδιάμεσο από τα συνιθισμένα φτερά και τα winglets, που φαίνεται να έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. (π.χ. κλικ)
 
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω κι εγώ κάποια πράγματα, βάσει αυτών που ξέρω, αν και δεν είμαι τεχνικός και δηλώνω εξαρχής ότι οι γνώσεις μου έχουν κενά... Τα παρακάτω όμως είναι πιστεύω σωστά.

Κατά την πτήση ενός αεροσκάφους, στην άκρη των πτερύγων δημιουργούνται στρόβιλοι από την "ανάμιξη" του αέρα που διέρχεται από το πάνω (χαμηλότερης πίεσης) και το κάτω (υψηλότερης πίεσης) τμήμα της πτέρυγας.Οι στρόβιλοι αυτοί έχουν μεγαλύτερη "ένταση" (δεν είμαι βέβαιος αν αυτός είναι ο σωστότερος επιστημονικά όρος) όταν το αεροπλάνο πετάει με μαζεμένα τα flaps/slats, όσο μεγαλύτερο βάρος έχει κ.τ.λ.

Αποτέλεσμα της εμφάνισης των στροβίλων είναι καταρχάς η αυξημένη αντίσταση στην κίνηση του αεροσκάφους (αν δεν απατώμαι στην περίπτωση αυτή μιλάμε για "επαγωγική οπισθέλκουσα"), οπότε έχουμε και ανάλογη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Επίσης, οι στρόβιλοι αυτοί συντελούν στην εμφάνιση αναταράξεων στα αεροσκάφη που ακολουθούν (wake turbulence), τα αποτελέσματα των οποίων κάποιες φορές μπορεί να είναι ακόμη και μοιραία. Πρόκειται, όμως, για μια προβλεπόμενη κατάσταση και είναι γνωστοί εδώ και καιρό τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου :!:

Η τοποθέτηση winglets μειώνει τους στροβίλους ακροπτερυγίων και, έτσι, συντελεί στην εξοικονόμιση καυσίμου (και άρα στην αύξηση της εμβέλειας αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος όπως διατείνονται οι κατασκευαστές, μια που αυτό είναι και απαίτηση των καιρών). Αφετέρου, έχουμε λιγότερες αναταράξεις στα αεροσκάφη που ακολουθούν, γεγονός που συμβάλει και στην ασφάλεια των πτήσεων. Για αυτό το τελευταίο όμως, δεν ξέρω κατά πόσο χρησιμεύουν τα winglets σε ένα αεροσκάφος του μεγέθους του 737, καθώς περισσότερο επικίνδυνοι είναι οι στροβιλισμοί ακροπτερυγίου των βαρύτερων αεροσκαφών (π.χ. 747, Α330/340, MD-11 κ.λ.π.). Αυτά άλλωστε αναφέρονται και ως "Heavy" κατά τις συνομιλίες με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ακριβώς για το λόγο αυτό (π.χ. "Olympic 411 Heavy" είναι η ΟΑ411 με αεροσκάφος που προκαλεί ισχυρό wake turbulence γιατί είναι μεγάλου βάρους).
 
to kata poso aksizi na baleis wingets se ena aeroplano fenete na ehei shesei me to megethos tou (poso makri/megalo einai)

kai na epanertho stin arhiki erotisi:
737-300 me wingets yparhoun ama den kano lathos 2 : ena tis GE Aviation kai ena tis Air Plus comet. isos merika private

737-600: den ksero aeroplano
737-400/500: den ksero aerolano / isos merika private
737-700: merika yparhoun, eho dei tis Air Berlin kai Continetal
737-800: polla aeroplana ehoun wingets
 
alex, vomizw n turkish airlines n8ele va balei wingletssta -400 pou 8a parei.. :oops:
 
apo pou tha parei -400 ??? ta -400aria den paragonte pia. mipos les -800aria pou parangile ?
 
Nomizw apo ILFS leasen.. Ta -800pia tns 8a exouv winglets
 
ipa kai go , tromaksa : -400me wingets poly protoporia tha eitan.
pantos i Turkish thelei na balei kai sta palia tis -800aria wingets.

skeftome tora kati tetio gia ta 737-400 tis OA, alla as afiso kalytera ta oneira
 
Loipon na poume oti ta winglets kanoun toso kalo mono se palias sxediasis aeroskafi...px 737 kai 747...To 777 epeidi einai poli neo se sxediasi to ftero tou einai ftiagmeno etsi oste eite eixe eite den eixe winglets ta ptitika tou xaraktiristika tha itan eksisou kala! tora an i o.a xreiazete winglets sta 737 tis ....pisteuo pos oxi afou elpizo oti den tha katsoun toso polu xrono mazi tis oste na kanoun tin metatropi oikonomika sumferousa!
 
pisteuo pos oxi afou elpizo oti den tha katsoun toso polu xrono mazi tis oste na kanoun tin metatropi oikonomika sumferousa!

pantos to parelthon mas ehei apodiksi to antitheto: to oti i OA krataei ta aerplana tis os tos "den ginete pia" (horis na to leo me kakia enia)
 
Top