Exocet":67m8v66a said:
Και φυσικά θα έχουμε τη γνωστή γκρίνια από το Βόλο μέχρι να ανακοινωθεί ότι και η αγχίαλος θα γίνει πολιτικό (κλαπ κλαπ κλαπ -- βλέπε αντίστοιχη ιστορία ανδραβίδα άραξος).
Το αεροδρόμιο της
Νέας Αγχιάλου είναι πολιτικό από το 1994. Εξυπηρετεί κάθε καλοκαίρι πτήσεις charter και από φέτος λειτουργεί το νέο δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών 5 θέσεων.
Exocet":67m8v66a said:
Ακόμα και αν όλα πάνε καλά σε λίγα χρ΄νια το μόνο που θα δούμε είναι ένα τσιμεντένιο κουτάκι γύρω στα 2 χιλ. τετραγωνικά
[...]
Εδώ πόλεις με αφίξεις πάνω από εκατομμύριο και για 20 χρόνια στεγάζονται σε τσιμεντένια κακάσχημα και παμπάλαια κουτάκια πόσο μάλλον μακέτες του ποδιού για δεκάδες νέα "ρουσφετολογικά" αεροδρόμια.
Είναι σημαντικό να υπάρχουν αρχιτεκτονικά πρωτότυποι αεροσταθμοί, αλλά δεν είναι το μοναδικό κριτήριο για την αξιολόγηση ενός αεροσταθμού, πόσο μάλλον ενός ολόκληρου αερολιμένα...!
Hastaroth":67m8v66a said:
Πώς θα εξυπηρετούν τεχνικώς τά διακινούμενα επιβατικά αεροπλάνα;Στα υπόστεγα τών F16 και τών Phantoms;
Προφανώς και δεν είναι αναγκαίο κάθε αεροδρόμιο να διαθέτει τεχνική βάση για τα διακινούμενα αεροσκάφη! :shock: Στην Ελλάδα τεχνική βάση υπάρχει μόνο στο LGAV, ενώ υπάρχει και ένα hangar της ΟΑ στο LGTS.
Hastaroth":67m8v66a said:
Πού θά προσγειώνωνται τά διακινούμενα επιβατικά αεροπλάνα;Στους διαδρόμους που το πιο μεγάλο αεροπλάνο που αντέχουν είναι το C130 (και αυτό όχι σέ όλα τά στρατιωτικά αεροδρόμια); (και άντε νά πούμε ότι δέν θα κατεβαίνουν μεγαλύτερα από 737 ή παρόμοια,που είναι στο περίπου ίδιας κατηγορίας μέ τα C130 σε βάρος.Πάλι δέν θα χρειαστή να επιμηκυνθούν οι διάδρομοι,ώστε να είναι συμβατοί μέ τίς απαιτήσεις τής ICAO
Οι διάδρομοι των περισσότερων ελληνικών στρατιωτικών αεροδρομίων έχουν μήκος 3000 m (ή μεγαλύτερο) και διαθέτουν παράλληλο τροχόδρομο, όταν οι περισσότεροι πολιτικοί αερολιμένες έχουν μήκος όχι πάνω από 2400 m και δεν διαθέτουν παράλληλο τροχόδρομο...
Από άποψη αντοχής διαδρόμων δεν υφίσταται πρόβλημα στα περισσότερα στρατιωτικά αεροδρόμια (τα LCN 80, LCN 75, σε Ανδραβίδα, Λάρισα, αντιστοίχως κρίνονται απολύτως επαρκή)
Hastaroth":67m8v66a said:
θ’ακολουθήσουν τά Τρίκαλα (κάποια βάση υπάρχει εκεί κοντά,νομίζω),η Εδεσσα,η Νάουσα κλπ ώστε σε λίγα χρόνια η χώρα θα είναι κατάσπαρτη από μικρές παράγκες μ’ένα διάδρομο και μιά πίστα σάν πάρκιγκ σε σουπερμάρκετ,που θά αποκαλούνται «διεθνείς αερολιμένες»….
Δεν υπάρχει καμία βάση ούτε στα Τρίκαλα, ούτε στη Βέροια, ούτε στη Νάουσα! Δεν έχει νόημα να μιλάμε τόσο γενικά με μόνο σκοπό να δημιουργούμε εντυπώσεις και να βγάζουμε λανθασμένα συμπεράσματα.
Για να είμαστε ακριβείς, ένας μεγάλος αριθμός στρατιωτικών αεροδρομίων λειτουργούν ήδη και ως πολιτικά, εδώ και πολλά χρόνια (
Ν.Αγχίαλος,
Άραξος,
Σούδα,
Καλαμάτα,
Σκύρος,
Λήμνος καθώς και τα όχι τόσο ενεργά:
Ηράκλειο,
Θεσσαλονίκη,
Καβάλα,
Κάρπαθος,
Άκτιο,
Σαντορίνη), κάποια άλλα έχουν λειτουργήσει στο παρελθόν ή/και περιλαμβάνονται στο προγραμματισμό της Υ.Π.Α. για (επανα)λειτουργία (
Λάρισα,
Ανδραβίδα,
Καστέλλι), και τελικά τα μόνο αμιγώς στρατιωτικά αεροδρόμια, που μένουν (και μόνο για ορισμένα από αυτά διαφαίνεται να υπάρχει ζήτηση για αερομεταφορικό έργο) είναι τα:
Αεροδρόμιο Τρίπολης (οι τοπικοί φορείς ζητάνε πολιτική αξιοποίηση του, για την τόνωση του τοπικού τουρισμού - το α/δ από στρατιωτικής άποψης έχει υποβαθμισμένο ρόλο. Εδώ και χρόνια χρησιμοποιείται τακτικά και για την εκτέλεση αγώνων dragster)
Αεροδρόμιο Αγρινίου (στην πόλη υπάρχει και μικρό κλειστό πολιτικό α/δ - το στρατιωτικό δεν χρησιμοποιείται παρά μόνο ως χώρος αποθήκευσης παροπλισμένων αεροσκαφών)
Αεροδρόμιο Τυμπακίου (οι τοπικοί φορείς ζητάνε τη μετατροπή του ανενεργού αυτού α/δ σε πολιτικό για εμπορευματικές μεταφορές τοπικών προϊόντων)
Αεροδρόμιο Αλεξάνδρειας (είναι βάση ελικοπτέρων του στρατού, και οι τοπικοί φορείς ζητάνε τη μετατροπή του σε πολιτικό για την εκτέλεση εμπορευματικών μεταφορών τοπικών προϊόντων)
Και 2 αεροδρόμια πολύ κοντά στην Αθήνα:
Αεροδρόμιο Τανάγρας (μέχρι τη λειτουργία του αεροδρόμιου των Μεγάρων ως πολιτικού από τον Ιούλιο του 2005 , εξυπηρετούσε σημαντικό αριθμό πτήσεων Γεν. Αεροπορίας)
Αεροδρόμιο Ελευσίνας (με ιδιαίτερα επιβαρυμένο ρόλο ως στρατιωτικό)
Απομένουν τα μικρά ιστορικά α/δ
Δεκελείας (Τατόι) και
Σέδες. Το μεν πρώτο εξυπηρετεί κάποιες από τις αερολέσχες της περιοχής των Αθηνών (τα σχέδια για μετατροπή του σε αεροδρόμιο εξυπηρέτησης ιδιωτικών αεροσκαφών δεν νομίζω πως έχουν πλέον κάποιο νόημα αφού αυτή η ανάγκη καλύπτεται από το αεροδρόμιο στα Μέγαρα) ενώ το δεύτερο, έχει σχεδόν μουσειακό χαρακτήρα/ρόλο.
k984504":67m8v66a said:
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι κάποιοι από εσάς βλέπετε ένα αεροδρόμιο ως σταθμό ΚΤΕΛ Αττικής ή Θεσσαλονίκης. Ένα αρεροδρόμιο από τη φύση του επιτελεί έργο επικοινωνίας με αποστάσεις τουλαχιστον και πέρα απο τρεις ώρες με επίγεια μέσα. [...]
Η κίνηση για το άνοιγμα του αεροδρομίου λοιπόν είναι κατά την κρίση μου και έξυπνη και κερδοφόρα. Όσο για την ύπαρξη της Αγχιάλου σε κοντινή απόσταση, σιγουρα μόνο κέρδος μπορεί να φέρει στην περιόχη αφού σαν αεροδρόμιο το μόνο που μπορεί να εξυπερετήση είναι ναυώμένες πτήσεις λόγω τοποθεσίας.
Ακριβώς, το αεροπορικό ταξίδι αφορά κυρίως συνδέσεις διάρκειας μεγαλύτερης των 2-3 ωρών, και από αυτή τη σκοπιά πρέπει να βλέπουμε τη λειτουργία των αεροδρομίων στην ηπειρωτική Ελλάδα (όπου οι χρόνοι σύνδεσης με την Αθήνα έχουν πλέον μειωθεί και κάνουν το αεροπορικό ταξίδι ασύμφορο). Συμπληρωματικά πάντως, λόγω της γεωμορφολογίας της Ελλάδας, το αεροπορικό ταξίδι συμφέρει ακόμα για περιφερειακά δρομολόγια εσωτερικού, όπως π.χ. σύνδεσης μεγάλων ηπειρωτικών πόλεων με την Κρήτη και τα άλλα νησιά (Ιώννινα-Ηράκλειο, Λάρισα-Ρόδος, Πάτρα-Μυτιλήνη) ή πόλεων που απέχουν σημαντική απόσταση (π.χ. Καβάλα-Καλαμάτα, Ιωάννινα-Αλεξανδρούπολη, Λάρισα-Αλεξανδρούπολη κτλ.).
Λόγω των μεγάλων αποστάσεων που εξυπηρετεί βέβαια ένα αεροπορικό ταξίδι, δικαιολογείται (και είναι οικονομικά συμφέρον) ένα μέρος του να καλύπτεται από άλλα μέσα - συνήθως σταθερής τροχιάς (και αυτό είναι αυτονόητο στις πυκνοκατοικημένες Ευρωπαϊκές χώρες που τα κεντρικά αεροδρόμια βρίσκονται σε αποστάσεις >200 km μεταξύ τους). Είναι απαραίτητος αυτός ο συνδυασμός διαφορετικών μέσων μεταφοράς για να έχουμε το μεγαλύτερο οικονομικό και χρονικό όφελος .
Επομένως, εάν δεν υπήρχαν οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις αεροδρομίων στην περιοχή (Λάρισα-Ν. Αγχίαλος) σίγουρα θα επαρκούσε η κατασκευή ενός κεντρικού αεροδρομίου που θα εξυπηρετεί ολόκληρη τη Θεσσαλία σε συνδυασμό με την κατασκευή κάποιου μέσου σταθερής τροχιάς που θα τροφοδοτούσε τον αερολιμένα, μιας και είναι αντιοικονομική η κατασκευή ξεχωριστών αεροδρομίων σε τόσο κοντινές πόλεις.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ωστόσο, έχουμε να κάνουμε με δύο υφιστάμενους αερολιμένες, σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους, οι οποίοι θα μπορούσαν ενδεχομένως -με μικρό κόστος- να λειτουργούν παράλληλα ως πολιτικά αεροδρόμια, αναλαμβάνοντας ίσως διαφορετικούς ρόλους...
. Να διορθώσω πάντως ότι ο αερολιμένας Ν. Αγχιάλου, είναι σε τέτοια τοποθεσία που μπορεί κάλλιστα να εξυπηρετεί την πόλη του Βόλου και όχι μόνο πτήσεις charter.
Οφείλουμε να δούμε την ύπαρξη και λειτουργία ενός αερολιμένα ως ένα μοχλό ανάπτυξης. Επομένως δεν επαρκεί να κοιτάμε τα τωρινά οικονομικά δεδομένα και προφίλ μιας περιοχής αλλά και τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της, εξαιτίας της λειτουργίας του αεροδρομίου.
jetlight":67m8v66a said:
Νομιζω οτι και η Ελλαδα πρεπει να σκεφτει επιτελους ευρωπαικα,
[...]
Ομως θα πρεπει και η Λαρισα να δει τα πραγματα πιο ευρωπαικα,κατι βεβαια πολυ δυσκολο.
Με τετοιο πληθυσμο δε δικαιολογηται να μην εχει αεροδρομιο...και σιγουρα δεν υπαρχει καμμια αναλογου μεγεθους περιοχη σε αλλη χωρα της Ευρωπης που να μη διαθετει αεροδρομιο,αλλα εκει το ειπαμε ισχυουν αλλες κουλτουρες και αλλες οικονομιες.
Να σκεφτόμαστε ευρωπαϊκά δεν σημαίνει μόνο η κάθε πόλη να έχει πολιτικό αεροδρόμιο (ή καλύτερα να έχει πρόσβαση σε πολιτικό αεροδρόμιο), με τακτικά δρομολόγια, αλλά να αποκτήσουμε γενικότερα αεροπορική παιδεία: να αναπτυχθεί η γενική αεροπορία και να υπάρχουν συνθήκες τέτοιες που να μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να έρθει σε επαφή με τον κόσμο της πτήσης, στο α/δ της περιοχής του, χωρίς προβλήματα ωραρίων, απαγορεύσεις, έλλειψη αεροπορικού καυσίμου κτλ...
Στην Ελλάδα όλα αυτά είναι άγνωστα στον περισσότερο κόσμο, που βλέπει το αεροπλάνο παρά μόνο ως ένα μέσο μεταφοράς και τη γενική αεροπορία -αν τη γνωρίζει- ως ένα χόμπυ πολυτελείας ...π.χ. υπήρχαν άτομα εδώ μέσα, που απορούσαν για το λόγο ύπαρξης των α/δ Ίκαρος ή Μεγάρων, αφού αυτά δεν εξυπηρετούν αεροσκάφη πολιτικών αερογραμμών...
:shock: