Δικαιώματα Επιβατών αεροπορικών μεταφορών

Και πως φαίνεται αν ειναι ενα εισιτήριο ή δύο; Το οτι έχουν το ίδιο booking code δηλαδή δεν αρκεί. Πχ από το site της Αιγαίου και της Iberia προφανώς δεν υπάρχει αυτή η ανταπόκριση.

Σε ευχαριστώ για την απάντηση
 
Εάν ανοίξεις την κράτησή σου και βλέπεις μόνο έναν αριθμό εισιτηρίου, τότε είναι ενιαίο. Εάν όμως βλέπεις δύο (δηλ. έναν αριθμό που αρχίζει με 390 για την Α3 κι έναν άλλο για της πτήσεις με Iberia) τότε έχεις δύο εισιτήρια.

Το ότι αυτή τη ανταπόκριση δεν την προσφέρει online ούτε η Aegean, ούτε η Iberia δεν σημαίνει τίποτα (τέτοια πιο περίπλοκα εισιτήρια συχνά μπορείς να τα κλείσεις μόνο μέσω ταξιδιωτικού γραφείου).
 
Βασικά, Iberia και Aegean χρησιμοποιούν αμφότερες το Amadeus Altéa, με αποτέλεσμα να έχουν και οι δύο την ίδια εικόνα της κράτησης. Το ζητούμενο είναι ο ένας ΕΝΙΑΙΟΣ αριθμός εισιτηρίου (η δύο conjunctıon tıckets σε περίπτωση που το ticketed δρομολόγιο απαιτεί περισσότερα από 4 «κουπόνια) για όλες τις πτήσεις (που να αρχίζει με 075, μια και η Iberia είναι ο αερομεταφορέας που χρησιμοποιείται για να κάνει τη μετάβαση από την Area 2 (Ευρώπη) στην Area 1 (Αμερική).

Αν δεν είσαι σίγουρος (-η), μπορείς να μπεις στοhttp://www.checkmytrip.com και να εισαγάγεις το Amadeus PNR (αυτές τις μέρες, τα Amadeus PNR's που δημιουργούνται, αρχίζουν με το ψηφίο 6) και το επίθετό σου. Για να βρεις τους αριθμούς εισιτηρίων, κάνε κλικ στο όνομά σου.

Αν έχουν εκδοθεί χωριστά εισιτήρια για τις πτήσεις της Αιγαίου και χωριστά εισιτήρια για τις πτήσεις της Iberia, τότε ο κάθε αερομεταφορέας αναλαμβάνει ευθύνη, μόνο για τις πτήσεις που περιλαμβάνονται στο ίδιο εισιτήριο με αυτό στο οποίο υπήρξε το irregularity. Θα πρέπει να ξέρεις, ότι το κάθε εισιτήριο αποτελεί μία συμφωνία που έχεις κάνει με τον αερομεταφορέα και για τις συγκεκριμένες πτήσεις, που περιλαμβάνονται σε αυτό.
 
Όντως στο check my trip βλέπω μονο ενα ticket number για το κάθε άτομο, 075-xxx άρα υποθέτω οτι είμαι καλυμένος :) Επειδή το ticket είχε κλειστεί Ιούνιο, το CHQ-ATH ήταν operated by aegean, ενώ τώρα ειναι by Olympic Air, αλλά θα υποθέσω οτι δεν μου αλλάζει κάτι.

Και πάλι ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
 
Αν και είδα παραπάνω κάποιες παρόμοιες περιπτώσεις, θα ήθελα να ξανά-ρωτήσω κάτι για το οποίο διαφωνώ εδώ και μια βδομάδα με την Ryanair , που σθεναρά μου λέει ότι έχω λάθος.

-Ακυρώνεται η πτήση (BVA – SKG, 5JUL) λόγω απεργίας ΕΕΚ στην Γαλλία.
-Η εταιρεία στέλνει email μια μέρα πριν και προσφέρει είτε επιστροφή των χρημάτων είτε άλλη πτήση (αλλά μόνο με Ryanair )
-Οι 2 επόμενες πτήσεις BVA – SKG της εβδομάδας είναι πλήρεις και η μόνη επιλογή είναι να πετάξω μια βδομάδα αργότερα (12 JUL).
- Για αυτόν τον λόγο αγοράζω CDG-ATH με Turkish μέσω IST (7JUL) ζητάω την Ryanair να το πληρώσει, η οποία δεν δέχεται λέγοντας μου ότι ζήτησα επιστροφή των χρημάτων (κάτι το οποίο ποτέ δεν έκανα).

Έχω άδικο να ζητάω επιστροφή του εισητηριου των Τούρκικων;

Υπενθυμιζω :

2. RIGHT TO REIMBURSEMENT OR RE-ROUTING If you are denied boarding (whether voluntarily or involuntarily) or your flight is cancelled, you are additionally entitled to choose between: (a) reimbursement in accordance with Article 7(3) of the Regulation; or (b) re-routing, under comparable transport conditions, to your final destination at the earliest opportunity; or (c) re-routing, under comparable transport conditions, to your final destination at a later date at your convenience, subject to availability of seats. If your flight is delayed by at least five hours and you elect not to travel, you are entitled to receive reimbursement as set out in point (a) above.
 
@flesland Κατά τη γνώμη μου έχεις απολύτως δίκιο. Εάν η FR δεν μπορεί να προσφέρει εναλλακτική πτήση (και μια εβδομάδα αργότερα δεν είναι εναλλακτική….) δικαιούσαι rerouting/ rebooking με άλλη εταιρία. Εφόσον η FR το αρνείται / δεν μπορεί να το κάνει (εφόσον ξέρω δεν έχει σχετικά agreements με άλλες εταιρίες) μπορείς να κλείσεις εισιτήριο εσύ και να ζητήσεις τα χρήματα πίσω.
Τουλάχιστον θεωρητικά. Εάν η FR θα πληρώσει είναι άλλο θέμα.
 
όπως ανέφερες η Ryanair σου έστειλε mail και σου πρόσφερε τις δύο δυνατότητες σύμφωνα με τον EU261, μέσω μια "κλειστής" ερώτησης. Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνει δυο στόχους α) καλύπτεται έναντι του EU261, β) σου λέει ότι οι επιλογές σου είναι οι εξής δύο. Όταν εσύ δεν επιλέγεις την δυνατότητα καινούριας κράτησης, επειδή οι επιλογές σου πάντα σύμφωνα με τον EU261 είναι μόνο δύο, θεωρεί ότι επιλέγεις την δεύτερη δυνατότητα, δηλαδή την επιστροφή χρημάτων και συνέπεια αυτού ότι παραιτείσαι και έναντι οποιοδήποτε άλλου δικαιώματος.
Είναι τρίπλα από την πλευρά της εταιρείας αλλά την βγάζει καθαρή!
Ελπίζω να βοήθησα έτσι ώστε να το χειριστείς διαφορετικά την επόμενη φορά.
 
Μα πως μπορεί να το διαχειριστεί διαφορετικά αν σου δίνει δύο κλειστές επιλογές ενώ το σωστό είναι να σου δώσει και τη μεταφορά με άλλη εταιρεία;
 
Αν και δεν είμαι ο μεγαλύτερος fan της ryanair, στην συγκεκριμένη περίπτωση πιστεύω πως λειτούργησε βάση του κανονισμού. Δεν λέω ότι η συμπεριφορά της απέναντι στον πελάτη είναι σωστή, αλλά ότι (κατά την άποψή μου) τηρεί το γράμμα του νόμου στο έπακρο.

Ο κανονισμός της ΕΕ δεν λέει ότι η εταιρία είναι υποχρεωμένη να σε στείλει με άλλη εταιρία στον προορισμό σου. Ο κανονισμός λέει «τη μεταφορά του με την ενωρίτερη δυνατή πτήση, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, στον τελικό του προορισμό». Το βλέπω πολύ δύσκολο να καταφέρεις κάτι, πόσο μάλιστα από την στιγμή που κινήθηκες χωρίς να συνεννοηθείς με την εταιρία ΠΡΙΝ κλείσεις το εναλλακτικό δρομολόγιο.
 
Μα η FR έχει υποχρέωση να προσφέρει εναλλακτική μεταφορά με την ενωρίτερη δυνατή πτήση (όχι με την επόμενη δική της πτήση), κάτι που δεν έκανε. Δηλαδή απ΄την αρχή δεν ήτανε σωστά να στείλει email δίνοντας μόνο τις 2 άλλες επιλογές του κανονισμού (με την ελπίδα ότι οι περισσότεροι επιβάτες θα το δεχτούν / δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους).

‘Όμως συμφωνώ ότι για τυπικούς λόγους ο πελάτης μάλλον θα έπρεπε να επικοινωνήσει πρώτα με την FR και να ζητήσει ρητά rebooking/ rerouting. Και μόνο όταν η FR το αρνείται να κλείσει άλλο εισιτήριο ο ίδιος.
 
Top