Δικαιώματα Επιβατών αεροπορικών μεταφορών

Πιθανοί τρόποι χειρισμού σε περίπτωση που θα χρησιμοποιήσεις οπωσδήποτε άλλη πτήση

1.Σε περίπτωση που είσαι on going επιβάτης, κάνεις την κράτηση που σου προσφέρει στην νωρίτερα δυνατή πτήση και στη συνέχεια , βγάζεις το εισιτήριο που σε εξυπηρετεί ζητώντας την αποζημίωση του, επικαλούμενος λόγους ανωτέρας βίας που δεν μπορούσαν πλέον να ικανοποιηθούν χρονικά από την συντομότερη επιλογή που σου έδινε η εταιρεία.
2. Σε περίπτωση που είσαι returning επιβάτης, κάνεις το ίδιο και επειδή έχεις και right to care, ζητάς να σε αποζημιώσει και για όλα τα έξοδα που θα επιβαρυνθείς μέχρι την ημερομηνία της καινούριας πτήσης σου(ξενοδοχεία, γεύματα, μετακινήσεις).

Συνήθως εκ των προτέρων κανείς δεν πρόκειται να απαντήσει στα mail σου, για εγκρίσεις αλλαγής πτήσεων κτλ , αλλά εκ των υστέρων είναι πιθανό να αποζημιωθείς για τις επιλογές σου, αν μπορείς να τις τεκμηριώσεις βασιζόμενος στην κοινή λογική και στον 261.
 
Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας. Μερικά σημεία ακόμα για διευκρίνηση:

-
Akis":16o1mjds said:
Ο κανονισμός της ΕΕ δεν λέει ότι η εταιρία είναι υποχρεωμένη να σε στείλει με άλλη εταιρία στον προορισμό σου. Ο κανονισμός λέει «τη μεταφορά του με την ενωρίτερη δυνατή πτήση, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, στον τελικό του προορισμό»

Συμφωνώ αλλά όταν η επόμενη (ή μεθεπόμενη) πτήση δεν είναι δικιά της, τότε δεν είναι υποχρεωμένη να σε στείλει με άλλη εταιρεία;

Ulrike":16o1mjds said:
‘Όμως συμφωνώ ότι για τυπικούς λόγους ο πελάτης μάλλον θα έπρεπε να επικοινωνήσει πρώτα με την FR και να ζητήσει ρητά rebooking/ rerouting. Και μόνο όταν η FR το αρνείται να κλείσει άλλο εισιτήριο ο ίδιος.

Αυτό και έκανα. Όπως ίσως γνωρίζετε η εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας αυτής είναι από άλλο ανέκδοτο. Ακριβώς αυτό μου κέντρισε το ενδιαφέρον και βάλθηκα να τους σπάσω εγώ τα νεύρα ακόμα και αν δεν έπαιρνα τα χρήματα στο τέλος. Από το live chat, 'έπειτα από καμιά ώρα αναμονής:


Hi Norak, I was chatting to your colleague a few minutes ago and then the connection was interrupted: my flight tomorrow was cancelled (BVA-SKG) ...Ι do not wish to opt for the full refund, as the alternative flights are already double the price. I just wanted to confirm with you that according to EU Regulation (EC) No. 261/2004 you will reimburse me a ticket with a different airline (re-routing) that ensure transport under comparable transport conditions, at the earliest opportunity (that would mean flying on Wednesday with Transavia ORY-SKG)?

hello?

-NoraK 04:22:01 pm
We cannot guarantee you anything, you need to fill our contact form, and our Customer Service Department will investigate your claim.

Η απάντηση της Ryanair μετά από αυτό το μήνυμα;

We sincerely regret the cancellation of your flight FR3094 from Paris Beauvais to Thessaloniki on the 05/07/2016 which was due to a Strike Action by French Air Traffic Controllers. As this cancellation was unexpected and therefore outside Ryanair’s control (extraordinary circumstances*) we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.

Our records show that you chose not to rebook onto an alternative flight and requested a refund of the unused flight (Ψεμα) . Accordingly, we confirm that a refund of €80.77 has been processed to the original form of payment used and this refund should be reflected on your next statement.

In addition, we would like to advise you that once the full refund option has been processed, no further liability under EU261 arises.

As a low fares airline, Ryanair cannot accept ( :banana: ) that the purchase of new full fare flights with alternative airlines is comparable transport (without Ryanair's prior agreement). In this case since you chose to accept a refund, we regret that Ryanair not liable for any other airline expense incurred.

We trust that the above information has clarified matters in this regard.

Και εννοείται ότι ξαναέγραψα ότι δεν ζήτησα ποτέ επιστροφή χρημάτων για να λάβω:

Regarding your recent correspondence please be advised that your refund request has been processed to the card used for the payment.Your issuing bank will then take 5-7 working days to process this refund amount back to your account. The amount refunded to your credit/debit card is 80.77 EUR. We remain at your disposal for any further information.
Yours sincerely,
Julianna

Συνέχεια (και ενώ τους ζήτησα πότε τους ζήτησα να επιστροφή χρημάτων)...

Thank you for your e-mail.
On behalf of Ryanair, we sincerely apologize for the cancellation of your recent flight with us due to ATC strike in France, which was outside our control.Unfortunately we regret to inform you but we are unable to provide a monetary compensation or the reimbursement of the additional expenses you have incurred due to the flight cancellation. Once a flight is being requested to be refunded after that point we are no longer liable for any expenses made, the compensation can only be considered in case if a later transferred flight is used.

As per the EU261/2004 Regulation passengers can either:

- ask for a refund on the affected sectors due to the cancellation after which point the airline's liability ends

OR
- able to request a flight change free of charge for the next available within 7 days of the original schedule on the same route AND eligible for a monetary compensation (unless an extraordinary circumstance was proven).

Under the above circumstances we are sorry to inform you that we are unable to fulfill your compensation request.

Yours sincerely,
Anna

Επίσης

We acknowledge receipt of your email dated 9th July 2016.
Whilst we sympathise with your view ( :with: ), we regret that our position as set out in the letter dated 07/07/2016 remains unaltered.

In addition, we would like to reiterate that once the refund option has been accepted (ψέμα), according to EU261/2004 Regulation, Ryanair has no further liability for the extra expenses incurred by the customers.

We are sorry that we cannot be of further assistance with regards to this matter.

Yours sincerely

Ryanair Customer Services Department

Και:

Thank you for your e-mail.
Following your recent correspondence, let me clarify this for you a little bit (γίναμε και κολλητοί) .

If passengers did not use their flight due to the disruption they are only entitled for requesting a refund for the flight. No compensation or right to care is due. Meaning if a passenger chooses refund and chooses to make alternative transport arrangements like car hire, trains, ferries etc. these costs are not covered under EU261 and therefore will not be reimbursed by Ryanair (if a passenger chooses not to continue their travel with Ryanair, the airline’s liability to cover any expenses ends.)

Given the information above I regret to say that cannot undertake any action in this circumstance.

Yours sincerely,
Anna

Τέλος

Thank you for your e-mail.
As per the EU261/2004 Regulation passengers can either:

- ask for a refund on the affected sectors due to the cancellation after which point the airline's liability ends

OR

- able to request a flight change free of charge for the next available within 7 days of the original schedule on the same route AND eligible for a monetary compensation (unless an extraordinary circumstance was proven).Unfortunately this option was not requested, and no flights were used in this booking. Which means that the airline's liability has ended. As your flight was not requested to be chmnaged to the next availbale one we are sorry to inform you that we are unable to fulfill your compensation request.

Should you have further questions please do not hesitate to contact us.

Yours sincerely,
Anita
The Customer Service Team

Άυριο θα στείλω την αναφορά στην γαλλική ΥΠΑ διεκδικόντας το εισητήριο της ΤΚ. Αλλά όπως και να χει με αυτή την εταιρεία πρέπει να πετάς μόνο αν δεν σε πειράζει πολύ οικονομικά να αγοράσεις ενδεχομένως και δεύτερο εισιτήριο. Ας είναι καλά η TK που με λίγα Ευρώ παραπάνω σου δίνει 30 κιλά αποσκευή και καλό σερβις. Όταν φτάνεις βέβαια :twisted:
 
Και όταν η ακριβή ημερομηνία της πτήσης δεν είναι και τόσο σημαντική...

Πραγματικά θα ήθελα να ξέρω από πού έχουν αυτές τις 7 μέρες – που είναι απαράδεκτη πολιτική και σίγουρα καμία σχέση δεν έχει με την «ενωρίτερη δυνατή πτήση». Ενώ και η συγκρίσιμες συνθήκες δεν σημαίνουν με την ίδια (LCC) εταιρία, αλλά στην ίδια service class (δηλ. με economy ticket δεν δικαιούσαι business class αν στην επόμενη πτήση δεν έχει πια θέσεις στην οικονομική, αλλά rebooking/ rerouting στην επόμενη πτήση με διαθεσιμότητα στην οικονομική).
 
Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι μια εταιρεία αυτού το μεγέθους ψεύδεται καταφανώς στους πελάτες της γραπτά. Παράδειγμα η υποτιθέμενη αίτηση μου για επιστροφή χρημάτων ή η υποτιθέμενη επίσης προσφορά άλλης πτήσης που απέρριψα. Καταλαβαίνω ότι οι εταιρίες δεν είναι χαρούμενες με τις απεργίες και τις αποζημιώσεις και όλες λίγο πολύ προσπαθούν να το αποφύγουν προφορικά, αλλά γραπτά ψέμματα είναι σπάνιο όχι τόσο στο νομικό αλλά στο ηθικό κομμάτι. Εκτός αν έχω τόσο λάθος εικόνα για τους αγγλοσάξονες.

Θα συνεχίσω να πετάω με Ryanair αλλά πλέον η τιμή της θα πρέπει να είναι πολύ χαμηλότερη απ΄ότι προηγουμένως για να την αγοράσω.. Και αυτά τα 1-2 εισιτήρια που θα καταλήξουν στις Τρανσάβιες και τις Vueling θα υπερκάλυπταν το ποσό του παραπάνω εισιτηρίου.
 
2.5 χρόνια μετά την αρχική πτήση για Ρωσία που είχε ακυρωθεί λόγω Covid τότε και λόγω άλλων γνωστών γεγονότων αργότερα, η Αρχή Προστασίας Καταναλωτή της Λετονίας με δικαίωσε ενάντια στην Air Baltic, που αρνούνταν να μου επιστρέψει την αξία του εισιτηρίου με την πρόφαση ότι μου δίνει την αξία σε κουπόνια να πετάξω μαζί της (είναι άλλωστε γνωστό το υπερχαμπ της Ρίγας, βολεύει για πολλές πτήσεις...). Τα λεφτά φυσικά δεν ήταν πολλά, αλλά η ηθική ικανοποίηση ενάντια σε εταιρείες - τσαρλατάνους μεγάλη.

Mερικά σημεία:
-δεν πρέπει να εγκαταλείπουμε τα δικαιώματα μας ως καταναλωτές, αυτή είναι η ελπίδα τέτοιων εταιρειών που ενώ γνωρίζουν το ποιος έχει δίκαιο, κάνουν ότι δεν ξέρουν.
-αυτό το zero risk των αεροπορικών πρέπει να τελειώσει. Προφανώς και δεν θα μου δώσει τα λεφτά, αν γνωρίζει ότι στην χειρότερη θα πρέπει να δώσει την αξία του εισιτηρίου. Αν είχε Χ500 την αξία ως πρόστιμο θα βλέπαμε αν το σκεφτόντουσαν διπλά αν τουλάχιστον ένας στους 500 θα άρχιζε να τους κυνηγά.
-Μου έκανε πολύ θετική εντύπωση το λετονικό γραφείο, όλα είναι ηλεκτρονικά και στα αγγλικά. Αν και μικρή χώρα φαίνεται ότι κάτι λειτουργεί σωστά εκεί πέρα.

1694766398533.png
 
Έχω επικοινωνήσει με τις αρχές επιβολής του ΕΚ261 σε Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ελβετία, Φιλανδία και σε όλες τις περιπτώσεις (με εξαίρεση ίσως τη Γερμανία) έπραξαν τα δέοντα, ήτοι επικοινώνησαν με την εταιρεία που παραβίαζε τον 261 (και μάλλον επέβαλαν πρόστιμο), οπότε η εταιρεία απάντησε σε εμένα αμέσως πως να, έτσι ξαφνικά, αποφασίσαμε να τιμήσουμε τον κανονισμό. Σε κάποια περίπτωση (με connecting missed flight) μάλιστα υπήρχε και δια-συνοριακή επικοινωνία, καθώς δεν ήταν σαφές που ήταν το juristiction λόγω της καθυστέρησης, αλλά λύθηκε.

Φαντάζομαι δεν είναι πολλοί αυτοί που γνωρίζουν τη διαδικασία και ακόμα λιγότεροι αυτοί που αν η αεροπορική αρνηθεί σε πρώτο χρόνο, θα το ψάξουν παραπάνω να πάνε στην αντίστοιχη αρχή επιβολής του ΕΚ261, οπότε οι εταιρείες βασίζονται σε αυτό. Εδώ σου λέει η LH πολλές φορές αρνείται να πληρώσει μέχρι να φτάσει η υπόθεση στο δικαστήριο...
 
Στη Γερμανία οι ελεγκτικοί μηχανισμοί συνήθως δεν κάνουν τίποτα για τέτοια θέματα, παρά μόνο συστάσεις, και μόνο στο δικαστήριο ή στην καλύτερη με ένα εξώδικο μπορείς να βρεις το δίκιο σου. Ωστόσο συμφέρει μόνο αν έχεις νομική ασφάλιση (λόγω κόστους) και φυσικά αξίζει να κάνεις κάτι για ποσά μεγαλύτερα των 400-500 ευρώ.
 
Στην Γερμανία πρέπει να βρεις έναν δικηγόρο που ασχολείται καθημερινά με τα αεροπορικά (Fluggastrechte) ώστε αυτός θα ζητήσει τα χρήματα για την δουλειά του από την αεροπορική. Από την στιγμή που σαν επιβάτης έκανες το πρώτο βήμα και η εταιρεία σου είπε "όχι", τότε ο δικηγόρος (αν είναι σωστός και καλός) θα πράξει τα αναγκαία.

Και για να μην είμαι εντελώς off topic... Μου αρέσει να διαβάζω ότι δεν είμαι ο μόνος που δεν αφήνω τις εταιρείες να ξεφύγουν. Ίσως να αξίζει ένα ξεχωριστό νήμα σχετικά με τις εμπειρίες μας με τις αεροπορικές και τις αρχές για να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να το κυνηγάει.
 
Airhelp ! περιμένω να δω τι θα μου φέρει !
 
Στην Γερμανία πρέπει να βρεις έναν δικηγόρο που ασχολείται καθημερινά με τα αεροπορικά (Fluggastrechte) ώστε αυτός θα ζητήσει τα χρήματα για την δουλειά του από την αεροπορική. Από την στιγμή που σαν επιβάτης έκανες το πρώτο βήμα και η εταιρεία σου είπε "όχι", τότε ο δικηγόρος (αν είναι σωστός και καλός) θα πράξει τα αναγκαία.

Και για να μην είμαι εντελώς off topic... Μου αρέσει να διαβάζω ότι δεν είμαι ο μόνος που δεν αφήνω τις εταιρείες να ξεφύγουν. Ίσως να αξίζει ένα ξεχωριστό νήμα σχετικά με τις εμπειρίες μας με τις αεροπορικές και τις αρχές για να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να το κυνηγάει.
Αυτό θα ήταν πραγματικά χρήσιμο και ωφέλιμο για πολλούς. Ποιές σελίδες επισκεφθήκατε και ποιες διαδικασίες ακολουθήσατε? Οτιδήποτε μπορεί να κάνει την διαδικασία πιο ξεκάθαρη, θα το εκτιμούσαμε όλοι μας.

(Μεταφορά στο σωστό νήμα!)
 
Top