Δυστύχημα Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης

Kalamariotis

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
10/06/2019
Μηνύματα
77
Likes
11
Περιοχή
SKG
Website
www.accessible-websolutions.gr
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Αντι ο Πυργος να πει στον πιλοτο οτι οι συνθηκες δεν ειναι καταλληλες για προσγειωση, εδωσε αδεια προσγειωσης. Πρωτο φαουλ.
Οι πιλοτοι ακουγοντας τις καιρικες συνθηκες, αντι μονοι τους να πουν, πλακα μας κανεις; Τι clear to land μας τσαμπουνας; Ειπαν ΟΚ θα κατεβουμε! Δευτερο φαουλ.
Το 737 διανυει σχεδον τα 2/3 του διαδρομου χωρις να κανει touchdown και αντι για go around, το συνεχιζει!!! Τριτο φαουλ.
Ο διαδρομος βρεγμενος και με ουριο ανεμο, αρα πως να σταματησει ακριβως; Θελει μεγαλο μηκος διαδρομου για να ακινητοποιηθει.
Η ταχυτητα προσγειωσης ηταν πολυ πανω απο την κανονικη..... Τεταρτο και τελευταιο φαουλ.

Πανε καλα οι Τουρκοι; Εγω δεν ειμαι πιλοτος αλλα απο τα λιγα που εχω μαθει στο XPlane ειναι οτι δεν προσγειωνεσαι μετα τη μεση του διαδρομου αλλα το πολυ στο οριο του ενος τριτου και οχι με ουριο ανεμο! :wall:
 

george 150

Economy-Class-Member
Εγγραφή
15/03/2012
Μηνύματα
174
Likes
49
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGSM
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Σε αεροσκάφος στο έδαφος που ζήτησε τροχοδρόμηση, η ΕΕΚ είπε ότι αλλάζουν τον διάδρομο και να περιμένει. Δεν υπάρχει το προηγούμενο κομμάτι της συνομιλίας με το αεροσκάφος της Pegasus. Αν ο πύργος έχει προειδοποιήσει περί tailwind (κανονικά έπρεπε να είχε πει "tailwind" και στην άδεια προσγείωσης), ή/και έχει ρωτήσει την Pegasus αν επιθυμεί να συνεχίσει προσέγγιση για τον διάδρομο 06, δεν το ξέρουμε. Σε κάθε περίπτωση αλλαγής ανέμου, θα πρέπει οι χειριστές να ζητήσουν τον διάδρομο που επιβάλλεται σε σχέση με το performance του αεροσκάφους, ακόμη και αν ο πύργος δεν έχει αλλάξει ακόμα τον διάδρομο (σε μεγάλα αεροδρόμια με πυκνή κυκλοφορία είναι αρκετά περίπλοκη η αλλαγή αυτή).
Θα είναι αρκετά διαφωτιστική η καταγραφή του CVR θεωρώ σε ότι αφορά συνολικά τις συνομιλίες.
 

SkyHawk

First-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2005
Μηνύματα
740
Likes
62
Περιοχή
HELL
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

george 150":24kkp3oq said:
Αν ο πύργος έχει προειδοποιήσει περί tailwind (κανονικά έπρεπε να είχε πει "tailwind" και στην άδεια προσγείωσης), ή/και έχει ρωτήσει την Pegasus αν επιθυμεί να συνεχίσει προσέγγιση για τον διάδρομο 06, δεν το ξέρουμε.

Το ATC παντα και παντου σε ολο τον κοσμο αναφερει μοιρες και κομβους/μετρα το δευτερολεπτο (KTS or MPS). Σε κανενα μερος του κοσμου δεν αναφερει ποσο headwind η tailwind σε συνάρτηση του διαδρομου.

Η συγκεκριμενη εταιρια - πλεον ειμαι σιγουρος - εχει ενα training department που ειναι ειτε μαιμουδες ειτε κλοουν. Δεν δικαιολογούνται τοσα ιδια ατυχηματα σε τοσο μικρο χρονο. Blame the pilots ειναι το πιο ευκολο αλλα δεν μπορει ολοι να εχουν τα ιδια χαμηλα στανταρτς. Κατι αλλο φταιει πιο πανω.
 

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.779
Likes
140
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Kalamariotis":1rkxm694 said:
Αντι ο Πυργος να πει στον πιλοτο οτι οι συνθηκες δεν ειναι καταλληλες για προσγειωση, εδωσε αδεια προσγειωσης. Πρωτο φαουλ.
Οι πιλοτοι ακουγοντας τις καιρικες συνθηκες, αντι μονοι τους να πουν, πλακα μας κανεις; Τι clear to land μας τσαμπουνας; Ειπαν ΟΚ θα κατεβουμε! Δευτερο φαουλ.

Οσο αφορά στις καιρικες συνθηκες, η εναέρια κυκλοφορία πληροφορεί και δινει στοιχεια. Τις αποφασεις τις παιρνει το πληρωμα.
Το "Clear To Land", δεν εχει να κανει με τις καιρικες συνθηκες, αλλά με το ότι ο διαδρομος ειναι καθαρος απο αλλα αεροσκαφη και οχηματα.
 

northwest dc10

Economy-Class-Member
Εγγραφή
11/03/2005
Μηνύματα
123
Likes
16
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Κοιταζοντας το βιντεο ειδα να μην "καθεται" λογω μεγαλης IAS και μολις πατησε πισηω με φλαιαρ εσπρωξε το χειιστηριο και εσπασε το ριναιο.εχω πολυ φαντασια εεεεεε?
 

CHRISTOS55

First-Class-Member
Εγγραφή
12/01/2014
Μηνύματα
564
Likes
180
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Επιτρέψτε μου να ρωτήσω αν αυτή (σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα από το Airnews.gr) είναι η σωστή φρασεολογία μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πληρωμάτων, μήπως είναι λάθος η μετάφραση ή άσχετος ο δημοσιογράφος? Καλά μου έγραψε κάποιος χθες να μην εμπιστεύομαι τους μαϊντανούς της TV αλλά να μην διαβάζω κιόλας. Πως θα μάθω και εγώ κάτι τις?
Κων/πολη: Ο διάλογος πιλότου-Πύργου ελέγχου 07/02/2020
‘Ερευνα για ενδεχόμενη εγκληματική αμέλεια σε βάρος των δύο πιλότων του επιβατικού αεροπλάνου που κόπηκε στα τρία έχουν ξεκινήσει οι τουρκικές Αρχές.
Ένα από τα στοιχεία που αρχίζουν αν δίνουν φως στην υπόθεση είναι ο διάλογος του πιλότου του αεροσκάφους της Pegasus με τον Πύργο ελέγχου λίγο πριν τη συντριβή:
Πύργος: Κύριε, είστε έτοιμος για προσγείωση. Πώς είναι ο άνεμος;
Πιλότος: Στην τελευταία προσέγγιση 9 με 10 έδειχνε. Ενώ ο πλευρικός 3-5.
Πιλότος: Προς ενημέρωσή σας, κατά την προσέγγιση η κατεύθυνση του ανέμου αλλάζει συνεχώς έως και 180 μοίρες.
Πύργος: Συμφωνούμε, κύριε, σε αυτό. Έλαβα υπόψη την πληροφορία, μόνο που οι πληροφορίες που έχουμε εμείς από το ραντάρ του μετεωρολογικού σταθμού ο άνεμος αλλάζει ανάμεσα σε 320 και 360 μοίρες, μεταξύ 17 έως 22 κόμβους, μας είπαν.
Πιλότος: Εντάξει, δεν υπάρχει πρόβλημα με τον άνεμο. Να σας ενημερώσω ήθελα μόνο. Ειδικά κάτω από τα χίλια πόδια η κατεύθυνση του ανέμου αλλάζει αρκετά.
Πύργος: Ελήφθη! Σας ευχαριστώ κύριε. Μπορείτε να μας ενημερώσετε για τον άνεμο και κατά την προσέγγιση;
Πιλότος: Ο άνεμος είναι μεταβλητός. Μέχρι τα 500 πόδια υπάρχουν πολλοί άνεμοι. Από το διάδρομο υπάρχουν μέχρι περίπου 15 κόμβοι, αλλά και πάλι συνεχίσαμε και κατεβαίνουμε.
 

Kalamariotis

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
10/06/2019
Μηνύματα
77
Likes
11
Περιοχή
SKG
Website
www.accessible-websolutions.gr
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Ας υποθεσουμε πως οι πιλοτοι δεν καταλαβαν οτι υπαρχει ουριος ανεμος. Ας υποθεσω οτι δεν ηξεραν καν οτι ο διαδρομος ειναι γλιστερος. Το οτι διενυσαν πανω απο τον μισο διαδρομο στον αερα, δεν το πηραν χαμπαρι; Αφου υπαρχει συστημα που πληροφορει ποσος διαδρομος εχει απομεινει! Το go-around ειναι επιβεβλημενο, οταν δεν εχεις καταφερει να κανεις touchdown εντος του 30% περιπου ενος διαδρομου. Αυτοι ξεπερασαν το 50%. Νομιζω οτι εφτασαν στο 60% πριν καταφερουν να πατησουν. Απορω δηλαδη...
Μπορει καποιος πιλοτος (πραγματικος, οχι του X Plane 11 οπως ειμαι εγω) να μας εξηγησει με ποια λογικη συνεχισαν την διαδικασια προσγειωσης;
 

OveLix

First-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
999
Likes
513
Περιοχή
Elbonia
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

CHRISTOS55":1bfdea2a said:
Επιτρέψτε μου να ρωτήσω αν αυτή (σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα από το Airnews.gr) είναι η σωστή φρασεολογία μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πληρωμάτων, μήπως είναι λάθος η μετάφραση ή άσχετος ο δημοσιογράφος?
Αν κρίνω από τους τίτλους, το συντακτικό και τη γενικότερη χρήση της γλώσσας σε αυτό το σάιτ, θα συμβούλευα κάθε σοβαρό αναγνώστη να το σβήσει από τα bookmarks του και να μην το διαβάσει ποτέ. Οι τύποι δεν ξέρουν ούτε ελληνικά ούτε αγγλικά ούτε δημοσιογραφία.

Τώρα, σε σχέση με τον διάλογο. Ο διάλογος στα ελληνικά εμφανίστηκε πρώτα απ΄όλους στο sigma live (κυπριακό ΜΜΕ) και από εκεί τον αντέγραψαν διάφορα λαθρόβια site, αλλά κανένα από τα μεγάλα. Αν έπρεπε να μαντέψω, θα έλεγα ότι έβαλαν κάποιον κακομοίρη στην Κύπρο να μεταφράσει από τα τουρκικά ό,τι άκουγε ή διάβασε (η συνομιλία, αν έχω καταλάβει καλά, μεταδόθηκε/γράφτηκε ολόκληρη στα τουρκικά ΜΜΕ και ο διάλογος γινόταν στα τουρκικά) και το δημοσίευσαν.

Προσωπικά, θα περιμένω μέχρι κάποιο σοβαρό ΜΜΕ να δημοσιεύσει μια αξιόπιστη μετάφραση του διαλόγου. Εναλλακτικά, αν κάποιο μέλος εδώ έχει πρόσβαση σε τουρκικά δημοσιεύματα και μπορεί να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει το περιεχόμενο, θα ήταν ευχής έργο.

Επίσης,
μόνο σε μένα ο διάλογος φαίνεται όρτσα; Ο πιλότος να ενημερώνει τον πύργο για τον άνεμο; Έχω μεγάλες αμφιβολίες και για την αυθεντικότητα του διαλόγου και για την ποιότητα της μετάφρασης. Θα δούμε.
 

george 150

Economy-Class-Member
Εγγραφή
15/03/2012
Μηνύματα
174
Likes
49
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGSM
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

SkyHawk":1z9j2b8y said:
george 150":1z9j2b8y said:
Αν ο πύργος έχει προειδοποιήσει περί tailwind (κανονικά έπρεπε να είχε πει "tailwind" και στην άδεια προσγείωσης), ή/και έχει ρωτήσει την Pegasus αν επιθυμεί να συνεχίσει προσέγγιση για τον διάδρομο 06, δεν το ξέρουμε.

Το ATC παντα και παντου σε ολο τον κοσμο αναφερει μοιρες και κομβους/μετρα το δευτερολεπτο (KTS or MPS). Σε κανενα μερος του κοσμου δεν αναφερει ποσο headwind η tailwind σε συνάρτηση του διαδρομου.

Η συγκεκριμενη εταιρια - πλεον ειμαι σιγουρος - εχει ενα training department που ειναι ειτε μαιμουδες ειτε κλοουν. Δεν δικαιολογούνται τοσα ιδια ατυχηματα σε τοσο μικρο χρονο. Blame the pilots ειναι το πιο ευκολο αλλα δεν μπορει ολοι να εχουν τα ιδια χαμηλα στανταρτς. Κατι αλλο φταιει πιο πανω.

Αναφέρομαι καθαρά στη φρασεολογία. Φυσικά και δίνεται ο άνεμος όπως τα λες, ωστόσο είναι υποχρεωτική η προσθήκη της λέξης "tailwind" στις άδειες προσγείωσης/απογείωσης, όταν υπάρχουν οι αντίστοιχες συνθήκες βέβαια, ακριβώς για να τονιστούν στους χειριστές οι συγκεκριμένες συνθήκες ανέμου. Βέβαια πιστεύω στη συγκεκριμένη περίπτωση θέμα σύγχυσης δεν υπήρξε, ενδεχομένως οι ακραία ουριες τιμές ανέμου προέκυψαν στα τελευταία στάδια της προσέγγισης και ίσως αυτό να αιφνιδίασε και το πλήρωμα. Το 738, όπως και η πλειοψηφία των επιβατικών αεροπλάνων πλέον διαθέτουν κατάλληλα όργανα που παρέχουν ενδείξεις ανέμου στο χειριστή.
 

george 150

Economy-Class-Member
Εγγραφή
15/03/2012
Μηνύματα
174
Likes
49
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGSM
Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

CHRISTOS55":193tm3a6 said:
Επιτρέψτε μου να ρωτήσω αν αυτή (σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα από το Airnews.gr) είναι η σωστή φρασεολογία μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πληρωμάτων, μήπως είναι λάθος η μετάφραση ή άσχετος ο δημοσιογράφος? Καλά μου έγραψε κάποιος χθες να μην εμπιστεύομαι τους μαϊντανούς της TV αλλά να μην διαβάζω κιόλας. Πως θα μάθω και εγώ κάτι τις?
Κων/πολη: Ο διάλογος πιλότου-Πύργου ελέγχου 07/02/2020
‘Ερευνα για ενδεχόμενη εγκληματική αμέλεια σε βάρος των δύο πιλότων του επιβατικού αεροπλάνου που κόπηκε στα τρία έχουν ξεκινήσει οι τουρκικές Αρχές.
Ένα από τα στοιχεία που αρχίζουν αν δίνουν φως στην υπόθεση είναι ο διάλογος του πιλότου του αεροσκάφους της Pegasus με τον Πύργο ελέγχου λίγο πριν τη συντριβή:
Πύργος: Κύριε, είστε έτοιμος για προσγείωση. Πώς είναι ο άνεμος;
Πιλότος: Στην τελευταία προσέγγιση 9 με 10 έδειχνε. Ενώ ο πλευρικός 3-5.
Πιλότος: Προς ενημέρωσή σας, κατά την προσέγγιση η κατεύθυνση του ανέμου αλλάζει συνεχώς έως και 180 μοίρες.
Πύργος: Συμφωνούμε, κύριε, σε αυτό. Έλαβα υπόψη την πληροφορία, μόνο που οι πληροφορίες που έχουμε εμείς από το ραντάρ του μετεωρολογικού σταθμού ο άνεμος αλλάζει ανάμεσα σε 320 και 360 μοίρες, μεταξύ 17 έως 22 κόμβους, μας είπαν.
Πιλότος: Εντάξει, δεν υπάρχει πρόβλημα με τον άνεμο. Να σας ενημερώσω ήθελα μόνο. Ειδικά κάτω από τα χίλια πόδια η κατεύθυνση του ανέμου αλλάζει αρκετά.
Πύργος: Ελήφθη! Σας ευχαριστώ κύριε. Μπορείτε να μας ενημερώσετε για τον άνεμο και κατά την προσέγγιση;
Πιλότος: Ο άνεμος είναι μεταβλητός. Μέχρι τα 500 πόδια υπάρχουν πολλοί άνεμοι. Από το διάδρομο υπάρχουν μέχρι περίπου 15 κόμβοι, αλλά και πάλι συνεχίσαμε και κατεβαίνουμε.

Ο διάλογος έχει λογική μόνο αν αντιστραφούν ο "πύργος" με τον " πιλότος"!
Σε μια αρκετά ελεύθερη μετάφραση βέβαια...
 
Top