Εικονικά τηλεχειριζόμενοι Πύργοι ελέγχου στην Ελλάδα

jj_lgkr

First-Class-Member
Εγγραφή
27/11/2012
Μηνύματα
553
Likes
586
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SAA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDH
Στα μέσα ξεπροβάλλουν αποκαλύψεις ότι έγινε μελέτη για εικονικά τηλεχειριζόμενους πύργους ελέγχου σε χρόνο ρεκόρ 13 ημερών (fishy θα έλεγαν κάποιοι), τον Φεβρουάριο. Τα ύποπτα συνεχίζουν, η μελέτη άλλαξε από "για τα αεροδρόμια που δεν είναι παραχωρημένα" σε "όλα τα περιφερειακά" εν μια νυκτί και τα άρθρα ισχυρίζονται ότι προτείνει συγκεκριμένα περιφερειακά της Fraport.
Ταυτόχρονα όμως, η μελέτη προτείνει τηλεχειριζόμενους πύργους ελέγχου μόνο για μικρά αεροδρόμια(χωρίς την μελέτη όμως δεν ξέρουμε τον ορισμό του μικρού αεροδρομίου)...

Για κάποιο λόγο η γραμμή των ΜΜΕ είναι ότι "προφανώς" όλα αυτά γίνονται προς διευκόλυνση της Fraport. Θα πληρώνει η Fraport διαφορετική τιμή αν ο Πύργος ελέγχου είναι τηλεχειριζόμενος; Τι λέει η σύμβαση παραχώρησης (αν διαβάζεται ακόμα πίσω από τα δάκρυα του υπουργού); Όσο για τα ATC capacities του καλοκαιριού σίγουρα κάποιο μερίδιο είναι στους Πύργους(μάλλον λόγω staffing), αλλά αν δεν κάνω λάθος τα μειωμένα capacities ήταν κυρίως λόγω περιορισμένων θέσεων σε πίστες και στα terminal (άρα με requests της Fraport). Λοιπά σχόλια περί ανακαίνισης των αεροδρομίων αλλά όχι των πύργων ελέγχου λες και φταίει ο Γερμανός κλπ τα προσπερνάω.

Δυστυχώς πάρα τις άπειρες αποκαλύψεις, την ίδια τη μελέτη δεν την βρήκα linked σε κανένα άρθρο, αν κάποιος έχει πολύ ελεύθερο χρόνο ας την κάνει link.
Την ορίτζιναλ αποκάλυψη έκαναν απ' όσο μπορώ να βρω οι Datajournalists (και με πιο "εντυπωσιακό" τίτλο).
 
Ενδιαφέρον. Μπορεί κάποιος που έχει γνώση εκ των έσω να μας περιγράψει τα οφέλη και προτερήματα του τηλεχειριζόμενου πύργου ελέγχου; ένα από αυτά φαντάζομαι είναι η αυξημένη ασφάλεια και πιθανώς μείωση κόστους. Κάποια άλλη ιδέα κάποιος; ευχαρίστως και με προσωπικό μήνυμα για τα ντροπαλά/διστακτικά μέλη.
 
Το βρήκα και εδώ αλλά μου κάνει πολύ δύσκολο για τόσο μυστικά, γρήγορα και όχι για τα αεροδρόμια πάρου, νάξου κλπ που κλείνουν επειδή αρρώστησε ένας υπάλληλος που δουλεύει ακατάπαυστα. Μάλλον θα χαθούν κάποια κουμάντα η ευκαιρίες εκβιασμού εξού και το θρίλερ με τα αχρείαστα και επικίνδυνα …
 
ένα από αυτά φαντάζομαι είναι η αυξημένη ασφάλεια και πιθανώς μείωση κόστους. Κάποια άλλη ιδέα κάποιος;
Το αυξημένη ασφάλεια είναι debatable. Στα Αστυπάλαια που χρέη Tower εκτελεί ο Τηλεπικοινωνιακός και απλά λέει ένα "κληρτουλαντ"/"ελευθεροσπροσγείωσ' ", μάλλον ναι.
Κρίνοντας όμως από το πόσο συχνά οι Ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες "δεν έχουν σύστημα", σε οτιδήποτε μεγαλύτερο μάλλον επικίνδυνο. Ουσιαστικα 100% uptime σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό σύστημα δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς. Κόστος, μάλλον (ένας ελεγκτής καλύπτει Tower σε πολλά μικρά).
Βολεύει και τους ελεγκτές, οι οποίοι αντί να αναγκάζονται να πάνε σε βραχονησίδες με μεταθέσεις και αποσπάσεις, μπορούν να μένουν Αθήνα.

Και με τους μισθούς των ελεγκτών αυτή τη στιγμή, καταλαβαίνω την ανάγκη.
 
Οπότε λες ότι δεν υπάρχει προθυμία να μείνει κάποιος μόνιμα και να εργαστεί σε απομακρυσμένο αεροδρόμιο/νησί γι' αυτό προέκυψε η ανάγκη τηλεδιαχείρησης. Και ότι το προσωπικό δεν είναι επαρκώς εκπαιδευμένο ή δεν έχει γνώσεις αγγλικής αεροπορικής ορολογίας. Επίσης, υπάρχουν ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό. Επιπλέον, οι χαμηλοί μισθοί των ελεγκτών αποτελούν επιπρόσθετο αντικίνητρο να εγκατασταθούν σε μικρό αεροδρόμιο. Και η λύση είναι η συγκέντρωση όλων σε ένα μέρος. Κατάλαβα καλά;
Εντύπωση μου κάνει πάντως, γιατί έχοντας ζήσει στο εξωτερικό και συγκεκριμένα Γερμανία στις καλές εποχές είδα να λειτουργεί ένα ολόκληρο κράτος αρκετά ως πολύ αρμονικά και αποτελεσματικά σε ένα πλήρως αποκεντρωμένο περιβάλλον.
 
Το αντίθετο, οι μισθοί είναι εξαιρετικοί για τα δεδομένα της Ελλάδας (αν υπολογίζω σωστά, εκτός top management, οι μισθοί οποιουδήποτε άλλου στη Fraport είναι χαμηλότεροι από ενός πρώτο-διορισμένου Ελεγκτή). Σίγουρα κάποιος ελεγκτής θα έρθει να μας πει ότι δε βγαίνει με το μισθό του βέβαια...
Απλά λογικό είναι, με τον μισό πληθυσμό της χώρας στην Αθήνα, να θέλουν όλοι να διοριστούν εκεί. Εκπαίδευση ελεγκτών υπάρχει (αν μου επιτρέπετε να την κρίνω ως μη-ελεγκτής θα την χαρακτήριζα παρα παρα πολύ προσεκτική, εως too much), αγγλικά μεικτά πράγματα αλλά επαρκή.
Η Γερμανία δύσκολο να συγκριθεί η αποκέντρωση της με Ελλάδα όταν υπάρχει Autobahn, τραίνο κλπ, Hybrid εργασία πλέον που πρακτικά σημαίνουν ότι όπου και να ζεις, σε <1 ώρα θα είσαι σε πόλη με δουλειές. Στα Αστυπάλαια τι θα κάνεις; Τουρισμό 3 μήνες το χρόνο και τέλος. Θες να πας αύριο πρωί σε γιατρο; Σκυλοπνίχτη 10 ώρες για Πειραιά.
 
Δε γνωρίζω γιατί στην Ελλάδα μαζεύονται όλοι Αθήνα. Υποθέτω γιατί θεωρούν ότι θα βρουν ευκολότερα δουλειά. Αν και μου έχουν γίνει προτάσεις για δουλειά εκτός Αθήνας με καλύτερο μισθό και συνθήκες. Απλά μάλλον οι περισσότεροι φοβούνται το άγνωστο, το ρίσκο και δεν ξέρουν τι τους περιμένει. Το θέμα της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης εκτός Αθήνας είναι σοβαρό και κρίμα που δεν έχουν γίνει βήματα να βελτιωθεί η κατάσταση. Με αυτές τις προϋποθέσεις όμως είναι δύσκολο να λειτουργήσει οτιδήποτε, πόσο μάλλον ο τουρισμός.
 
Το αστείο και στα δύο δημοσιεύματα είναι το πώς αφήνεται εντέχνως να εννοηθεί πως όλα γίνονται επειδή η Fraport δεν θέλει να πληρώνει τους ελεγκτές.
 
Αναρωτιέμαι μήπως το θέμα παρασκηνιακά ψήνεται πριν από πολύ καιρό δηλαδή πριν από την διάσπαση της ΥΠΑ και σε ΑΠΑ?
Μήπως το όλο έργο ετοιμάζεται να το αναλάβει κάποιος Ιδιώτης και μάλιστα Αεροπορική Εταιρεία? Οι ΕΕΕΚ τι λένε? Θα συνεχίσουν να παίρνουν το επίδομα και να εργάζονται από το σπίτι τους?
 
Μάλλον απίθανο το βλέπω να παμε σε ιδιωτικοποίηση, δεν έχουμε πρωθυπουργό Reagan. Και τηλεχειρισμός να γίνει σε κάποια, το κέντρο θα είναι σε κάτι στυλ ΚΕΠΑΘ φαντάζομαι, τηλε-εργασία στο δημόσιο το θεωρώ ακόμα πιο απίθανο.
 
Top