ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΑΒ

  • Thread starter SPACE
  • Ημερομηνία δημιουργίας
1. Διαχωρισμό θα έκανα αν έγραφα και για τους φοιτητές των ΤΕΕ και για αυτούς του ΤΕΙ, αλλά στο τέλος πρότεινα λύση μόνο για τους δεύτερους.
Είναι φανερό από αυτά που έγραψα οτι οι όποιες μου ενέργειες έγιναν με την καλύτερη διάθεση προς τους φοιτητές του ΤΕΙ και οτι θα το έκανα για τον
οποιοδήποτε φοιτητή.

2. Παραδέχομαι δημοσίως πως αγνοούσα την ύπαρξη του ΤΕΕ, αλλά δε ζητώ συγνώμη, διότι ο μόνος που το έλαβε τόσο στραβά ήσουν εσύ κ. nromeo.

3. Συμφωνώ μαζί σου για για το παρακάτω έγραψες
θα συμφωνούσες ότι όλα πρέπει να είναι διάφανα, σαφή και ισότιμα για όλους?

4. Σου λέω για μία ακόμη φορά οτι αυτά που γράφεις στους ενδιαφερόμενους για τα πτυχία δεν τα αμφισβήτησα και επίσης σου έγραψα τα καλύτερα για την προσπάθειά σας στο εκπαιδευτικό σας τμήμα.

5. Σέβομαι το θέμα "Εκπαίδευση ΕΑΒ" και δεν ξαναγράφω εδώ, αλλά εσύ ζήτησες να συνεχιστεί εδώ η συζήτηση στο topic "Παλιό πτυχίο ΥΠΑ τύπου ΙΙ"
 
Με συγχωρείτε που επεμβαίνω αλλά επειδή υπάρχουν κάποιοι που απλά ενδιαφέρονται για τα πτυχία της ΕΑΒ και όχι για τις προσωπικές διαμάχες των στελεχών της νομίζω πως τα τελευταία posts που έγιναν ήταν αν μη τι άλλο off-topic μιας που το θέμα λέγεται εκπαίδευση ΕΑΒ. Όπως και να χει το θέμα όποιος κι αν έχει δίκιο ή άδικο σε εμάς τους απ'έξω φαίνονται περιττά. Ευχαριστώ τον nromeos για την αναλυτική του απάντηση και να σας πω πως με μεγάλη μου χαρά θα ήθελα αν μπορείτε και εσείς κάποια στιγμή να μιλήσουμε από κοντά σχετικά με το θέμα του πτυχίου μιας που έχω αρκετές απορίες. Ζητώ συγγνώμη αν το ύφος μου παραπάνω ήταν επιθετικό αλλά σε ένα αεροπορικό φόρουμ και μάλιστα σε ένα topic με θέμα την εκπαίδευση νομίζω ότι οι διαξιφισμοί δεν προάγουν το διάλογο και δεν βοηθούν σε κάτι. Και πάλι ευχαριστώ.
 
Κατ' αρχάς όταν λέμε πτυχία να διαχωρίσουμε τα πράγματα:
Ο στόχος είναι η Άδεια Συντήρησης Αεροσκαφών που χορηγείται από την Αρμόδια Αρχή του κάθε Κράτους Μέλους τηε Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι χορηγούμενοι Τίτλοι από Εγκεκριμένους Φορείς είναι "Πιστοποιητικά Αναγνώρισης" ("CERTIFICATE OF RECOGNITION") επιτυχούς ολοκλήρωσης εγκεκριμένης εκπαίδευσης ή επιτυχούς εξέτασης.

Η παροχή πληροφοριών, ξεκάθαρων και έγκυρων είναι ο στόχος, τα υπόλοιπα είναι περιττά.

1. Ολοκληρώνοντας κάποιος ένα εγκεκριμένο κύκλο σπουδών σε πιστοποιημένο Φορέα παροχής εκπαίδευσης κατά Part-147 παίρνει ένα τίτλο σπουδών που λέγεται "CERTIFICATE OF RECOGNITION" που αναφέρει ότι έχει ολοκληρώσει επιτυχώς το ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ κύκλο σπουδών στην αντίστοιχη κατηγορία άδειας συντήρησης αεροσκαφών όπως περιγράφεται στο Κανονισμό EC 2042/2003 Annex III δηλαδή το Part-66. Δικαίωμα έκδοσης τέτοιου Πιστοποιητικού έχουν μόνο οι Πιστοποιημένοι φορείς. Το Πιστοποιητικό αυτό αυτομάτως γίνεται δεκτό σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

2. Ο τίτλος αυτός παρέχει στον κάτοχο το δικαίωμα μειωμένων απαιτήσεων σε εμπειρία στη συντήρηση, το οποίο σημαίνει:
1 χρόνο αν ο κύκλος σπουδών αναφέρεται στις υποκατηγορίες Β1.2 (Αεροπλάνα με εμβολοφόρους κινητήρες), Β1.4 (ελικόπτερα με εμβολοφόρους κινητήρες) και όλες τις υποκατηγορίες Α (Α1, Α2, Α3, Α4). Για πληροφορίες σχετικά με τις κατηγορίες πτυχίων σας παραπέμπω στον Κανονισμό EC 2042/2003 Annex III (Part-66).
2 χρόνια αν ο κύκλος σπουδών αναφέρεται στις υποκατηγορίες Β1.1 (Αεροπλάνα με στροβιλικινητήρες), Β1.3 (ελικόπτερα με στροβιλοκινητήρες) και Β2 (Avionics)

3. Η χρονική διάρκεια του κύκλου είναι σαφώς προκαθορισμένη και για παράδειγμα για τις Β1.1 & Β2 (που είναι οι πιο δημοφιλείς) είναι 2400 διδακτικές ώρες, υποχρεωτικά (βάσει του Κανονισμού Part-147) 6 ώρες ημερησίως, δηλαδή 400 ημέρες. Εξ αυτών οι 240 ημέρες είναι η θεωρία και οι 160 ημέρες πρακτική. Δεν υπάρχει καμμία δυνατότητα συντόμευσής του λόγω πιθανόν κάποιου εκπαιδευτικού υπόβαθρου των εκπαιδευόμενων ή κατάτμηση των γνωστικών αντικειμένων με απαλοιφή κάποιων. Αν γινόταν κάτι τέτοιο θα καταστρατηγούσε τον Κανονισμό και δεν θα μπορούσε να εκδοθεί το αντίστοιχο Certificate of Recognition, γιατί σε αυτό αναγράφεται υποχρεωτικά η φράση "has successfully passed the approved basic course" δηλαδή "ολοκλήρωσε με επιτυχία το εγκεκριμένο κύκλο μαθημάτων βασικής εκπαίδευσης" και αναφέρεται ο κύκλος μαθημάτων βασικής εκπαίδευσης και η ημερομηνία ολοκλήρωσης.

4. Η διδακταία ύλη είναι αυστηρά ότι προβλέπεται στον Κανονισμό EC 2042/2003 Annex III (Part-66) Appendix I χωρίς τίποτα λιγότερο ή τίποτα περιττό.

5. Εκτός από την προϋπηρεσία απαιτούνται εξετάσεις στα γνωστικά αντικείμενα που απαιτούνται για τη προς απόκτηση Άδεια. Εφ' όσον ο Φορέας Part-147 είναι εγκεκριμένος για να διεξάγει και εξετάσεις (Είναι δυνατόν φορέας να εγκριθεί μόνο για εκπαίδευση και όχι για εξετάσεις, αλλά ποτέ μόνο για εξετάσεις) τότε αυτές διεξάγονται προφανώς κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης κατά τα πρότυπα όπως προβλέπονται στον Κανονισμό EC 2042/2003 Annex III (Part-66) Appendix II. Τυχόν αποτυχημένη εξέταση (σε κάποιο γνωστικό αντικείμενο) δεν μπορεί να επαναληφθεί από τον υποψήφιο πριν παρέλθουν 90 ημέρες εκτός αν ο υποψήφιος περάσει ένα "course of re-training" επί του αποτυχημένου αντικειμένου, οπότε η εξέταση μπορεί να επαναληφθεί σε 30 ημέρες. Η ΕΑβ είναι εγκεκριμένη για να διενεργεί αυτές τις εξετάσεις. Θα μπορούσαν βέβαια να γίνουν οπουδήποτε αλλού, όπως για παράδειγμα στην ΥΠΑ (ΣΠΟΑ) αν αυτό θα επιθυμούσε κάποιος. Ο πλήρης εγκεκριμένος κύκλος σπουδών στο Πιστοποιημένο Φορέα κατά Part-147 βεβαίως περιλαμβάνει και αυτές τις εξετάσεις.

5. Μπορεί κάποιος υποψήφιος να ακολουθήσει τον δρόμο της ατομικής προετοιμασίας του με μελέτη και συμμετοχή απλά σε εξετάσεις χωρίς παρακολούθηση κάποιου εγκεκριμένου κύκλου σπουδών. Τότε όμως η απαιτούμενη προϋπηρεσία σε καμμία περίπτωση δεν είναι η ελάχιστη που αναφέρθηκε στη παράγραφο (2) αλλά είτε είναι 3 ή 5 για τις αντίστοιχες κατηγορίες/υποκατηγορίες αδειών, είτε 2 ή 3 αντίστοιχα αν υπάρχει τίτλος τεχνικού σχολείου που είναι σχετικός με τη προσδοκόμενη άδεια.

6. Σε κάθε περίπτωση οι εξετάσεις σε όλα τα απαραίτητα γνωστικά αντικείμενα πρέπει να ολοκληρωθούν σε 5 χρόνια.

Ελπίζω να βοήθησα κάποιους για να κατανοήσουν το θέμα των αδειών συντήρησης αεροσκαφών και αν χρειαστεί, εδώ είμαστε.
 
Γνωρίζοντας ότι δε πρέπει να διαφημίζεται το οτιδήποτε μέσω του forum, αλλά ταυτόχρονα οτι υπάρχουν νέοι που θέλουν να γίνουν μηχανικοί αεροσκαφών, θα ήθελα να ρωτήσω τον nromeo το εξής:

Έχει γίνει από μεριάς ΕΑΒ κάποια κίνηση ενημέρωσης για το τμήμα βασικης εκπαίδευσης κατά part 147 στα Λύκεια της χώρας;
Ήδη συνάδελφος μηχανικός με ρώτησε για δικό του άτομο για σχολές μηχανικών και δεν είχε ιδέα για αυτήν της ΕΑΒ.

Προς αποφυγή παρεξήγησης, δε διαφημίζω, απλά γράφω τη γνώμη μου.
Δεν έχω κανένα συμφέρον από την ΕΑΒ και μη ξεχνάτε την προηγούμενη έντονη αντιπαράθεσή μου με τον υπεύθυνο του τμήματος.
Είμαι απόφοιτος τέτοιας σχολής του εξωτερικού και σας αναφέρω τα πλεονεκτήματα του θεσμού αυτού.
Το οτι υπάρχει μόνο μια τέτοια σχολή στην Ελλάδα, αυτή της ΕΑΒ, είναι κάτι που αναγκαστικά θα κάνει τα παρακάτω γραφόμμενά μου να φαίνονται σαν διαφήμιση.

Παραμερίζοντας {από μεριάς μου} τις όποιες προστριβές είχα προσωπικά με το nromeo, η γνώμη μου είναι οτι οι σχολές που παρέχουν τέτοια εκπαίδευση είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να επιλέξει ένας νέος για να ακολουθήσει το επάγγελμα του μηχανικού αεροσκαφών.
Είναι πολύ πιο αποδοτικό να διδάσκεσαι ένα γνωστικό αντικείμενο και να δίνεις ύστερα την εξέτασή του, από το να προσπαθείς μόνο σου να βρείς την ύλη που ορίζει ο 2042/2003 για το κάθε αντικείμενο και να ψάχνεις εξεταστικό κέντρο να το δώσεις.
Για την τιμή των 17000€ δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω με ποιό τρόπο διαμορφώνεται σε αυτό το ποσό.
Όσον αφορά όμως τις τιμές που βρίσκει κανείς στο εξωτερικό, θα πρέπει να συνυπολογιστεί το συνολικό κόστος εκπαίδευσης. {δίδακτρα, αεροπορικές μεταφορές, ενοίκια, βιβλία, απόσταση από οικογένια κτλ}

Αποφοιτόντας λοιπόν από μία τέτοια σχολή, όπως έγραψε ο nromeos, χρειάζεται η απόκτηση 2 ετών προϋπηρεσίας σε οργανισμό 145, {σε πολιτικού νηολογίου αεροσκάφη}, για την απόκτηση του πτυχίου Part-66B1 ή Β2. Είναι πραγματικά ο γρηγορότερος τρόπος, όπως αναφέρεται, για την απόκτηση του πτυχίου.

Επίσης - να με διορθώσετε αν κάνω λάθος - αν ακολουθήσεις την πορεία για Β1, μπορείς με την ολοκλήρωση του πρώτου χρόνου προϋπηρεσίας, να κάνεις αίτηση στην ΥΠΑ για το κατηγορίας Α1 πτυχίο. Αναλόγως την εταιρία που δουλεύει κανείς, το Α1 μπορεί να προσφέρει οφέλη ένα χρόνο νωρίτερα από το Β1 και το τελευταίο με τη σειρά του να αποφέρει τις όποιες επαγγελματικές εξελίξεις.

Η προϋπηρεσία για την απόκτηση του Α1, Β1 ή Β2 πρέπει να καταγράφεται από τον ενδιαφερόμενο και να επικυρώνεται από τους προϊσταμένους του. Η καταγραφή αυτή γίνεται σε μορφή logbook.
Ένα τέτοιο βρήκα στη Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το CAP 741. Δείγμα αυτού θα βρείτε εδώ:
http://www.caa.co.uk/application.aspx?catid=33&pagetype=65&appid=11&mode=detail&id=1309
Δεν γνωρίζω πόσο κάνει, όπως και δε γνωρίζω αν παρέχει η σχολή της ΕΑΒ κάτι αντίστοιχο. {να το πουλάει εννοώ}
 
Η ΕΑΒ απέκτησε το Πιστοιποιητικό στα τέλη Μαϊου 2008 και δεν υπήρχε η χρονική ευχέρεια για την όποια προβολή μέσα σε 3 μήνες, προκειμένου να προλάβει να ξεκινήσει Κύκλο σπουδών.΄
Η ανακοίνωση έναρξης εντός του Φεβρουαρίου 2010 δεν θα μπορούσε να απασχολήσει μαθητές Λυκείου, λόγω του γεγονότος ότι είμαστε στο μέσο της σχολικής περιόδου, γι' αυτό δεν έχει γίνει ακόμα. Δεν σημαίνει όμως ότι δεν είναι μέσα στους επόμενους στόχους.
Αυτό βεβαίως θα γίνει μέσω του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού ούτως ώστε να πληροφορήσει τους τωρινούς μαθητές για την προοπτική του επαγγέλματος και να δώσει ώθηση για την έναρξη κύκλου από τον Σεπτέμβριο 2010.
Σε ότι αφορά το κόστος έχω αναφερθεί προγενέστερα. Έχω την ελπίδα ότι αν το ενδιαφέρον είναι αρκετό να μπορέσει να μειωθεί κάποια στιγμή και το κόστος (εύχομαι σύντομα).

Πράγματι, η Νομοθεσία αναφέρει:
στο άρθρο 66.Α.20 Δικαιώματα, παράγραφος α)2
2. Η άδεια συντήρησης αεροσκαφών κατηγορίας Β1 επιτρέπει στον κάτοχο να εκδίδει πιστοποιητικά διάθεσης σε υπηρεσία μετά από συντήρηση, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης της δομής του αεροσκάφους, του προωθητικού συστήματος, καθώς και των μηχανικών και ηλεκτρικών συστημάτων. Στα δικαιώματα περιλαμβάνεται επίσης η αντικατάσταση αντικαταστάσιμων κυκλωμάτων ηλεκτρονικών μονάδων, η οποία απαιτεί απλούς ελέγχους προκειμένου να αποδειχθεί η λειτουργικότητά τους. Η κατηγορία Β1 περιλαμβάνει αυτόματα τη σχετική υποκατηγορία Α.
(Ο Β2 όμως ΟΧΙ)

Αυτό ερμηνεύεται ως: Αυτός που αποκτάει την άδεια Β1.1 αυτόματα περιλαμβάνει την υποκατηγορία Α1, ο Β1.2 την Α2 κοκ.
Τελειώνοντας κάποιος ένα κύκλο σπουδών και τις αντίστοιχες εξετάσεις ξεκινάει την απόκτηση προϋπηρεσίας. Όμως θέλει προσοχή στην ερμηνεία και θα πρέπει να παρθεί η τελική άποψη της ΥΠΑ.
Συγκεκριμένα: Αν κάποιος που ολοκληρώσει εγκεκριμένο κύκλο σπουδών σε ένα Part-147 Οργανισμό για Β1.1 και επιτύχει στις αντίστοιχες εξετάσεις και ξεκινήσει την απόκτηση προϋπηρεσίας και καταθέσει την αίτησή του στην ΥΑΠ (με όλα τα δικαιολογητικά) αιτούμενος την απονομή του Α1, τότε η αίτηση ΄γίνεται για ΑΡΧΙΚΗ χορήγηση άδειας. Αν η ΥΠΑ δεχτεί ότι (α) η εκπαίδευση υπερκαλύπτει τον κύκλο σπουδών του Α1 (ο οποίος είναι 134 ημέρες) και (β) ότι έχει επιτύχει τις εξετάσεις στα αναγκαία Modules καθ' υπερβολήν από το επίπεδο των απαιτήσεων για Α1, ίσως δεχτεί και να του χορηγήσει το Α1. Όμως εδλω θέλει ΠΡΟΣΟΧΗ διότι αν πάει μετά από έναν επιπλέον χρόνο απόκτησης εμπειρίας η νέα αίτηση θα αφορά ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ της υπάρχουσας άδειας (του Α1) και το Appendix IV του Part-66 or;izei apaito;ymenh empeir;ia 2 XRONIA!! Πρέπει να διευκρινηστεί από την ΥΠΑ αν μπορεί να γίνει αυτό που αναφέρει ο B737Mech. Πάντως το έθεσα στην ΥΠΑ να μου το διευκρινήσουν και μέχρι να υπάρξει επίσημα θέση παραμένω επιφυλακτικός αν και θα προσπαθήσω να πιέσω να γίνεται μιας και είναι λογικό.

Για το Logbook: Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει Πανευρωπαϊκή καθιέρωσή το, κάποια στιβμή όμως θα γίνει. Μέχρι τώρα δεν είναι άκρως απαραίτητο, αρκούν άλλοι τρόποι τεκμηρίωσης της προϋπηρεσίας. Στην ΕΑΒ έχει πάντως αναπτυχθει το προσωπικό Logbook που θα συμπληρώνεται κατά τη διάρκεια του Κύκλου σπουδών και θα παραδίδεται στον εκπαιδευόμενο για να καταχωρεί την μελλοντική προϋπηρεσία του. Ομοιάζει με εκείνο της UK CAA αλλά πιο ορθό (και ελήφθη υπ' όψιν) το αντίστοιχο της Μαλτέζικης Αρχής και φέρει το Logo της ΕΑΒ. Αυτό θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο κατά τη φάση της απόκτησης εμπειρίας ΑΛΛΑ και κατά τη διάρκει της καριέρας του. Είναι πολύ σημαντικό να κρατάει ένας Μηχανικός ιστορικό των εργασιών συντήρησης εφ' όρου ζωής όπως οι πιλότοι.

Στο θέμα της προϋπηρεσίας έχω να τονίσω ότι η απαίτηση από τον Κανονισμό είναι "τουλάχιστον 12 μήνες"Για όλους τους αιτούντες, τουλάχιστον ένα έτος απαιτούμενης πείρας πρέπει να είναι πρόσφατη πείρα συντήρησης σε αεροσκάφη της κατηγορίας/-υποκατηγορίας για την οποία ζητείται η αρχική άδεια συντήρησης αεροσκαφών." (άρθρο 66.Α.30 (β)) όχι ολόκληρη η εμπειρία.

Στο μέλλον θα δοθούν και άλλες διευκρινήσεις με στόχο της όσο γίνεται καλύτερη ενημέρωση.
 
ρε παιδια καμια ιδεα- εμπειρια απο την ΕΑΒ?
 
Καλησπέρα σε όλους

Για όσους ενδιαφέρονται σχετικά με εκπαιδευτικά προγράμματα για πιστοποιημένους μηχανικούς αεροσκαφών κατά EASA PART-66 B 1.1, η ΕΑΒ ανακοίνωσε μέσω του ανανεωμένου ιστοτόπου της την έναρξη εκπαιδευτικού προγράμματος στις 19/09/2011.

Παραθέτω και τον σχετικό σύνδεσμο: http://www.part66.gr/index.php/el/news/ ... 10315.html
 
Η Ε.Α.Β. θα συμμετάσχει στην 2η Aviation Career Day. Εκεί θα μπορέσετε να μιλήσετε με τους εκπροσώπους της σχολής και να πάρετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
 
Top