Εκπαιδευση και σημαντικότητα IR

Έχεις εσύ ΑΟΑ να μου προτείνεις κάποια σωστή σχολή μη fastfood? γιατί όπως είπα κατα 99% το atpl th. θα το κάνω ground school.
 
Εδω υπαρχουν σοβαρα πανεπιστημια που δινουν πτυχιο εξ αποστασεως σε πολυ δυσκολες επιστημες, δε μπορω να καταλαβω γιατι καποιοι επιμενουν με το in class atpl theory...
 
Δύο ερωτήσεις κόμα:
1) Trevor Thom VS Oxford βιβλία??
2) Γνώμη για αερολέσχη αρκαδίας για ppl?
 
Αγαπητέ antonis_ps όπως έχω επανειλημμένα αναφέρει σε τοποθετήσεις μου και σε άλλες επικεφαλίδες/τόπικς θεμάτων σχετικά με το σπουδαιότερο και καθοριστικότερο κατ’ εμέ ζήτημα επιλογής σπουδών/ εκπαίδευσης κλπ, σε πληροφορώ ότι εγώ ούτε προτείνω ούτε κατευθύνω υποψήφιους σπουδαστές, σε Χ ή Ψ Αερολέσχες ή Σχολές εντός ή εκτός Ελλάδας για να απαντήσω σε ο, τι με ρώτησες παραπάνω και ιδιαίτερα στις τρέχουσες συγκυρίες, όπως έχουν εξελιχτεί τα μέσα (α/φ), τα κριτήρια και η αξιολόγηση των συνθηκών επαγγελματικής αποκατάστασης στην αγορά εργασίας.
Μεταφέρω απλά ανιδιοτελείς απόψεις και προβληματισμούς εμπειρίας δεκαετιών, σε νέους υποψήφιους σπουδαστές, επειδή αγαπώ την αεροπορία, όντας μέλος πρώτου βαθμού συγγενικών μου προσώπων στο χώρο, για τα υπόλοιπα είναι δικός σου ο προβληματισμός, η έρευνα, το πραγματικό οικονομικό κόστος κλπ, για να αποφασίσεις ποιο δρόμο θα επιλέξεις και ως εκ τούτου δεν θα σου πω εγώ αν είναι καλή για PPL η Α/Λ Αρκαδίας, την οποία προφανώς κάποιος σου πρότεινε και για την οποία επίσης ρωτάς και σε άλλο τόπικ.
Να γνωρίζεις πάντως ότι η επιλογή Σχολής είτε για integrated είτε για Modular είναι καθοριστικής σπουδαιότητας για την μεγιστοποίηση επιτυχίας της επαγγελματικής σου αποκατάστασης.
Ως προς το distance learning όπως αναφέρει ο κ. koulis παραπάνω ναι οκ αλλά κατ’ εμέ αφορά άλλους κλάδους σπουδών, όπως π.χ θα έκανα κι εγώ αν ήταν τώρα, αντί όπως πήγα την δεκαετία του 1980 για μεταπτυχιακό MBA στην Αμερική.
 
Καλα οτι είναι πολυ σημαντική η σχολή ναι μου το έχεις πει 15 φορές ανιδιοτελώς δεν έχω παράπονο. Μ αρέσει όμως που μου λες για την αερολέσχη Αρκαδίας οτι ρωτάω και σε άλλο τοπικ με πρακτορικό ύφος του στιλ "σε τσάκωσα" χαχαχα Μπράβο πάντως, για ανιδιοτελής αφιερώνεις πολλές ώρες εδω μέσα με καλό ψάξιμο σε όλα τα τοπικ!
Αφου λοιπόν η σχολή παιζει τόσο σημαντικο ρόλο στην επαγγελματική μου αποκατάσταση οπως λες, πες μου μια σχολή που όταν την αναφέρω στο interview θα μου πουν "παρακαλώ, περάστε" έστω κι ας είμαι γκασμάς. Η πες μου ποια εταιρία θα πάρει τον γκασμα που εσπασε το αεροσκαφος στο type rating επειδη τελείωσε στην oxford και δε θα παρει τον γατάκι που έκανε σωστες προσγειώσεις αλλά εκανε το ppl του στην αερολέσχη... μιλαμε για ppl έτσι, ούτως ή άλλως μετά θα πάω σε κάποια σχολή επαγγελματική απ αυτές τις σημαντικές... Θα μου πεις, γιατι να χασουν το μπικικίνι του ppl και του build up οι σημαντικές σχολές; Ε όταν χρεώνουν διπλά, έτσι πάει..
Τα ράσα δε κάνουν τον παππά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Και ξαναλέω για πολλοστή φορά, αν τον είχα το μαιντανό ζεστό στο παντελόνι μου, θα έκανα μια ερευνα αγοράς να δω ποια είναι καλύτερη σχολή και θα πήγαινα intergraded να τελειώνω αλλά το ψάχνω γιατι ΔΕΝ ΜΟΥ ΠΕΡΙΣΕΥΟΥΝ!! Και όταν ακούω 10000 στη μια και 6000 στην άλλη δελεάζομαι! Βέβαια να σου πω την αλήθεια αν είχα τα λεφτα σιγά μη καθόμουνα Ελλάδα αλλα τελος πάντων!
 
Antonis απ οτι φαινεται επιασες την ουσια της υποθεσης...Καταλαβαινω οτι οι οικονομικες δυνατοτητες σου ειναι περιορισμενες οποτε καλα θα κανεις να το ψαξεις καλα πριν μπεις στη διαδικασια να πεις "παω στον καλυτερο"
 
Αντωνάκη, δεν σε «τσάκωσα» με το πνεύμα που εννοείς, αλλά επειδή είμαι μέλος στο φόρουμ και αγαπώ την αεροπορία όπως επανειλημμένα αναφέρω, αφιερώνω λίγο από το χρόνο μου σε κάτι που μου αρέσει και με ευχαριστεί να ασχολούμαι, άλλωστε αν κατάλαβες ηλικιακά είμαι «πατέρα» σου 60+ και εκτός από συγγενείς μου όλων των ηλικιών που είναι επαγγελματίες στο χώρο, ασχολούμαι για ένα ακόμα παραπάνω λόγο, μήπως καταφέρω και κανένα εγγονό/νή να επιλέξει αργότερα να γίνει πιλότος.
Ο λόγος λοιπόν που υποστηρίζω την άποψη για την επιλογή αξιόλογης και αναγνωρισμένης Σχολής/Ακαδημίας είναι για να αποκτήσεις την κατά το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη κατάρτιση και εκπαίδευση αλλά όχι μόνο με κριτήριο το οικονομικό κόστος, το οποίο απολογιστικά από λανθασμένη επιλογή εν τέλει μπορεί να σου κοστίσει περισσότερο από αυτό που υπολογίζεις λόγω διακοπών και μη ομαλής χρονικά συνέχισης των σπουδών σου, «τριγυρίζοντας» αποδώ κι αποκεί, με το άγχος, ωχ βάλε κι άλλες ώρες, άντε η ισχύς του πτυχίου θα λήξει, revalidation, type rating και πληρωμένο line , ο χρόνος και η ηλικία τραβάει την ανηφόρα κ.ο.κ
Καλύτερα λοιπόν για την περίπτωσή σου επειδή σχετικά είσαι ακόμα ηλικιακά νέος, να συγκεντρώσεις πρώτα τα απαιτούμενα χρήματα, ερευνώντας την καλύτερη επιλογή, όχι μόνο μέσα απ’ το φόρουμ και μετά να αποφασίσεις, ούτως ώστε να μην έχεις χρονικά κενά όπως αναφέρω παραπάνω, άσχετα από τι θα επιλέξεις ( integrated or modular )
Να είσαι σίγουρος ότι κάτι ξέρω κι εγώ, δεν το παίζω μάγκας!
 
Γειά σας κι από μένα,

Θα προσπαθήσω να μην μακρηγορήσω.

Δυστυχώς σήμερα το αν θα καταφέρει κάποιος να ασχοληθεί επαγγελματικά με το επάγγελμα του χειριστή εξαρτάται βαθέως απ'την οικονομική του ευχέρια και όχι τόσο απ΄το σύνολο των ικανοτήτων του. Αυτό έχει βέβαια ως αποτέλεσμα να υπάρχει ένα ευρύ φάσμα πιλότων στην πρώτη γραμμή συμπεριλαμβανομένων και των ψυχολογικά/νοητικά ασταθών (πάλι καλά που πετάει 95% ο αυτόματος). Λίγες εταιρίες εφαρμόζουν ψυχοτεχνικά τεστ και ακόμα λιγότερες προσλαμβάνουν φρέσκους μέσα απο επίπονες διαδικασίες αξιολόγησης με σκοπό επιλογής του καταλληλότερου υποψήφιου προς εκπαίδευση. Οι περισσότερες εταιρίες σε θέλουν με το βασικό πτυχίο έχοντας ήδη επενδύσει τουλάχιστον 70.000 ευρώ και έτοιμο να τους απλώσεις άλλα ΧΧ.000 ευρώ για το type rating ( Oλλανδοί συνάδελφοι έσκασαν κεφάλαιο ύψους έως 180.000 ευρώ συνολικό κόστος, integrated φυσικα, τους εύχομαι καλή τύχη στην απόσβεση).

Η πληθώρα σχολών που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη παράγει έναν υπέρογκο αριθμό άπειρων χειριστών. Αυτό καθιστά τη προσφορά υψηλότερη της ζήτησης οπότε και οι εταιρίες το εκμεταλεύονται στο έπακρο (Εκ των έσω, ο μισθός και οι συνθήκες έχουν κάνει κατακόρυφη πτώση στην εταιρία που εργάζομαι). Έχουμε φτάσει νομίζω σήμερα (αν δεν το έχουμε ξεπεράσει ήδη) σ' ένα κρίσιμο σημείο καμπής. Να μπορέσει δηλαδή κάποιος, ενάντια στις πιθανότητες, να βρεί εργασία μετά το πέρας της εκπαίδευσής του και να καταφέρει να κάνει πλήρη απόσβεση του κεφαλαίου που επένδυσε ζώντας υπό νορμάλ συνθήκες για τα πρώτα 10-15 χρόνια (τουλάχιστον στην Ευρώπη).

Για την εκπαίδευση τώρα. Πάντα να υπολογίζεις ότι θα σου κοστίσει αρκετά περισσότερο απ' όσο σου λέει η εκάστοτε σχολή. Integrated σε αναγνωρισμένες σχολές έχεις σαφώς αυξημένες πιθανότητες διότι έχουν δίαυλους επικοινωνίας με κάποιες εταιρίες, όμως κατά τη γνώμη μου είναι πεταμένα λεφτά. Modular είναι φτηνότερα, όμως είναι πολύ σημαντικό να μην αλλάξεις πολλές σχολές διότι θα πρέπει μετά την απόκτηση του πτυχίου κάποιος να έχει ακολουθήσει την πορεία σου και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως reference. Η θεωρεία ATPL, μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως όμως δεν θα το πρότεινα αφού δύσκολα θα μπεί κάποιος στη ρουτίνα του διαβάσματος και ως αποτέλεσμα θα του πάρει τουλάχιστον το διπλάσιο χρόνο. Άλλη ξεφτίλα δε, είναι ότι όλα τα ερωτηματολόγια στα οποία εξετάζεται ένας υποψήφιος μπορούν να αγοραστούν στο ίντερνετ... Τα περνάς 4-5 φορές και γράφεις 99-100%. Μάγκες όλοι! Σημαντικό είναι φυσικά να μην κοπείς στα πτητικά γιατί μετά λιγοστεύουν οι ήδη δραματικά, μειωμένες πιθανότητες να βρείς δουλειά.

Το type rating είναι και αυτό σημαντικό αλλά αν δεν γίνει σε συνδυασμό με πρόσληψη σε εταιρία πολύ δύσκολα θα θεωρηθεί αβαντάζ. Ένας τύπος σκέτος χωρίς ώρες σε ένα δίπλωμα είναι και έξοδα αλλά και περιορίζει τους επαγγελματικούς ορίζοντες, πχ. κάποιος με τύπο Β737 δύσκολα θα πάει σε Α320. Επίσης, κάθε εταιρία έχει τα δικά της Standard Operating Procedures τα οποία ειναι διαφορετικά απο εταιρία σε εταιρία κ.τ.λ. Όπως επίσης οι ώρες στον τύπο. Αν τις βάλει κάποιος για παράδειγμα στην Lion Air στην Ινδονησία θα είναι γελασμένος αν νομίζει πως θα βρεί δουλειά μετά στην Ευρώπη αφού η εταιρία είναι ''black listed''. Όπως φυσικά και να πληρώσει κάποιος τις πρώτες 500 ώρες σ' έναν τύπο. Ισχυρό πλήγμα και στην προσεχή καριέρα του αλλά και προς το επάγγελμα αφού δουλειά δεν πρόκειται να βρεί και κάποιος θα τον έχει εκμεταλευτεί χειρότερα και από traffiking.

Φιλικά
 
Είπαμε να κρατήσουμε την κουβέντα σε ένα κάποιο σοβαρό επίπεδο. Μπήκανε συγγενείς χειριστών και γράφουν περί εκπαιδεύσεων, τέρμα τα δίφραγκα της σοβαρότητος. Από μέρους μου, ως εδώ, αρκετά...
 
Κύριε C421, σας ενόχλησαν μήπως οι ανιδιοτελείς και καλοπροαίρετες απόψεις μου επειδή ενίοτε είναι εμφανώς δηκτικές, φωτογραφίζοντας ως προς το περιεχόμενο και την σκπιμότητα, την στρατηγική των δικών σας απόψεων ;
Που βρίσκετε εσείς το μεμπτό και επιλήψιμο για το μη σοβαρό επίπεδο επειδή είμαι συγγενής χειριστών, δηλώνοντας αδικαιολόγητα “τέρμα τα δίφραγκα της σοβαρότητος” όπως και “από μέρους μου, ως εδώ, αρκετά..” ;
Λυπάμαι αλλά αυτά είναι δημιουργία επικοινωνιακών εντυπώσεων «προπετάσματος καπνού»
Έχω αναφέρει ότι δεν είμαι ούτε πιλότος ούτε εκπαιδευτής, ενώ εσείς ο δήθεν «τυροπιτάς» είναι εμφανέστατο προ καιρού ότι είστε, αλλά σκόπιμα δεν το ομολογείτε.
Έχω επίσης αναφέρει, ότι είμαι διαφορετικού κλάδου επαγγελματικής ιδιότητας και σπουδών, όπως και κάποιας ηλικίας προφανώς μεγαλύτερης εκ των περισσοτέρων μελών του φόρουμ, οπότε δεν έχω λόγους να αερολογώ ως μη σοβαρός.
Ως εκ τούτου έχοντας αφενός πείρα δεκαετιών γενικότερα περί σπουδών όλων των βαθμίδων και αφετέρου άποψη ως συγγενής έμπειρων επαγγελματιών χειριστών του αεροπορικού χώρου, απλά εκθέτω/μεταφέρω βιοματικές απόψεις, θέλοντας να προβληματίσω και να βοηθήσω, όσο αυτό γίνεται μέσα από ένα φόρουμ, τα νέα παιδιά επειδή αγαπώ την αεροπορία και όχι ως γκρίζος αμφιλεγόμενος «αβανταδόρος» προσωπικού οφέλους, προτρέποντας με π.μ συγκεκριμένες πρακτικές και μεθόδους σπουδών, προτείνοντας και ή συστήνοντας συγκεκριμένες Αερολέσχες και Σχολές κλπ., καταλάβατε κ. C421;
Υ.Γ Ζητώ συγνώμη για την εκτός θέματος τοποθέτησή μου
 
Top