1) H νομοθεσία δεν επιτρέπει να κάνει κάποιος ME/IR εκπαίδευση σε FNPT II εάν δεν έχει το ME class rating (για τους modular μαθητές). Αρα νομοτύπως οι σχολές πρέπει στον μαθητή (που έχει PPL και 50 ώρες PIC ) να του κάνουν πρώτα FNPT II με πάνελ πχ C172, μετά να του κάνουν εκπαίδευση ΜΕ επί δικινητηρίου αεροπλάνου, μετά να τον στείνουν skilltest να πάρει το ΜΕ class rating και μετά να του κάνουν ΜΕ/ΙR σε FNPT II. Eάν ο μαθητής δεν ακολουθήσει αυτήν την πορεία, είναι εις βάρος του, διότι άλλο πράγμα είναι να κάνεις 40 ώρες FNPT II Seneca III κι άλλο πράγμα να κάνεις 40 ώρες C172 και μόνο 3 ώρες Seneca III λίγο πριν το τελικό skilltest. Αρα τι πρέπει να απαιτήσει ο μαθητής/πελάτης από τη σχολή? Απλό: "Οταν θα φτάσω να έχω 50 ώρες κυβερνήτου* μονοκινητήριο, θα μου κάνετε την ΜΕ εκπαίδευση (6 ώρες), θα πάω skilltest να πάρω το ME class rating, και μετά θα με βάλετε στο FNPT II για εκπαίδευση ΜΕ/IR. Aφού τελειώσω τις 40 ώρες FNPT II εκπαίδευση, τότε θα με βάλετε στο μονοκινητήριο αεροπλάνο για την IR εκπαίδευση (και εντός του 15ωρου που θα κάνουμε την επί αεροπλάνου ΙR εκπαίδευση θα μου κάνετε και τη νυχτερινή για το Night Rating-επιτρέπεται) και μετά θα με βάλετε στο δικινητήριο (συνήθως 5 ώρες) ώστε να κάνω την πτητική IR εκπαίδευση και στο ΜΕ". Aφού λοιπόν ο μαθητής τελειώσει την IR εκπαίδευσή του στο μονοκινητήριο και το δικινητήριο, θα πάει skilltest με δικινητήριο να πάρει το IR, να το βάλει στο PPL του και να συνεχίσει να κάνει το build up του δηλ τις υπόλοιπες 50 ώρες μονοκινητήριο που του λείπουν μέχρι τις 100 κυβερνήτου που πρέπει να έχει για να πάρει το CPL του, πετώντας IFR Cross country πτήσεις. Oταν βάλει τις 150 ώρες αεροπλάνου εκ των οποίων 100 κυβερνήτου, τότε μπορεί να κάνει την CPL εκπαίδευση επί μονοκινητηρίου, τις ώρες complex επί μονοκινητηρίου (ένα υπάρχει στην Ελλάδα, γιαυτό και τις κάνουν όλοι σε ΜΕ) και να πάει skilltest για CPL ME.
* Γιαυτό: Φροντίζουμε να κάνουμε την PPL εκπαίδευσή μας με έξυπνες κινήσεις δηλ να τελειώσουμε την dual σε 25 ώρες και να κάνουμε τις 20 ώρες solo (πριν πάρουμε το PPL) και τις 30 ώρες κυβερνήτου (αφού πάρουμε το PPL), ώρες ταξειδίου. Αρα, όσο περισσότερες ώρες πετάμε solo στον κύκλο του αεροδρομίου, τόσες περισσότερες ώρες solo ή κυβερνήτου θα χρειαστεί να βάλουμε cross country, άρα τόσα περισσότερα λεφτά θα ξοδέψουμε!
2) Νομοθετικά, τα ίδια ισχύουν και για τους integrated μαθητές. Δεν μπορείς να κάνεις ΙR εκπαίδευση σε FNPT II με πάνελ δικινητηρίου εάν δεν έχεις κάνει τις 6 ώρες ΜΕ αεροπλάνου που απαιτούνται για το ΜΕ class rating το οποίο όμως παίρνεις με τo τελικό skilltest για την απόκτηση του CPL ME/IR.
3) Γιαυτό, από μια καλή μελέτη της νομοθεσίας, καταλήγουμε στο συμπέρασμα οτι η καλύτερη και οικονομικώτερη εκπαίδευση είναι η modular η οποία για CPL ME/IR γίνεται ώς εξής:
PPL; 25 hrs dual + 20 hrs solo + skilltest for Single Engine PPL+ 30 hrs PIC cross country + Night Rating + 6 hrs dual ME training + ME class rating skilltest + FNPT II ME/IR training +IR skilltest for ΜΕ/ΙR + PIC hrs μέχρι τις 100 PIC (δηλ 50 ή όσες μας λείπουν) + Single Engine CPL dual training + skilltest for CPL SE & ME.
Σε επόμενο post θα γράψω και την διάρθρωση μιας CPL ME/IR (χωρίς CPL μονοκινητήριο) εκπαίδευσης
Πιστεύω να βοήθησα...