giorgoskar87":39m4qpxg said:
Καλημέρα και καλές γιορτές και από εμένα, συγχαρητήρια στους επιτυχόντες και καλή σταδιοδρομία με υγεία εύχομαι!
Είμαι κι εγώ στους επιλαχόντες και θεωρώ πως μόνο να κερδίσουμε κάτι μπορούμε στέλνοντας αυτές τις επιστολές, συνεπώς μέσα κι εγώ...
Θα ήταν χρήσιμο κάποιος εκ των επιτυχόντων να ενημερώσει για το πότε έγινε η ορκωμοσία και πότε θα ξεκινήσει η εκπαίδευση τους για αρχειακούς λόγους. (αδερφέ τροχοφόρε σε εσένα κυρίως βασίζομαι γιατί ώρες ώρες κράταγες τη συζήτηση μόνος σου!!
)
Επίσης, αν κάποια στιγμή υπάρξει κάποια άλλη ενημέρωση (εκ των έσω πλέον!) για απορρόφηση επιλαχόντων, παρακαλώ ενημερώστε γιατί ακόμη ελπίζουμε κάποιοι. Δύο χρόνια εθισμού είναι αυτά στο forum,δεν διαγράφονται έτσι απλά...
Με συγκλονιστική καθυστέρηση (από Χριστουγεννα Πάσχα και από Μάρτη καλοκαίρι φάση
), θέλω να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια και να μεταφερω το ρεπορτάζ που έχω. Και πάλι δεν μπορώ να αποκαλύψω τις πηγές μου, οπότε και πάλι μπορεί κάποιος να με αγνοήσει θεωρώντας ότι βγαζω πράγματα από το μυαλό μου, να με διαβασει προσεκτικά ή οτιδήποτε ενδιάμεσο. Μην στειλετε πμ ζητώντας πηγή, αυτη τη φορά δεν μπορώ να πω τίποτα παραπάνω. Πάμε στο προκείμενο.
Η ΥΠΑ χρειάζεται άμεσα ΕΕΚ. Υπάρχει σημαντική εως και δραματική υποστελεχωση σε πολλά αεροδρόμια (Σκιάθος, Μύκονος, Σαντορινη και Κως ειναι μάλλον τα πιο χαρακτηριστικά παραδειγματα, αν και στα 3 από τα 4 θα πάνε κάποιοι από τους 32 υπό εκπαιδευση ΕΕΚ του 1Γ/2015, οι οποίοι είναι όμως σταγόνα στον ωκεανό) και στο ΚΕΠΑθ , με την τεράστια αύξηση των (υπερ)πτήσεων (περί το 21% φέτος,
πηγή, σελ.7) τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα. Για την κάλυψη των αναγκών χρειάζονται πολλές δεκάδες ΕΕΚ ακόμη. Προς αυτή την κατευθυνση εξετάστηκαν 3 σενάρια: πρόσληψη επιλαχόντων, μεταταξεις από το Δημόσιο και νέος διαγωνισμός. Φαίνεται ότι το πρώτο σενάριο κερδίζει, για να μην πω ότι κερδισε σχεδόν οριστικά. Αναλυτικά:
α) υπάρχει η βούληση για πρόσληψη επιλαχόντων, ίσως και 47 νέων ΕΕΚ. Οι θεσεις αυτές αφορούν κυρίως τα περιφερειακά αεροδρομια, αν όχι αποκλειστικά και μόνο αυτά. Αρχικά όταν εξετάστηκε το σενάριο αυτό, εντοπίστηκαν κάποιες νομικές δυσκολίες. Με τον κατάλληλο χειρισμό (έχει γίνει κάτι αντιστοιχο και παλαιοτερα, με τους πυροσβέστες νομίζω; ), φαίνεται ότι βρέθηκε η νομικη φόρμουλα. Η γενική ιδέα είναι ότι οι πρώτοι αρκετές δεκάδες επιλαχόντες (ας πούμε 100 πχ) θα συμπληρώσουν "μηχανογραφικά" με βάση τις θέσεις που θα προκηρυχθούν από το ΑΣΕΠ. Σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται (πολύ) σύντομα, ακούστηκε ακόμα και για τις αμέσως πολύ επόμενες μέρες.
Τα μεγαλύτερα συν μίας τέτοιας εξέλιξης θα είναι αφενός η ταχύτητα (όλα μπορούν να τρεξουν σε λίγους μηνες), αφετέρου η σχετικά νεαρή ηλικία των επιτυχόντων (οι οποίοι τα ειχαν πάει εξαιρετικά σε μία ιδιαίτερα σκληρή διαγωνιστική διαδικασία).
β) υπήρξε το σενάριο των μεταταξεων από το Δημόσιο αποκλειστικά για περιφερειακά αεροδρόμια με υποστελέχωση με χαλαρό όριο ηλικίας (πχ 45 έτη) , με
15ετη υποχρεωτική παραμονη στο αεροδρόμιο επιτυχίας και με όσους προκριθουν να περνάνε αντστοιχο τεστ με το Β σταδιο του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (με υποχρέωση απλά να πιάσουν τη βάση). Ακούστηκαν πολλά παράπονα για πιθανά "βύσματα" και για κίνδυνο επιτυχιας 40αρηδων, που πιθανοτικα θα εχουν λιγότερη όρεξη για δουλειά από εναν υπάλληλο 28-30-32 χρονών. Προς το παρόν αυτό το σενάριο μάλλον μπαίνει στην άκρη. Τα συν του ήταν ότι μπορούσε να τρέξει γρηγορα και ότι δε θα επηρεαζόταν από την ποσόστωση για τις προσλήψεις στο Δημόσιο.
γ) έπαιξε δυνατά (χωρίς να έχει εγκαταλειφθεί πλήρως) η πιθανότητα νέου διαγωνισμού from scratch, ίσως και με πιο μεγάλο ηλικιακό όριο (πχ τα 35 έτη). Ετσι,θα έμπαιναν οι καλύτεροι από μία σκληρότατη διαγωνιστική διαδικασία, αλλά αυτό θα έπαιρνε ... χρόνια. Ο προηγουμενος διαγωνισμος ξεκίνησε να σχεδιάζεται τον Ιανουάριο 2014, τελικώς (και λόγω των εκλογών του 2015), η προκήρυξη βγηκε Οκτώβριο 2015, ο διαγωνισμός εγινε Οκτώβριο 2016 έως Μάιο 2017 , οι προσλήψεις Δεκέμβριο 2017, η εκπαίδευση στη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας ολοκληρώνεται σε 4 εβδομαδες και οι νέοι ΕΕΚ πολύ δύσκολα θα πιάσουν μικρόφωνο για να αποφορτίσουν τους παλιούς πριν το 2019 (για κάτι που ξεκινησε γεμάτη μισή δεκαετία νωρίτερα).
Φυσικά, ποτέ δεν μπορεί να αποκλειστεί μια υβριδική λύση, δηλαδή οποιοσδήποτε μη μηδενικός γραμμικός συνδυασμός οποιωνδήποτε δύο εκ των παραπάνω σεναρίων ή και των τριών (λέμε τώρα). Προς το παρόν κρατήστε την πληροφορία ότι ααμενονται ξελίξεις συντομότατα. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ενα άνω όριο για την πρώτη λύση και αυτό ειναι ο Ιούλιος φέτος (το ΑΣΕΠ εχει 12 μηνες από την έκδοση οριστικων πινακων για την πρόσληψη επιλαχόντων).
Εάν η σειρά του 2017 βάλει μέσα σειρά σε μερικούς μηνες, όταν η σειρά του 2009 χρειάστηκε 9 χρόνια (παρά μερικες εβδομαδες), θα είναι πραγματικά αξιοσημείωτο.