Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ)

jerry

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
04/01/2003
Μηνύματα
4.059
Likes
651
Website
www.air-born.gr
Νομίζω πως το πρόβλημα-παράλογο-κουλό είναι (και γκρινιάζει ο Άλεξ και πολλοί άλλοι) πως δεν μπορεί να θεωρείται "τυπικό" προσόν το πτυχίο ΑΕΙ (έστω με τον περιορισμό των σχολών που ανέφερε ο xristos) και να μην θεωρείται το πτυχίο ΤΕΙ (εντάξει, ίσως όχι τα τει ζωικής παραγωγής ή ιχθυοκαλλιέργειας).

Δηλαδή τι, δεχόμαστε πως στα ΤΕΙ δεν γίνεται καλή δουλειά και ότι οι απόφοιτοί τους δεν έχουν "καλό" ακαδημαικό υπόβαθρο? Αν είναι δυνατόν! Υπάρχουν ΑΕΙ και ΑΕΙ όπως υπάρχουν ΤΕΙ και ΤΕΙ.

Για να αναφέρω ένα παράδειγμα :
Δεν καταλαβαίνω γιατί να έχει δικαίωμα να γίνει ελεγκτής κάποιος που έχει τελειώσει πολιτικές επιστήμες (ΑΕΙ)και να μην μπορεί κάποιος που έχει τελειώσει τουριστικά επαγγέλματα (ΤΕΙ). Ίσα ίσα δηλαδή...
 

LGIR27

Economy-Class-Member
Εγγραφή
12/11/2004
Μηνύματα
119
Likes
0
Όντας εκ των έσω θα ήθελα να απαντήσω σε κάποιες από τις απορίες σας.
Καταρχήν όσο αναφορά στις ειδικότητες παίζουν όλες οι σχολές των ΑΕΙ άσχετα με το αν γράφονται στην προκήρυξη ή όχι. Σε περίπτωση προβλήματος με την ειδικότητα μια ένσταση και τελείωσες.
Για τους ελεγκτές που προέρχονται από την ΠΑ οι τελευταίοι έφυγαν (συνταξιοδοτήθηκαν) πριν λίγο καιρό.
Πρακτικά τώρα, στην Ευρώπη (eurocontrol) αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ΗΠΑ οι ελεγκτές ξεκινάνε από 18 ετών μπαίνουν σε ειδικές σχολές και αποφοιτούν με ιδιαιτέρως μικρά ποσοστά επιτυχίας (αποφοίτησης)
Στην Ελλάδα χρειαζόμαστε γύρω στα 600 ενεργά άτομα για να γίνει η δουλειά . Μπαινεις με ΑΣΕΠ (γραπτος διαγωνισμος, ιατρικες εξετασεις και ορθοφωνια). Η σχολή διαρκεί 4 μήνες στην ΣΠΟΑ της ΥΠΑ. Συνεχίζεται βέβαια καθολη σχεδόν την διάρκεια της θητείας.
Χειριστης ρανταρ στην ΥΠΑ δεν υπαρχει με την εννοια της ΠΑ. Μια διευκρινηση: Η ΥΠΑ εχει ΕΕΚ και η ΠΑ εχει ελεγκτες αεραμυνας πολλοι απο τους οποιους εχουν παρει καποια ειδικοτητα απο την ΥΠΑ για να κανουν ελεγχο εναεριας κυκλοφοριας. Οσο και αν φαινεται παραξενο αυτα τα δυο εχουν μεγαλες διαφορες.
Αυτα για τωρα. Στην διαθεση σας αν θελετε καποια αλλη απαντηση.
 

seven4seven

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2004
Μηνύματα
5.221
Likes
626
Περιοχή
Airside
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
VHHH
Χρήστο, ο jerry απάντησε για μένα ;) . Σαφώς κ δέν αμφιβάλλω οτι ένας πχ δικηγόρος μπορεί να είναι άψογος ώς ελεγκτής (όπως θα μπορούσε να είναι και ένας απόφοιτος ΤΕΙ ιχθυοκαλλιέργειας :) ). Αυτό που μου τη σπάει είναι ο διαχωρισμός (σε ΠΑΡΑ πολλά επίπεδα) των αποφοίτων ΑΕΙ απο τους ΤΕΙτζήδες. Ένα απο αυτά (που προσωπικά με καίει) είναι και το θέμα του ΕΕΚ. Σύμφωνοι, θέλουν άτομα με ένα Χ ακαδημαϊκό επίπεδο (το οποίο παρέχουν μόνο τα ΑΕΙ?), αλλα ΙΜΗΟ θα έπρεπε να δίνεται και μιά ευκαιρία και στους "άλλους". Μιά ευκαιρία μόνο, και τελικά όποιος είναι άξιος, να κάτσει πίσω απ την οθόνη.
Μιλώντας για μένα, είναι ένα επάγγελμα που θα ήθελα πολυ να εξασκήσω. Έχω τελειώσει όμως ΤΕΙ (Τουρ.Επιχ.). Θεωρώ οτι έχω και τις γνώσεις και τα @@ για τη δουλειά (αυτό το δέυτερο,βέβαια,αναστρέψιμο,μπορεί τελικά να πάθω 2 εγκεφαλικά και 4 καρδιακά στο τέστ του Δημόκριτου και στην on-the-job εκπαιδευση), αλλα είναι κρίμα που δέν μπορώ καν να το δοκιμάσω. Αυτά!
 
A

Anonymous

Guest
είναι πραγματικά αδικία να μην μπορούν τυπικά να συμμετέχουν πτυχία ΤΕΙ (μία δικαστική προσπάθεια λόγω ανωτατοποίησης δεν είναι άσχημη πρόταση :idea: ).
(εάν είσαι μπάζο με πτυχίο ΑΕΙ, αυτό δεν σε κάνει λιγότερο μπάζο.)

Είναι γνωστό ότι οι ανάγκες σε ελεγκτές είναι μεγάλη. Με τις αποχωρήσεις των τελευταίων χρόνων οι προσλήψεις αποτελούν πια το πρώτο αίτημα των υπευθύνων στον κλάδο.
Άντε να προετοιμάζεστε οι ενδιαφερόμενοι... :!: ;)
 

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.782
Likes
140
Να αναφέρω πάντως, ότι και η ΥΠΑ αναγκάζεται πλέον (και μάλιστα στο άμεσο μέλλον) -για να εναρμονιστεί με αυτά που ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη- να δημιουργήσει ειδική σχολή (κατά πάσα πιθανότητα 3ετούς διάρκειας). Η σχολή θα δέχεται νέα παιδιά αμέσως μετά το Λύκειο, που θα γίνονται οι νέοι ΕΕΚ. Στο τέλος των 3 ετών θα έχει μείνει μέρος μόνο των αρχικών εισακτέων, οι πλέον ικανοί για την δουλειά.

seven4seven":etdti9cd said:
Αυτό που μου τη σπάει είναι ο διαχωρισμός (σε ΠΑΡΑ πολλά επίπεδα) των αποφοίτων ΑΕΙ απο τους ΤΕΙτζήδες.

Καλώς ή κακώς δεν μπορούμε να τα εξισώσουμε. Όταν για να μπεις στα περισσότερα τμήματα ΤΕΙ, αρκεί ως βαθμός ένα 10-13 (και μέχρι πέρυσι και κάτω από τη βάση) ενώ για τα ΑΕΙ ο βαθμός εισαγωγής είναι από 15 ως 19, αυτό δείχνει κάτι. Οι βαθμοί εκφράζουν την προσπάθεια που έκανε κάποιος για να εισαχθεί στην σχολή αλλά και μια ζήτηση που υπάρχει για το εκάστοτε τμήμα ή κλάδο. Δεν μπορείς να λες π.χ. ένα Πολ.Μηχανικό που έγραψε 18,5 για να μπει στο ΑΕΙ, και σπούδασε 5 χρόνια, ότι είναι το ίδιο μ' έναν απόφοιτο ΤΕΙ Δομικών Έργων που μπήκε με 12 στο τμήμα του, και σπούδασε 3,5 χρόνια. (γενικά μιλάω, δεν αναφέρομαι στην περίπτωση των ΕΕΚ)

seven4seven":etdti9cd said:
Μιλώντας για μένα, είναι ένα επάγγελμα που θα ήθελα πολυ να εξασκήσω. Έχω τελειώσει όμως ΤΕΙ (Τουρ.Επιχ.).

Αφού καλώς ή κακώς εδώ και πολλά χρόνια ισχύει το συγκεκριμένο σύστημα... θα μπορούσες να είχες πάει σ'ένα Μαθηματικό ή Φυσικό τμήμα, και τώρα πιθανώς να είχες προσληφθεί. ;)
Πάντως για να λέμε την αλήθεια, ΕΕΚ (στην Ελλάδα) δεν είναι επάγγελμα που θα προγραμματίσεις ότι θέλεις να γίνεις... και θα γίνεις...! Με τη (μικρή) συχνότητα που γίνονται οι διαγωνισμοί... οι περισσότεροι ΕΕΚ σήμερα έχουν βρεθεί τυχαία σε αυτή τη θέση, είτε γιατί τυχαία έμαθαν για τον διαγωνισμό στο σωστό timing ηλικίας & τέλους στρατού&σπουδών, ή είχαν κάποιο γνωστό/συγγενή στην ΥΠΑ που τους ενημέρωσε σχετικά.
 

Kai Tak

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
18/05/2004
Μηνύματα
28
Likes
0
Περιοχή
Paris
Με λιγα λογια λευτερακη απολαυσε το λυκειο διαβαζε για να εχεις περισοτερες επιλογες,και ειδικα στην 5μερη,δωστου να καταλαβει :D
 

Alex-LGSA

First-Class-Member
Εγγραφή
15/01/2004
Μηνύματα
534
Likes
77
Mιας που έχουμε το topic,ακούστε και τον δικό μου ..πόνο...:) :)
Έχω πολλά πλεονεκτήματα εδώ στη γερμανία,αφού πάω(kai) σε ευρωπαϊκό σχολειό και το απολυτήριο του αναγνωρίζεται σχεδόν σε όλη την ευρώπη.
17 χρονια τώρα(από τότε που γεννήθηκα δηλαδή) κολλημένος με t αεροπλάνα και δεν μπορώ να φανταστώ στο μέλλον να δουλεύω σε άλλο τομέα...
Το επάγγελμα του πιλότου με ενδιαφέρει πολύ,αλλα θέλω να σπουδάσω οπωσδήποτε(αεροναυπηγική) ώστε να έχω και πιο πολλές επιλογές.

Υπάρxει λοιπόν ένα flightraining της LH σε συνεργασία me το πανεπιστήμιο της βρέμης που σπουδάζει κανεις και εκπαιδεύεται ταυτόχρονα.(ILST+ATPL)
Υπάρχει περίπτωση να κάνω εγώ κάτι παρόμοιο...αλλα σε άλλη σχολη? διότι 1.Έχω ακούσει πως παίρνουν ελαχιστους και 2. το ILST είναι "μονο" bachelor που απ όσα ξέρω δεν είναι...ολοκληρωμένο.

μπορώ να σπουδάσω σε μια "Τechnische Universität"(ξέρω πως έχει το μοναχο ,βερολίνο και στουτγκάρδη) και μετά αν ακόμα θέλω και επιμένω να κάνω ATPL σε μια σχολη?? φαντάζομαι πως όλοι οι ορίζοντες μένουν ανοιχτοί έτσι κατά τη διάρκεια των σπουδών αλλα και με το master+ATPL .. σε παίρνουν παντού
καλά τα λεφτά...είναι και αυτά θέμα,αλλα θέλω να ξέρω αν γίνεται στη θεωρία και αν έχει νόημα..

Θα χαιρόμουν πολύ για γνώμες και συμβουλές (post/PM)


Alex
 

makedonas

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
06/09/2003
Μηνύματα
5.934
Likes
0
Website
avianewsgr.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDM
seven4seven":3bcmtgsa said:
Χρήστο, ο jerry απάντησε για μένα ;) . Σαφώς κ δέν αμφιβάλλω οτι ένας πχ δικηγόρος μπορεί να είναι άψογος ώς ελεγκτής (όπως θα μπορούσε να είναι και ένας απόφοιτος ΤΕΙ ιχθυοκαλλιέργειας :) ). Αυτό που μου τη σπάει είναι ο διαχωρισμός (σε ΠΑΡΑ πολλά επίπεδα) των αποφοίτων ΑΕΙ απο τους ΤΕΙτζήδες. Ένα απο αυτά (που προσωπικά με καίει) είναι και το θέμα του ΕΕΚ. Σύμφωνοι, θέλουν άτομα με ένα Χ ακαδημαϊκό επίπεδο (το οποίο παρέχουν μόνο τα ΑΕΙ?), αλλα ΙΜΗΟ θα έπρεπε να δίνεται και μιά ευκαιρία και στους "άλλους". Μιά ευκαιρία μόνο, και τελικά όποιος είναι άξιος, να κάτσει πίσω απ την οθόνη.
Μιλώντας για μένα, είναι ένα επάγγελμα που θα ήθελα πολυ να εξασκήσω. Έχω τελειώσει όμως ΤΕΙ (Τουρ.Επιχ.). Θεωρώ οτι έχω και τις γνώσεις και τα @@ για τη δουλειά (αυτό το δέυτερο,βέβαια,αναστρέψιμο,μπορεί τελικά να πάθω 2 εγκεφαλικά και 4 καρδιακά στο τέστ του Δημόκριτου και στην on-the-job εκπαιδευση), αλλα είναι κρίμα που δέν μπορώ καν να το δοκιμάσω. Αυτά!


Σεβενφορσεβεν, θυμομουνα ενα σχολιο σου σε μια φωτο, εφαγα το σαιτ να την βρω, οριστε: ΕΔΩ Μην χτυπιεσαι, η κοπελιτσα ητανε και αυτη αποφοιτος ΑΕΙ.. :twisted:
 
A

Anonymous

Guest
lieber alex,

pare mati ta akoloutha links apo uk! ektos apo beng (bachelor in engineering) pou einai 3etes mporeis na epilexeis an kaneis kefi to meng (master in engineering) pou einai 4etes kai theoritika pernaei stin ellada - diaforetika tha sou zitisoun beng & msc! note oti to meng theoreitai proptichiakos titlos, min se xegelaei i onomasia master! gia to uk to bachelor einai mia chara, gia ti germania mallon pos ochi kathoti miazei me tin ellas! an thimamai kala, bachelor apo uk anagnorizetai os tei kai fachhochschule se ellada kai germania antistoicha!

http://www.shef.ac.uk/aerospace/prospec ... ngppi.html
http://www.liv.ac.uk/study/undergraduat ... s/H401.htm
http://www.liv.ac.uk/study/undergraduat ... s/H490.htm
http://tldynamic.leeds.ac.uk/ugcoursefi ... &recurse=1

apo ta parapano teleioneis me ppl mazi me bachelor, alla an den kano lathos tha prepei na pliroseis extra to ptitiko skelos! psaxe to ligaki monos sou, paei kapoios kairos pou ta eicha koitaxei gia teleftaia fora kai den echo allo chrono na diatheso afti ti stigmi!

an kapoios einai ano ton 25, na xerei oti theoreitai mature student kai oi spoudes sto uk einai tsampe - plironei i EU ta didaktra, ektos ta ptitika profanos!

oso afora to course tis lufthansa sto bremen (tora me girnas chronia piso), eche ipopsi sou oti i sinergasia einai me to fachhoshule tou bremen to opoio simainei oti to charti pou tha pareis (bachelor kata uk) antistoichei se tei stin ellada - vevaia to atpl einai edo to kerasaki! spoudes se hochschule kai technische universitaet/hochschule einai aftes pou antistoichoun se aei (toulachiston etsi eichan ta pragmata sto parelthon, mi se paro sto laimo mou)!


gruesse,
a.
 

MerNion

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
20/08/2006
Μηνύματα
2.838
Likes
147
Περιοχή
Αθήνα
Website
athensairport.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
lefteris17":38y4q028 said:
ematha apo sintaxiodotimeno ergazomeno stin ipa oti gia na gino elengtis prepi na telioso ena tei i aei kai na exo toulaxiston lower sta agglika.isxii?pou mporo na bro perisooteres plirofories kanena tilefono tis ipa??

Ισχύουν αυτά αλλά πρέπει να έχεις επίσης εκπληρωμένες τις στρατιωτικές σου υποχρεώσεις. Δεν ξέρω που μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες απλά είχε τύχει να το ψάχνω και εγώ πριν κάτι μέρες και μου είχαν πει ακριβώς τα ίδια (από πρώην ελεγκτή): Πτυχίο ΑΕΙ μου είχε πει, Αγγλικά, στρατός.
Θα ψάξω για λεπτομέριες και θα σου πω..[/quote]
 
Top