Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ)

Έχω διαβάσει την προκήρυξη του 2007 απλά άκουσα ότι ήδη έχει σταλεί στο υπουργείο για έγκριση η προκήρυξη γι αυτό και το σχετικό μου άγχος! Δηλαδή πότε νομίζεις οτι είναι πιο εφικτό να γίνει από Γενάρη και μετά ή πολύ αργότερα;
 
Καλησπέρα! επειδή παρακολουθώ το θέμα της προκήρυξης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας θα ήθελα να μου δώσει κάποιος συγκεκριμένες πληροφορίες για την εκπαίδευση των ελεγκτών. Πόσο διαρκεί; Που γίνεται; Και άλλες χρήσιμες λεπτομέρειες. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
 
rethymno10":1i8jeny9 said:
Καλησπέρα! επειδή παρακολουθώ το θέμα της προκήρυξης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας θα ήθελα να μου δώσει κάποιος συγκεκριμένες πληροφορίες για την εκπαίδευση των ελεγκτών. Πόσο διαρκεί; Που γίνεται; Και άλλες χρήσιμες λεπτομέρειες. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
Καλημέρα. Αν δεήσει να γίνει ποτέ ο διαγωνισμός και σου πάνε όλα κατ' ευχήν, αποκτήσεις το ιατρικό πιστοποιητικο και διοριστείς (δεν γνωριζει κανεις με ποιο καθεστώς θα διοριστουν νεοι μονιμοι υπάλληλοι, τον ασφαλιστικο φορέα κ.ο.κ):

1. Περνάς την λεγόμενη βασική (ab initio) εκπαιδευση. Μέχρι τωρα γινεται στις εγκαταστάσεις της ΣΠΟΑ στην παλιά Αμερικάνικη βαση του Ελληνικου. Διαρκεί μερικους (4-5 μήνες) και αφορά σε γενικές γνωσεις αεροναυτιλίας, θεωρίας πτήσης και επιδόσεων αεροσκαφών, νομοθεσίας, κανονων αέρος, γλώσσας και φρασεολογίας, μετεωρολογίας, διαδικασιών που αφορούν τις ειδικότητες και Αεροναυτικες πληροφορίες, Συστήματα Αυτοματισμου και Επιτηρησης κλπ. Επίσης ab initio εκπαίδευση για ειδικότητες Πύργου αεροδρομίου, Προσέγγισης με ή χωρίς ραντάρ ή Περιοχής, ανάλογα με το που θα πας. Εδω λογικά μαθαίνεις και basic skills ραντάρ και θα υπάρχει και μια υποτυπωδης προσομοίωση Πυργου.
2. Μετά σε στέλνουν πακέτο στη μονάδα. Ακούγεται ότι αν γίνει η συγκεκριμένη προκήρυξη για 32 ατομα, τα πιο πολλά προορίζονται για το Κεντρο Ελεγχου Περιοχης (FIR) στο Ελληνικο. 5 λεπτά με τα πόδια. Αν πας εκει δεν θα δεις επιχειρησιακα ποτέ αεροπλάνο απο κοντά, όπως και στην προσέγγιση Βενιζελου. Τα 4 μεγαλυτερα α/δ (ΘΕσσ, Ηρακλ, Ροδος, Κερκ) και φυσικα ΕλΒεν παρέχουν έλεγχο με ραντάρ. Τα υπολοιπα μέχρι στιγμης (Για οσους μπουν μέσα στα επομενα 10 χρόνια πιθανως η δουλεια μας να ειναι εντελως διαφορετική) δουλευουν μονο με ασύρματο και στριπάκια (χαρτακια που γραφεις το σχεδιο πτησης και αποστάσεις/υψη/χρονους). Old school stuff.
3. Στην μονάδα κάνεις το Unit Training. Σε πιάνει η ομάδα εκπαιδευσης και ξεκινάς εκπαιδευση ειδικότητας. Θεωρητικό και πρακτικό μέρος (θεωρία και προσομοίωση). ΑΥτο μπορει να κρατησει καποιους μήνες ανάλογα με την μονάδα. Οταν τελειώσεις αυτο και δώσεις εξετάσεις, ξεκινάς την εκπαιδευση στην πράξη. Δηλαδη κάθεσαι στην καυτη καρέκλα, πιανεις το μικρόφωνο και παρέα με εναν έμπειρο εκπαιδευτή γραφεις ώρες. Θα είναι διπλα σου να σε επιβλέπει, να κραταει σημειωσεις και να σε αξιολογει, να σε διορθωνει αλλα και να σε εμποδίσει να κάνεις καμια πατάτα.
4. Τελειωνεις το Οn the Job Training ,δινεις εξέταση σε πραγματική κυκλοφορία μόνος και αυτο ειναι, έχεις την ειδικότητα (μια από τις ειδικότητες.

Από την σχολή της Πολιτικής αεροπορίας υπολόγισε περίπου χοντρικα
4-5 μηνες Σχολη
2-3 μηνες pre-OJT
2-3 μηνες OJT
μας κάνουν περίπου 1 χρόνο για να πάρεις την πρώτη ειδικότητα Πυργου
Χοντρικά παλι λιγότερο απο χρόνο για προσέγγιση διαδικασιακη
Ακόμα 1 χρόνο + για προσέγγιση με ραντάρ. Αυτα για αεροδρόμια.

Για το Κεντρο ελεγχου περιοχης υπολογισε μέσα στον πρώτο χρόνο Planner (ελεγκτης σχεδιαστης)
Μέσα στα πρώτα 3 χρόνια ραντάρ
Κάθε χρόνο οπου και να πας ανανεωτικη εκπαιδευση
Καθε χρονο ή 2 χρονια αξιολογηση
Καθε χρόνο ή 2 χρονια ιατρικη εξεταση
Καθε 3 ή 5 ή 6 η δεν ξερω Αγγλικα και Ελληνικα aviation English examination
Διάφορες εκπαιδευσεις τοπικα στις μονάδες κατά βουληση ή απαίτηση
Διάφορες εκπαιδευσεις σε άλλες μονάδες με την ιδια λογικη
Σπάνιες πλέον εκπαιδευσεις στο Λουξεμβουργο (Eurocontrol IANS)

Τα υπολοιπα για αυτο το νέο επάγγελμα θα τα μάθεις στην πράξη (αν οχι όλα)
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΙ. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΒΟΛΕΨΑΚΗΔΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΖΗΤΟΥΝ
ΤΑ BENEFITS ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΠΟ ΚΑΙ 2.500 ΕΥΡΩ ΜΙΣΘΟ (ΤΟΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΙΣΩΣ... ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ)
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΩΡΑΙΟΤΕΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ "ΓΡΑΦΕΙΟΥ'' ΑΝ ΟΧΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ
ΘΕΛΕΙ ΟΠΩΣ ΟΛΕΣ ΜΕΡΑΚΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΣΑΓΑΝΟ ΚΑΙ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ. ΚΑΙ ΝΑ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΚΑΙ ΑΔΡΕΝΑΛΙΝΗ (ΟΧΙ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΙΛΟΤΟΥ Η ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΥ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΚΑΤΙ ΓΡΑΦΙΚΟΙ) Βεβαια το ποσο αγχωνεσαι ή δεν την παλευεις ή γουστάρεις τρελα εξαρτάται
αποκλειστικα απο την προσωπικοτητα του καθένα.
Καλη επιτυχία (αν δεν δω φυλλο ΑΣΕΠ δεν πιστευω οτι θα γινει ο συγκεκριμενος διαγωνισμος)
 
Α για τα βιβλία. Εγω ειχα παρει απο το ΑΜΑΖΟΝ πριν τις εξετάσεις ενα βιβλίο.
Το πέταξα στην ανακυκλωση μετά τις εξετάσεις
Αν ακολουθηθει το ιδιο μοτίβο (99,99%) χρειάζεστε:
1. Διαβασμα στο ιντερνετ ή παρέα με εναν φιλο/φιλη φιλολογο : Γραμματικη συντακτικο, κατανοηση κειμενου και να βρειτε υλικο σχετικο με σολοικισμούς/βαρβαρισμους στην Ελληνική. Αντε να βαλουν και καμια περιληψη. Στον προηγουμενο ΑΣΕΠ απο τα 2000+
σε αυτο το πρωτο στάδιο κοπηκαν πανω απο 800 ατομα σε εξέταση που ηταν επιπέδου Λυκειου.
2. Να βρείτε τα λεγόμενα Aptitude tests. Εξασκειστε μνημονικό, συγκεντρωση. Βαλτε ενα φιλο ή δικο σας να σας επιβλεψει με
χρονόμετρο. Στοιχειώδεις γνωσεις γεωγραφίας (κατα που πέφτει ο Σμόλικας και η Λήμνος, βαλε Χ στο χάρτη)
Αντιληψη του Καρτεσιανου επιπέδου και πολικών συντεταγμένων, καλά Αγγλικα εννοείται. Αλλοι 800 κοπηκαν τοτε
και η πιθανοτητα απο 1/32 εγινε 1/4 να μπεις. Περάστε οπωσδηποτε τα 2 στάδια.
3. Ψυχραιμια στην μαγνητοφώνηση αν περάσετε τα υπο΄λοιπα και ειστε επιτυχόντες, κανονικη αρθρωση και ταχυτητα ομιλίας.
 
ezzio_atc":4y99v9sv said:
Α για τα βιβλία. Εγω ειχα παρει απο το ΑΜΑΖΟΝ πριν τις εξετάσεις ενα βιβλίο.
Το πέταξα στην ανακυκλωση μετά τις εξετάσεις
Αν ακολουθηθει το ιδιο μοτίβο (99,99%) χρειάζεστε:
1. Διαβασμα στο ιντερνετ ή παρέα με εναν φιλο/φιλη φιλολογο : Γραμματικη συντακτικο, κατανοηση κειμενου και να βρειτε υλικο σχετικο με σολοικισμούς/βαρβαρισμους στην Ελληνική. Αντε να βαλουν και καμια περιληψη. Στον προηγουμενο ΑΣΕΠ απο τα 2000+
σε αυτο το πρωτο στάδιο κοπηκαν πανω απο 800 ατομα σε εξέταση που ηταν επιπέδου Λυκειου.
2. Να βρείτε τα λεγόμενα Aptitude tests. Εξασκειστε μνημονικό, συγκεντρωση. Βαλτε ενα φιλο ή δικο σας να σας επιβλεψει με
χρονόμετρο. Στοιχειώδεις γνωσεις γεωγραφίας (κατα που πέφτει ο Σμόλικας και η Λήμνος, βαλε Χ στο χάρτη)
Αντιληψη του Καρτεσιανου επιπέδου και πολικών συντεταγμένων, καλά Αγγλικα εννοείται. Αλλοι 800 κοπηκαν τοτε
και η πιθανοτητα απο 1/32 εγινε 1/4 να μπεις. Περάστε οπωσδηποτε τα 2 στάδια.
3. Ψυχραιμια στην μαγνητοφώνηση αν περάσετε τα υπο΄λοιπα και ειστε επιτυχόντες, κανονικη αρθρωση και ταχυτητα ομιλίας.


Σε ευχαριστώ πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες. Όταν λες: σε στέλνουν στη μονάδα για παραπάνω εκπαίδευση, εννοείς στο αεροδρόμιο στο οποίο τοποθετήθηκες, έτσι;; Εκεί γίνεται το unit training και το OJT; Για να δούμε θα βγει η προκήρυξη και για ποια αεροδρόμια θα είναι. Ας ελπίσουμε να μην καθυστερήσει να βγει.
 
Ναι στην μονάδα (μπορεί να είναι αεροδρόμιο ή το ΚΕΠΑΘ/Μ ή η προσέγγιση Αθηνών) που τοποθετείσαι γίνεται και το unit training και το OJT.
Σ αυτήν ειδικά την προκήρυξη μην περιμένεις πολλά αεροδρόμια. Η πλειοψηφία (γύρω στους 25) θα πάνε ΚΕΠΑΘ.
 
Ευχαριστώ πολύ για την διευκρίνηση. Κρίμα που δεν θα πάρουν σε περισσότερα αεροδρόμια.
 
Ακούω πολύ συχνά ¨"πότε θα βγεί η προκύρηξη,ίσως και να μήν βγεί,ισως να αργήσει...για ένα τόσο μικρό διαγωνισμό μην περιμένει κάποιος τεράστιους προλόγους και περιθώρια για προετοιμασίες, θα γίνει τόσο ξαφνικά για να κοπούν χιλιάδες...γιατι καλά μυαλά πανεπιστημίων πολλά αλλά για 32 θέσεις? και η Υπα βιάζεται για προσωπικό δεν έχει ώρα για ενστάσεις απο ολη την Ελλαδα...

Α μην ξεχάσω για διάβασμα στο 3 στάδιο ορθοφωνίας μία περίπτωση είναι το κείμενο Gimli Glider wikipedia.πάντα με επιφύλαξη για τα θέματα που δίνω για όσους αγαπούν και καρτερούν τον διαγωνισμό!
 
Τις τελευταίες μέρες βλέπω στο δρόμο αφίσες από φροντιστήριο για προετοιμασία για τον διαγωνισμό των ΕΕΚ.Αν θεωρήσουμε ότι έχουν κάποια εσωτερική πληροφόρηση τότε η προκύρηξη είναι μάλλον στα κοντά.
 
Απορώ ποιοι και τι θα πουν μέσα σε αυτά τα φροντιστήρια? Έχουν άραγε έστω και την παραμικρή σχέση με τα αεροπορικά, έστω και σε πολύ γενικά θέματα? Ιδού η απορία.
 
Top