Ενδιαφέρον θέαμα στο "Ελ. Βενιζέλος"

Μασσαλής Ιωάννης

Economy-Class-Member
Εγγραφή
13/02/2005
Μηνύματα
184
Likes
2
Γεια σας φίλοι μου,
Είναι η πρώτη μου συμμετοχή στο φόρουμ συζητήσεων, διότι ανακάλυψα την ιστοσελίδα πολύ πρόσφατα και εντελώς τυχαία, αν και ασχολούμαι παθιασμένα με την αεροναυτική για περισσότερο από δεκαπέντε χρόνια. Χθες το μεσημέρι επισκέφτηκα για βόλτα το "Ελ. Βενιζέλος" (στο γνωστό σημείο στα Mc Donald's στο δεύτερο όροφο) και, αν και περίμενα το γνωστό βαρετό θέαμα (Olympic, Aegean, Lufthansa, Alitalia κλπ), προέκυψαν τελικά ορισμένες πολύ ευχάριστες εκπλήξεις. Συγκεκριμένα :
α) Πρώτη προσωπική ευχάριστη έκπληξη το Α320 της Gulf Air με τα πανέμορφα νέα χρώματα που δεν τα είχα δει από κοντά μέχρι τώρα.

β) Το Β 737-300 της Lauda Air με τα χρώματα της STAR ALLIANCE που εκτελούσε το τακτικό δρομολόγιο της Austrian από Βιέννη (registration OE-ILF), s/n 23601). Είναι το μοναδικό 737-300 στα πλαίσια του Austrian Airlines Group και ένα από τα παλαιότερα της εταιρίας με πρώτη πτήση στις 11.7.1986 και παράδοση στη Lauda στις 28.7.1986 (πηγή : airfleets.net).

γ) Στις 14:05 απογειώθηκε ένα MD-11F της Lufthansa Cargo. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να συγκρατήσω το registration, αλλά μου έκανε εντύπωση η σχετικά μικρή διαδρομή απογείωσης, περίπου 1800 μ., οπότε υποθέτω ότι προφανώς έφερε πολύ μικρό φορτίο.

δ) Λίγο αργότερα, στις 14:10, απογειώθηκε ένα Embraer 170, πιθανότατα η πρώτη επίσκεψη του τύπου στην Ελλάδα! Ήταν κατάλευκο με ένα πράσινο σήμα στην ουρά. Αναζητώντας πληροφορίες στο αρχείο μου και στο internet σχετικά με τις μέχρι τώρα πωλήσεις του τύπου, είμαι σίγουρος ότι το αεροσκάφος ανήκε στην Cirrus Airlines, διότι τα χρώματα των αεροσκαφών των υπολοίπων δύο χρηστών του EMB -170 στην Ευρώπη (Alitalia, LOT) κάνουν "μπαμ" από μακριά.

ε) Στις 14:25 απογειώθηκε ένα VC-9 της USAF. Είναι τροποποιημένα DC-9 που παλαιότερα χρησιμοποιούντο για αεροδιακομιδές ασθενών, αλλά και πτήσεις VIP. Σήμερα ένα από αυτά (και πιθανόν το τελευταίο του τύπου στην υπηρεσία της USAF) εδρεύει στο Ramstein στην κεντρική Γερμανία μεταφέροντας ανώτερους αμερικανούς στρατιωτικούς επιτελείς.

στ) Τέλος, λίγο μετά τις 14:30 προσγειώθηκε ένα Β 717 της Germanwings από Κολωνία. Πρόκειται για ένα από τα δύο νομίζω αεροσκάφη του τύπου που η γερμανική εταιρία ενοικιάζει από την AeBal, θυγατρική της Spanair, στα πλαίσια αξιολόγησης του τύπου για μελλοντική αγορά προς συμπλήρωση των Α-319/320.

Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφικό υλικό, διότι η φωτογραφική μου μηχανή έχει "κατασχεθεί" προσωρινά από την αδελφή μου.
Οποιεσδήποτε πάντως περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με την παρουσία στην Αθήνα των MD-11F και του EMB-170 είναι ευπρόσδεκτες.
 
Μασσαλής Ιωάννης":1lhn149q said:
Γεια σας φίλοι μου,
Είναι η πρώτη μου συμμετοχή στο φόρουμ συζητήσεων, διότι ανακάλυψα την ιστοσελίδα πολύ πρόσφατα και εντελώς τυχαία, αν και ασχολούμαι παθιασμένα με την αεροναυτική για περισσότερο από δεκαπέντε χρόνια. Χθες το μεσημέρι επισκέφτηκα για βόλτα το "Ελ. Βενιζέλος" (στο γνωστό σημείο στα Mc Donald's στο δεύτερο όροφο) και, αν και περίμενα το γνωστό βαρετό θέαμα (Olympic, Aegean, Lufthansa, Alitalia κλπ), προέκυψαν τελικά ορισμένες πολύ ευχάριστες εκπλήξεις. Συγκεκριμένα :
α) Πρώτη προσωπική ευχάριστη έκπληξη το Α320 της Gulf Air με τα πανέμορφα νέα χρώματα που δεν τα είχα δει από κοντά μέχρι τώρα.

β) Το Β 737-300 της Lauda Air με τα χρώματα της STAR ALLIANCE που εκτελούσε το τακτικό δρομολόγιο της Austrian από Βιέννη (registration OE-ILF), s/n 23601). Είναι το μοναδικό 737-300 στα πλαίσια του Austrian Airlines Group και ένα από τα παλαιότερα της εταιρίας με πρώτη πτήση στις 11.7.1986 και παράδοση στη Lauda στις 28.7.1986 (πηγή : airfleets.net).

γ) Στις 14:05 απογειώθηκε ένα MD-11F της Lufthansa Cargo. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να συγκρατήσω το registration, αλλά μου έκανε εντύπωση η σχετικά μικρή διαδρομή απογείωσης, περίπου 1800 μ., οπότε υποθέτω ότι προφανώς έφερε πολύ μικρό φορτίο.

δ) Λίγο αργότερα, στις 14:10, απογειώθηκε ένα Embraer 170, πιθανότατα η πρώτη επίσκεψη του τύπου στην Ελλάδα! Ήταν κατάλευκο με ένα πράσινο σήμα στην ουρά. Αναζητώντας πληροφορίες στο αρχείο μου και στο internet σχετικά με τις μέχρι τώρα πωλήσεις του τύπου, είμαι σίγουρος ότι το αεροσκάφος ανήκε στην Cirrus Airlines, διότι τα χρώματα των αεροσκαφών των υπολοίπων δύο χρηστών του EMB -170 στην Ευρώπη (Alitalia, LOT) κάνουν "μπαμ" από μακριά.

ε) Στις 14:25 απογειώθηκε ένα VC-9 της USAF. Είναι τροποποιημένα DC-9 που παλαιότερα χρησιμοποιούντο για αεροδιακομιδές ασθενών, αλλά και πτήσεις VIP. Σήμερα ένα από αυτά (και πιθανόν το τελευταίο του τύπου στην υπηρεσία της USAF) εδρεύει στο Ramstein στην κεντρική Γερμανία μεταφέροντας ανώτερους αμερικανούς στρατιωτικούς επιτελείς.

στ) Τέλος, λίγο μετά τις 14:30 προσγειώθηκε ένα Β 717 της Germanwings από Κολωνία. Πρόκειται για ένα από τα δύο νομίζω αεροσκάφη του τύπου που η γερμανική εταιρία ενοικιάζει από την AeBal, θυγατρική της Spanair, στα πλαίσια αξιολόγησης του τύπου για μελλοντική αγορά προς συμπλήρωση των Α-319/320.

Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφικό υλικό, διότι η φωτογραφική μου μηχανή έχει "κατασχεθεί" προσωρινά από την αδελφή μου.
Οποιεσδήποτε πάντως περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με την παρουσία στην Αθήνα των MD-11F και του EMB-170 είναι ευπρόσδεκτες.
kalos hrthes sthn parea mas
gia des ayto
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=2434
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=1421
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=1664
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=2112
ty boy :D :D
 
Γειά σου Γιάννη, και καλως ήρθες στην παρέα!

Πολυ ωραίο και λεπτομερές το log σου! Μου θυμίζει τις σημειώσεις μου απο τα χρόνια που δέν τραβουσα φωτό ακόμα, και προσπαθούσα να καταγράψω στο χαρτί καθε λεπτομέρεια!

Όσον αφορά το MD11F της LH, εμφανίζεται σχεδόν κάθε Κυριακή, σε πτήση Κολωνία-Αθήνα-κάπου (δέν θυμάμαι :cry: ). Είναι απο τα ελάχιστα βαριά του Ελ Βεν. Μάλιστα, κάνα-δυό φορές, η πτήση αυτή είχε γίνει με MD11F της ... Gemini Air Cargo (φωτογραφική καταγραφή δέν μας έχει τύχει ακομα...δυστυχώς!)

Το Embraer της Cirrus δεν έχω ιδέα τι έκανε εδώ. Μάλλον τσαρτεράκι, αλλα δεν βάζω το χερι στη φωτιά.

Και πάλι καλως ήλθες!
 
Καλημέρα φίλοι μου και ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Σε συμπλήρωση των όσων ανέφερα, σας πληροφορώ ότι προχθές το μεσημέρι που επισκέφτηκα το αεροδρόμιο, αλλά και πιθανότατα κάθε μέρα, η πτήση 269 της ΟΑ για LHR εκτελέστηκε με Α 340 (SX-DFA). Ξέρετε, αυτά που περίσσεψαν μετά το κόψιμο της γραμμής προς Αυστραλία. Η διαφορά στη διαδρομή απογείωσης από τον 21L σε σχέση με το άλλο Α 340 που είχε απογειωθεί νωρίτερα για Ν. Υόρκη ήταν εντυπωσιακή (περίπου ένα χιλιόμετρο λιγότερο για την πτήση προς Λονδίνο). Αναρωτιέμαι τi εντύπωση θα προκαλεί στους συναδέλφους plane-spotters του εξωτερικού η χρήση τετρακινητήριου τύπου για τέτοια απόσταση (υποθέτω παγκόσμια πρωτοτυπία με εξαίρεση τα Β 747 SR της Japan και All Nippon). Εξαρχής πίστευα ότι η επιλογή δικινητήριου τύπου (Β 767, 777) θα ήταν καλύτερη επιλογή για την ΟΑ, αλλά τώρα πλέον δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα. Η βασική δικαιολογία που είχε προβληθεί τότε που ελήφθη η απόφαση αγοράς των 340 (φθινόπωρο 1997) ήταν η εμπειρία που ήδη προϋπήρχε σε πολυκινητήριο τύπο και η αποφυγή του επιπλέον κόστους πιστοποίησης της εταιρίας και εκπαίδευσης των πληρωμάτων της σε πτήσεις ΕTOPS. Τώρα που δεν έχουν τι να τα κάνουν τα χρησιμοποιούν σε διαδρομές, όπου είμαι σίγουρος ότι ο break-even load factor (ελάχιστη πληρότητα για να είναι κερδοφόρος η πτήση) είναι 15 - 20% μεγαλύτερος από έναν δικινητήριο τύπο(Β 737, Α 300). Αυτά συμβαίνουν όταν δεν υπάρχει προγραμματισμός σε μια εταιρία που λειτουργεί ως δημόσια υπηρεσία και δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα. Φίλος μου, γιος πιλότου της ΟΑ, με διαβεβαιώνει ότι η επιλογή των Β 717 έγινε μόνο και μόνο επειδή κάποιοι χειριστές της Αεροπλοϊας ήθελαν να πιστοποιηθούν σε jet. Χρέωσαν λοιπόν την εταιρία με ένα άχρηστο για τις ανάγκες της αεροσκάφος, τα οποία μάλιστα είχαν καθηλωθεί πρόσφατα για 3 μήνες ως πλεονασματικά, και τώρα θα παρακαλάνε τη leasing company να τα πάρει πίσω. Ελπίζω να γίνει το ίδιο και με 1-2 πλεονασματικά Α 340 για να αντικατασταθούν από οικονομικότερα αεροσκάφη. Διαφορετικά τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αστειεύεται και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσουμε την τύχη της Sabena και της Swissair.


P.S. H προτίμησή μου σε δικινητήριο τύπο παρακαλώ να μην εκληφθεί ως επιλογή μεταξύ Airbus και Boeing, όπως οι ατέλειωτες συζητήσεις που ταλανίζουν τα fora του airliners.net. Διαβεβαιώνω όλους ότι είμαι αρκετά φιλοευρωπαίος, όχι όμως σε βαθμό που να μην μου επιτρέπει να κρίνω αντικειμενικά κάποια πράγματα, όπως ότι το Β 777 είναι ένα θαυμάσιο αεροσκάφος και μάλλον αρκετά πιο εύχρηστο από ένα τετρακινήτηριο για τις διαδρομές που προορίζεται. Το αποδεικνύουν άλλωστε και οι σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις του σε σχέση με το βασικό ανταγωνιστή του. Αυτοί ξέρουν!
 
Μασσαλής Ιωάννης":38xcu1lr said:
Αναρωτιέμαι τi εντύπωση θα προκαλεί στους συναδέλφους plane-spotters του εξωτερικού η χρήση τετρακινητήριου τύπου για τέτοια απόσταση!

Δεν νομίζω να τους χαλάει ποσώς! 8) (Έτσι χοροπηδούσαμε κι εμείς όταν η ΒΑ είχε φέρει Β772 στο ΕλΒεν για την κανονικη πτηση!) 8)
Εξ'άλλου, στο Heathrow,στον παράδεισο αυτό, πολλές ευρωπαϊκες εταιρείες εμφανίζονται με μεγάλα αεροσκάφη (λόγω μεγάλων load factors). Εγώ προσωπικά έχω δέι εκεί Β763 SAS, B763 KLM, A343 Iberia (δυστυχώς σούρουπο :cry: ),A332 και MD11 Swiss (και Swissair),Β763 LOT,και Α332 Αustrian... Αυτά σάν παραδείγματα!

Ένας φίλος, εκ-Heathrow oρμώμενος, κυνηγούσε το Α343 της ΟΑ μανιωδώς! Ξέρετε, "Nice visitor, classic livery" (απο τα λιγα καλα σχολια που εχω ακουσει για το χρωματισμο των ΟΑ...)
 
H OA269 μετά την αποχώρηση από το πρόγραμμα πτήσεων των BEK, BEL πραγματοποιείται καθημερινά με Α340-300, ενώ σήμερα η ΟΑ241 για Μιλάνο και ΟΑ205 για Παρίσι θα γίνουν επίσης με Α340 :shock: :shock: :shock:
 
Μήπως να κάναμε κανα trip με A340 όσο είναι καιρός? Να το γνωρίσουν και από μέσα όσοι δεν το έχουν δει.
 
Top