Ενδιαφέρον της Π.Α. για αγορά δύο KC-10

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.948
Likes
3.736
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Είδα την παρακάτω είδηση σε αρκετά sites και μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Η USAF αποσύρει ενα αρκετά μεγάλο μέρος αεροσκαφών και ανάμεσα τους και αρκετά KC-10. Ας ελπίσουμε ότι θα δούμε τέτοια αεροσκάφη και με τα Ελληνικά εθνόσημα

 
Για σποτερικούς λόγους ναι θα ήθελα να το δω, αλλά το θέμα ειναι βαθιά πολιτικό και χωράει αρκετή αμφισβήτηση. Να παρακαλάμε να πάρουμε τα "σκουπίδια" ή περισσεύματα μιας υπερδύναμης, που τα αποσύρει... Στρατηγικά ίσως τα χρειαζόμαστε αλλά ακόμη και οι Ολλανδοί τα απέσυραν. Θα μπορέσει η ΠΑ να συντηρήσει ένα αεροπλάνο που το τελευταίο φτιάχτηκε το 1987 και θα το έχουν αποσύρει όλοι; Καλύτερα ενα KC30 ή KC46 που είναι σε παραγωγή και πιο εύκολα να συντηρηθούν και έχουν υποστήριξη. Μη ξεχνάμε
τα υπάρχοντα C130 "σαπίζουν" καθηλωμένα και δε μπορεί να βρεθεί λύση, με νέο τύπο θα ασχοληθούμε. Btw υπάρχει και το πιο αργό KC130...
 
Η είδηση είναι απλώς ότι έγινε μια τηλεδιάσκεψη στην οποία ο εμπορικός αντιπρόσωπος που ανέλαβε την μεταπώληση των KC-10 τα παρουσίασε σε επιτελείς (εδώ η επίσημη ανακοίνωση). Αν δεν κάνω λάθος, πρέπει να είναι τα πρώην ολλανδικά.

ΤΟ ΓΕΑ έχει εδώ και πολύ καιρό εισηγηθεί την απόκτηση τεσσάρων αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού και προφανώς έχει συμφέρον να εξετάσει την κάθε σχετική πρόταση, έστω και αν αφορά σε αεροσκάφη 40 ετών που δεν πετά σχεδόν κανείς πια (εκτός από τις ΗΠΑ που τα διατηρούν έχοντας πάθει το κάζο της δεκαετίας με το KC-46 και θα αρχίσουν να τα αποσύρουν μέσα στο 2023).

Η εκτίμησή μου είναι πως η ΠΑ, η οποία σχεδόν πάντα προμηθεύεται σύγχρονα συστήματα και σπάνια "από τα αζήτητα", δύσκολα θα επιλέξει τόσο παλιό αεροσκάφος όταν έχει πάντα την επιλογή του Α330 MRTT και μάλιστα υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟϊκού Multinational Multi-Role Tanker and Transport Fleet (MMF) όπως έπραξαν οι Ολλανδοί.
 
Το θέμα ΔΕΝ είναι πολιτικό, τα συριζόνια ούτως ή άλλως θα είναι εναντίον, όπως και σε ότι έχει σχέση με ενίσχυση των ΕΔ. Όμως όντως υπάρχουν διάφορες αρνητικές παράμετροι. Η παλαιότητα του τύπου είναι μια και σωστά το αναφέρεις, αλλά αφορά ειδικά την συγκεκριμένη πρόταση.

Μετά έχουμε την εγγενή δυστοκία του Δημόσιου Λογιστικού να ανταποκριθεί στις ανάγκες υποστήριξης αεροπορικού υλικού, που σχετίζεται με αυτά που διαπιστώνεις. Εκτός από τα C-130, βλέπε και τα ανεκδιήγητα χάλια με Texan, Super Puma, Spartan, Eriye, Chinook κλπ

Επιπλέον σε επιχειρησιακό επίπεδο μάλλον δεν διαθέτουμε το απαραίτητο στρατηγικό βάθος για την διεξαγωγή εναέριου ανεφοδιασμού σε περίοδο πολέμου και φαντάζομαι ότι υπάρχουν δεκάδες αναλύσεις ανωτέρων αξιωματικών της ΠΑ στο θέμα.

Σχετικά με το συγκεκριμένο άρθρο, είναι φουσκωμένο με υποθέσεις. Ναι, κάποιος έμπορος που διαθέτει KC-10 παρουσίασε μια πρόταση. Ναι, η ΠΑ γενικά δεν κλείνει την πόρτα δογματικά και ενημερώνεται όπως πρέπει. Αλλά όλα τα υπόλοιπα είναι ευσεβείς πόθοι του συντάκτη και απευθύνεται σε ορισμένο κοινό με συγκεκριμένα αντανακλαστικά.
 
Top